در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

تاکسی های کشورهای مختلف از چه ماشینی استفاده می‌کنند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چه خودروهایی به عنوان تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کنند.

وقتی که برای اولین بار وارد کشور جدیدی می‌شویم، المان‌های شهری و ساختمان‌ها توجه ما را به خود جلب می‌کند. اما قبل از هرچیز، اولین مسئله‌ای که در کشورهای مختلف با آن روبه‌رو می‌شویم، تاکسی و مدل ماشینی است که در آن کشور به عنوان تاکسی استفاده می‌شود.

مدل تاکسی‌ های کشورهای مختلف به فرهنگ آن کشور و البته توانمندی آن کشور در تولید خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال، در بسیاری از کشورها مرسدس بنز خودروی نسبتا لوکسی به شمار می‌رود، در حالی که سال‌ها است مرسدس بنز سری E به عنوان تاکسی در آلمان استفاده می‌شود.

تاکسی های کشورهای مختلف

هر ماشین زردی تاکسی نیست!

پیدا کردن تاکسی در کشورهای مختلف جهان که حتی زبان مردم را هم نمی‌دانید کار سختی نخواهد بود؛ تنها کافی است برای اولین ماشین زردی که از مقابل شما عبور کرد، دست تکان دهید و سوار تاکسی شوید. اما چرا تاکسی‌ها عمدتا زرد هستند.

در ابتدای قرن بیستم که خودروها به صورت انبوه در دسترس مردم قرار گرفتند، استفاده از وسیله‌ای به عنوان تاکسی برای عبور و مرور بسیار مرسوم شد. روش‌های متعددی برای تعیین هویت تاکسی‌ها در نظر گرفته شد که در نهایت استفاده از یک رنگ خاص بهترین نتیجه را داشت. پس از تحقیقات فراوان روی تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان مشخص شد که رنگ زرد بیشترین قابلیت تشخیص را در خیابان دارد.

البته که این مسئله با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیم کشورهای مختلف متفاوت است و با توجه به این شرایط رنگ تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان از زرد گرفته تا نارنجی و صورتی و حتی مشکی، متفاوت است.

تاکسی آمریکا و همان فورد معروف

فورد کراون ویکتوریا یکی از مشهورترین تاکسی‌های جهان است که سال‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا به عنوان تاکسی استفاده می‌شود. این خودروی نسبتا کشیده و بزرگ، فضای بسیار زیادی دارد و برای راحتی مسافران گزینه بسیار مناسبی است. همچنین بدنه و سیستم ایمنی این خودرو بسیار مستحکم است و در صورت بروز حادثه، کمترین صدمه ممکن به راننده و مسافران وارد می‌شود. فورد کراون ویکتوریا یکی از مشهورترین تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان است که احتمالا در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی هم نمونه‌هایی از آن را دیده‌اید.

تاکسی آمریکا و همان فورد معروف

تاکسی آلمان و یک مرسدس بنز کلاس E

همانطور که گفتیم رنگ تاکسی‌ های کشورهای مختلف جهان همیشه یکسان نیست. نمونه‌اش تاکسی آلمان است که معمولا به رنگ صورتی خیلی کمرنگ و گلهبی است. در آلمان به دلیل آن که خودروسازی یکی از صنایع اصلی این کشور است، ماشین‌های مختلفی به عنوان تاکسی استفاده می‌شود. از عنوان فولکس واگن و BMW گرفته تا مرسدس بنز.

اما معمول‌ترین و رایج‌ترین مدل ماشین تاکسی در آلمان مرسدس بنز سری E است که شرکت مرسدس بنز به صورت پیش‌فرض برای استفاده به عنوان تاکسی تولید می‌کند و امکانات مناسب یک تاکسی را در هنگام تولید روی آن نصب می‌کند.

مدل دیگر ماشینی که در آلمان به عنوان تاکسی استفاده می‌شود، مرسدس بنز کلاس S است. این خودروها در زمان تولید رنگ مخصوص تاکسی دارند، امکاناتی مانند تاکسی‌متر، صندلی و تجهیزات مناسب تاکسی و همچنین موتورهای تقویت شده و مناسب برای استفاده‌های طولانی مدت، در هنگام تولید روی این خودروها نصب شده‌اند. علاوه بر این دو مدل مرسدس بنز، ماشین‌های فولکس واگن و BMW هم به عنوان تاکسی در آلمان استفاده می‌شوند. به صورت کلی ماشین‌های آلمانی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان هستند.

تاکسی انگلیس؛ همان ماشین‌های مشکی کوچک و جذاب

اما در انگلیس و شهر لندن، تاکسی بیشتر از هر شهر دیگری در دنیا به عنوان یکی از نمادهای شهر شناخته می‌شود. ماشین‌های کوچک مشکی رنگی که در لندن به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان است. این ماشین‌ها که به آن هکنی کریج (Hackney Carriage) گفته می‌شود، در زبان عامیانه بیشتر به نام بلک کب (Black Cab) شناخته می‌شود.

