در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

راننده 10 امتیازی تپسی باشید!

در پایان هر سفر تپسی، مسافران و سفیران با شرکت در نظرسنجی میزان رضایت خود از یکدیگر را اعلام می‌کنند. امتیاز قابل قبول برای ادامه همکاری با تپسی، 8.5 است و اگر میانگین امتیاز سفیر از این عدد کمتر شود، حساب کاربری او مسدود خواهد شد. تکرار این مورد، قطع همکاری با شما و مسدود شدن دائمی حساب سفیر را به دنبال خواهد داشت.

به دلیل اهمیت این موضوع، این مطلب را به راه‌های افزایش امتیاز اختصاص داده‌ایم و در ادامه نکاتی را برای افزایش امتیاز بیان می‌کنیم.

چه نکاتی برای مسافران تپسی اهمیت دارند؟

داشتن امتیاز بالا نه تنها لازمه قبول و انجام سفر در تپسی است بلکه نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شماست. با رعایت چند نکته کوچک می‌توانید بالاترین امتیاز را از مسافران دریافت کنید:

  • رفتار مناسب و برخورد محترمانه
  • رانندگی ایمن
  • سلامت فنی خودرو
  • حفظ نظافت خودرو
  • رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
  • مسیریابی درست
  • عدم دریافت هزینه اضافی و خارج از قوانین
  • تهویه و سرمایش و گرمایش مناسب خودرو
  • تطابق مشخصات سفیر و خودرو با مشخصات ثبت شده در تپسی

چگونه یکی از رانندگان 10 امتیاز تپسی باشید؟ 

اگر می‌خواهید امتیاز خود را در تپسی افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید.

قبل از آنکه آنلاین شوید و درخواست سفر قبول کنید: 

  • حتما توجه کنید که مشخصات شما و خودرویتان با مشخصات ثبت‌شده در تپسی مغایرت نداشته باشد. در صورت بروز هر‌گونه تغییر، حتما آن را به اطلاع کارشناسان تپسی برسانید و از ثبت آن مطمئن شوید.
  • خودرو را تمیز کنید و بوهای نامطبوع را از بین ببرید.
  • مطمئن شوید به اندازه کافی بنزین دارید و موبایل شما شارژ است.
  • از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید.
  • ظاهری آراسته داشته باشید.
  • مطمئن شوید که تمرکز و هوشیاری لازم برای رانندگی را دارید.

به محض قبول سفر:

  • با استفاده از مسیریاب سریع‌ترین راه را برای رسیدن به مبدا بیابید.
  • بدون اتلاف وقت به سوی مبدا حرکت کنید.
  • به نقطه دقیقی که مسافر روی نقشه نشانه‌گذاری کرده است برسید.
  • سعی کنید تا حد امکان از کنسل کردن سفر خودداری کنید.

پس از رسیدن به مبدا: 

  • حضور شما از طریق برنامه به مسافر اعلام می‌شود. با این وجود اگر مسافر در مبدا حاضر نبود، می‌توانید تماس بگیرید و یا از طریق نرم افزار به مسافر پیام ارسال کنید و حضور خود را اعلام کنید.
  • در صورت عدم دریافت پاسخ از مسافر، 5 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت 5 دقیقه از حضور در مبدا، می‌توانید با گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» بدون پرداخت جریمه سفر را لغو کنید.

در صورت نیاز به لغو سفر در مبدا:

توجه داشته باشید که طبق قوانین تپسی شما در هر روز مجاز به ثبت چهار لغو سفر هستید. می‌توانید دو بار از گزینه‌ «مسافر در محل حاضر نشد» استفاده کنید که با گذشت 5 دقیقه پس از حضور شما در مبدا مسافر فعال خواهد شد. لغو سفر بدون جریمه در مرتبه سوم و چهارم تنها به دلیل مواردی به جز عدم حضور مسافر در مبدا امکان‌پذیر خواهد بود.

