در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

راهنمای اسباب‌کشی؛ صفر تا صد بسته‌بندی + تخفیف ویژه ارسال

ما در این جا قصد داریم که با ارائه یک راهنمای اسباب کشی جامع و کامل، برای افرادی که تا به حال تجربه اسباب‌کشی نداشته‌اند و یا تجربه آن‌ها خیلی خوشایند نبوده است ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

پیدا کردن خانه‌ای که هم متراژ و مشخصات مطابق با نیازهای ما را داشته باشد و هم قیمت آن منصفانه باشد کار سخت و طاقت فرسایی است. اما ماجراها و سختی‌ها درست بعد از بستن قرارداد خانه جدید یعنی در زمان اسباب کشی شروع می‌شود.

از آنجایی که نقل مکان کردن به یک خانه جدید در کنار حس‌های خوشایند برگرفته از یک شروع جدید می‌تواند کمی خسته کننده و در صورت نداشتن تجربه کافی می‌تواند تا حدی زیان بار هم باشد.

در ادامه این مطلب راهنمای جامع و کامل اسباب کشی را می‌خوانید.

راهنمای اسباب کشی و همه آنچه که باید قبل و بعد از اسباب کشی بدانید
راهنمای اسباب کشی و همه آنچه که باید قبل و بعد از اسباب کشی بدانید

وسایل را دسته بندی کنید

همیشه افراد به مرور و پس از مدتی اسکان در یک خانه وسیله‌های زیادی را دور خود جمع می‌کنند. وسیله‌هایی که احتمالا به آن‌ها نیای نداریم و یا صرفا برای یادگاری آن‌ها را نگه داشته‌ایم. احتمال این که این وسایل در آینده به درد شما بخورد خیلی کم است.

برای اینکه بهتر بتوانید وسایل را بسته‌بندی کنید، بهتر است این وسایل را قبل از هر چیز دسته بندی کنید. مشخص کنید که کدام وسیله باید دور ریخته شو و حتی اگر بخواهید هم این وسایل قابل استفاده نیستند.

دسته دوم وسایلی هستند که خراب نیستند و نیاز به تعمیر ندارند اما شما دیگر نیازی به آن‌ها ندارید. این وسایل سالم ممکن است برای بسیاری از افراد کاملا مناسب باشد و بتوانید این وسایل را در برابر هزینه‌ی اندکی بفروشید؛ یک سود دو طرفه

دسته سوم وسایلی هستند معمولا همیشه استفاده نمی‌شوند اما کاملا هم بی استفاده نیستند و در مواقع خاصی از سال و یا مناسبت‌ها استفاده می‌شوند؛ مثلا منقل و تجهیزات سفر و چادر مسافرتی و مواردی از این دست، به صورت روزانه استفاده نمی‌شوند.

این وسایل باید در انباری نگه داشته شوند و دسته‌بندی کردن آن‌ها باعث می‌شود تا در هنگام اسباب کشی این وسایل به داخل خانه برده نشوند و از همان ابتدا به انباری منتقل شوند.

با توجه به این موارد، خیلی دور از واقعیت نیست که بگوییم یکی از مهمترین مراحل راهنمای اسباب کشی دسته‌بندی و مشخص کردن اولویت هرکدام از وسایل داخل خانه است.

در این صورت است که همه وسایل به محل اصلی خودشان می‌روند و لازم نیست که پس از اسباب‌کشی روزها و هفته‌ها را صرف چیدن وسایل و پیدا کردن جای مناسب برای وسایلی کنیم که خیلی از آن‌ها قرار نیست هیچ وقت کاربردی داشته‌باشند.

تخفیف ویژه اسباب‌ کشی

با ورود به فروشگاه باشگاه مشتریان تپسی و بخش خدمات آنلاین، از تخفیف‌های ویژه زیر برای اسباب‌کشی استفاده کنید:

  • تخفیف ۱۰۰هزار تومانی درخواست خاور برای اسباب‌کشی
  • تخفیف ۵۰ هزار تومانی درخواست نیسان و وانت برای حمل بار و ارسال وسایل
  • تخفیف ۱۵ درصدی کلیه خدمات اسباب کشی

راهنمای اسباب کشی: هر وسیله را چطور بسته بندی کنیم؟

حالا که به این قسمت از راهنمای اسباب کشی رسیده‌ایم و تمام وسایل را براساس اولویت دسته‌بندی کردیم، وقت آن رسیده که وسایل را بسته‌بندی کنیم. وقتی کار به بسته بندی وسایل خانه می‌شود، هرکسی تلاش می‌کند تا نظر تخصصی خودش را به عنوان درست‌ترین راه برای بسته‌بندی لوازم خانه ارائه کند.

اما بهترین راه برای بسته بندی کردن لوازم خانه، توجه به نوع و کاربرد آن وسیله است. طبیعتا بسته بندی کتاب با ظرف چینی و لباس و وسایل آشپزخانه تفاوت دارد. اما در عین حال چند مورد وجود دارد که بین همه این وسایل یکسان است.

