در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

تاکسی بین شهری + نرخ قیمت در سال 1402

زمانی که برای یک سفر داخلی عجله دارید، گرفتن یک تاکسی بین شهری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سفر با قطار و هواپیما است؛ هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مالی مخصوصا اگر قیمت هر کیلومتر تاکسی بین شهری را بدانید و بتوانید برای هزینه سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

با این‌حال نرخ کرایه تاکسی یک دغدغه مشترک بین رانندگان تاکسی و مسافران در سفرهای بین شهری است. مسافت زیاد است و عدم آگاهی از قیمت هر کیلومتر تاکسی بین شهری هم از سمت راننده و هم مسافر، باعث ایجاد مشکل در این میان می‌شود.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید، قرار است تا نرخ قیمت کیلومتر تاکسی‌های بین شهری در سال 1402، نحوه محاسبه و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار دهیم و درباره مسافرت با تاکسی بیشتر بدانیم.

نرخ کرایه تاکسی های بین شهری

نرخ کرایه تاکسی‌های بین شهری با توجه به مسافت بین دو شهر مبدا و مقصد محاسبه می‌شود.

از این رو مسافت بین تهران و 30 شهر دیگری که سفرهای بین شهری بین آنها زیاد است، هر کدام نرخ متفاوتی دارد. همچنین نرخ سفر با هر ماشینی (پژو و سمند) و VIP بودن آن با یکدیگر متفاوت است.

قزوینقمساوهابهرزنجان
بندارنزلیلاهیجانهمدانکرمانشاهرشت
سنندجآستارااردبیلتبریزچالوس
تنکابنرامسرمهرانتنکابن از مسیر رشتچابکسر
رودسربوئین زهراکلاردشتلنگرودنوشهر
عباس آبادکلاچایآبیک قزوینهشتگردسلمان شهر

در میان این مسیرها، هشتگرد کمترین نرخ تاکسی‌های بین شهری و کرمانشاه، سنندج و تبریز بیشترین هزینه تاکسی بین شهری مخصوصا از مبدا تهران و بالعکس را دارند.

عوامل موثر بر نرخ کرایه تاکسی بین شهری چیست؟

عوامل مختلفی روی نرخ کرایه تاکسی بین شهری تاثیرگذار هستند و نمی‌توان از تعداد محدودی نام برد. از نوع سفر گرفته (تاکسی یا وانت بار) تا میزان مصرف انرژی روی قیمت نهایی که باید از سمت مسافر پرداخت شود، تاثیر ویژه‌ای روی مبلغ نهایی می‌گذارند.

به صورت کلی و با اعلام قوانین و مقررات اعلام شده از سوی اتحادیه این موارد عبارتند از:

  • میزان بنزین مصرفی
  • میزان فاصله مبدا تا مقصد
  • هزینه‌های جانبی مرتبط با سفر (هزینه بیمه، …)
  • میزان ترافیک
  • انتخاب مسیر تردد راننده (مثلا امکان دارد که راننده برای رساندن مسافر به مقصد از مسیری شلوغ تردد کند)
  • مدل و نوع خودرو انتخابی
  • زمان حرکت
  • عرضه و تقاضا
driver-join-banner

نحوه محاسبه نرخ کرایه تاکسی برون شهری

برای سفرهای بین شهری، سه راه برای سفر با تاکسی وجود دارد:

درخواست سفر به یک پلتفرم تاکسی اینترنتی همچون تپسی، سفر با تاکسی‌هایی که همکار آژانس هستند و سفر با راننده‌های گذری.

اگر قصد دارید تا با تاکسی اینترنتی سفر کنید، لازم است بدانید که بر اساس میزان مسافت، ساعت درخواست سفر و میزان شلوغی و ترافیک، به صورت سیستمی و با توجه به نرخ پایه هزینه سفر با تاکسی بین شهری محاسبه می‌شود. مقاله سرویس بین شهری تپسی فعال شد، در این باره بیشتر توضیح می‌دهد.

 علاوه‌بر شهرهایی که بالاتر در جدول نامشان را خواندید، با تپسی می‌توانید به شهرهای استان‌های یزد، اراک، مازندران، خرم آباد، اهواز، زنجان، ارومیه، مشهد، بجنورد و اصفهان نیز سفر کنید.

همچنین درخواست سفر در این برنامه بسیار آسان است، کافیست مبدا و مقصد را مشخص کنید و منتظر بمانید تا یکی از سفیران تپسی درخواستتان را قبول کند. در طول سفر، تیم امنیت و پشتیبانی تپسی همراه شماست و به‌هیچ عنوان لازم نیست تا بیشتر از هزینه مشخص شده در برنامه، پولی را بپردازید.

رانندگان تاکسی‌های آژانس یا راننده تاکسی‌های خطی نیز بر اساس یک نرخ اعلامی و مصوب بر حسب فاصله مبدا و مقصد قیمت را اعلام می‌کنند و باید گواهینامه تاکسی برون شهری داشته باشند.

اما در حالت سوم، معمولا هیچ نرخ مصوبی وجود ندارد و هزینه سفر به صورت توافقی مشخص می شود که البته اصلا این روش را توصیه نمی‌کنیم. گاهی پیش آمده که مسافر بیش از نرخ مصوب، هزینه سفر بپردازد.

در سفرهای بین شهری تپسی، کسب درآمد کنید.

با پیوستن به ناوگان تپسی می‌توانید در مسیر رفت و آمدتان به شهرهای دیگر، کسب درآمد کنید:. به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام سفرهای بین شهری سلامت خودرو و آمادگی برای طی کردن جاده اهمیت بالایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.