در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

10 نکته مهم درباره نحوه برخورد راننده با مسافر

تاکسی‎‌‌های اینترنتی در یک دهه گذشته توانسته‌اند فرهنگ تعامل بین رانندگان و مسافران و همچنین نحوه برخورد راننده با مسافر را تغییر دهند. شاید اگر به یک متولد دهه 80 بگویید روزی در شهر تهران، تاکسی‌های نارنجی رنگ پیکان در روزهای گرم تابستانی، در صندلی جلو دو مسافر را جا می‌دادند و در صندلی عقب 4 نفر را، با تعجب نگاهتان کند. اما این اتفاق در دهه هفتاد و حتی تا اواسط دهه هشتاد، تصویری عادی بود. تاکسی‌های اینترنتی اما به درستی انتظار مردم از خدمات حمل‌و‌نقل را ارتقا دادند و توانستند باعث بهبود شرایط به نفع شهروندان شوند. در این مقاله قرار است 10 نکته مهم درباره برخورد راننده با مسافر را توضیح دهیم تا رضایت کاربران اپلیکیشن تپسی بیشتر شود.

نحوه برخورد با مسافر عامل موفقیت تپسی

امکانات اپلیکیشن تاکسی اینترنتی و تعداد سفیران و همچنین قیمت منصفانه از جمله تاثیرگذارترین مسائلی است که می‌تواند موفقیت یک مجموعه فعال در حوزه حمل‌ونقل را تضمین کند.

اما این موارد، شرط لازم است و کافی نیست.

بعد از سوار شدن مسافر، یکی از عوامل تاثیرگذار در رابطه با تداوم استفاده از تاکسی اینترنتی و حتی معرفی به اطرافیان، برخورد راننده با مسافر است.

نحوه برخورد راننده با مسافر تنها به گفت‌وگو و تعارفات عادی خلاصه نمی‌شود. وضعیت ظاهری و فنی ماشین و … نیز جز همین دسته‌بندی است.

1-     ماشین خود را تغییر ندهید!

یکی از عوامل پیشرفت کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی جلب اعتماد مسافران است.

این اعتماد جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شود. از رعایت حقوق شهروندی تا ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت.

در هنگام ثبت نام سفیران، مشخصات ماشین به طور کامل در سامانه تپسی ثبت می‌شود و مسافران به صورت آنلاین مشخصات سفیر و ماشین درخواستی را می‌بینند.

به هیچ عنوان با ماشین دیگری به دنبال مسافر نروید. اگر به هر دلیل باید ماشین خود را عوض کنید، حتما قبل از استفاده مجدد از اپلیکیشن تپسی، مشخصات ماشین جدید را در تپسی ثبت کنید.

2-     اطلاعات مسافر را قبل از حرکت چک کنید

یکی از نکات مهم در نحوه برخورد راننده و مسافر اطمینان از درستی مشخصات و آدرس مقصد است.

حتما قبل از آغاز حرکت، مشخصات و مقصد مسافر را بررسی کنید. سوار شدن مسافر اشتباهی می‌تواند هم وقت شما را بگیرد و هم باعث نارضایتی مسافر شود.

پس از کسب اطمینان از درستی مشخصات، دکمه سوار شدن مسافر را بزنید.

3-     نحوه برخورد راننده با مسافر و حفظ حریم شخصی

روی خوش همیشه جواب می‌دهد. اینکه راننده بتواند در هنگام سوار شدن مسافر، محترمانه و صمیمی برخورد کند، از ابتدایی‌ترین اصول نحوه صحیح برخورد راننده با مسافر است.

اما باید در نظر داشت که این صمیمیت نباید بیش از حد باشد! به همین خاطر در طول سفر سعی کنید از شوخی‌های نابه‌جا، سوال‌های خصوصی و کنجکاوی در احوالات مسافر بپرهیزید.

رفتار شما می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در نگاه مسافر به مجموعه داشته باشد. از طرف دیگر رفتار خوب شما باعث بالا رفتن امتیازتان به عنوان راننده می‌شود.

