در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

پردرآمدترین شغل های دوم کدامند؟

اگر در گذشته اکثر افراد می‌توانستند با حقوق و مزایای شغل اول خود از پس تمام مخارج و هزینه‌ها بربیایند و حتی مقداری پول را هم برای روز مبادا کنار بگذارند، امروز متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی موجود افراد زیادی نیاز داشتن یک شغل دوم برای افزایش درآمد را احساس می‌کنند. البته درست است که داشتن شغل دوم به شما کمک می‌کند تا فشار مالی کمتری را تجربه کنید اما دنبال کردن علاقه و آرزوهایی که به هر دلیلی آن‌ها را دنبال نکردید نیز می‌تواند از دیگر مزایای انتخاب شغل دوم باشد.

 با همه این‌‌ها انتخاب شغل چیزی است که هر فرد با توجه به علایق، استعدادها، میزان درآمد لازم و … انتخاب می‌کند و برای هر فرد متفاوت است اما ما در این مقاله سعی کردیم شما را با چند مورد از حرفه‌های مناسب برای شغل دوم آشنا کنیم.

راننده تاکسی اینترنتی

ثبت نام به عنوان راننده تاکسی اینترنتی بهترین و در دسترس‌ترین گزینه برای شغل دوم است و ویژگی‌های شغل دوم مناسب را دارد. تاکسی‌های اینترنتی مانند تپسی دست راننده را برای مدت زمانی که می‌خواهند کار کنند و مسیری که می‌خواهند در آن رفت‌وآمد داشته باشند، باز می گذارند. یک فرد با صرف مدت کمی زمان ، حتی به اندازه رفت‌وآمد در مسیر خانه تا محل کار هم می‌تواند از این طریق درآمد خوبی داشته باشد. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند ثبت نام تپسی رانندگان را انجام دهند و از مزایای انتخاب این کار بهره ببرند.

شغل دوم تاکسی اینترنتی

پیک موتوری

 پیک موتوری نیز از دسته شغل‌هایی است که می‌تواند به عنوان شغل دوم انتخاب شود زیرا ساعت کاری آن متغیر بوده و همچنین درآمد قابل قبولی دارد. تپسی علاوه بر فعالیت تاکسی آنلاین، بخش پیک موتوری نیز دارد که با خواندن مقاله ثبت نام پیک موتوری تپسی، می‌توانید تمام اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورید.

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی نیز یکی از گزینه‌های هیجان‌‌انگیز به عنوان شغل دوم است. اگرچه این کار نیازمند سرمایه اولیه است اما لزومی ندارد که با سرمایه زیاد وارد بازارها شوید. مهم‌ترین امر در این شغل داشتن دانش کافی و آموزش است. زیرا حتی اگر سرمایه زیادی هم داشته باشید اما دانش لازم را نداشته باشید، در مدت کمی ممکن است تمام پول‌تان را از دست بدهید. برعکس افرادی هستند که با سرمایه کمی وارد بازار می‌شوند؛ اما با استفاده از تکنیک‌ها و علم بازار، سرمایه خود را افزایش می‌دهند.

شغل دوم در خانه

به طور کلی هر شغلی که مرتبط با اینترنت و فضای مجازی باشد را می‌توان از خانه یا هر مکان دیگر انجام داد نکته مهم این است که شما باید توانایی جذب مخاطب را داشته باشید و محتوای تولیدی شما به نحوی خاص خودتان باشد. در غیر این صورت با وجود انرژی زیادی که صرف این کار می‌کنید، بازدهی لازم را نخواهید داشت. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید ساعات آزاد خود را در منزل بگذرانید و از خانه درآمد داشته باشید ما برای شما نیز چند پیشنهاد درآمدزا و آسان داریم:

گرداندن پیج یک فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی

از آنجا که تعداد افرادی که خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند، روز به روز بیشتر می‌شود افراد بیشتری هم به فکر راه انداختن فروشگاه در شبکه های اجتماعی افتاده‌اند. همچنین این شغل به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارد و در صورتی که پیج شما پر مخاطب بشود، حتی می‌تواند از شغل اولتان هم درآمد بیشتری به همراه داشته باشد. خوبی فروشگاه اینترنتی این است که محدودیتی برای فروش محصول وجود ندارد، مثلاً شما می‌توانید دست‌سازه‌های خود را برای فروش بگذارید و از طریق هنر و مهارت‌تان کسب درآمد کنید.

