در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

فرار از ترافیک همیشگی خیابان بخارست

خیابان بخارست تهران یکی از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد است که به دلیل وجود مراکز مهم، اتوبان‌ها و ادارات مختلف، معمولا دارای ترافیک نسبتا سنگینی است. خیابان بخارست از جنوب به خیابان بهشتی، یکی از پررفت و آمدترین خیابان‌ها و از شمال به میدان آرژانتین، یکی از شلوغ‌ترین و اداری‌ترین نقاط تهران می‌رسد که همین مسئله شاید دلیل ترافیک زیاد این خیابان را مشخص می‌کند. در ادامه بیشتر با خیابان بخارست و مکان‌های مهم آن، دسترسی‌ها، ساعات اوج ترافیک و طرح آلودگی هوا صحبت می‌کنیم.

مکان‌های مهم خیابان بخارست

همانطور که گفتیم، خیابان بخارست در واقع خیابان بهشتی را به میدان آرژانتین متصل می‌کند. خانه موزه دکتر سندوزی یکی از جاذبه‌های فرهنگی خیابان بخارست یا احمد قصیر است.

دکتر امیراسماعیل سندوزی دندانپزشکی بود که در دهه 70 مطب و محل کار خود را به همراه مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، کتاب‌خانه، آثار شخصی، دست نوشته و تجهیزات دندان پزشکی را به سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران تحویل داد و موزه دکتر سندوزی را بنا کرد.

اما علاوه بر موزه دکتر سندوزی، دو بیمارستان مهم یعنی بیمارستان آسیا در ابتدای خیابان بخارست و در نزدیکی خیابان بهشتی و همچنین بیمارستان پاستور نو در این خیابان واقع شده‌اند. بسیاری از ادارات و شرکت‌های خصوصی هم در خیابان بخارست و خیابات‌های موازی و اطراف واقع شده‌اند.

به صورت کلی بافت خیابان بخارست امروزی بیشتر اداری است و معمولا در ساعات ابتدای روز و تا پایان ساعت کاری ترافیک سنگینی دارد و سپس تا قبل از غروب ترافیک به حالت سبک در می‌آید و مجددا از هنگام غروب میزان ترافیک در این ناحیه اوج می‌گیرد.

دسترسی‌ها به خیابان بخارست

خیابان بخارست یا احمد قصیر در منطقه بسیار شلوغی از شهر تهران واقع شده که هم به نوعی یک مسیر میان‌بر و مواصلاتی است و هم محل قرارگیری شرکت‌ها و ادارات مختلفی است. در امتداد خیابان بهشتی، بعد از عبور از تقاطع بزرگراه مدرس، به تقاطع خیابان بخارست می‌رسیم.

در ساعات اوج ترافیک، بخشی از شلوغی و ماشین‌های خیابان بهشتی به سمت بخارست سرازیر می‌شوند و وظیفه کاستن از بار ترافیکی خیابان بهشتی بر عهده این خیابان قرار می‌گیرد.

از سمت غرب، خیابان احمد قیصر با خیابان وزرا موازی است چندین کوچه، این دو خیابان را به هم متصل می‌کنند. بسیاری از رانندگانی که از خیابان بهشتی قصد عزیمت به سمت خیابان گاندی و میدان ونک را دارند، از سمت خیابان بخارست وارد وزرا می‌شوند و همین مسئله بر بار ترافیکی این خیابان می‌افزاید.

میدان آرژانتین یکی دیگر از نقاط پررفت و آمد شهر تهران است. وجود پایانه اتوبوس رانی بیهقی و همچنی ادارات و سازمان‌های مختلف در این منطقه، میدان آرژانتین را در ساعات اداری بسیار شلوغ و پر رفت و آمد می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مسیرهای خودروهایی که از سمت خیابان نلسون ماندلا وارد میدان آرژانتین می‌شوند، خیابان بخارست است.

در مجموع خیلی بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم که بخارست یکی از اصلی‌ترین شاهراه‌های ارتباطی منطقه 6 تهران است که چندین خیابان مهم و پر رفت و آمد را به هم متصل می‌کند.