استخدام راننده تاکسی در لندن با سایر شهرها و کشورهای جهان تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. مهمترین آن گذراندن یک دوره آموزشی بسیار سخت و طولانی مدت است که تمامی افرادی که قصد فعالیت به عنوان راننده تاکسی در لندن را دارند، باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در این دوره اطلاعات تمامی چندین هزار خیابان لندن، مراکز تاریخی، تفریحی و تجاری، رستوران‌ها و مراکز مهم شهر به رانندگان آموزش داده می‌شود و لازم است که رانندگان تمامی این موارد را حفظ باشند. همچنین دوره‌های روانشناسی ارتباط با مسافرین از دیگر مواردی است که برای استخدام راننده تاکسی در لندن باید پشت سر گذاشته شود. روی سقف بلک کب‌ها یک علامت تاکسی وجود دارد که در صورتی که چراغ این علامت روشن باشد، شما می‌توانید با تکان دادن دست، سوار تاکسی شوید.

این روزها در لندن امکان درخواست خودرو با استفاده‌های تاکسی‌های اینترنتی هم فراهم است که می‌توانید از طریق تلفن همراه خود، با این بلک کب‌های زیبا و دوست‌داشتنی به سمت مقصد خود عزیمت کنید. نکته قابل توجه این است که معمولا کرایه بلک کب نسبت به تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان بیشتر است.

تاکسی فرانسه در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف

تاکسی فرانسه برخلاف تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان معمولا شکل واحد و یکسانی ندارند و رانندگان در فرانسه می‌توانند از خودروهای مختلفی به عنوان تاکسی استفاده کنند. نکته جالب دیگر این است که رنگ تاکسی‌ها در فرانسه هم یکسان نیست و تنها داشتن علامت تاکسی، وجه تمایز آن با دیگر خودروها است.

تنها موردی که در انتخاب ماشین به عنوان تاکسی در فرانسه وجود دارد این است که تعداد صندلی‌های مسافر تاکسی نباید بیش از 9 صندلی باشد.

همین مسئله باعث شده تا در فرانسه و خصوصا شهر پاریس، خودروهای بسیار مختلفی به عنوان تاکسی استفاده شود.  هیچ بعید نیست که درفرانسه یک خودروی تسلا یا بی ام دبیلو جدید و بنز آخرین مدل را به عنوان تاکسی در خیابان مشاهده کنید.

اما در اکثر موارد رانندگان ترجیح می‌دهند تا از یک خودروی باکیفیت، مستحکم و مقاوم که در عین حال مصرف سوخت پایینی هم دارد به عنوان تاکسی استفاده کنند. تویوتا پریوس یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های تاکسی در فرانسه است.

برخلاف تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان، در فرانسه شما می‌توانید از انواع مختلف تاکسی با ماشین‌های متفاوت استفاده کنید که طبیعتا کرایه‌های آن‌ها هم با هم متفاوت است.

تاکسی ژاپن یکی از راحت‌ترین مدل‌های تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا برای تاکسی ژاپن فکری اساسی کرده و سری کراون کامفورت را به صورت اختصاصی برای استفاده به عنوان تاکسی طراحی کرده‌است.

تفاوت خودروهای سری کراون کامفورت در راحتی هرچه بیشتر هم برای مسافرین و هم برای راننده که ساعات زیادی از روز را روی صندلی‌های تاکسی می‌نشیند است.

این خودروها به قدری طراحی بسیار خوبی داشتند و از نظر قدرت و توان موتور هم بسیار باکیفیت بودند که بعد از چندسال، تویوتا تصمیم گرفت مدل اسپرت آن را برای استفاده عادی هم روانه بازار کند که با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم روبه‌رو شد.

کامفورت کراون تویوتا تا سال‌ها یکی از بهترین و امن‌ترین و راحت‌ترین در بین تاکسی‌های کشورهای مختلف بود. تاکسی‌ها در ژاپن معمولا به رنگ نارنجی هستند و محور کشیده‌تر چرخ عقب این خودروها از مهمترین ویژگی‌های یکی از بهترین تاکسی‌های کشورهای مختلف بود.

تاکسی ژاپن

تاکسی امارات متحده عربی لوکس و زیبا

تاکسی‌های امارات برخلاف تاکسی‌های کشورهای مختلف جهان معمولا از خودروهای بسیار لوکس استفاده می‌کنند. اما جدا از تاکسی‌های سوپر لوکس امارات، تویوتا کمری یکی از مرسوم‌ترین و رایج‌ترین ماشین‌های تاکسی در امارات متحده عربی است.

