در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

نکاتی که هنگام خرید خودرو کار کرده باید بدانید

در این مطلب، به نکات مهمی اشاره کرده‌ایم که قبل از خرید خودرو کارکرده باید به آن‌ها دقت کنید تا خرید موفقی داشته باشید.

خرید خودرو احتمالا یکی از دستاوردهایی است که هر فرد تمایل دارد به آن برسد و اکثر افراد روزی را که موفق به خرید خودرو شدند یک پیروزی برای خود به حساب می‌آورند. علاوه بر این داشتن خودرو می‌تواند کمک کند فرد شغل مناسبی مانند تاکسی اینترنتی یا تاکسی تلفنی داشته باشد و از این طریق زندگی خود را بگذراند. اما با افزایش روز به روز قیمت خودروهای صفر خرید آن‌ها کم کم تبدیل به رویا می‌شود. به همین دلیل بسیاری خرید خودرو کار کرده را به خرید خرید خودرو صفر ترجیح می‌دهند.

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خودرو کار کرده تصمیم گرفتیم نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید به آن‌ها دقت کنید را در یک مطلب جمع آوری کنیم تا بتوانید خرید موفقی را داشته باشید.

نکات مهم در خرید خودرو کار کرده

 برای خرید خودرو دست دوم بهتر است دانش کافی در مورد خودروها و قیمت را داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم اگر برای بار اول است که قصد خرید خودرو دارید  قبل از خرید از یک  فرد حرفه‌ایی یا یک کارشناس راهنمایی بگیرید زیرا بسیاری از خودروها با وجود ظاهر سالم دارای ایرادات فنی هستند که بعدا شما را به دردسر خواهند انداخت.

نکات مهم در خرید خودرو کار کرده

از آنجا که همه در معامله‌های خود به دنبال سود کردن یا به قولی برنده شدن در معامله هستند باید به دقت به بررسی مواردی همچون مدارک خودرو، سال تولید، رنگ بدنه، مسافت پیموده شده و غیره بپردازند.

علاوه بر همه این‌ها جالب است بدانید زمان‌هایی برای خرید خودرو دست دوم وجود دارد که شانس شما برای معامله موفق بیشتر خواهد بود و ممکن است خودروهایی با هزینه‌های کمتر پیدا کنید.

بهترین زمان برای خرید خودرو کار کرده

اگرچه بهترین زمان خرید خودرو متعلق به زمانی است که شما پول کافی برای خرید اتوموبیل را دارید و از نظر ذهنی آماده برای خرید هستید اما شاید گاهی لازم باشد کمی صبر کنید.

معمولا زمانی که مدل‌های جدید از خودروها به بازار می‌آیند زمان خوبی خواهد بود زیرا بسیاری به قصد خرید خودروی صفر می‌خواهند که خودروی خود را بفروشند و شما می‌توانید با قیمت‌های مناسب‌تری خودروی مورد نظرتان را خریداری کنید.

کارشناسان می گویند بهترین زمان برای خرید خودروی دست دوم بعد از تعطیلات عید نوروز است زیرا اغلب فروشندگان قبل از تعطیلات سرویس‌های اتوموبیل مانند تعویض روغن موتور، گیربکس، لنت‌ها و شمع‌ها و لاستیک‌ها را انجام دادند و خودرو تا چند ماه نیاز به سرویس جدیدی نخواهد داشت.

همچنین آمارهای نشان داده‌اند در زمان تعطیلات بعد از نوروز قیمت خودرو تا حدی کاهش پیدا می‌کند زیرا خرید و فروش در این مقطع زمانی نسبت به سایر کمتر خواهد بود.

راهنمای خرید خودرو دست دوم

برای خرید خودرو دست دوم ابتدا یک چک لیست تهیه کنید و برای گزینه‌های این نمره در نظر بگیرید. بدین صورت شما می‌توانید خودروهای موجود را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. آنچه باید هنگام خرید بررسی کنید شامل:

مقدار کارکرد خودرو

باید بدانید که کارکرد استاندارد یک اتومبیل سواری به صورت سالیانه، حدود 15 تا 20 هزار کیلومتر است. بنابراین هرچه کارکرد خودرو بیشتر باشد، خودرو نیز فرسوده‌تر خواهد بود.

پس اولین نکته در خرید خودرو میزان کاکرد آن است که باید بررسی کنید البته مسافت پیموده شده ملاک سالم بودن خودرو نیست، زیرا مثلا بعضی افراد به سرویس‌های دوره‌ایی حساس هستند و به موقع  آن‌ها را انجام می‌دهند.

به همین دلیل با وجود کارکرد زیاد خودرو تمیز و سالم است اما دقت به  کیلومتر پیموده شده به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا خودرو ارزش خریدن دارد یا خیر.

کارشناسی رنگ و بدنه

برای کارشناسی رنگ و بدنه شما به یک فرد کارشناس نیاز دارید تا بررسی کند و به شما بگوید آیا ماشین صافکاری و رنگ دارد؟ آفتاب سوختگی بدنه ماشین ظاهر آن را خراب کرده یا خیر توجه کنید که این کار را با دقت انجام دهید زیرا می‌تواند بر قیمت ماشین تاثیر گذار باشد و همچنین اطلاعات کاملی از گذشته ماشین به شما خواهد داد.

