در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌توان رانندگی کرد؟

شاید شما هم این اتفاق را تجربه کرده باشید که هنگام رانندگی چراغ بنزین خودرو روشن شود. این موضوع استرس زیادی را در شما ایجاد خواهد کرد. این استرس زمانی چند برابر می‌شود که شما در جاده بوده و از پمپ بنزین فاصله زیادی داشته باشید. در این مواقع حتما از خود می‌پرسید که بعد از روشن شدن چراغ بنزین خودرو شما چند کیلومتر می‌توانید رانندگی کنید؟ در حالت کلی با توجه به این‌که میزان حرکت ماشین بعد از روشن شدن چراغ بنزین در اتومبیل‌های مختلف با هم متفاوت است، پس ما در این مقاله از سایت تپسی تصمیم گرفتیم ماشین‌های مختلف را از این نظر بررسی کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چه ارتباطی میان ویژگی‌ ماشین با مسافت طی‌ شده بعد از روشن شدن چراغ بنزین وجود دارد؟

میزان حرکت ماشین بعد از روشن شدن چراغ بنزین کاملا به مشخصات فنی آن بستگی دارد. در واقع نوع ماشین، سن و وضعیت سوخت آن و حتی نوع جاده نیز بر میزان مصرف سوخت آن تاثیرگذار خواهد بود. پس طبیعی است که ماشین‌هایی با مصرف سوخت پایین، بعد از روشن شدن چراغ بنزین مسافت بیشتری را طی کنند. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که این موضوع برای کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین کاملا متفاوت است. 

پس در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که بعد از روشن شدن چراغ سوخت ماشین هم می‌توان به حرکت خود ادامه داد. چون این چراغ صرفا به شما هشدار می‌دهد که سوخت شما در حال تمام شدن است و یک تهدید فوری محسوب نمی‌شود.

بعد از روشن شدن چراغ سوخت چند لیتر بنزین داریم؟

تحقیقات زیادی که روی انواع خودروهای بنزینی انجام شده، نشان داده است به طور معمول زمانی که چراغ بنزین روشن می‌شود، حدود 9.8 لیتر بنزین داخل باک خودرو باقی می‌ماند. البته باید اشاره کنیم که این عدد با توجه‌ به ظرفیت باک خودرو تغییر خواهد کرد. برای مثال، اگر ظرفیت باک بنزین یک خودرو 60 لیتر باشد، زمانی چراغ بنزین روشن می‌شود که میزان سوخت به 5 لیتر برسد.

پس اگر یک خودرو برای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر 10 لیتر بنزین مصرف کند، با چراغ روشن بنزین آن می‌توان حدود 50 کیلومتر رانندگی کرد.

به طور کلی این موضوع در داخل شهر چندان نگران کننده نیست؛ چون به راحتی می‌توانید به پمپ بنزین مراجعه کرده و باک اتومبیل خود را از سوخت پر کنید. اما با این‌ حال به شما توصیه می‌کنیم هرگز به امید این اعداد رانندگی نکنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که خودروی شما مطابق با استانداردهای جهانی تولید نشده باشد و در عددهای تعیین‌ شده تغییراتی ایجاد کند. به همین‌ علت به شما توصیه می‌کنیم که بعد از روشن شدن چراغ بنزین خودرو بلافاصله در اولین پمپ بنزین سوخت‌ گیری را انجام دهید. 

رانندگی با روشن شدن چراغ بنزین خودرو چه مضراتی دارد؟

همانطور که اشاره شد، روشن شدن چراغ چشمک‌ زن بنزین نشانه تمام شدن سوخت است و به شما هشدار می‌دهد که تنها در یک چهارم از ظرفیت باک ماشین سوخت وجود دارد. در حقیقت رانندگی در این شرایط آسیب‌های شدیدی را به موتور خودرو وارد می‌کند که از میان‌ آن‌‌ها می‌توان به وارد شدن آسیب به کاتالیزور ماشین اشاره کرد. در نتیجه باید هزینه‌ زیادی را صرف تعویض کاتالیزور کنید.

علاوه‌ بر خرابی کاتالیزور، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که اغلب در قسمت انتهایی باک خودرو مقداری آشغال و کثیفی جمع می‌شود. شما با استفاده کردن از آخرین ظرفیت‌های باک خودرو باعث می‌شوید که این مواد به سایر بخش‌های اتومبیل فرستاده شده و به موتور آسیب وارد شود. پس بهتر است با چشمک زدن چراغ بنزین در اولین جایگاه، باک خودرو را از سوخت پر کنید.

 البته اگر با وجود پر بودن باک خودرو شاهد روشن شدن چراغ بنزین آن بودید، حتما باید به تعمیرکار خودرو مراجعه کنید تا عیب ماشینتان را برطرف کند.

