در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

راحت ترین ماشین برای رانندگی

فردی که به تازگی رانندگی را شروع کرده است، تجربه زیادی در جا‌به‌جایی ماشین ندارد. به همین دلیل بهتر است کار رانندگی و کسب مهارت را از ماشین‌هایی شروع کند که هم رانندگی راحتی دارد و هم قیمت آن‌ها در بازار پایین‌تر است. در این صورت اگر راننده به دلیل تجربه کم، دچار استرس و مشکل شود، هزینه‌های زیادی برای تعمیر و بازسازی ماشین نمی‌پردازد.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی می‌خواهید قدم در راه رانندگی بگذارید و به دنبال سوال راحت ترین ماشین برای رانندگی به این مطلب برخوردید، باید بگوییم که جای درستی آمده‌اید. چرا که در این مقاله از ویژگی‌های بهترین و راحت‌ترین ماشین‌ها برای شروع رانندگی صحبت کرده‌ایم، با تعدادی از بهترین ماشین‌ها برای شروع رانندگی آشنا شده‌ایم و از بایدها و نبایدهای ماشین‌های مناسب برای شروع رانندگی گفته‌ایم. پس برای گرفتن جواب تمام این سوال‌ها و بیشتر، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

برای شروع رانندگی چه ماشینی مناسب تر است؟

برای شروع رانندگی ماشین‌های کم‌هزینه، دنده‌ای، سالم و کوچک، گزینه‌های بهتری برای انتخاب محسوب می‌شوند. ماشینی که یک فرد تازه کار نتواند به راحتی کنترل آن را در دست بگیرد، فناوری پیچیده‌ای داشته باشد یا در میان ماشین‌های بزرگ و حجیم قرار بگیرد، گزینه مناسبی برای شروع رانندگی محسوب نمی‌شود.

ویژگی‌های بهترین ماشین برای شروع رانندگی

هر ماشین با ویژگی‌هایی که در ادامه می‌خواهیم آن‌ها را معرفی کنیم، می‌تواند به عنوان بهترین و راحت ترین ماشین برای شروع رانندگی انتخاب شود.

ماشین کم هزینه

کم هزینه بودن ماشین گزینه بسیار مهمی برای انتخاب راحت‌ترین ماشین برای رانندگی است. از آنجایی که مهارت شما در رانندگی پایین است، احتمال تصادف یا خطا در زمان رانندگی یا پارک کردن ماشین بیشتر است. به همین دلیل بهتر است ماشینی را انتخاب کنید که هزینه تعمیر آن پایین است و خرج زیادی روی دست‌تان نمی‌گذارد.

ماشین دنده‌ای

آموزش رانندگی شما با ماشین‌های دنده‌ای و کلاچ‌دار بوده است. به همین خاطر بهتر است ابتدای کار مهارت رانندگی خود را با این نوع از ماشین‌ها بالا ببرید و در کنترل این نوع خودروها مهارت پیدا کنید. سیستم دنده و پدال در ماشین‌های اتومات با ماشین های دنده‌ای متفاوت است و این تفاوت ممکن است در ابتدا شما را دچار مشکل‌های زیادی کند. نگران نباشید! بعد از تسلط به رانندگی با ماشین‌های دنده‌ای و نحوه کار با آن‌ها، می‌توانید با اعتماد به نفس بالا پشت ماشین‌های اتومات بنشینید و به راحتی آن‌ها را برانید.

ماشین کم کارکرد

ماشین‌هایی که بسیار قدیمی هستند و کارکرد بالایی دارند، فناوری‌های ماشین‌های امروزه را ندارند که این موضوع می‌تواند شما را دچار مشکل کند. به عنوان مثال تمام ماشین‌هایی که امروز در بازار وجود دارند، با فرمان هیدرولیک کار می‌کنند؛ چیزی که در ماشین های قدیمی و پرکارکرد دیده نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است با ماشین‌های خیلی قدیمی کار نکنید تا از فناوری‌های جدید عقب نمانید و مهارت‌تان را روی این ماشین‌ها هدر ندهید.

ماشین جمع و جور

ماشین‌های کوچک و جمع جور، کنترل راحت‌تری دارند، فضای کمی در خیابان می‌گیرند و راندن‌شان بین ماشین‌های دیگر راحت‌تر است. برای پارک دوبل یا پارک ساده مشکل زیادی با آن‌ها ندارید. این ماشین‌ها دید خوبی از اطراف ماشین به شما می‌دهند و میزان تسلط‌تان به شرایط را بالا می‌برند. پس بهتر است با ماشین‌های کوچک مهارت رانندگی‌تان را بالا ببرید و سپس به سراغ ماشین‌های حجیم و بزرگ بروید.

ماشین دست دوم سالم

ماشین‌های دست دوم هم گزینه خوبی برای شروع رانندگی محسوب می‌شوند، به شرطی که سالم باشند. ماشین‌های دست دومی که ایرادهای مختلفی در فرمان، لاسیتک‌ها یا موتور داشته باشند؛ نه تنها به شما کمکی نمی‌کنند؛ بلکه دست و بال شما را برای تمرین رانندگی می‌بندند. پس بهتر است ماشینی دست دومی بخرید که از سلامت آن مطمئن هستید. با مطالعه مطلب نکاتی که هنگام خرید خودرو کار کرده باید بدانید می‌توانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.