وبلاگ نویسی

تولید محتوای متنی برای وبلاگ، یکی از پردرآمدترین شغل‌های دوم محسوب می‌شود. اگر اصول این کار را بدانید و کمی هم برای خودتان برندسازی کنید، می‌توانید سفارش‌های محتوایی خیلی خوبی تحویل بگیرید و از آن درآمدهای بالایی داشته باشید. این کار به سرمایه اولیه بالایی نیاز ندارد و برای کسانی که از سر و کله زدن با افراد زیاد خسته می‌شوند، شغل بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

پرورش سبزی و گیاهان خوراکی

 گیاهان دارویی و خوراکی مانند نعنا، ریحان، گل گاو زبان، مرزه و … نیاز به فضای کمی دارند و حتماً لازم نیست که برای پرورش آن‌ها در خانه حیاط یا بالکن داشته باشید. شما می‌توانید باکس‌های پرورش گیاه را در سایزهای مختلف تهیه کنید و گیاه مورد نظرتان را در آن‌ها پرورش دهید. همچنین پرورش قارچ گزینه آسان و مناسبی است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است و حتی می‌تواند به شغل خانوادگی تبدیل شود.

ساخت و فروش صنایع دستی و بدلیجات

ساختن بدلیجات و صنایع دستی نیز یکی از شغل دوم‌های مناسب برای خانم‌ها است. لوازم مخصوص این شغل در اکثر خرازی‌ها موجود هستند و تهیه آن‌ها کار سختی نیست، همچنین با کمی آموزش می‌تواند مهارت خود را افزایش دهید و به ساخت بدلیجات‌های استیل یا نقره بپردازید تا درآمد بیشتری داشته باشید.

تهیه و فروش کیک یا فینگر فود

 اکثر افرادی که مهمانی‌های خانگی برگزار می‌کنند، تمایل دارند تا غذای مهمانی خود را از کترینگ‌های خانگی تهیه کنند تا هم سالم‌تر باشد و هم ارزان‌تر. به همین دلیل هنر آشپزی یا شیرینی‌پزی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته اداره کردن این شغل به کمی هنر و دست‌پخت خوب نیاز دارد تا مشتریان ثابتی برای شما پیدا کند.

شغل دوم خانگی بدون نیاز به اینترنت

شغل دوم خدماتی

شغل‌های دوم خدماتی به شرط ماهر بودن در انجام آن‌ها، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد بالا از کار دوم به حساب می‌آید. این شغل‌ها معمولا در بیرون از منزل انجام می‌شود و به تعامل و ارتباط گرفتن با افراد دیگر نیاز دارد. هر اندازه کار خود را در شغل‌های خدماتی بهتر انجام دهید، احتمال معرفی شدن به دیگران و بالارفتن درآمدتان را هم افزایش می‌دهید. از جمله شغل‌های خدماتی که به عنوان کار دوم پردرآمد می‌توانید روی آن حساب باز کنید، گزینه‌های زیر است:

پشتیبانی فروش

برای انجام این کار می‌توانید با شرکت‌هایی که کار خرید و فروش انجام می‌دهند و با مشتریان زیادی سروکار دارند، قرارداد ببندید و بخشی از کارهای پشتیبانی فروش را برایشان انجام دهید. کار پشتیبانی فروش شامل پاسخگویی به سوالات مشتری برای خرید کالا، جمع آوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز از مشتری، پیگیری بازخورد از مشتری و مواردی از این دست می‌شود. این کار را هم می‌توانید به صورت حضوری در شرکت‌ها و هم از منزل انجام دهید.