طرح آلودگی تهران در خیابان بخارست

تا مدت‌ها پیش برای کنترل بهتر ترافیک در شهر تهران، علاوه بر طرح ترافیک، از طرح زوج و فرد استفاده می‌شد که به دلیل محدودیت‌های بیشمار، این طرح جای خود را به طرح آلودگی تهران داد.

در این طرج که برای کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود، در ساعات مشخصی از روز، تردد خودروها محدود می‌شوند. به موجب این طرح خودروهای پلاک تهران می‌توانند در هر فصل 20 روز و خودروهای پلاک غیر از تهران در هر فصل می‌توانند 15 روز به صورت رایگان وارد طرح شوند و در سایر روزها، برای ورود به طرح آلودگی تهران نیاز به خرید عوارض طرح وجود دارد که در غیر این صورت مشمل جریمه خواهند شد.

بخارست در محدوده طرح آلودگی تهران واقع شده و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد، کارمندان ادرات و سازمان‌های واقع در این خیابان و محدوده اطراف نتوانند از خودرو شخصی استفاده کنند. در این شرایط یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها، استفاده از تاکسی اینترنتی برای ورود به طرح آلودگی هوا تهران است.

همانطور که می‌دانید انواع تاکسی اینترنتی می‌توانند وارد محدوده طرح آلودگی تهران شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر در محدوده خیابان بخارست ساکن هستید و یا محل کار شما در این مجموعه است، برای عبور و مرور به این خیابان، خصوصا در ساعات اوج ترافیک، از تاکسی اینترنتی استفاده کنید.

ساعات اوج ترافیک در خیابان بخارست

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، ترافیک خیابان بخارست با توجه به بافت اجتماعی این خیابان به دو بخش مهم تقسیم می‌شود. بخش اول ساعات اوج ترافیک در این خیابان مربوط به ابتدای صبح و شروع ساعات کاری است که این مسئله به دلیل وجود ادارات متعدد در این منطقه است. بنابراین در حدفاصل ساعات 7 تا 9 صبح معمولا ترافیک نسبتا سنگینی در خیابان بخارست دیده می‌شود.

به جهت مواصلاتی بودن این خیابان و اتصال میدان آرژانتین به خیابان بهشتی، در طی روز و نزدیک ظهر، ترافیک مججدا اوج می‌گیرد. این اوج گیری ترافیک با زمان تعطیل شدن ادارات افزایش پیدا می‌کند و ترافیک نسبتا سنگین تا حدود ساعت 17 در خیابان بخارست دیده می‌شود.

از ساعت 17 به بعد و با کم شدن رفت و آمد کارمندان ادارات، بار ترافیکی شدید از خیابان بهشتی به سمت خیابان بخارست حرکت می‌کند و این روند تا حدود ساعت 19 ادامه دارد. به صورت کلی خیابان بخارست معمولا در بیشتر ساعات روز شاهد ترافیک نیمه سنگین و بعضا سنگین است که این مسئله باعث می‌شود که خصوصا در ساعات اوج ترافیک، به هیچ وجه جای پارک به راحتی پیدا نشود و به همین دلیل استفاده از تاکسی اینترتی گزینه منطقی‌تری باشد.

سفر به بخارست با تپسی

اگر در محدوده خیابان بخارست و خیابان‌های اطراف مانند وزرا، بهشتی، میدان آرژانتین و غیره زندگی می‌کنید و علاقه ندارید در ساعات اوج ترافیک با خودروی شخصی از منزل خارج شوید؛ اگر محل کار شما در محدوده خیابان بخارست واقع شده و هرروز بخش زیادی از زمان شما در ابتدای صبح برای پیدا کردن جای پارک تلف می‌شود، بهترین گزینه برای شما استفاده از تاکسی اینترنتی برای سفر به بخارست است.

دفعه‌ی بعد که قصد داشتید از مبدا خیابان بخارست و یا به مقصد خیابان بخارست سفر کنید، روی اپلیکیشن تپسی در گوشی همراه خود کلیک کنید و ظرف چند ثانیه، درخواست خود را ثبت کنید تا سفیران ما در تپسی، سفر آرام و مطمئنی را برای شما رقم بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. سسیدعلی رضارسولی می گوید

    توزیح هابسیارعالی وشفاف سازی شده بود دستتون درد نکنه خسته نباشید

  2. حمید می گوید

    ممنون