در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

ورزش‌های ساده و نکاتی برای سلامتی رانندگان حرفه‌ای

به عنوان یک راننده‌ی حرفه‌ای، که احتمالا بیش از هفت ساعت از زمان روزانه‌ی خود را پشت فرمان می‌گذراند، حتما وقت‌هایی پیش آمده که با خستگی و خواب‌آلودگی دست و پنجه نرم کرده‌اید یا برای رفع گرسنگی‌های آنی سراغ خوراکی‌های بدون ارزش غذایی رفته‌اید.

برای رانندگان توصیه‌هایی داریم که با رعایت آن‌ها می‌توانند سلامت خود را در بلندمدت تضمین کنند. شما با انجام چند حرکت ورزشی ساده در طول روز، پشت فرمان می‌توانید کمی عضلاتتان را بکشید تا هم خستگی‌تان دربرود و شاداب‌تر باشید، و هم از دردهای عضلانی ناشی از رانندگی طولانی جلوگیری کنید

ورز‌ش‌های ضروری برای سلامتی رانندگان حرفه‌ای

ورزش کتف و شانه: دستتان را روی کتف‌ها قرار داده و کتف را با حرکات گرد و دورانی بچرخانید. (یک بار رو به جلو و یک بار در جهت مخالف)

exercising

ورزش دست و بازو:دستانتان را در مقابل خود به هم قلاب کرده، بچرخانید و کامل بکشید.

exercising

وزرش کمر و پا:صندلی خودرو را کمی عقب دهید، پاهایتان را کمی به جلو بکشید و تا جای ممکن با کمر صاف به سمت پنجه‌ی پا خم شوید تا کشیدگی را در پشت پا و کمر احساس کنید.

exercising

ورزش گردن:دست راست را کمی از پهلو باز کنید و به آرامی گردنتان را به سمت راست بکشید، همین کار را در طرف دیگر انجام دهید.

exercising

ورزش کمر:کمی به سمت لبه‌ی صندلی بیایید به صورتی که بین کمر و پشتی صندلی فاصله باشد، حالا دست‌ها را در قسمت پشت قرار داده و به صورت کاملا کشیده و صاف چند ثانیه بنشینید.

exercising

نکته: برخی از این حرکات را می‌توانید پشت چراغ قرمزهای طولانی مدت انجام دهید.
 

استراحت و ورزش بین هر سفر:

فراموش نکنید که نشستن طولانی مدت می‌تواند به تنهایی آسیب‌زا باشد و موجب تحلیل رفتن و خستگی عضلات شما شود، خستگی بیش از حد هم باعث بی‌حوصلگی شده و می‌تواند دقت شما را دررانندگی کاهش دهد.
توصیه همیشگی ما به سفیران تپ‌سی این است که در طول روز دقایقی را از خودرو پیاده شده و با انجام حرکات کششی و کمی راه رفتن خستگی در کنند.

healthy food

تغذیه‌ی سالم برای رانندگان حرفه‌ای:

• حتما صبحانه میل کنید.
• نهار و میان وعده‌های خود را از خانه همراه بیاورید.
• در ماشین یک بطری آب داشته باشید.
• میزان نمک غذای خود را کنترل کنید.

vegetable basket

بهترین حالت نشستن پشت فرمان:

همیشه مواظب باشید که پشت فرمان کاملا صاف و کشیده بنشینید، به سمت فرمان خم نشوید و حالت لم داده نداشته باشید. به این ترتیب از بسیاری از دردهای گردن و کمردرد جلوگیری خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. سینا می گوید

    سلام و وقت بخیر
    از سفیران تپسی هستم.
    عکس مورد نظر که برای ذخیره گذاشتید، لود نمیشه .
    تشکر