در حین انجام سفر:

  • رفتار مناسبی با مسافران داشته باشید و از غر زدن، پرحرفی و لحن نامناسب بپرهیزید.
  • به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید و از سرعت غیرمجاز و حرکات خطرناک جدا خودداری کنید.
  • در حین رانندگی از انجام تماس و کار شخصی با تلفن همراه بپرهیزید.
  • متناسب با فصل گرما و سرما، از سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید.
  • استفاده از موزیک مناسب یا صدای کم رادیو در حین سفر می‌تواند برای مسافران خوشایند باشد. بهتر است صدای ضبط را بیش از اندازه بلند نکنید.
  • از پرسیدن سوالات شخصی از مسافر پرهیز کنید.
  • از مسیریاب استفاده کنید تا بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد دهد.
  • در دریافت هزینه سفر از مسافر دقت کنید و درخواست هزینه اضافه نکنید.

در صورت بروز مشکل و در موقعیت‌های دشوار:

  •  در صورتی که با مسافر به هرگونه مشکلی برخوردید، آرامش خودتان را حفظ کرده و صبورانه رفتار کنید.
  • حین انجام سفر امکان تماس با پشتیبانی وجود دارد و می‌توانید از گزینه امنیت در صورت مواجهه با موارد اضطراری هم استفاده کنید.
  •  پس از پایان سفر می‌‌توانید با ثبت تیکت مشکل به وجود آمده در سفر را به پشتیبانی گزارش دهید تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

امتیاز بالا کسب کنید و سفیر طلایی شوید

در صورتی که در هر فصل تعداد ۶۰۰ سفر انجام دهید و امتیاز بالای ۹ داشته باشید به عنوان سفیر طلایی شناخته خواهید شد و با اولویت نسبت به دیگر سفیران می‌توانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. همچنین برای حفظ سلامت و نظافت خودرو می‌توانید از خدمات ویژه سفیران تپسی مانند تخفیف خرید رینگ و لاستیک، خرید روغن موتور با تخفیف، تخفیف کارواش و … بهره‌مند شوید.

به سادگی و در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید به عنوان راننده تپسی ثبت‌نام و شروع به کار کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 نظرات
  1. میثم مقدم می گوید

    سلام
    از ۱۸مرداد تا ۲۸ اذر هیچ سفری نداشتم
    از ۲۸اذر تا ۶دی ۴ تا سفر داشتم
    امتیازم ۸،۵ بود امروز۷ دی تپسی رو روشن کردم مسدود شدم امتیازم شده ۸،۱ !!!!
    بقول خیلی که نه همه راننده ها دیگه باید برا این مسافرهای… چیکار باید کنیم که امتیاز خوب بدن؟؟؟؟
    عوامل تپسی یه تکون به خودتون بدین یکم واقع بین باشین همه چیز مسافر نیست من راننده نباشم مسافر باید پیاده بره چه نیازی به شما داره ؟؟؟ خودتون عواملتون برنامتون وهمه چیز رو اصلاح کنید
    روزی من وتمام راننده های دیگه دست شما نیست شما فقط وفقط وسیله ای
    رانندگان عزیز شما همه عزیزین قدر خودتونو بدونین فقط محتاج خدا باشین وبس
    فقط خدا به داد مون میرسه دست به دامان کسی جز خودش نباشین
    در پناه حق

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      میثم عزیز ، سلام
      نحوه محاسبه امتیاز شما بر اساس میانگین امتیازدهی مسافران می باشد. ممکن است کم یا زیاد شدن امتیاز شما، مربوط به سفرهای قبلی تان باشد و مرتبط با این سفرتان نباشد و یا در صورت کسر یا اضافه شدن امتیاز در روزهایی که سفری انجام نداده اید، این امتیازات مربوط به سفرهای گذشته تان است. زیرا از لحظه اتمام سفر، صفحه نظرسنجی بر روی نرم افزار مسافر نمایش داده می شود ولی ممکن است مسافر در آن لحظه امتیازی ثبت نکند و در ابتدای سفر بعدی اش امتیاز شما را ثبت کند. همچنین اطمینان خاطر داشته باشید سفر های لغو شده و قبول نکردن سفر ها تاثیری در امتیاز شما نخواهند داشت .