 نظافت منزل و شرکت

انجام کارهای نظافتی منازل و شرکت‌ها، یکی از کارهای سختی است که می‌توانید به عنوان شغل دوم انتخاب کنید؛ اما مطمئن باشید در صورت انجام درست کارها یک درآمد دائمی و بالا در انتظار شماست. اگر کار خود را به خوبی و با سرعت لازم انجام دهید، به افراد بیشتری توصیه و پیشنهاد می‌شوید و درآمد بالاتری به دست می‌آورید. برای انجام این کار می‌توانید یا با شرکت‌های نظافتی و خدماتی قرارداد ببندید یا اینکه به صورت شخصی و با توصیه‌های اطرافیان کار قبول کنید.

تور لیدر یا راهنمای تور

تور لیدر یا راهنمای تور، از دیگر عنوان‌های کاری است که برخی به عنوان شغل دوم آن را انتخاب می‌کنند. البته برای انجام این کار باید بیشتر روی روزهای تعطیل مانند پنج شنبه و جمعه حساب باز کنید. برای انجام این کار به شرکت در کلاس‌های مربوطه و گرفتن کارت تور لیدری نیاز دارید. با کمی تجربه، صبوری و شناخت آدم‌ها، می‌توانید به عنوان یک تور لیدر موفق بین مسافران محبوبیت زیادی به دست بیاورید و حتی آن را به عنوان شغل اول خود انتخاب کنید.

شغل دوم فنی

یکی از پردرآمدترین انتخاب‌ها برای کار دوم، شغل دوم فنی است. شغل‌های فنی از ابتدا به دلیل کمبود نیرو و تقاضای زیاد بازار، با حجم بزرگی از کار روبه‌رو هستند و به همین دلیل هیچ گاه بیکار نمی‌مانند. هر اندازه هم که اوضاع اقتصادی سخت‌تر باشد و مردم به تعمیر و بازسازی نیاز بیشتری داشته باشند، کار افراد فنی پررونق‌تر است.

تعمیر وسایل الکترونیکی

از محبوب‌ترین شغل‌های دوم فنی، می‌توان به تعمیر وسایل الکترونیکی اشاره کرد. امروزه در هر خانه‌ای چندین وسایل الکترونیکی پیدا می‌شود که هر از گاهی نیاز به تعمیر و بازسازی نیاز دارد، به همین دلیل بازار این کار بسیار گسترده است. همچنین تعمیر وسایل الکترونیکی کاری تخصصی محسوب می‌شود که هر کسی از عهده انجام آن بر نمی‌آید. موضوعی که باعث شده افرادی که مهارت خوبی در تعمیر وسایل الکترونیکی دارند و خوشنام هستند، درآمدهای بالایی از طریق این کار داشته باشند.

 شغل دوم تولیدی

اگر بخواهید یک شغل تولیدی را به عنوان یک کار دوم انتخاب کنید، باید بدانید که باید برای راه اندازی آن حداقلی از سرمایه داشته باشید. خوبی داشتن شغل دوم تولیدی این است که دنیای از انتخاب را پیش روی شما می گذارد و می توانید یکی از علاقه مندی های تان را در این شغل دوم دنبال کنید.

پرورش ماهی های زینتی، راه اندازی تولیدی خیاطی، ساخت شمع های معطر،  تولید کالاهای چرمی، گرفتن عرقیات گیاهی، راه اندازی کارگاه میوه و سبزی خشک، ساخت انواع عروسک، ساخت انواع وسایل چوبی و صنایع دستی، گوشه کوچکی از دنیای بزرگ شغل های دوم تولیدی هستند.

در زندگی حتما یک بار شغل دوم را امتحان کنید

با وجود زندگی یک‌نواختی که امروزه بیشتر ما درگیر آن هستیم، فرصت شغل دوم این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم علایق خود را دنبال کنیم. شاید از این طریق توانستیم بر محدودیت زندگی روزمره غلبه کرده و این علاقه‌مندی را به کار اول خود تبدیل کنیم. در کنار این موضوع، همیشه در دوره‌ای زندگی لازم است برای رسیدن به اهداف خود، کار دیگری داشته باشیم تا از نظر مالی دغدغه‌ای برای رسیدن به اهداف‌مان نداشته باشیم.

شغل‌های دوم امکان بلندپروازی و دیدن آینده‌های جدید را به ما می‌دهند و فرصت‌های تازه‌ای پیش روی‌مان می‌گذارند. پس توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده، این کار را تجربه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.