در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

آیا اعتراض به جریمه رانندگی ممکن است؟ راه‌حل چیست؟

حتما بارها برایتان پیش آمده است که هنگام استعلام خلافی خودرو، با مواردی مواجه شده‌اید که حتی خودتان از آن باخبر نیستید. دیدن مبالغ جریمه نجومی همه افراد را کلافه می‌کند و تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. البته خیلی نگران نباشید! گاهی اوقات جریمه ثبت‌شده برای شما، اشتباه یا دست‌کم ناعادلانه است. در چنین مواقعی شما حق اعتراض به جریمه رانندگی را دارید. پس قبل از پرداخت سریع جریمه، کمی جست‌وجو کنید و به‌سرعت دست به پرداخت نزنید. اگر قصد یادگیری اعتراض به جریمه رانندگی اینترنتی را دارید، بهترین مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مطلب با راهکارها و مراحل اعتراض به جریمه رانندگی دوربین هم آشنا می‌شوید.

اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی از طریق مراجعه به پلیس راهور

جریمه تسلیمی همان مدلی از جریمه است که پلیس راهنمایی و رانندگی شما را در خیابان یا جاده نگه می‌دارد و برگه جریمه را به شما می‌دهد. برای اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی باید به مرکز اجراییات پلیس راهور مراجعه کنید. هرچند به نتیجه رسیدن این نوع جریمه معمولا احتمال کمی دارد، اما باز هم توصیه می‌کنیم تلاشتان را بکنید. برای این کار، بعد از پر کردن فرم طرح شکایت، درخواستتان برای بررسی به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می‌شود. در نهایت بعد از یک تا چند روز نتیجه به اطلاع شما می‌رسد.

آموزش اعتراض به جریمه رانندگی دوبرگی

چنانچه بعد از ارتکاب تخلف حین رانندگی، پلیس اقدام به متوقف کردن خودرو کند، اما راننده به فرمان او توجهی نداشته باشد، پلیس جریمه دو برگی برای راننده ماشین صادر خواهد کرد. در چنین شرایطی بازهم شما به‌عنوان راننده بر اساس ماده پنجم قانون رسیدگی، حق اعتراض دارید. برای این کار باید به دفاتر پلیس ۱۰+ یا مرکز اجراییات پلیس راهور مراجعه کرده و اعتراضتان را ثبت کنید. 

اعتراض به جریمه رانندگی دوربین چگونه است؟

نصب دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در قسمت‌های مختلف شهر و جاده به نظم بیشتر و رعایت قانون کمک کرده است. جریمه عبور از چراغ قرمز، جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک و جریمه سرعت غیرمجاز از جمله مواردی است که توسط دوربین ثبت می‌شود. توجه کنید که درصد خطای دوربین بسیار پایین و حدود یک درصد است؛ اما اگر از ثبت نادرست جریمه مطمئن هستید، در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به اعتراض به جریمه رانندگی دوربین یا سایر موارد اقدام کنید.

برای اعتراض به جریمه رانندگی دوربین هم باید مانند سایر جرائم از طریق مراجعه به مرکز رسیدگی پلیس راهور اقدام کنید. متاسفانه در حال حاضر اعتراض به جریمه رانندگی اینترنتی برای این موارد وجود ندارد و حضور شما هنگام ثبت شکایت الزامی است.

مدارک لازم برای اعتراض به جریمه رانندگی چیست؟

برای اعتراض به جریمه رانندگی اشتباهی باید مدارک لازم برای تشکیل پرونده داشته باشید. ازهمین‌رو، توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به اداره پلیس ۱۰+ یا مرکز اجرائیات پلیس راهور مدارک زیر را تهیه کنید تا روند درخواست اعتراضتان سریع‌تر و بدون چالش انجام شود:

  • اصل کارت شناسایی
  • اصل سند مالکیت خودرو
  • فرم تکمیل‌شده درخواست تجدید نظر
  • کارت شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه یا نماینده قانونی آن

فرقی نمی‌کند به چه روشی مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی شده‌اید؛ در هر صورت باید با در دست داشتن مدارک بالا به یکی از دو مرکز پلیس به‌علاوه ده یا مرکز پلیس راهور مراجعه کرده و درخواستتان را ثبت کنید. به‌این‌ترتیب، دیگر نیازی به رفت‌وآمدهای بیهوده و ماندن در ترافیک و صف‌های طولانی و خسته‌کننده نخواهید داشت.

شرایط اعتراض به جریمه‌های راهنمایی و رانندگی

به‌طورکلی اگر نسبت به جریمه رانندگی اعتراض دارید، به‌راحتی می‌توانید درخواستتان را مطرح کنید. برای این کار دو روش مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور و مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ پیش رویتان قرار دارد. انتخاب روش مناسب به نوع جریمه شما بستگی دارد. برای اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی باید به مرکز پلیس راهور مراجعه کنید. برای سایر موارد می‌توانید علاوه‌بر روش اول، از طریق مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ اعتراض خود را به گوش مسئول مربوطه برسانید.

توجه کنید که مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ را بیشتر توصیه می‌کنیم؛ زیرا چنانچه پلیس ۱۰+ به اعتراض شما رسیدگی نکند، شما می‌توانید از طریق مرکز اجراییات پلیس راهور برای اعتراض مجدد اقدام کنید. بااین‌حال اعتراض دوباره به مرکز پلیس راهور امکان‌پذیر نیست؛‌ زیرا رای و نظری که در این مرحله صادر می‌شود، قطعی است و به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

driver-join-banner

چند روز بعد از جریمه رانندگی می‌توان به آن اعتراض کرد؟

مهلت اعتراض به جریمه رانندگی فقط تا ۶۰ روز بعد از ابلاغ جریمه امکان‌پذیر است. چنانچه بعد از گذشت این مدت، نسبت به این موضوع اعتراض کنید، هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت. درواقع حتی اگر اعتراضتان کاملا به‌جا و درست باشد، بعد از ۶۰ روز اعتراضتان وارد نیست.

آیا اعتراض به جریمه رانندگی اینترنتی امکان‌پذیر است؟

در این مقاله به بررسی روش‌های اعتراض به انواع جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداختیم. بااین‌حال سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا اعتراض غیرحضوری به جریمه رانندگی ممکن است؟ در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه در حال حاضر امکان اعتراض اینترنتی یا تلفنی به جریمه رانندگی دوربین، تسلیمی و دوبرگی وجود ندارد. برای اعتراض کردن به جرائم رانندگی فقط از دو روش مراجعه به مرکز پلیس راهور و پلیس ۱۰+ باید اقدام کنید.

چنانچه هرگونه سوالی درباره اعتراض به جریمه رانندگی دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر هم می‌خواهید با کمک ماشین‌تان درآمد بیشتری به دست بیاورید، تنها کافی است با رفتن به صفحه ثبت نام راننده تپسی عضوی از ناوگان این شرکت اینترنتی شوید و کار خود را به عنوان سفیر تپسی آغاز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.