در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

12 نکته برای کاهش استرس و شتابزدگی روزانه

همیشه عجله دارید؟ هر روز در حال دویدن از این کار به کار دیگر و از این جلسه به جلسه دیگر هستید؟ از لحظه‌ای که چشم باز می‌کنید تا وقت خواب، بدون توقف فرصت سر خاراندن ندارید؟ به دنبال راهی برای رفع این استرس و شتابزدگی می‌گردید؟

خب شما تنها نیستید! ما در عصری زندگی می‌کنیم که بیشتر افراد همیشه در عجله هستند و وقت کم می‌آورند.

در این یادداشت، 12 راهی را به شما معرفی می‌کنیم که کمی این عجله و تنگی وقت را کاهش می‌دهند:

1. پشت سر هم جلسه نگذارید!

معلوم است که نمی‌رسید! حتی اگر به سمت جلسه بعدی پرواز هم کنید، باز هم دیرتان خواهد بود. بنابراین بین جلسه‌هایتان، همیشه فرصتی برای تنفس باقی بگذارید.

2. مدت زمان هر کار را دست کم نگیرید!

فکر می‌کنید فعالیتی فقط 30 دقیقه طول می‌کشد. در حالی که یک ساعت و نیم گذشته و هنوز آن را تمام نکرده‌اید. زمان انجام کارها را دست کم نگیرید. برای هر کاری، همیشه کمی بیشتر از آن که لازم می‌دانید زمان در نظر بگیرید.

3. از قبل برنامه‌ریزی کنید!

هر روز را پیش از آغاز، برنامه‌ریزی کنید. در غیر این صورت با توده‌ای از «کار» مواجه خواهید شد که فقط شما را سردرگم خواهد کرد.

4. سحرخیز باشید!

بله شکی نیست که زمان کش نمی‌آید. یک روز هم هرگز بیشتر از 24 ساعت نمی‌شود. اما وقتی روز را پیش از آن که واقعا شروع شود، شروع کنید، از میزان شتابزدگی‌تان کاسته خواهد شد.

استرس و شتابزدگی

5. بخش‌هایی از لیست کارهای روزانه را پاک کنید!

بیایید صادق باشیم! ما نمی‌توانیم آن همه کار را در یک روز انجام دهیم. پس بهتر است بخشی از آن‌ها را فعلا حذف کنیم و واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کنیم.

6. جلسات کاری را به حداقل برسانید!

واقعیت این است که جلسات کاری متعدد، در نهایت نه تنها چیزی به بازدهی ما اضافه نمی‌کنند، که بخش زیادی از وقتمان را هم می‌گیرند. پس تا می‌توانید، جلسات کاری غیرهدفمند را کاش دهید.

7. کارها را دسته‌بندی کنید!

وقتی مثلا می‌روید سراغ ایمیل‌ها و اول همه‌ی آن‌ها را جواب می‌دهید و بعد می‌روید سراغ تماس‌های کاری و آن‌ها را تمام می‌کنید، هم ذهنتان منظم می‌شود و هم به نظر می‌رسد وقت بیشتری دارید.

8. ابتدا کارهای مهم‌تر!

این که دیگر گفتن ندارد! همه آن را بارها شنیده‌ایم. قورباغه‌ات را قورت بده و این حرف‌ها! ابتدا، سخت‌ترین و احتمالا مهم‌ترین کار را انجام دهید و بعد به سراغ باقی کارها بروید.

کار زیاد

9. از غذا خوردنتان نزنید!

زمان ناهارتان را بگذارید برای یک جلسه‌ی کاری اضافه. به نظر می‌رسد که به این ترتیب، کار بیشتری انجام داده‌اید و در زمانتان صرفه‌جویی کرده‌اید. اما واقعیت این است که چند ساعت که بگذرد، و چند روز را که به همین ترتیب ادامه دهید، به یک باره از پا خواهید افتاد. به این ترتیب نه تنها از استرس و شتابزدگی روزمره نخواهید کاست، که به مرور به جسم خود آسیب خواهید زد.

10. خود را درگیر تلفن نکنید!

یکی از از بین‌برنده‌های زمان، پاسخ دادن به تماس‌های متعدد دیگران است. واقعیت این است که تلفن همراه، برای آسایش شماست نه دیگران! پس تا می‌توانید، فقط زمانی تلفنتان را جواب دهید که واقعا لازم است!

11. ایمیل‌ها را رها کنید!

ایمیل‌ها این قدرت را دارند که شما را در خود غرق کنند. ناگهان چشم باز می‌کنید و می‌بینید که به یک ساعت تمام است که در حال خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌هایی هستید که آن‌قدرها هم اورژانسی نیستند. بهترین کار این است که رهایشان کنید!

12. ترتیب برخی کارها را، زودتر از موعد بدهید!

اگر زمانی که فرصتش را دارید، بعضی کارها را از پیش انجام دهید، خیالتان راحت خواهد بود. چه مثالی بهتر از رزرو کردن؟ تصور کنید صبح زود بلیط هواپیما دارید و باید حتما ماشین بگیرید. به جای اینکه مثلا 4 صبح بیدار شوید و با اضطراب شروع کنید به تاکسی اینترنتی گرفتن، حتی از 7 روز قبل می‌توانید با استفاده از قابلیت سفر رزرو تپ‌سی، درخواست خودرو دهید و خیال خود را راحت کنید!

 

 

 

 

منبع: ways to stop rushing through your day

 

مطالب مشابه:

۷ اتفاقی که فقط زمانی که عجله دارید می‌افتند!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.