اگر شما در هر نقطه‌ای از امارات و مخصوصا دبی درخواست خودرو چه به صورت عادی و چه به صورت تاکسی اینترنتی داشته باشید، احتمالا اولین گزینه شما یک تویوتا کمری خواهد بود.

تاکسی چین، فولکس واگن جتا

شاید تصور کنید که در کشور چین از خودروهای چینی به عنوان تاکسی استفاده می‌شود؛ اما بد نیست بدانید که یکی از مدل‌های فولکس واگن به عنوان تاکسی اصلی کشور چین استفاده می‌شود.

فولکس واگن جتا یکی از محبوب‌ترین خودروهایی است که در چین به عنوان تاکسی از آن استفاده می‌شود. این خودروها تمامی ویژگی‌های یک تاکسی را دارند. طراحی بسیار ساده باعث شده تا قیمت آن خیلی زیاد نباشد.

مصرف سوخت این خودروها بسیار پایین است و کاملا مناسب یک تاکسی است. همچنین عنصر راحتی در طراحی داخلی این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته و این خودروها بسیار راحت هستند.

اگرچه که این روزها شرکت‌های خودروسازی دیگری هم مدل‌های بسیار زیادی را به عنوان تاکسی در چین معرفی کرده‌اند اما همچنان فولکس واگن جتا محبوب‌ترین تاکسی چین است.

سفیر تاکسی محبوب هندوستان

موریس آکسفورد یک خودرو با اصالت انگلیسی است که پیش‌تر در انگلستان مورد توجه زیادی قرار نگرفت و نتوانست رقیب مناسبی برای بلک کب‌های معروف لندن باشد. بنابراین این خودروها پس از مدتی سر از هندوستان درآوردند و بسیار هم محبوب‌شدند.

این خودرو طراحی بسیار زیبا و کلاسیکی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تاکسی، سادگی بسیار زیاد آن است که معمولا هزینه تعمیرات آن خیلی زیاد نخواهد بود.

البته که به دلیل عمر بالای سفیر این روزها خودروهای جدید از خودروسازان مانند تویوتا و همچنین تولیدکنندگان داخلی هند، به عنوان تاکسی فعالیت می‌کنند، اما سفیر همچنان یکی از پر استفاده‌ترین تاکسی‌های هندوستان است.

سفیر تاکسی محبوب هندوستان

تاکسی های ایران از گذشته تا به امروز

از روزهای اولی که تاکسیرانی و تاکسی سواری در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرد، مانند تاکسی های کشورهای مختلف افراد با خودروهای مختلف خود می‌توانستند به عنوان تاکسی ثبت نام و فعالیت کنند. رفته رفته و با افزایش تقاضا برای استفاده از تاکسی، سازمان تاکسیرانی به فکر استفاده از خودروهای یکسان برای تاکسی شد. پیکان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های ایران خودرو در آن روزها بود که به عنوان تاکسی رسمی مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از پیکان به عنوان خودروی رسمی در حدود نزدیک به 30 تا 40 سال ادامه داشت و پس از آن ماشین‌های دیگری به عنوان تاکسی در ایران استفاده شدند.

این روزها پراید و سمند و پژو 405 به عنوان مدل‌های اصلی تاکسی در ایران استفاده می‌شوند. گرچه که تاکسی‌های لوکس از خودروهای دیگری مانند تویوتا، هیواندی و غیره هم در شرایط و خطوط خاصی فعالیت می‌کنند. همچنین تاکسی‌های اینترنتی برای رفاه هرچه بیشتر مسافرین خود، از خودروهای مختلف و لوکس جهت آرامش و آسایش مسافرین در سرویس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.

تاکسی اینترنتی با هر ماشین و هر رنگی

این روزها تاکسی اینترنتی تا تاکسی تلفنی یکی از اولین انتخاب‌ها برای درخواست خودرو در تمام جهان است. نکته مثبت در ارتباط با تاکسی اینترنتی این است که هر ماشینی با هر رنگی و شکل و ظاهری می‌تواند به عنوان تاکسی فعالیت کند و به تاکسی‌های کشورهای مختلف در حال یکسان و همگن شدن هستند.

در ایران هم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درخواست خودرو استفاده از تاکسی اینترنتی است. تپسی با استفاده از ناوگان جامع و کامل خود و استفاده از خودروهای باکیفیت و استاندارد، خدمات خود را به نحوی ارائه می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از ثبت درخواست خودرو تاکسی اینترنتی در محل شما حاضر می‌شود و به راحتی شما را به مقصد مورد نظر خود می‌رساند.

اگر شما هم دوست دارید عضوی از ناوگان تپسی شوید و درآمد بیشتری کسب کنید، تنها کافی است وارد صفحه ثبت نام راننده تپسی شوید و در کمتر از ده دقیقه ثبت نام خود را نهایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.