در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

هرآنچه که باید درباره بیمه تامین اجتماعی خویش فرما بدانید

همه افراد در هر شغل و حرفه‌ای، از کارمند دولتی و خصوصی گرفته تا کارگر و افراد شاغل در شغل‌های آزاد، به بیمه نیاز دارند. از آنجا که سفیران تپسی هم به دنبال استفاده از خدمات بیمه‌ای هستند، در این مطلب یکی از بیمه‌های مناسب برای آن‌ها را معرفی می‌کنیم که هم پوشش درمانی دارد و هم شرایط استفاده از حقوق بازنشستگی را برای بیمه‌شده فراهم می‌کند.

در این مقاله قرار است به توضیح صفر تا صد بیمه تامین اجتماعی خویش فرما بپردازیم. اگر شما هم به این نوع بیمه نیاز دارید، دقایقی از زمانتان را به خواندن مطلب پیش رو اختصاص دهید.

بیمه تامین اجتماعی خویش فرما چیست؟ بیمه اختیاری با مزایای بی‌شمار

بیمه اختیاری تامین اجتماعی یا بیمه خویش فرما این فرصت را به شما می‌‌دهد تا با داشتن کار آزاد و کسب و کار شخصی، خود و خانواده‌تان را بیمه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بیمه اختیاری تامین اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند یا حق بیمه‌ای از طرف هیچ ارگان یا سازمانی برایشان واریز نمی‌شود، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. زنان خانه‌دار و غیر شاغل هم می‌توانند با بیمه تامین اجتماعی خویش فرما زنان خانه دار از مزایای و پوشش‌های بیمه بهره‌مند شوند.

شرایط پرداخت بیمه تامین اجتماعی خویش فرما

دریافت بیمه تامین اجتماعی خویش فرما شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که قبل از اقدام برای تهیه آن باید به این شرایط آگاه باشید. یکی از مهم‌ترین شرایط بیمه‌گزار برای بیمه آزاد تامین اجتماعی، سن او است. فقط افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله امکان پرداخت بیمه اختیاری خویش فرما را دارند. افراد بالای ۵۵ سال نیز فقط در صورت پرداخت سابقه حق بیمه به‌صورت مازاد، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

به‌عنوان مثال اگر فردی ۵۹ سال داشته باشد، فقط درصورتی مجاز به استفاده از بیمه آزاد تامین اجتماعی است که حق بیمه ۴ سال مازاد را بپردازد. علاوه‌بر این، فرد متقاضی بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی باید حداقل یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد. درغیراین‌صورت مجاز به اقدام برای تهیه بیمه خویش‌فرما نیست. از جمله سایر شرایط بیمه تامین اجتماعی آزاد می‌توان به داشتن کد ۱۰ رقمی بیمه تامین اجتماعی و ایرانی بودن اشاره کرد.

مبلغ بیمه آزاد تامین اجتماعی چقدر است؟

مبلغ بیمه آزاد تامین اجتماعی با توجه به نوع شغل و در هر سال متفاوت است. ازهمین‌رو برای اطلاع از تفاوت نرخ های بیمه خویش فرما بهتر است به سایت تامین اجتماعی مراجعه کنید. در این سایت جدول درصد و هزینه بیمه تامین اجتماعی خویش فرما به‌طورکامل قرار داده شده است.

مزایای بیمه تامین اجتماعی خویش‌فرما؛ پوشش گسترده درمانی

با استفاده از بیمه آزاد تامین اجتماعی از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

  • پوشش‌های درمانی این بیمه
  • بازنشستگی با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه
  • استفاده از پوشش کمک‌هزینه از کار افتادگی درصورت بروز حادثه ناگوار در طول بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی
  • خدمات فوت و پرداخت هزینه‌های کفن و دفن
  • پوشش فوت و دریافت مستمری برای خانواده فرد بیمه‌شده
  • خدمات درمانی
  • صدور و تمدید دفترچه بیمه
  • صدور و تمدید دفترچه بیمه برای افراد تحت تکفل
  • امکان عرضه وسایل کمک پزشکی مانند عصا

با شناخت مزایای بیمه خودفرما می‌توانید با دید بازتری نسبت به انتخاب و تهیه این نوع از بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید.

از معایب بیمه آزاد تامین اجتماعی غافل نشوید!

هرچند دریافت بیمه خویش‌فرما از سازمان تامین اجتماعی مزایای فراوانی دارد، اما هنگام خرید باید به معایب آن هم دقت کنید. برای استفاده از بیمه آزاد از این سازمان باید این موضوع را در نظر بگیرید که ۲۷ درصد از حقوق به‌عنوان بیمه منظور می‌شود. از طرفی سایر انواع بیمه تامین اجتماعی مزایای متعددی دارد که با دریافت بیمه خویش‌فرما به شما تعلق نمی‌گیرد. به‌عنوان مثال، خدمات غرامت روزهای بارداری و بیمه بیکاری در بیمه خویش‌فرما وجود ندارد.

هزینه بیمه تامین اجتماعی خویش فرما کاملا به عهده خودتان است و حتی نمی‌توانید از کمک‌هزینه ازدواج و از کار افتادگی ناشی از کار نیز استفاده کنید. ازهمین‌رو قبل از دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی خویش فرما بهتر است کلیه جوانب این مدل بیمه را در نظر بگیرید و سپس برای ثبت‌نام اقدام کنید.

آموزش ثبت نام بیمه خویش فرما تامین اجتماعی

بعد از بررسی جوانب مختلف بیمه آزاد تامین اجتماعی می‌توانید به دو صورت حضوری و غیرحضوری برای تهیه بیمه اقدام کنید. با تهیه مدارک زیر و مراجعه به سازمان تامین اجتماعی، فرایند صدور دفترچه تامین اجتماعی برایتان انجام می‌شود:

  • اصل و کپی همه صفحه‌های شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • پنج قطعه عکس سه در چهار

بعد از تهیه مدارک بالا و مراجعه به سازمان تامین اجتماعی، باید فرم‌های مربوطه را پر کنید و تحویل سازمان دهید. هنگام انتخاب طرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی از کارشناس مربوطه بخواهید تا هرکدام از آن‌ها را برایتان توضیح دهد و هزینه و شرایطش را برایتان بیان کند.

اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از بیمه خویش فرما تامین اجتماعی دارید، آن را با ما در میان بگذارید و سوالات خود را هم در این زمینه بپرسید. اگر هم به دنبال شغل مناسبی برای تامین هزینه‌های خود هستید و ماشینی برای خود دارید، می‌توانید با رفتن به صفحه ثبت نام راننده تپسی در کمتر از ده دقیقه عضوی از ناوگان این مجموعه شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.