در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

قوانین مربوط به واریز سهمیه بنزین

سهمیه سوخت تاکسی اینترنتی توسط دولت و به‌دلیل افزایش قیمت بنزین در سال 1398 تعیین شده و طی آن پیمایش تاکسی‌های اینترنتی به‌صورت ماهانه محاسبه و سهمیه بنزین توسط وزارت کشور، به کارت بانکی راننده واریز می‌شود.

سفیران تاکسی اینترنتی تپسی  (به جز خودروهای پلاک تاکسی) مشمول دریافت سهمیه سوخت هستند. پیمایش و کارکرد هر سفیر ماهانه از طریق شرکت تپسی به وزارت کشور ارسال می‌شود. پس از استعلام و در صورت پیمایش حداقل ۲۰۰ کیلومتر در هر ماه در نرم‌افزار سفیران، متناسب با نوع خودرو، به کارت بانکی سفیر واریز می‌شود.  

دریافت سهمیه بنزین شرایط و قوانین مخصوص به‌خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

شرایط مربوط به دریافت سهمیه بنزین

درصورتی که سفیر تپسی باشید و میزان پیمایش شما در ماه حداقل ۲۰۰ کیلومتر باشد و اطلاعات کاربری خود را در هنگام ثبت نام به‌صورت کامل و صحیح وارد کرده باشید، این پیمایش به‌صورت خودکار توسط نرم‌افزار محاسبه شده و به وزارت کشور ارسال می‌شود تا بتوانید از سهمیه سوخت خودرو استفاده نمائید.

سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی چند لیتر است؟

برای رانندگان تپسی و سایر تاکسی‌های اینترنتی، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش:

۵.۲۵  لیتر سهمیه برای خودروهای بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه و

۵.۲۵ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز ( یا خودروهایی که امکان دوگانه‌سوز شدن دارند ) تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه

واریز خواهد شد. البته درصورتی که خودرو در ماه حداقل ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

با تصمیم وزارت کشور، میزان سهمیه سوخت خودروهای تک‌سوز که قابلیت دوگانه‌سوز شدن را دارند نیز مشابه خودروهای دوگانه‌سوز محاسبه می‌شود. این وزارت خانه همچنین برای خودروهای فعال به عنوان تاکسی اینترنتی، ۷۵ درصد تخفیف دوگانه‌سوز کردن خودرو درنظر گرفته است. سفیرانی که تمایل به استفاده از این طرح را دارند، می‌توانند برای دوگانه‌سوز کردن خودروی خود به‌جای پرداخت مبلغ تقریبا ۱۰ میلیون تومان، مبلغ تقریبی ۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
برای ثبت‌نام در طرح دوگانه‌سوز کردن خودرو اطریق دکمه زیر اقدام کنید:

 مدارک مورد نیاز برای دریافت سهمیه بنزین

سفیران تپسی برای دریافت سهمیه سوخت خود، لازم است که در حین ثبت نام، اطلاعات و مدارک خود را با دقت وارد کنند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت سهمیه بنزین در تپسی:

1- نام و نام‌خانوادگی سفیر (به صورت کامل با پسوند و پیشوند)
2- شماره موبایلی که با آن سفیر تپسی هستید.
3- کد ملی سفیر تپسی
4- گواهینامه (اطلاعات کامل شامل: تاریخ صدور، شماره گواهینامه، تاریخ اعتبار، نوع گواهینامه)
5- اطلاعات مربوط به خودرو ( اطلاعات کامل شامل: مدل خودرو، شماره پلاک خودرو، کد VIN)
6-  اطلاعات مربوط به بیمه خودرو ( اطلاعات کامل شامل: کد بیمه نامه، تاریخ اعتبار بیمه)

برای کسب اطلاعات کامل از مدارک مورد نیاز جهت دریافت سهمیه سوخت، به لینک زیر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را مطالعه نمائید.

برای دریافت سهمیه بنزین تاکسی اینترنتی چه کارت بانکی لازم است؟

برای دریافت سهمیه بنزین رانندگان تپسی، نیازی به ثبت کارت بانکی خاصی در سامانه نیست و کافیست اطلاعات حساب بانکی که به نام خودتان است را در تپسی ثبت کرده باشید 

چگونه از میزان پیمایش و سهمیه سوخت خود مطلع شوم؟

همان‌طور که گفته شد، میزان پیمایش شما در بیستم هر ماه، از طرف تپسی، به وزارت کشور اعلام شده و عدد پیمایش شما صفر می‌شود، تا ماه بعد مجددا محاسبه گردد. وزارت کشور پس از انجام استعلام‌های لازم، مبلغ سهمیه سوخت را به حساب بانکی شما واریز می‌کند.

اگر سفیر تپسی باشید اطلاعات مربوط به پیمایش و سهمیه سوخت خود را می‌توانید از طریق گزینه جزئیات درآمد و در قسمت جزئیات سهمیه بنزین مشاهده کنید.

اگر هم هنوز سفیر تپسی نشده اید از لینک زیر اقدام نمایید: 

تپسی رانندگان

چگونه از واریز سهمیه سوخت مطلع شوم؟

تپسی از روش‌های مختلف مثل اینباکس، وبلاگ تپسی، صفحه رسمی اینستاگرام سفیران، تلگرام شهرها و … واریز سهمیه سوخت را به شما اطلاع خواهد داد.

