دسترسپذیری تپسی برای شهروندان دارای معلولیت
تپسی اولین تاکسی اینترنتی ایرانی است که برای افراد دارای معلولیت دسترسپذیر است.
تپسی برای شهروندان نابینا، ناشنوا و کم شنوا، افراد دارای ولیچر و عصا دسترسپذیر است؛ دسترسپذیری تپسی امکانات ساده و مهمی را برای شهروندان دارای معلولیت فراهم میکند تا بتوانند از خدمات تاکسی اینترنتی، پیک و سرویس همیار تپسی استفاده کنند. حالا پس از گذشت دو سال از دسترسپذیری تپسی برای شهروندان دارای معلولیت در این مطلب مروری بر امکاناتی که برای این گروه از کاربران فراهم شده خواهیم داشت.
شهروندان نابینا و کم بینا
شهروندان نابینا و کمبینا برای استفاده از نرمافزارها دچار مشکل بوده و بسیاری از نرم افزارها برای این گروه از شهروندان دسترس پذیر نیستند. دسترسپذیری تپسی کار را برای این گروه از شهروندان ساده کرده است. اپلیکیشن تپسی برای نابینایان توسط نرمافزارهای واسط به صورت صوت خوانده میشود. یعنی اگر فرد نابینا اپلیکیشن صفحهخوان را داشته باشند میتوانند به راحتی صفحه تپسی را به صورت صوتی بشنوند و درخواست سفر دهد.
شهروندان ناشنوا و کم شنوا
در سال ۹۸، تپسی به عنوان اولین تاکسی اینترنتی دسترسپذیر برای کاربران دارای معلولیت، امکاناتی را به نرمافزار خود افزود تا افراد ناشنوا و کم شنوا به عنوان مسافر و راننده بتوانند به سادگی از این اپلیکیشن استفاده کنند. در حال حاضر هزاران راننده و مسافر ناشنوا از ویژگی دسترسپذیری تپسی استفاده میکنند. وقتی مسافر درخواست سفر میدهد درصورتی که سفیر ناشنوا یا کم شنوا باشد، به مسافر اطلاع داده میشود و گزینه تماس صوتی غیر فعال شده و مسافر میتواند از طریق پیام درون نرمافزار با راننده ارتباط برقرار کند.
شهروندان دارای ویلچر و عصا: ۹۰ هزار سفر بدون پرداخت کمیسیون
در ادامه مسیر دسترسپذیری تپسی، امکانات و شرایطی برای مسافران دارای عصا و ویلچر در نظر گرفتیم. مسافرانی که ویلچر یا عصا دارند، برای سوار و پیاده شدن زمان بیشتری نیاز دارند؛ همچنین گاهی لازم است راننده به آنها کمک کند. تپسی ابتدا به اپلیکیشن گزینهای اضافه کرد تا مسافر اعلام کند شرایط حرکتی خاص مانند ویلچر دارد و سپس برای تشویق رانندگان به همراهی با این شهروندان، از رانندگانی که درخواست مسافران دارای معلولیت را قبول کنند، کمیسیون تپسی را دریافت نمیکند. با اجرای این طرح تشویقی فقط در یک سال گذشته ۹۰ هزار سفر بدون کمیسیون انجام شده است.
چشمانداز برای خدمترسانی بیشتر و دسترسپذیری بیشتر
گروههای بزرگی در جامعه هستند که هنوز به دلایل مختلف نمیتوانند از اپلیکیشنها به راحتی استفاده کنند. در آخرین اقدام برای دسترسپذیری هرچه بیشتر تپسی، تاکسی تلفنی تپسی با شماره ۱۶۳۰ برای افرادی که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند، امکان پذیر است. طراحان محصول در تپسی علاوه بر بهبود تجربه کاربری برای کاربران فعلی تپسی بر روی امکاناتی برای دسترس پذیری بیشتر کار میکنند. ما در تلاشیم تا سال آینده بتوانیم تپسی را برای گروههای بزرگتری دسترسپذیر کنیم.
ببخشید من هرکاری کردم نشد.همکاران شما گفتم برم ایمیل وقسمت گزینه پیوست واز کارت بهزیستیم عکس بگیرم.هر چقدر گشتم گزینه پیوست را پیدا نکردم.این گزینه پیوست کجا نوشته شده که من اورا پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنید
با سلام من یک فرد معلول جسمی حرکتی هستم چطور میتونم از رایگان شدن تبسی معلولان استفاده کنم لطفا پاسخ دهید باتشکر فراوان از شما؟؟؟
همراه گرامی ، سلام
در حال حاضر تنها با ارسال مدارک خود به ایمیل Tavanyab@tapsi.cab از تسهیلات گزینه عصا و ولیچر میتوانید استفاده نمایید.
من بیمار 40 ساله هستم.از کرج.می خواستم بپرسم من در این سامانه ثبت نام کنم کافیه یا نه.لطفا جواب بدید.
مهدی عزیز وقت بخیر
برای فعال سازی گزینهی ویلچیر اپلیکیشن لطفا تصویر کارت بهزیستی یا مدرک پزشکی مبنی بر استفاده از ویلچیر را به همراه شماره تماس حساب تپسی خود به آدرس ایمیل Tavanyab@tapsi.cab ارسال نمایید.
سلام عذر میخوام بنده نابینا هستم و متوجه تاریخ ارسال و اتمام زمان ثبت نام برای توان یاب نشدم لطف کنین راهنمایی کنید الان چطوری میتونم ثبت نام کنم و مدارکم رو بفرستم ممنون
همراه گرامی، سلام
جهت بررسی این مورد مدارک خودتون رو به ایمیل tavanyab@tapsi.cab ارسال کنین.
سلام من با واکر یا گاهی ویلچر هستم ولی با وجود تحت پوشش بودن در بهزیستی کارت ندارم چگونه ثبت کنم مدرکی
سلام من مرد 40 ساله اهل کرجم.ومعلولیت شدید هستم .شما چندروز پیش یک پیامک ارسال کردی برای ما معلولین ونوشته بودی که افرادی که معلولیت دارد از طریق سایت ایمیل خودرا ارسال کنند ولی من آن روز ایمیل نداشتم.تاریخ ارسال هم 5 دی بود.ولی حالا ایمیل رااز خواهرزادم گرفتم.حالا چکار کنم.لطفا به فکر معلولین که ایمیل ندارند هم باشی.این هم شماره موبایل من.09365649815.