ماشین‌های هاچ بک

ماشین‌های هاچ بک یکی از بهترین انواع ماشین‌های جمع و جور، برای رانندگی تازه‌کارها محسوب می‌شوند. پیدا کردن جای پارک ماشین در این نوع خودروها کار ساده ای است، دست فرمان خوبی دارند، در خیابان به سادگی از میان خودروهای دیگر عبور می‌کنند و حس تسلط و کنترل خوبی به راننده خود می‌دهند.

لیست ماشین‌های مناسب برای شروع رانندگی

حالا که از ویژگی ماشین‌های مناسب برای شروع رانندگی گفتیم، بهتر است به معرفی تعدادی از ماشین‌های موجود در بازار برای یک رانندگی راحت برای تازه‌کارها بپردازیم.

پراید

پراید تقریبا تمام ویژگی‌های خوب ماشینی که برای شروع رانندگی مناسب است، را دارد و یکی از بهترین ماشین‌ها برای مسافرکشی به حساب می‌آید. یک ماشین کوچک، جمع و جور، کم هزینه، کم مصرف و دنده‌ای که گزینه‌ای مناسب برای انجام این کار به حساب می‌آید. البته پراید چندان ماشین ایمنی نیست، امکانات زیادی ندارد و بهتر است بیشتر برای تمرین مهارت رانندگی داخل شهرها مورد استفاده قرار بگیرد.

تیبا

تیبا یک درجه از پراید مدرن‎تر است و تقریبا تمام شرایط مناسبی که پراید برای شروع رانندگی در اختیار شما می‌گذارد، را دارد. البته تیبای هاچ بک از تیبای صندوق‌دار برای انجام این کار بهتر است. تییا هزینه بیشتری از پراید روی دست‌تان می‎گذارد اما امکانات به نسبت بیشتری هم دارد. در بازار ایران، این ماشین هم جزو ماشین‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

ام‌وی‌ام ۱۱۰

خودروی ام وی ام 110، گزینه بعدی برای انتخاب به عنوان راحت ترین ماشین برای رانندگی است. این ماشین جمع و جور است، ایمنی خوبی دارد و امکانات بیشتری از پراید و تیبا در آن به کار رفته است. اگر از نظر هزینه‌ای خیلی در مضیقه نیستید، می‌توانید روی ام وی ام 110 برای تمرین رانندگی و پیدا کردن مهارت، حساب باز کنید.

ساینا و کوییک

ساینا و کوییک دو گزینه بعدی به عنوان راحت‌ترین ماشین‌ها برای رانندگی و راننده تازه‌کار محسوب می‌شوند. برای خرید این دو ماشین البته که باید هزینه بالاتری بپردازید و برای نگهداری و تعویض قطعات آن‌ها خرج بیشتری بکنید؛ اما به دلیل امنیت و امکانات گزینه های خوبی برای انتخاب محسوب نمی شوند. فقط در زمان رانندگی با آن‌ها باید به شدت احتیاط کنید تا خرج زیادی روی دست خود نگذارید.

driver-join-banner

چه ماشینی برای راننده تازه وارد مناسب نیست؟

از خودروهای مناسب برای شروع رانندگی گفتیم، بهتر است اشاره‌ای هم به ماشین‌هایی که برای این کار مناسب نیستند هم داشته باشیم. به طور کلی ماشین‌هایی که ویژگی‌های زیر را دارند، گزینه‌های مناسبی برای تمرین مهارت رانندگی محسوب نمی‌شوند:

  • هزینه نگه‌داری و تعمیر آن‌ها بالاست.
  • رانندگی تند و تیزی دارند.
  • شتاب و سرعت بالایی می‌گیرند.
  • حجیم و بزرگ هستند.
  • فاصله زیادی از سطح زمین دارند.

ماشین‌هایی مانند 206، سمند، انواع شاسی بلندها و ماشین‌های خارجی در این لیست قرار می‌گیرند.

بهترین ماشین اسپرت و اتومات برای راننده تازه وارد

بهتر است تا زمانی که در رانندگی مهارت پیدا نکرده‌اید، به هیچ عنوان به سراغ ماشین‌های اسپرت و اتومات نروید. به دلایلی که در بالا ذکر کرده‌ایم، کنترل این ماشین‌ها حتی برای راننده‌های باتجربه‌تر هم کار آسانی نیست و کوچک‌ترین اشتباهی منجر به پرداخت هزینه‌های زیادی می‌شود.

اگر دوست دارید در حین تمرین برای بهبود رانندگی‌تان از تجربه دیگران هم کمک بگیرید، مقاله 10 نکته برای راننده تازه کار را بخوانید و آن‌ها را در رانندگی خود به کار ببندید.

جمع بندی

رانندگی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست و مهارت پیدا کردن در آن به تمرین مداوم، دقت زیاد و صبوری نیاز دارد. مطمئن باشید با رعایت نکات بالا و دوری از هیجان‌های خطرناکی که رانندگی ممکن است داشته باشد، خیلی زود می‌توانید مهارت بالایی در این کار به دست بیاورید. پس با انتخاب ماشین‌های کم هزینه، جمع و جور و ساده مهارت خود را بالا ببرید و سپس به سراغ ماشین‌های پیشرفته‌تر بروید. اگر حداقل 3 ماه از دریافت گواهینامه شما گذشته است، می‌توانید با ورود به صفحه ثبت نام راننده در تپسی به ناوگان تپسی بپیوندید و کسب درآمد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.