وسایل لازم و مشترک برای بسته بندی لوازم خانه

فارغ از اینکه در حال بسته بندی وسایل کدام بخش از خانه هستید، یکی از مهمترین موارد در راهنمای اسباب کشی انتخاب وسایل مناسب برای بسته‌بندی است. به صورت کلی در هر اسباب کشی شما حتما به موارد زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

کارتن مقوایی و جعبه‌ی مستحکم، چسب نواری پهن و طناب، روزنامه و کاغذ باطله و ماژیک مخصوص کاغذ. این موارد به صورت مشترک در تمامی اسباب کشی‌ها کاربرد دارند. بهترین روش بسته‌بندی وسایل خانه در اسباب کشی، استفاده از کارتن‌ها یکسان و یک اندازه است اما با توجه به قیمت بالای کارتن و تاحدی نایاب بودن آن‌ها، می‌توانید از کارتن‌های مختلف در ابعاد متنوع استفاده کنید.

حالا همه چیز آماده است! وسایل مختلف را با توجه به کاربری و همان دسته بندی که انجام دادید در جعبه بچینید و روی هر بسته توضیحات لازم را یادداشت کنید.

منظور از توضیحات لازم نوشتن نوع دسته بندی مثل وسایل ضروری، وسایل دور ریختنی، وسایل انباری و وسایل قابل فروش است. به جز دسته بندی، بهتر است نوع وسایل حساس مانند شکستنی، کتاب و غیره را هم روی کارتن درج کنید تا در حین حمل و نقل به وسایل داخل جعبه توجه شود و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وسایل لازم و مشترک برای بسته بندی لوازم خانه
وسایل لازم و مشترک برای بسته بندی لوازم خانه

راهنمای اسباب کشی و بسته بندی لوازم شکستنی

برای بسته بندی لوازم شکستنی علاوه بر همان رفیق همیشگی یعنی روزنامه، بهتر است از پدها و پلاستیک‌ حباب‌دار استفاده کنید. تمامی لیوان‌ها، بشقاب و ظروف شکستنی را در پلاستیک حباب‌دار بپیچید. در این حالت حتی در ضربات شدید هم احتمال شکستن وسایل خیلی کم می‌شود. برای اطمینان بیشتر هم منافذ خالی بین وسایل را با روزنامه پر کنید.

راهنمای اسباب کشی: بسته بندی مبل

بهترین روش برای بسته بندی مبلمان استفاده از پارچه‌ها و روتختی‌های قدیمی و دور ریختنی است. با استفاده از این پارچه‌ها بهتر است تمام قسمت‌های مبلمان را بپوشانید که در حین جابه‌جایی دچار آسیب و زدگی نشوند. همچنین برای بسته بندی تخت و سرویس خواب هم می‌توانید لبه‌های اطراف را با استفاده از کیسه حباب‌دار بپوشانید.

راهنمای اسباب کشی: بسته بندی مبل
بسته بندی مبل

راهنمای بسته بندی یخچال در اسباب کشی

از آن جایی که یخچال فریزر و سایر وسایل بزرگ آشپزخانه مثل لباسشویی و ماشین ظرفشویی وزن بسیار بالایی دارند، بهتر است این وسایل را در کارتن خود قرار ندهید تا برای حمل و نقل مشکلی به وجود نیاید. اما این به معنی آن نیست که هیچ لایه محافظتی دور این وسایل نبیچید.

یکی از مهمترین موارد راهنمای اسباب کشی صحیح و بدون آسیب به وسایل، استفاده از پلاستیک حباب‌دار است. بهتر است یک لایه پلاستیک حباب‌دار دور این محصولات بپیچید تا از ضربه و آسیب به آن‌ها جلوگیری کنید.

راهنمای اسباب کشی و بسته بندی کتاب

کتاب‌ها معمولا یکی از سخت‌ترین مراحل اسباب کشی هستند. از آن‌جایی که معمولا چندکتاب روی هم وزن زیادی دارند، بهتر است برای بسته بندی کتاب از کارتن‌های بسیار مقاوم استفاده کنید و برای محکم کاری، دور کارتن کتاب را با طناب مقاوم ببندید. به این ترتیب هم امکان حمل و نقل این کارتن‌ها آسان‌تر می‌شود و هم مقاومت کارتن افزایش پیدا می‌کند.

راهنمای اسباب کشی و بسته بندی کتاب
بسته بندی کتاب

راهنمای بسته بندی مواد غذایی تازه و فریزری

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده از کیسه‌های نگهدارنده دما است. این کیسه‌ها دما را حفظ می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا در این چند ساعتی که درگیر خاموش کردن یخچال و جابه‌جایی و چیدن وسایل آشپزخانه و یخچال هستید، موادغذایی شما دچار آسیب نشوند و همچنان سرد بمانند. این موضوع برای موادغذایی فاسد شدنی است و موادغذایی خشک مانند حبوبات و خشکبار می‌توانند در یک کارتن مجزا بسته بندی شوند و در کنار سایر کارتن‌ها جابه‌جا شوند.

