در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

علت کشیده شدن فرمان چیست؟

نصب اشتباه لاستیک‌ها، مشکل در جلوبندی خودرو، تنظیم نبودن باد و بالانس نبودن لاستیک‌ها، تنظیم فرمان نادرست، خراب بودن لاستیک‌ها، مشکل در کولیس ترمز، مشکل در شیلنگ ترمز، خراب بودن لنت‌های ترمز، خرابی در سیستم تعلیق خودرو، خراب بودن بلبرینگ و یاتاقان چرخ و دلایل دیگری از این دست را می‌توان به‌عنوان گزینه‌های فنی در زمینه علت کشیده شدن فرمان شناسایی کرد. کشیده شدن فرمان به سمت چپ یا راست می‌تواند برای راننده مشکل در شتاب‌گیری یا کشیدن شدن ماشین بر خلاف فرمان راننده ایجاد کرده و در نهایت باعث تصادف شود.

در این مطلب از بلاگ تپسی، می‌خواهیم تا درباره علل مختلف کشیده شدن فرمان برایتان بگوییم؛ مشکل رایجی که اکثر رانندگان ماشین با آن واجه می‌شوند و تا دلیلش و راه درست کردن آن را ندانند، نمی‌توانند در نهایت درست رانندگی کنند. اگر شما هم این مشکل را دارید، تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بروز مشکل در جلوبندی ماشین

از دیگر مشکلاتی که باعث کشیده شدن فرمان می‌شود، مشکل در جلوبندی خودرو است. اگر ماشینتان دچار ضربه یا تصادف شود، احتمالا به‌زودی شاهد کشیده شدن فرمان خودرو خواهید بود. برای حل مشکل جلوبندی، باید به مرکز جلوبندی سازی خودرو مراجعه کنید تا مشکلتان بررسی و در صورت امکان، حل شود.

دلیل کشیدگی فرمان ماشین

 نصب اشتباه لاستیک‌ها

ممکن است اینطور فکر کنید که لاستیک ماشین شما، جهت خاصی ندارند اما بیشتر اوقات، علت کشیده شدن فرمان لاستیک‌ها باشند. یادتان باشد که همیشه باید فلش حرکت لاستیک‌ها رو به‌جلو باشد. اگر این موضوع رعایت نشود، امکان دارد که فرمان کشیده شود.

دلیلش هم این است که لاستیک‌ها خوب روی زمین نمی‌نشینند و تعادلشان به خوبی حفظ نمی‌شود.

تنظیم فرمان نادرست

زمانی که فرمان خودرو به درستی تنظیم نباشد یا اصطلاحا خلاصی داشته باشد، مشکل کشیده شدن فرمان خودرو پیش خواهد آمد. برای حل این مشکل باید فرمان ماشین را تنظیم کنید.

تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها

فرمان خودرو با تنظیم نبودن باد لاستیک‌های خودرو دچار انحراف خواهد شد. تنظیم نبودن باد یکی از لاستیک‌های ماشین باعث می‌شود که سمت دیگر خودرو به شکل نامحسوسی پایین‌تر باشد و این امر بسیار خطرناک است. برای همین توصیه می‌کنیم که اگر مدت زیادی است که باد خودروی خود را تنظیم نکرده‌اید و مشکل کشیده شدن فرمان دارید، هر چه زودتر به یک مرکز تنظیم باد خودرو مراجعه کنید.

 بالانس نبودن لاستیک‌ها

اگر لاستیک‌ها یا لنت ماشین خود را عوض کرده‌اید و بعد از آن فرمانتان کشیده می‌شود، احتمال دارد که لاستیک‌هایتان به خوبی بالانس نشده باشند. مراجعه به آپاراتی می‌تواند این مشکل را حل کند.

خراب بودن لاستیک‌ها

باید حواستان باشد که پس از مدتی استفاده از لاستیک‌ها، باید آنها را تعویض کنید تا مشکلی مانند کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت ایجاد نشود.

ممکن است لاستیک‌ها بعد از مدتی دچار ساییدگی لاستیک بیشتری شوند و همین باعث می‌شود، به‌شکلی کاملا نامحسوس خودوری شما به سمت ساییدگی متمایل شود. در چنین شرایطی وقتی در حال حرکت هستید و فرمان را رها می‌کنید، خود به خود ماشین به سمت مخالف شما کشیده خواهد شد.

امکان دارد در زمان چرخاندن فرمان ماشین دچار لرزش شود که حتما باید برای اصلاح آن باید به تعمیرگاه بروید.

خرابی کولیس ترمز

لنت‌ ماشین روی کولیس ترمز نصب می‌شود. کولیس فشار هیدرولیکی به لنت‌ها وارد می‌کند و همین باعث قفل شدن دیسک صفحه و توقف خودرو می‌شود. اگر کولیس ترمز دچار مشکل شده باشد حتی در یک سمت، کولیس نمی‌تواند سریعاً به حالت اولیه خود برگردد و لنت‌ها را در حالت فشار برای حفظ تعادل خودرو نگه دارد.