در این بررسی ستون و سقف خودرو را نیز چک کنید تا ببینید خودرو تصادف یا ضربه شدیدی ندیده باشد معمولا اگر روی سقف نشانه‌های آفتاب سوختگی باشد یعنی سقف فابریک کارخانه بوده و  تعویض نشده است.

بررسی سلامت موتور خودرو

قسمت مهم دیگری که باید آن را بررسی کنید سلامت موتور خودرو است. در هنگام بازدید به خودرو گاز دهید و دود خروجی از اگزوز را  نگاه کنید، اگر دود آبی رنگ هنگام خارج شدن دود از اگزوز مشاهده کردید به احتمال زیاد موتور خودرو مشکل دارد.

اگر دود سفید از اگزوز خارج شد واشر سر سیلندر آن خراب است و اگر دود اگزوز سیاه بود خودرو مصرف سوخت بالایی دارد.

علاوه بر این از فروشنده زمان تعویض تسمه تایم را بپرسید زیرا اگر بالای ۷۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد باید تعویض شود در غیر این صورت ممکن است پاره شود و به موتور خودرو آسیب برساند.

قبل از خرید با ماشین یک دور بزنید!

برای خرید خودرو کار کرده حتما در روشنایی روز برای خرید و معامله بروید تا بتوانید با دقت بیشتری ایرادات خودرو را مشاهده کنید و چیزی از چشم شما پنهان نشود.

شما می‌تواید از فروشنده درخواست کنید تا اجازه دهد کمی با ماشین راه بروید. با این کار شما می‌توانید سیستم برق ماشین، باتری و صداهایی که از ماشین خارج می‌شود را بررسی کنید.

همچنین راحتی صندلی و صدای کمک فنرها را در هنگام عبور از دست انداز کنترل کنید و بررسی‌های لازم از فضای داخلی ماشین را نیز داشه باشید.

کنترل کامل بودن مدارک خودرو

در هنگام دریافت مدارک مانند برگ سبز، برگ عدم خلافی، بیمه‌ نامه، سند و کارت شناسایی خودرو حتما موارد زیر را چک کنید:

  • مشخصات فروشنده با اطلاعات روی سند و بیمه مطابقت داشته باشد
  • مسئولیت پرداخت جرایم خلافی ماشین بر عهده فروشنده می‌باشد و باید برگه عدم خلافی را نیز از فروشنده دریافت کنید.
  • سندهای مربوط به انتقال خودرو را بررسی کنید تا مربوط به شخص فروشنده باشند نه شخص دیگری.
  • شماره شاسی و پیشرانه را از روی شاسی خودرو بخوانید و با کارت و سند خودرو مطابقت دهید.

در بررسی مدارک اتومبیل به بیمه نامه توجه کنید و آن را با دقت بخوانید زیرا مدت بیمه نامه می‌تواند در تعیین قیمت خودرو نقش مهمی داشته باشد.

طبیعتا اگر از بیمه نامه ماشین مدت زمان کمتری باقی مانده باشد قیمت نیز کمتر خواهد شد همچنین هر چقدر درصد بیمه ثبت شده در بیمه نامه بیشتر باشد خریدار باید هزینه کمتری را صرف بیمه کردن خودرو بکند که این نیز یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

driver-join-banner

قیمت خرید خودرو کار کرده

قیمت خرید خودروهای دست دوم هم به شرایط روز بازار و هم به وضعیت ماشین بستگی دارد و امری کاملا متغیر است اما همانطور که پیش از این صحبت کردیم عوامل زیادی مانند بیمه‌ نامه، ایرادات فنی خودرو و سایر بر تعیین قیمت تاثیرگذار هستند.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که هنوز نمی‌دانید چه خودرویی خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ خودروهایی بروید که به اصطلاح خوش معامله هستند.

خوش معامله بودن خودرو به این معنی است که خرید و فروش‌ آن‌ها کار آسانی است و خودرو خواهان زیادی دارد مثلا در بین خودروهای داخلی پژو 206 و 207 جزو خودروهای خوش معامله محسوب می‌شوند و بر عکس آن‌ها خودروهای چینی در دسته وارداتی‌های بدفروش جای داده می‌شوند.

البته با تغییرات روز به روز قیمت خودرو ممکن است برای خرید خودروها کمی دچار مشکل شوید اما بسیاری از شرکت‌ها مانند تپسی تسهیلاتی را برای خرید اقساطی خودرو و خرید لوازم جانبی مانند باتری ماشین یا بیمه‌های لازم برای خودرو در نظر گرفته‌اند که این نیز باعث راحت‌تر شدن ثبت نام رانندگان در شغل تاکسی اینترنتی شده است و کمک مهمی برای خرید خودروها محسوب می‌شود.

حرف آخر

در پایان پیدا کردن و خرید خودرو کار کرده و دست دوم کار چندان مشکلی نیست اما نیاز به دقت و زمان دارد. قبل از خرید خودرو از کامل بودن مدارک آن مطمعن شوید.

همچنین بهتر است خودرو را نزد یک تعمیرکار ببرید تا به طور کامل بررسی و کنترل کند و ایرادات آن را به شما بگوید.

همچنین در معاملات خود مراقب حقه‌های دلالان و کلاهبرداران باشید زیرا بسیاری از ایرادات خودروها با روش‌های خاص پوشانده می‌شوند تا خودرو با قمیت بالاتری فروش رود در حالی که خریدار زمانی متوجه این ایرادات می شود که دیگر فایده‌ای ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.