بهتر است پس از جابه‌جایی مواد غذایی فاسد شدنی را در سردترین قسمت خانه قرار دهید تا زمانی که یخچال فریزر شما رو شون و قابل استفاده باشد.

راهنمای اسباب کشی و بسته بندی لباس‌ها

بهترین روش برای بسته بندی لباس‌ها استفاده از کاورها و پک‌های پلاستیکی است. لباس‌ها را بر اساس نوع کاربری دسته بندی جدا کنید. بعد از این که لباس‌ها را بسته بندی کردید، می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی هوای اضافی داخل پک را خارج کنید و لباس‌ها را با کمترین حجم ممکن بسته بندی کنید.

انواع شیوه های ارسال بسته‌ها و اسباب کشی

اما حالا که وسایل را بسته بندی کردیم، نوبت به مهم‌ترین بخش کار یعنی انتخاب شیوه ارسال و روش اسباب کشی است. شاید اولین چیزی که به ذهن برسد این است که از دوستان و آشنایان پرس و جو کنید و شماره تلفن یک ماشین سنگین و بزرگ را پیدا کنید.

بعد از این مرحله، باید وارد مسئله تعیین قیمت و هزینه شوید که شاید یکی از مهمترین بخش‌ها در راهنمای اسباب کشی است.

روش دیگر اعتماد به مجموعه‌های مختلف اسباب کشی است. این مجموعه‌ها عموما خدمات خود را با هزینه‌ی چند برابری ارائه می‌کنند. انواع مختلف خدماتی که این مجموعه‌ها ارائه می‌کنند معمولا با هم متفاوت است و باید با چند شرکت متفاوت را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که در فرآیند اسباب کشی نیاز به بررسی و دقت دارد، امنیت وسایل و کیفیت جابه‌جایی وسایل است؛ به طوری که بتوانید انواع وسایل خانه از جمله شکستنی و حساس و موادغذایی را با خیال راحت جابه‌جا کنید.

انواع شیوه های ارسال بسته‌ها و اسباب کشی

سرویس اتوپیک تپسی بهترین روش برای ارسال بسته با خودرو

همانطور که گفته شد، مسئله امنیت و کیفیت جابه‌جایی وسایل در اسباب کشی خصوصا وسایل حساس، یکی از مهمترین نیازهای افراد در حین فرآیند اسباب کشی است. تپسی در ادامه تلاش‌های خودش برای برای برطرف کردن کلیه‌ نیازهای افراد خصوصا در شرایط همه گیری ویروس کرونا، سرویس جدیدی به نام اتوپیک تپسی را راه اندازی کرده‌است.

ارسال بسته با خودرو معمولا روش امن‌تری برای وسایل حساس است اما معمولا هزینه ارسال بسته با خودروهای شخصی زیاد است. سرویس اتوپیک تپسی تلاش می‌کند تا امکان ارسال بسته ارزان را با بهترین کیفیت برای شما فراهم کند. این سرویس به صورت کاملا مجزا از تاکسی اینترنتی تپسی ارائه می‌شود و منحصرا خدمات ارسال بسته با خودرو را ارائه می‌کند اما از طریق اپلیکیشن تپسی قابل استفاده است.

تضمین امنیت و سلامت وسایل و بسته‌های شما مهمترین ارزش ما در سرویس اتوپیک تپسی است.

گرچه که این سرویس برای جابه‌جایی همه وسایل و انجام اسباب کشی کامل توصیه نمی‌شود اما اگر وسیله  حساسی مانند گلدان‌ها، ظروف شیشه‌ای و یا آینه دارید و میخواید مطمئن جابه جا بشه و در عین حال هزینه زیادی هم نداشته باشد میتوانید از سرویس اتوپیک تپسی استفاده کنید.

سرویس اتوپیک تپسی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا انواع بسته‌های نسبتا بزرگ و یا وسایل حساسی که می‌خواهید در امن‌ترین حالت ممکن جابه‌جا شوند را با خیال راحت منتقل کنید.  سرویس اتوپیک تپسی یکی از بهترین راه‌ها برای ارسال بسته ارزان است. همچنین برای ارسال بسته‌های کوچک‌تر می‌توانید از سرویس موتوپیک تپسی استفاده کنید.

سرویس موتوپیک برای ارسال بسته با موتور بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه می‌کنید. این سرویس برای جابه‌جایی وسایل در مواقعی است که محدودیت زمانی دارید و باید در سریع‌ترین زمان ممکن، بسته‌ خود را جابه‌جا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.