در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

آیا مسافرکشی با ماشین شخصی ممنوع است؟

به‌گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، روزانه ۲۰ میلیون سفر درون‌شهری در تهران انجام می‌شود و خودروهای شخصی حدود ۴۰ درصد از جابه‌جایی این مسافران را به عهده دارند. همین امر مشکلات متعددی را به وجود آورده و باعث شده تا قوانینی در مورد مسافرکشی با ماشین شخصی وضع شود.

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی همین قوانین بپردازیم و ببینیم که آیا مسافرکشی با ماشین شخصی ممنوع است یا خیر؟ و آیا جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را به شما بگوییم.

قانون مسافرکشی با ماشین شخصی در تهران

در تیرماه سال ۱۳۹۵ مسافرکشی با خودروی شخصی در تهران توسط پلیس راهور تهران بزرگ ممنوع شد. مطابق با این قانون، افراد با وسیله نقلیه عمومی حق جابه‌جایی مسافران در سطح شهر را ندارند و جریمه‌های نقدی برایشان در نظر گرفته شده است. به گفته فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ، کسانی که قصد مسافرکشی با ماشین شخصی را دارند، باید به شرکت‌های تاکسی‌رانی یا تاکسی آنلاین مراجعه کنند و کارهای لازم برای دریافت مجوز جهت جابه‌جایی مسافران را انجام دهند.

جریمه مسافرکشی با خودرو شخصی چقدر است؟

بر اساس جدول جریمه‌های تخلفات حمل و نقل سال ۱۴۰۱، برای کسانی که با اتومبیل شخصی در تهران مسافربری کنند، مبلغ ۳۱۵۰۰۰ ریال جریمه در نظر گرفته شده است. این جریمه به‌طورخاص برای مسافرکشی با خودروهای شخصی با پلاک تهران است. خودروهایی با پلاک سایر شهرهای ایران در صورت مسافرکشی در تهران برای بار اول جریمه نقدی شده و درصورت تکرار تخلف، علاوه‌بر جریمه نقدی، ماشین آن‌ها نیز به مدت ۳ روز توقیف می‌شود.

خودروهایی با پلاک‌هایی غیر از ایران ۱۱، ایران ۲۲، ایران ۳۳، ایران ۴۴، ایران ۵۵، ایران ۶۶، ایران ۷۷، ایران ۸۸ و ایران ۹۹ در دسته ماشین‌هایی با پلاک‌های سایر شهرها شناخته می‌شوند؛ بنابراین اگر پلاک خودروی شما غیر از این موارد باشد، در صورت استفاده از خودرو برای جابه‌جایی مسافر، با انتقال ماشین به پارکینگ مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می‌کنیم برای کسب درآمد، فرایند ثبت نام راننده در تاکسی اینترنتی تپسی را طی کنید و به عنوان یکی از رانندگان تپسی، مسافران را جابه‌جا کنید.

راه قانونی جابه‌جایی مسافر با ماشین شخصی

هرچند جابه‌جایی مسافر با خودروی شخصی در تهران و سایر شهرها ممنوع است اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها هم خلاف قانون عمل نمی‌کنید و هم به درآمد مناسبی می‌رسید. پیوستن به رانندگان تاکسی آنلاین تپسی بهترین گزینه برای افزایش درآمد است و با این کار می‌توانید در مسیر خانه و محل کار هم درآمد به دست آورید.

از مزایای پیوستن به تپسی برخوردار شوید

با فعالیت به عنوان سفیر (راننده) تپسی نه‌تنها درآمد ماهانه تا ۲۰ میلیون تومان کسب می‌کنید، بلکه از مزایای بی‌شماری مانند خرید رینگ و لاستیک با تخفیف، سرویس‌های دوره‌ای، سهمیه بنزین، تخفیف خرید روغن و سایر موارد مصرفی خودرو، انواع پاداش‌ها و طرح‌های تشویقی و ده‌ها مزایای دیگر بهره‌مند می‌شوید.

شما می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه و به صورت غیرحضوری در تپسی ثبت‌نام کنید؛ منتظرتان هستیم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. مهدی عرفان مهر می گوید

    سلام آیا این مبلغ های کم که شما در نظر گرفته آید صرف مسافر کشی میکند

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      مهدی عزیز ، سلام
      نحوه محاسبه هزینه سفر در تپسی هوشمندانه است و براساس پارامتر های مختلفی از جمله میزان ترافیک مسیر، زمان ارسال درخواست سفر، میزان مسافت طی شده و… محاسبه میشه، مورد اعلامی شما مورد بررسی قرار می گیره تا در سفر های آینده هزینه سفر منصفانه تر محاسبه بشه.