 این مشکل در زمان ترمز کردن باعث می‌شود که فرمان خودرو به یک سمت کشیده شود. در چنین شرایطی، فرمان خودرو به سمتی کشیده می‌شود که کولیس در آن دچار مشکل شده است.

خراب شدن لنت‌ ترمز

با کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت، لنت‌ها سریع تر دچار خرابی یا فرسودگی می‌شوند. در این حالت فرمان ماشین به سمتی که لنت‌های سالم‌تری دارد و قوی‌تری است، کشیده می‌شود. خرابی لنت و کشیده شدن فرمان خطرناک است برای همین نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشید.

مشکل در شیلنگ ترمز

اگر شیلنگ ترمز خراب باشد، امکان دارد که سیستم ترمز به‌خوبی عمل نکند و مایع بعد از رفتن به کولیس‌ها، مجدداً به سیستم ترمز برنگردد. برای همین با گرفتن ترمز، شاهد کشیده شدن فرمان خودرو خواهید بود.

برای حل این مشکل ماشین را پیش یک تعمیرکار متخصص ببرید تا سیستم ترمز را بررسی کند.

خرابی در سیستم تعلیق خودرو

اگر سیستم تعلیق خودرو دچار مشکل شده باشد، نمی‌توانید به‌خوبی ترمز بگیرید و در نتیجه با مشکل کشیده شدن فرمان خودرو روبرو خواهید شد. در چنین شرایطی ممکن است نیاز به خدمات تعمیر جلوبندی خودرو داشته باشید.

هماهنگ نبودن لنت‌های ترمز

خراب بودن لنت‌های ماشین باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت در زمان ترمز گرفتن می‌شود. این مشکل به این دلیل ایجاد می‌شود که افراد از لنت‌های ترمز دست‌ دوم یا لنت‌هایی با برندها و جنس‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

لنت‌های بی‌کیفیت باعث می‌شوند که در زمان ترمز کردن، ماشین به سمت لنت قوی و پرتوان کشیده شود؛ همین موضوع باعث انحرافات خطرناک می‌شود.

برای حل این ناهماهنگی نیاز است که لنت‌ها به‌صورت همزمان تعویض شوند و از لنت‌های یکسان و همجنس برای دو قسمت خودرو استفاده کرد.

 خراب بودن بلبرینگ و یاتاقان چرخ

با خراب شدن خراب بودن بلبرینگ و یاتاقان چرخ، نمی‌توانید به‌خوبی از خودرو استفاده کنید و تعادل ماشینتان در حرکت به هم می‌خورد و در نتیجه، فرمان کشیده می‌شود. برای رفع این مشکل باید هر چه سریع تر برای تعویض بلبرینگ یا یاتاقان اقدام کنید.

کشیدن شدن فرمان خودرو را جدی بگیرید!

کشیدن شدن فرمان ماشین تمرکز شما را می‌گیرد و بالاخره منجر به تصادف خواهد شد برای همین، حتما در صورت بروز چنین پدیده‌ای، حتما ماشین خود را برای تعمیر به مراکز تعمیر ببرید.

راستی! اگر قصد دارید تا در ناوگان تپسی مشغول به کار شده و یکی از سفیران ما شوید، می‌توانید به صفحه ثبت نام راننده تپسی سر بزنید و شرایط همکاری را مطالعه کنید. در صورت تمایل شما و موفقیت آمیز بودن روند همکاری، شما بعد از نهایتا 10 دقیقه، یکی از سفیران تپسی خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از کارشناسان ما سوالاتتان را بپرسید.

سوالات متداول کشیده شدن فرمان ماشین

در ادامه برخی از پرتکرارترین سوالات در زمینه کشیدن شدن فرمان ماشین را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

علت کشیدن ماشین به یک سمت در زمان ترمز چیست؟

در زمان تعویض لنت ترمز خودرو، تمام لنت‌ها باهم تعویض می‌شوند اما گاهی ممکن است که به خاطر بالانس نبودن، فرمان کج شود؛ این اتفاق به دلیل ضعف یک لنت نسبت به دیگری باشد. مخصوصا که اگر یک لنت نسبت به دیگری قدیمی‌تر باشد. در چنین شرایطی باید هر دو لنت را با هم عوض کنید تا این دیگر فرمان به یک سمت نرود و قفل نکند.

دلایل کشیدن فرمان هنگام شتاب گیری چیست؟

ممکن است به‌خاطر کم بودن باد لاستیک‌ها یا میزان فرمان در زمان شتاب گیری، فرمان خودرو کشیده شود. در این حالت وقتی سرعت ماشین بیشتر می‌شود، فرمان به سمتی که مشکل دارد کشیده و حرکت خواهد کرد. در این حالت باید هر چه سریع‌تر، خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.