در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

ویژگی های بهترین شغل دوم مناسب

در سال‌های اخیر، بیشتر کارمندان به‌دنبال شغل دوم و کسب درآمد در خارج از ساعات کاری هستند. مهم‌ترین ویژگی و مزیتی که شغل دوم دارد درآمدزایی است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود هر شغل دومی برای تمام افراد مناسب باشد.

شغل‌های دوم باید به گونه‌ای انتخاب شوند که برای شغل اول شما محدودیت‌های زمانی و مکانی ایجاد نکنند. راه‌اندازی شغل دوم نباید سرمایه زیادی نیاز داشته باشد و فشار مالی به شما وارد کند. همچنین شغل دوم باید بتواند به اندازه کافی برای شما درآمد بیاورد تا ارزش زمان و خستگی انجام آن را داشته باشد. و البته اینکه این شغل نباید به عنوان یک شغل کاذب یا غیرقانونی در جامعه شناخته شود.

در این مطلب به بررسی شغل دوم پرداخته‌ایم و به شما می‌گوییم برای انتخاب بهترین شغل دوم برای کارمندان چه نکاتی را باید در نظر گرفت تعدادی از بهترین شغل‌های دوم را به شما معرفی می‌کنیم.

شغل دوم با سرمایه کم | درآمد مناسب بدون نیاز به سرمایه اولیه

معمولا برای شغل‌های دوم نباید نیازی به سرمایه بالا داشته باشید. برای مثال، راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی یا مغازه، نیاز به سرمایه بالایی دارد. در‌این‌صورت، علاوه‌بر درآمدی که در اداره خود به‌دست می‌آورید باید وام نیز بگیرید و کسب‌و‌کار خود را شروع کنید. برخی از شغل‌های دوم، مانند ثبت نام در تاکسی آنلاین تپسی، به‌هیچ سرمایه‌ای نیاز نخواهد داشت. همچنین، امکانات متعددی نیز در تپسی گاراژ به سفیران ارائه می‌شود تا هزینه‌های تعمیر خودرو یا خرید قطعات به طرز چشمگیری کاهش یابد.

انعطاف‌پذیری ساعت کاری براساس زمان باقی‌مانده از روز

انعطاف‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین شغل دوم برای کارمندان است. شغل دوم معمولا در کنار یک شغل تمام وقت انتخاب می‌شود، به‌همین دلیل باید زمان آن دست خودتان باشد. کارمندان از صبح زود تا بعداز‌ظهر مشغول انجام کار‌های مختلف هستند و بیشتر انرژی خود را صرف کار می‌کنند؛ بنابراین شغل دوم نباید بیش از توان شما باشد. پس قبل از انتخاب آن حتما نسبت به انرژی مورد نیاز آن مطمئن شوید.

برای مثال، یک کار پاره وقت ثابت انتخاب مناسبی به نظر نمی‌رسد. زیرا در این‌صورت شما باید ۴ تا ۶ ساعت از بعد‌ازظهر تا شب را کار کنید. با این کار پس از مدت کوتاهی بازدهی‌تان پایین می‌آید و حتی شاید اخطاری نیز از مدیر خود دریافت کنید! در صورتی‌که اگر زمان کار دست خودتان باشد، می‌توانید مدیریت بهتری داشته باشید. اگر به دنبال چنین شغلی هستید، می‌توانید به‌راحتی در سامانه ثبت نام رانندگان اطلاعات خود را وارد کرده و به عنوان راننده تپسی زمان مشخصی را برای کار انتخاب کنید.

مکان شغل دوم؛ فاصله زمانی کوتاه‌ با شغل اول

تصور کنید پس از یک روز کاری و در ساعت ۴ یا ۵ بعداز‌ظهر که ترافیک نیز به اوج خود رسیده، مجبور به طی مسافت طولانی برای رسیدن به محل شغل دومتان باشید. در این‌صورت همه افراد عطای این کار را به لقایش می‌بخشند و از کسب درآمد بیشتر منصرف خواهند شد. به‌همین دلیل است که بهترین شغل دوم برای کارمندان باید در نزدیکی محل کار یا خانه آن‌ها باشد. خبر خوب این‌که با ثبت‌نام در سامانه تاکسی اینترنتی تپسی می‌توانید حتی در مسیر خانه یا محل شغل دومتان نیز درآمد داشته باشید.

انتخاب شغل دوم بر‌اساس علاقه‌مندی

اگر هنوز هم با خواندن این ویژگی‌های گفته‌شده برای بهترین شغل دوم برای کارمندان ایده‌ای به ذهنتان نرسیده، باید یک لیست از علاقه‌مندی‌هایتان بنویسید. این علاقه‌مندی‌ها می‌تواند حتی در زمینه سرگرمی‌هایتان نیز باشد. همچنین، اگر تخصصی مربوط به شغل اولتان دارید ولی فرصتی برای پیشرفت در آن به‌دست نمی‌آورید، شغل دومی در همان زمینه پیدا کنید. در این‌صورت پیروزی دو طرفه به‌دست خواهید آورد.