علاوه‌بر این، شما می‌توانید از طریق مراجعه به سامانه سماس که مربوط به نهادهای دولتی است، از واریز و میزان پیمایش و سایر اطلاعات مرتبط به سهمیه سوخت خود مطلع شوید.

اعتبار سهمیه سوخت به چه کارتی واریز می‌شود؟

برای دریافت اعتبار نیازی به کارت سوخت نیست و اعتبار به کد ملی شما واریز می‌شود و شما می‌توانید سهمیه سوخت خود را از تمامی کارت‌های بانکی که بنام شماست، دریافت کنید.

یعنی بعد از واریز سهمیه سوخت، می‌توانید با هریک از کارت‌های بانکی خود برای دریافت بنزین به جایگاه سوخت مراجعه کرده و با استفاده از دستگاه به‌پرداخت بانک ملت موجود در جایگاه، از سهمیه سوخت واریز شده به حساب‌تان استفاده کنید. توجه داشته باشید که رمز استفاده از کارت، 4 رقم آخر کدملی شماست.

چرا سهمیه بنزین را دریافت نکردید؟

عدم دریافت سهمیه بنزین ممکن است به‌دلایل مختلفی باشد که در ادامه به‌بررسی برخی از این دلایل می‌پردازیم:

1- میزان پیمایش

ممکن است در ماه گذشته مجموع پیمایش شما در تمام تاکسی‌های آنلاین، کمتر از 200 کیلومتر باشد. در این صورت می‌توانید در ماه‌های بعدی با افزایش میزان پیمایش خود تا سقف 180 لیتر بنزین دریافت کنید.

2- اطلاعات ثبت شده اشتباه است.

ممکن است اطلاعات خود را اشتباه ثبت کرده باشید و ثبت احوال اطلاعات شما را تایید نکرده باشد. در این صورت باید موارد زیر را کنترل کنید.

3- وجود غلط املایی در نام و نام‌خانوادگی ثبت شده در حساب تپسی

– واردکردن کامل نام و نام‌خانوادگی (با پسوند و پیشوند) در حساب کاربری خود. که درصورت وجود مغایرت می‌توانید اطلاعات فردی خود را به شماره واتساپ 09109195397 مربوط به تپسی اعلام و یا با مراجعه به دفاتر تپسی در شهرها، نسبت به تغییر و اصلاح اطلاعات فردی خود اقدام کنید.

4- اشتباه بوده شماره VIN خودرو

اگر شماره VIN (کد‌شناسایی خودرو) اشتباه وارد شود، سهمیه سوخت به شما تعلق نمی‌گیرد. درصورت نیاز به اصلاح این شماره می‌توانید از طریق سایت رانندگان، اطلاعات خود را اصلاح کنید.

5- اشتباه در شماره پلاک خودرو

 اگر شماره پلاک خودرو اشتباه وارد شده باشد، سهمیه سوخت به شما تعلق نمی‌گیرد. در این حالت برای اصلاح شماره پلاک می‌توانید با مراجعه به دکمه پشتیبانی در نرم‌افزار تپسی، برای پشتیبانی تیکت ارسال کنید.

6- اشتباه در واردکردن کد یکتای بیمه نامه

اگر کد یکتای بیمه نامه خود را اشتباه وارد کنید، سهمیه سوخت برای شما واریز نخواهد شد. برای اصلاح کد یکتا نیز می‌توانید با مراجعه به دفاتر تپسی در شهرها و یا از طریق سایت رانندگان نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمائید.

زمان واریز سهمیه بنزین :

شرکت تپسی، فقط رابط بین سفیران عزیز و وزارت کشور می باشد. درنتیجه زمان واریز سهمیه بنزین از طرف وزرات کشور مشخص می شود. بنابراین لیست سفیران و میزان پیمایش آن‌ها در اختیار وزارت کشور و نهادهای مربوطه قرار می‌گیرد و سهمیه سوخت واریز می شود. اما شرکت تپسی از زمان ارسال اطلاعات، به‌صورت مستمر با سازمان‌های ذیربط در ارتباط است تا سفیران عزیز در موعد مقرر سهمیه سوخت خود را دریافت کنند.

تا چه زمانی مهلت اصلاح اطلاعات خود را دارم؟

از آن‌جایی که در تاریخ بیستم هر ماه عدد پیمایش شما در تپسی و سایر تاکسی‌های آنلاین، صفر شده و میزان پیمایش به وزارت کشور ارسال می‌گردد، تا قبل از بیستم هرماه فرصت دارید تا نسبت‌به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

735 نظرات
  1. مجتبی ذوالفقاری می گوید

    سایت سماس ده روزه که اطلاعات سوخت رو نمیده و پیغالم ارتباط برقرار نشد رو میزنه، لطفا پیگیری کنید ما نمیدونیم اعتبارمون چقدره الان

  2. Javad می گوید

    سوال دارم !!!
    ماشین ب نام شخص دیگری هستش و من راننده این ماشین هستم … بنزین به نام چه کسی واریز میشود ؟؟؟؟ کارت راننده یا صاحب ماشین . ؟؟؟
    خواهش میکنم راهنمایی کنید .. ممنونم

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      سفیر گرامی، سلام
      سهمیه سوخت تاکسی های آنلاین به کد ملی صاحب حساب کاربری( سفیر ) واریز میشه .