4-     زیاد با گوشی کار نکنید

سعی کنید در هنگام سفر زیاد با گوشی خود کار نکنید. استفاده از موبایل برای پیدا کردن مسیر طبیعی است، اما اگر راننده در طول مسیر از گوشی برای صحبت کردن یا تغییر پیاپی آهنگ استفاده کند، تاثیر خوبی روی مسافر ندارد.

نحوه برخورد راننده با مسافر
نحوه برخورد راننده با مسافر

5-     نحوه صحیح برخورد راننده با مسافر و تمیزی ماشین

شما به عنوان سفیر، میزبان مسافر هستید. خیال کنید یک نفر برای مهمانی به خانه شما دعوت می‌شود. حتما قبل از سر رسیدن مهمان، خانه را مرتب می‌کنید و سعی دارید مقدمات پذیرایی را مهیا کنید.

یکی از عوامل مهم در نحوه برخورد راننده و مسافر توجه به وضعیت ماشین است. سعی کنید ماشین را تمیز نگه دارید.

داخل ماشین را جارو کنید و بیرون ماشین را تمیز نگه‌دارید. استفاده از خوشبو کننده عامل دیگری است که در مواجهه مسافر و ماشین اهمیت زیادی دارد.

6-     به وضعیت موتوری ماشین خود برسید

حتما به صورت دوره‌ای و هفتگی وضعیت ماشین خود را بررسی کنید. خرابی خودرو هنگام جابه‌جایی مسافر، تجربه بدی برای او باقی می‌گذارد.

علاوه بر رسیدگی‌های دوره‌ای و تعویض به موقع قطعات مصرفی، حواستان به بنزین و گاز خودرو نیز باشد.

تپسی برای رفاه حال سفیران خود طرح‌های مختلف حمایتی از سفیران در نظر گرفته است. از درآمد تضمینی، مشوق‌های سفر تا طرح خرید با تخفیف قطعات و موارد مصرفی ماشین.

7-     به حرف مسافر گوش دهید

یکی از مهمترین عوامل در رابطه با برخورد راننده با مسافر توجه به خواسته‌های مسافر است.

مثلا در تابستان اکثر مسافران انتظار دارند کولر ماشین روشن باشد. توجه به این خواسته ابتدایی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در رضایت مسافر داشته باشد.

یا گاهی اوقات به هر دلیلی مسافر حوصله گوش دادن به موسیقی را ندارد. اگر از شما درخواست شد صدای موسیقی را کم یا حتی خاموش کنید، به حرف مسافر گوش کنید.

8-     قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید!

 در هنگام رساندن مسافر به مقصد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

توجه به سرعت مجاز و همچنین عدم انجام حرکات خطر آفرین می‌تواند خیال مسافر را از وضعیت رانندگی شما راحت کند.

ممکن است در موارد بسیار نادری مسافر به هر دلیل از شما درخواست کند کمی زودتر به مقصد برسد.

سعی کنید با توضیح شرایط، بر خلاف مقررات رفتار نکنید.

9-     انتخاب نوع پرداخت را به مسافر واگذار کنید

برای نحوه پرداخت مبلغ کرایه به مسافر فشار نیاورید.

انتخاب نحوه پرداخت حق مسافر است. ممکن است به هر دلیل پرداخت اعتباری، نقدی یا اینترنتی را انتخاب کند.

10- با پشتیبانی تپسی در ارتباط باشید

اگر هنگام سفر مشکلی پیش آمد، اولین گزینه ارتباط با پشتیبانی تپسی است.

به هیچ عنوان ارتباط خود با پشتیبانی تپسی را قطع نکنید. در صورت بروز هرگونه مشکل از خرابی ماشین یا نارضایتی مسافر، اولین و آخرین اقدام شما باید تماس با پشتیبانی تپسی باشد.

این تماس تاثیر مثبتی در رابطه راننده با مسافر دارد و می‌تواند موجب جلب اعتماد او شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.