البته باید برای انتخاب شغل دوم کمی منعطف‌تر عمل کنید. علاوه‌بر این، با یک جستجو در گوگل می‌توان با ویژگی‌های هر شغل قبل از انتخاب آن آشنا شد. برای برخی از شغل‌های دوم شاید مجبور شوید در آخر هفته‌ها نیز کار کنید. ولی اگر هدف شما رسیدن به یک درآمد مشخص در مدت زمان کوتاه باشد، قطعا برای کار کردن در آخر هفته‌ها نیز انگیزه خواهید داشت.

چه کاری برای شغل دوم مناسب است؟

از بین ده‌ها و شاید صدها گزینه‌ای که برای شغل دوم وجود دارد، کارهایی بیشتر به عنوان شغل دوم مناسب هستند که بتوان آن‌ها را در زمان محدود بعد از کار اول و یا آخر هفته‌ها انجام داد. همچنین باید بتوان درآمد خوبی از آن‌ها به دست آورد تا ارزش گذاشتن زمان و زدن از اوقات فراغت را داشته باشند. در ادامه با 4 شغلی که این ویژگی‌ها را دارند و می‌توانند محل درآمدی خوبی به عنوان شغل دوم باشند، آشنا می‌شویم.

پیشنهاد 4 شغل دوم با سرمایه کم برای کارمندان

در این مقاله ۴ ویژگی بهترین شغل دوم برای کارمندان را بررسی کردیم. حال زمان آن رسیده تا به معرفی چند شغل بپردازیم که ویژگی‌های گفته‌شده را شامل می‌شوند. همان‌طور که گفته شد این شغل‌ها نباید مشکل مکان داشته یا سرمایه بالایی بخواهند. به‌همین دلیل، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به ثبت‌نام در سامانه رانندگان تاکسی اینترنتی، کار به‌عنوان تایپیست و آموزش دروس مختلف، به‌عنوان شغل دوم خود فکر کنید. در ادامه هر یک از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاکسی اینترنتی

کار در تاکسی اینترنتی تپسی را می‌توان به‌عنوان بهترین شغل دوم برای کارمندان معرفی کرد. شما می‌توانید بدون نیاز به طی مسیر برای رسیدن به مکانی مشخص و صرف زمان طولانی برای پر کردن شیف کار نیمه وقتتان، درآمد داشته باشید. علاوه‌بر این از خدمات بی‌شماری که تپسی برای سفیران خود در نظر گرفته استفاده کنید. برای مثال با ثبت‌نام به‌عنوان راننده تاکسی اینترنتی می‌توانید در سامانه سماس وارد شده و نسبت به مدیریت سهمیه سوخت خود اقدام کنید.

تایپیست

دومین شغل مناسب کارمندان، تایپیست است. بسیاری از مجموعه‌ها تایپیست یا مترجم به‌صورت دورکار استخدام می‌کنند. شما می‌توانید پروژه‌های مختلف را متناسب با زمان خود و از خانه انجام دهید. معمولا شرکت‌های دفتر فنی، دار‌الترجمه‌ها و انتشارات به تایپیست نیاز دارند. به‌همین دلیل درآمد مطابق با توافق بین کارمند و کارفرما پرداخت می‌شود.

معلم خصوصی

معلم خصوصی و تدریس جزو کار‌های بی‌دردسر و مناسب افراد علاقه‌مند به آموزش است. اگر تخصصی در شغل اول‌تان دارید، با تدریس آن به افراد علاقه‌مند می‌توانید علاوه‌بر کسب درآمد به پرورش توانایی خود نیز کمک کنید.

شغل دوم مناسب کارمندان

کارمندان بر اساس علاقه‌مندی‌ها و تخصص خود یا بر اساس زمانی که در انتهای روز و آخر هفته‌ها در اختیار دارند، خیلی ساده می‌توانند یک شغل دوم خوب و پردرآمد برای خود دست و پا کنند. شغل‌هایی مانند مشاوره، تایپیسیت، راه اندازی وبلاگ، خدمات طراحی سایت، آموزش آنلاین، رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی، معلم خصوصی، راه‌اندازی کسب و کار مخصوص به خود، بازاریابی و فروش، نویسندگی و ادمینی شبکه‌های اجتماعی از جمله کارهایی است که کارمندان با مقداری تلاش می‌توانند در آنها موفق شوند و درآمد خوبی داشته باشند.