روشن شدن چراغ بنزین
روشن شدن چراغ بنزین

خودروها با روشن شدن چراغ بنزین چه مسافتی را می‌توانند طی کنند؟

معمولا میزان طی کردن مسافت توسط خودروها در هنگام روشن شدن چراغ بنزین با هم متفاوت است. به همین علت ما انواع خودرو‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پراید

پراید با مصرف شهری حدود 6.5 لیتر بنزین می‌تواند در مواقع بدون ترافیک، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین حدود 130 کیلومتر مسافت را طی کند. اگر ناگهانی متوجه اتمام بنزین شدید، می‌توانید با استفاده از برنامه های مسیریاب، خودتان را به نزدیکترین پمپ بنزین برسانید.

پژو 206

پژو در مصارف شهری حدود 8.9 لیتر مصرف دارد. پس در لحظه‌ای که چراغ بنزین آن روشن می‌شود، حدود 109 کیلومتر راه را می‌تواند طی کند.

ال 90

خودرو ال 90 به طور متوسط در شهر 9 لیتر مصرف دارد. پس در هنگام روشن شدن چراغ بنزین، می‌تواند حدود 108 کیلومتر حرکت کند.

سمند

این اتومبیل حدود 11 مصرف شهری دارد که می‌تواند در شرایط بدون ترافیک، هنگام روشن شدن چراغ بنزین حدود 89 کیلومتر مسافت را بپیماید.

پژو 405

این خودرو با داشتن متوسط مصرف 12.8 لیتر در شهر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، می‌تواند حدود 76 کیلومتر راه را طی کند.

ساندرو

اتومبیل ساندرو در شهر 9.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند که در هنگام روشن شدن چشمک زن بنزین، می‌تواند حدود 104 کیلومتر حرکت کند.

رنو کولئوس

این ماشین حدود 11.8 لیتر مصرف شهری دارد و از زمان روشن شدن چراغ بنزین، می‌تواند حدود 80 الی 85 کیلومتر راه را  طی کند. 

گل

این خودرو محصولی از فولکس واگن برزیل است که خود یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان محسوب می‌شود. اتومبیل گل 9.2 لیتر مصرف شهری دارد و در هنگام روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند حدود 106 کیلومتر راه را بپیماید.

ورنا

این خودرو با داشتن مصرف 7.6 لیتر در شهر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند حدود 128 کیلومتر را طی کند.

اپتیما

کیا اپتیما برای اولین بار در سال 2000 به وسیله کشور کره معرفی شد که درون شهر حدود 11.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو می‌تواند در شرایط بدون ترافیک هنگام روشن شدن چراغ بنزین، مسافتی حدود 83 کیلومتر را بپیماید.

پیکانتو

خودرو پیکانتو به طور متوسط در درون شهر6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 146 کیلومتر راه را  طی کند.

مزدا 3

محبوب‌ترین محصول شرکت مزدا در سراسر جهان، مزدا 3 است که ویژگی‌های خاص آن مانند کیفیت خوب، سواری کاملا لذت بخش، طراحی جذاب و غیره، علت محبوبیت این خودرو است. مزدا 3 با مصرف 9.8 لیتر بنزین در شهر، از لحظه روشن شدن چراغ چشمک زن بنزین، می‌تواند مسافتی حدود 100 کیلومتر را بپیماید.

سانتافه

یکی دیگر از محبوب‌ترین اتومبیل‌ها سانتافه است که با مصرف 11.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر، هنگام روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند حدود 83 کیلومتر مسافت را طی کند.

سوزوکی ویتارا

این شاسی بلند ژاپنی در هر 100 کیلومتر حدود 12.5 لیتر بنزین را مصرف می‌کند و هنگام روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند مسافتی حدود 80 کیلومتر را بپیماید.

سخن آخر

با پیوستن به تپسی از مزایایی مانند سهمیه بنزین ، روغن و سایر موارد مصرفی و حتی انواع خدمات تعمیراتی بهره‌مند خواهید شد. همین حالا با رفتن به صفحه ثبت نام راننده به جمع سفیران تپسی بپیوندید و ضمن کسب درآمد ماهانه تا ۲۰ میلیون تومان از ده‌ها مزایای دیگر این مجموعه بهره‌مند شوید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. برهان می گوید

    سلام چرا در استان خوزستان تپسی فعال نیست

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه عزیز سلام
      تمام تلاشمون رو میکنیم تا بتوانیم به زودی در تمامی شهرها در خدمت شما عزیزان باشیم.

  2. حسین می گوید

    سلام چرا انقدر راحت دروغ میگید درآمد ماهانه 20میلیون من داخل شهر همدان هستم هروز هم پیام میاد روزانه 800هزار کار کنید از ساعت 8صبح تا 12,ظهر و از 3بعداز ظهر تا 8شب 3تا به من مسیر خورده البته این 3تا با فاصله زمانی بین 5تا 7یا8دقیقه بوده الباقی ‌‌‌‌‌مسیرها فاصله‌ای زیاد 15دقیقه و غیره برای ی تپسی صرفه اقتصادی ندارد تازه اگه مسافر این همه تایم صبر کنم کنسل نکنه پس روراست باشید با مردم مردم بچه 5ساله نیست

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      حسین عزیز، سلام
      از شما سپاسگزاریم که نظرات و انتقادات خود را با ما در میان میگذارید، این مورد جهت بررسی اعلام خواهد شد.