در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

آشنایی با ساده‌ترین روش خرید طرح ترافیک تهران

خرید طرح ترافیک تهران و ورود به محدوده طرح برای بسیاری از رانندگان تاکسی اینترنتی به یک دغدغه تبدیل شده است و همه به دنبال راحت‌ترین راه خرید طرح ترافیک شهر تهران هستند. به همین دلیل می‌خواهیم شما را با بهترین روش خرید طرح ترافیک آشنا کنیم تا با خیالی راحت وارد محدوده طرح شوید. پس از خواندن این مطلب پاسخ یکی از دغدغه‌های خود را برای ورود به محدوده طرح ترافیک تهران دریافت خواهید کرد.

خرید طرح ترافیک تهران از سامانه تهران من؛ بهترین روش برای تردد در محدوده طرح

راحت‌ترین روش و در‌واقع تنها راه خرید طرح ترافیک تهران، ورود به سامانه تهران من است. همه رانندگان می‌توانند با ثبت نام در این سامانه، نسبت به خرید طرح ترافیک با قیمت‌های مشخص‌شده اقدام کنند.

توجه داشته باشید که با وجود پرداخت هزینه برای خرید طرح، ورود به این محدوده برای سفیران محترم تپسی یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. شما عزیزان می‌توانید پس از ثبت نام راننده تپسی، با قبول سفرهای داخل محدوده طرح ترافیک تهران، درآمد بیشتری نسبت به سفرهای عادی کسب کنید. در‌واقع قبول درخواست‌های درون محدوده طرح، یکی از روش‌های افزایش درآمد رانندگان تپسی محسوب می‌شود.

ثبت‌نام راننده خودرو

چگونه طرح ترافیک بخریم؟ مراحل خرید طرح از سامانه تهران من

 سامانه تهران من برای مواردی مانند خرید طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا و پرداخت عوارض خودرو مورد‌ استفاده رانندگان قرار می‌گیرد. برای خرید مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک از این سایت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ورود به سایت و ثبت‌نام در سامانه
  • وارد کردن اطلاعات هویتی و تعیین نام‌کاربری و رمز عبور
  • کلیک روی گزینه دریافت کد تایید و ایجاد حساب کاربری در سامانه
  • کلیک روی گزینه «خودرو و طرح ترافیک» و سپس انتخاب گزینه «رزرو مجوز روزانه»
  • انتخاب روز مورد نظر

با طی کردن این مراحل، مبلغی که در حساب شما در سایت وجود دارد، مسدود خواهد شد. پس از تردد شما در محدوده، هزینه طرح ترافیک از این مبلغ کم شده و مابقی پول به حسابتان باز می‌گردد. اکنون یک سوال مهم پیش می‌آید: اینکه قیمت طرح ترافیک تهران روزانه چقدر است؟

قیمت طرح ترافیک تهران چقدر است؟

قیمت طرح ترافیک روزانه با ‌توجه ‌به 4 عامل مهم متغیر خواهد بود. این چهار فاکتور تاثیرگذار بر قیمت نهایی خرید مجوز تردد در محدوده طرح عبارت‌اند از:

  • نوع معاینه فنی خودرو

–          معاینه فنی برتر

–          معاینه فنی معمولی

–          معاینه فنی هیبریدی (برقی)

  •    محدوده سکونت فرد

–          طرح ترافیک

–          طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)

–          خارج از این دو محدوده

  • ساعت تردد

          ساعات غیر‌اوج (تردد از ساعت 10:30 الی 14:30)

          ساعات یک‌سر اوج (تردد از ساعت 6:30 الی 10:30 یا 14:30 الی 18)

          ساعات دو سر اوج (تردد خودروها از ساعت 6:30 الی 10:30 و 14:30 الی 18)

  • محدوده تردد

–          طرح ترافیک | از شنبه تا چهارشنبه (ساعت 6:30 الی 18)

–          کنترل آلودگی هوا | شنبه تا چهارشنبه (ساعت 6:30 الی 18) و روز پنجشنبه (ساعت 6:30 الی 13)

با‌توجه‌به اطلاعات بالا، تعرفه مجوز تردد در طرح برای وسایل نقلیه، در ساعات اوج ترافیک بیشتر خواهد بود. درآمد سفرهای تپسی نیز در محدوده در این ساعات بیشتر است. دقت کنید که به‌منظور ورود به محدوده طرح باید حداقل معادل حداکثر مبلغ عوارض یک روز در حساب کاربری شما موجود باشد؛ چرا که در‌صورت پرداخت نکردن، علاوه‌بر عوارض باید جریمه طرح ترافیک را نیز بپردازید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از جریمه شدن، با ساعت طرح ترافیک در هر نیمه سال نیز آشنا باشید.

لغو قانون خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک شهر تهران

تا سال گذشته رانندگان وسایل نقلیه شخصی و تاکسی‌های اینترنتی می‌توانستند از ساعت 14:30 به بعد، یک خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک داشته باشند. در ابتدای سال 1401 این قانون توسط دولت لغو شد؛ بنابراین حتی خروج از محدوده در این ساعات نیز مشمول جریمه طرح خواهد بود. دولت این اقدام را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا انجام داده است.

 با‌این‌حال، روش‌های دیگری نیز برای کنترل آلودگی و حتی کاهش مصرف سوخت وجود دارند. برای مثال، دوگانه سوز كردن خودرو یکی از این روش‌هاست که مخصوصا آن را به سفیران محترم تپسی پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که رانندگان تپسی که تردد روزانه بالایی در سطح شهر دارند، قطعا مصرف سوخت بالاتری نیز خواهند داشت. خوشبختانه امکان دوگانه‌سوز کردن خودروها با ۷۵‌درصد تخفیف ویژه سفیران فعال تپسی فراهم شده است.

بررسی برخی از قوانین مهم ورود به محدوده طرح ترافیک

اکنون که با ساده‌ترین راه خرید طرح ترافیک تهران آشنا شدید، بهتر است از برخی از قوانین ورود به محدوده این طرح نیز اطلاع داشته باشید:

  • خودروهایی که معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند، از تخفیف 25‌درصدی برای ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی برخوردار هستند.
  • در زمان‌های اضطرار آلودگی هوا که شاخص آلودگی بسیار بالاست، نرخ طرح ترافیک بیشتر از روزهای عادی محاسبه می‌شود.
  • افرادی که در محدوده طرح سکونت دارند، باید قبل از ساعت 8:30 از محدوده خارج شده و بعد از ساعت 17 به آن وارد شوند.

سفرهای درون محدوده طرح ترافیک؛ فرصت طلایی افزایش درآمد سفیران تپسی

در این مقاله ساده ترین راه خرید طرح ترافیک تهران را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که سفرهای داخل محدوده طرح، درآمد بالاتری نسبت به سفرهای مناطق عادی کلان شهر تهران خواهد داشت. با قبول این درخواست‌ها، می‌توانید درآمد روزانه بالاتری نسبت به سایر سفیران تپسی به‌دست بیاورید. پس برای عضویت در ناوگان تپسی و کسب درآمد بالا، کافی است وارد صفحه ثبت نام راننده تپسی شوید و در کمتر از ده دقیقه، عضویت خود را تکمیل کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.