شغل دوم مناسب برای آقایان

آقایان بنا بر وظیفه‌ای که برای تامین مالی خانواده دارند یا به دلیل علاقه خود برای کسب درآمد بالاتر، معمولا بیشتر درگیر شغل دوم می‌شوند. شغل دومی که توان اقتصادی و مالی آن‌ها را بالاتر می برد و در برخی موارد درآمد حاصل از آن، چنان زیاد می‌شود که این شغل دوم را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند. کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی، آموزش آنلاین، معلم خصوصی، کارهای تولید محتوا، تعمیر وسایل الکتریکی، تعمیر موبایل، طراحی سایت، تایپ و ترجمه، رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی و پیک موتوری از کارهایی است که آقایان می‌توانند به عنوان یک شغل دوم مناسب روی آن حساب باز کنند.

شغل دوم مناسب برای خانم‌ها

خانم‌ها در سال‌های گذشته، علاقه بیشتری به کسب درآمد و پیداکردن استقلال مالی برای انجام کارهای دلخواه خود یا همراهی کردن در هزینه‌های زندگی پیدا کرده‌اند. موضوعی که باعث شده است بیشتر به سراغ شغل دوم مناسب بروند و روی کارهایی مانند کارهای هنری دستی، کارهای هنری آشپزخانه‌ای، آرایشگری، بافتنی، خیاطی، پرورش گیاه، تایپ و ترجمه و رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی مانند تپسی سرمایه‌گذاری کنند.

شغل دوم با ماشین

اگر گواهینامه دارید و از ماشین‌تان در زمان‌های بعد از کار استفاده‌ای نمی‌کنید، می‌توانید روی شغل دوم رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی حساب باز کنید. رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی مانند تپسی بهترین شغل مربوط به خودرو به حساب می‌آید. از مزیت‌های رانندگی در تاکسی اینترنتی می‌توان به درآمد بالا، انعطاف‌پذیری در انتخاب زمان و تقویت مهارت رانندگی اشاره کرد.

اگر دوست دارید تا شما هم از مزایای شغل دوم رانندگی در تپسی بهره ببرید، می‌توانید با ورود به بخش ثبت نام راننده در سایت تپسی، به ناوگان سفیران این شرکت بپیوندید.

شغل دوم برای معلم

از آنجایی که معلم‌ها به طور معمول 4 روز در هفته درگیر تدریس در مدارس هستند و بیشتر اوقات ساعت‌های بعدازظهرشان خالی است، به راحتی می‌توانند به یک شغل دوم در کنار معلمی فکر کنند. تاسیس آموزشگاه، تدریس آنلاین، معلم خصوصی، راه‌اندازی کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و ترجمه، راه‌اندازی وبلاگ، ویراستاری و سرپرستی مدرسه در زمان‌های غیر از تدریس از جمله محبوب‌ترین و بهترین شغل‌های دوم برای معلم‌ها محسوب می‌شود.

شغل دوم برای نظامیان

از آنجایی که نظامیان ممکن است در زمان فراغت خود، به هر دلیلی به محل کار فراخوانده یا اینکه از محل خدمت خود به شهر دیگری منتقل شوند، نیاز دارند تا شغل دومی را انتخاب کنند که انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد و با اتفاق‌‎های مختلف، آسیب‌های کمی ببیند. شغل‌هایی مانند تدریس آنلاین، رانندگی در تاکسی‌های آنلاین و مشاوره می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای شغل دوم برای نظامیان باشد.

شغل دوم برای پرستاران

پرستاری کاری سخت، پرفشار و زمان‌بر است و معمولا پرستارها زمان‌های خالی خود را با گرفتن شیفت‌های اضافه پر می‌کنند. اما این قشر می‌توانند بعد از دوره بازنشستگی یا در حین کار، با گرفتن کارهایی مانند پرستاری در منزل، آموزش پرستاری، تولید محتوا در حوزه پرستاری، فروش لوازم پزشکی، فروش لوازم پزشکی و گرفتن نمایندگی بیمه، یک شغل دوم خوب و پردرآمد داشته باشند.

شغل دوم برای کارگران

کارگران بر اساس تخصص و مهارتی که دارند می‌توانند به دنبال شغل دوم مناسب برای خود باشند. تدریس کاری که در آن مهارت دارند، انجام کارهای تعمیراتی خانه و کارگاه‌ها و راه‌اندازی یک کارگاه کوچک بر اساس تخصص خود از جمله شغل‌های مناسب دوم برای کارگران به حساب می آید. البته که این افراد می‌توانند روی رانندگی تاکسی‌های اینترنتی و پیک موتوری هم به عنوان شغل دوم حساب باز کنند.

کسب درآمد در مسیر خانه یا کار

کسب درآمد در مسیر خانه به محل کار و بالعکس، یکی از راه‌های افزایش درآمد است. اگر سوالی در‌خصوص نحوه ثبت‌نام یا خدمات تپسی دارید، در قسمت نظرات بنویسید. کارشناسان تپسی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.