پویش سفیر مهربانی به پایان رسید. هدیه این پویش انساندوستانه، ۳۱۳ اعتبار ۱۱۰ هزار تومانی به پرستاران بخش کرونای بیمارستانهای اهواز است. این پویش یک هفتهای، مهربانی را در سراسر ایران جاری کرد و در نهایت به همان شهری رفت که آغازگر آن بود.
در مدت یک هفته، پنج هزار و ۶۲۳ سفر با سرویس سفیر مهربانی انجام و مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان جمعآوری شد. پس از آن، با همکاری سازمان نظام پرستاری اهواز، مشخصات ۳۱۳ نفر از پرستاران بخش کرونای بیمارستانهای اهواز در اختیار تپسی قرار گرفت که اعتبار ۱۱۰ هزار تومانی سفر تپسی با ارائه کدهایی به این عزیزان اختصاص یافت. مبلغ هزینه شده برای تخصیص این اعتبار، ۳۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بود. نزدیک به ۱۷ میلیون این مبلغ در کمپین سفیر مهربانی جمعآوری و بقیه آن از سوی تپسی تامین شد.
آقای فرخ مددی مکوندی، سفیر مهربانی تپسی، از مردمان خونگرم جنوب کشور است. اقدام زیبای او برای بازگرداندن مبلغ سفر یکی از پرستاران بخش کرونا در سفری در شهر اهواز اتفاق افتاده بود. به همین دلیل بود که تپسی تصمیم گرفت مبلغ جمعآوری شده در کمپین سفیر مهربانی را به پرستاران بخش کرونای بیمارستانهای اهواز اختصاص دهد.
پویش «سفیر مهربانی» از کجا شروع شد؟
صدای آقای مکوندی از پشت تلفن به قدری رسا بود که به گوش آدمهای زیادی رسید. چاشنی این صدا مهربانی بود که باعث فراگیر شدن آن شد. او در تماس تلفنی با پشتیبانی تپسی درخواست کرد مبلغ آخرین سفر را به حساب مسافر برگردانند. آقای مکوندی توضیح داد چون مسافرش پرستار بخش کرونا بوده نمیخواهد از او هزینه سفر دریافت کند. همین کار سبب شد که او به عنوان «سفیر مهربانی» تپسی شناخته شود. به دنبال این اقدام، برخی مسافران تپسی در شبکههای اجتماعی پیشنهاد کردند که تپسی امکانی برای مشارکت در پرداخت کرایه پرستاران بخش کرونا فراهم کند. در پاسخ به این پیشنهادها بود که تپسی تصمیم گرفت سفیر مهربانی را به پویشی بدل کند که هم ماندگار شود و هم حال خوب را در جامعه نشر دهد.
پویش «سفیر مهربانی» از ۲۲ آذر شروع و تا ۳۰ آذر ماه ادامه داشت و از سوی شما با استقبال خوبی روبرو شد. در این پویش، سرویس جدیدی به نام «سفیر مهربانی» به سرویسهای تپسی اضافه شد. سفرهای این سرویس کاملا مشابه سرویس کلاسیک بود. اما مسافران با استفاده از این سرویس ۳ هزار تومان بیشتر کرایه میپرداختند. قرار شد این مابه التفاوت، به صورت کامل برای ارائه سرویس رایگان به کادر درمان اختصاص داده شود. مبلغ مابه التفاوت سرویس سفیر مهربانی، شامل کمیسیون و عوارض نمیشود و به صورت کامل، به قدردانی از کادر درمان اختصاص پیدا میکند.
قرار بود که پس از جمعآوری این مبلغ، تپسی هم معادل همان مبلغ را به آن اضافه کرده و به صورت اعتبار سفر در اختیار پرستاران بخش کرونای بیمارستانها هدیه شود. مبلغ ۳۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در این پویش جمعآوری شد. در نهایت با همکاری سامان نظام پرستاری اهواز این مبلغ به ۳۱۳ پرستار بخش کرونای بیمارستانهای اهواز سفر هدیه شد.
سالی که روزهای پایانی آن را میگذارنیم، سال سختی برای همه مردم بود. اما کادر درمان در صف اول مقابله با بیماری کرونا سال سختتری را گذراندند. تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر از پزشکان و پرستاران عزیزمان را به علت ابتلا به کرونا از دست دادیم. کادر درمان عزیزی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ تا پای جان ایستادند. قدردانی و مهرشناسی، نشان کوچکی است که به آنها بگوییم زحماتشان را از یاد نمیبریم. سفیر مهربانی، تلاش کوچکی بود که زنجیره مهر ادامه یابد و همدلی به همنوایی بدل شود. تپسی همواره خواهان ساختن جهانی بهتر برای همه انسانها بوده و هست. امیدواریم بارها و بارها در کنار هم امید و زندگی را معنای جدیدی بخشیم.