در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

خیابان مطهری تهران کجاست؟

فرقی نمی‌کند که ساکن تهران باشید یا سایر شهرهای ایران؛ احتمالا بارها مسیرتان به خیابان مطهری خورده و یا دست کم اسم آن را شنیده‌اید. همین ابتدای امر این نکته را هم بگوییم که نام دیگر خیابان مطهری همان تخت طاووس سابق است. خیابان مطهری تهران یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین خیابان تهران است که محل قرارگیری بسیاری از سازمان‌های دولتی، ادارات و البته بخش‌های مهم درمانی و پزشکی و همچنین مراکز آموزشی و دانشکده‌های مختلف است. خیابان مطهری یکی از مسیرهای مواصلاتی اصلی مرکز شهر تهران است که حجم ترافیک آن کاملا قابل پیش بینی است. در ادامه بیشتر با این خیابان مهم در تهران آشنا می‌شویم.

خیابان مطهری

همان تخت طاووس سابق

در گذشته خیابان مطهری به نام تخت طاووس شناخته می‌شد و هنوز هم بسیاری از افراد این خیابان را با نام تخت طاووس می‌شناسند. در گذشته تخت طاووس یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر بوده است.

موقعیت جغرافیایی خیابان مطهری

اگر بخواهید در مرکز شهر تهران از غرب به سمت شرق بروید و البته نخواهید وارد اتوبان‌های همیشه شلوغ بشوید، احتمالا بخشی از مسیرتان به خیابان مطهری خواهد خورد. این خیابان تهران در مرکز شهر قرار دارد و خیابان بزرگ ولیعصر را به اتوبان صیاد شیرازی وصل می‌کند. مطهری از سمت غرب به شرق یک طرفه است و یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دسترسی به شرق تهران است. در مسیر این خیابان از ولیعصر تا اتوبان صیاد شیرازی بیش از 100 خیابان فرعی و چند بزرگراه و خیابان اصلی وجود دارد.

مسیرهای دسترسی خیابان مطهری

خیابان مطهری در طول مسیر خود از سمت خیابان ولیعصر تا بزرگراه صیاد شیرازی با چندین خیابان و یک بزرگراه تقاطع دارد. خیابان میرازی شیرازی، خیابان قائم مقام فراهانی، بزرگراه مدرس، خیابان مفتح، خیابان سهروردی و خیابان شریعتی در طول مسیر با خیابان مطهری تقاطع دارند. از این رو شاید اشتباه نباشد که بگوییم که خیابان مطهری به عنوان یکی از شاهراه‌ها و شریانات اصلی ترافیکی در مرکز تهران است.

driver-join-banner

امکانات و مراکز مهم خیابان مطهری تهران

همانطور که گفته شد، بخش اعظم ساختمان‌های خیابان مطهری مربوط به ادارات و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی است. به همین دلیل معمولا در ساعات ابتدایی روز ترافیک نسبتا زیادی در آن جریان دارد که با گذشت زمان از حجم آن کاسته می‌شود.

علاوه بر سازمان‌ها و ادارات، چند بیمارستان مهم هم در این خیابان وجود دارند. بیمارستان تهران کلینیک، بیمارستان جم و بیمارستان توس در خیابان مطهری و اطراف آن هستند. این مسئله دلیل دیگری برای ترافیک نسبتا شدید این خیابان است. یکی دیگر از مراکز مهم خیابان مطهری، هتل بزرگ تهران که یکی از هتل‌های 4 ستاره شهر است که در این خیابان واقع‌شده است.

ساختمان‌ها و نهادهای خیابان مطهری به این موارد ختم نمی‌شوند و وجود دو دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین دانشکده الهیات دانشگاه تهران و همچنین چندین انتشارات مختلف در آن، فضای فرهنگی و دانشجویی آن را هم حفظ کرده‌است. به صورت کلی بافت این خیابان بیش از هرچیز اداری و فرهنگی است و شاید گزینه مناسبی برای تفریح در شهر نباشد.

طرح آلودگی تهران

خیابان مطهری درست در محدوده مرزی طرح ترافیک و طرح آلودگی تهران قرار دارد. ناحیه جنوبی آن از خیابان ولیعصر تا خیابان ترکمنستان در محدوده طرح ترافیک اصلی و ناحیه شمالی خیابان مطهری در محدوده طرح آلودگی تهران قرار دارد. این مسئله باعث شده تا عبور و مرور از خیابان مطهری کمی دشوار باشد. ساکنین خیابان مطهری و محدوده‌های اطراف آن می‌توانند همه روزه به صورت رایگان یک خروج قبل از ساعت 9 صبح و یک ورود بعد از ساعت 16 به محدوده طرح ترافیک داشته باشند. همچنین برای آسایش بیشتر ساکنین این خیابان، تخفیف 50 درصدی برای تهیه طرح ترافیک در نظر گرفته‌شده است.

اما مسئله طرح آلودگی و طرح ترافیک تهران برای افراد زیادی که به عنوان کارکنان سازمان‌ها و نهادهای واقع در این خیابان، هر روز در این خیابن رفت و آمد دارند، مسئله‌ی مهمی است. این مسئله زمانی شدیدتر می‌شود که جای پارک وجود نداشته باشد و به ساعات اوج ترافیک در خیابان مطهری هم نزدیک شده‌باشیم.

طرح آلودگی تهران

ساعت اوج ترافیک خیابان مطهری تهران

همانطور که گفتیم، بافت عمده ساختمان‌های بیشتر اداری و دانشگاهی است. به همین دلیل بیشترین میزان ترافیک در خیابان مطهری طبیعتا با آغاز روز و ساعات نزدیک به شروع ساعت کاری خواهد بود. معمولا بین ساعت 7 تا 8:30 دقیقه خیابان مطهری شاهد ترافیک بسیار زیادی است. از ساعت 8:30 رفته رفته از میزان ترافیک کم می‌شود تا حوالی ظهر یعنی حدود ساعت 12. از ساعت 12 مجددا بار ترافیکی خیابان مطهری افزایش پیدا می‌کند و رفته رفته با تعطیلی تدریجی اداره‌ها، به ساعات اوج ترافیک خیابان مطهری نزدیک می‌شویم.

از حدود ساعت 3 بعد از ظهر ترافیک خیابان مطهری به یک امر عادی تبدیل می‌شود و این مسئله همزمان با شلوغی عصرگاهی مرکز شهر، و از طرفی، شاهراه بودن و مسیر مواصلاتی خیابان مطهری، تا ساعات پایانی روز ادامه دارد. به صورت کلی از آنجایی که بخش زیادی از خیابان مطهری با خیابان‌های اصلی و بزگراه تقاطع دارد، شلوغی و رفت و آمد بالای این خیابان اجتناب ناپذیر است و به همین اندازه ترافیک خیابان مطهری هم بیشتر از خیابان‌های اطراف خود است.

تاکسی اینترنتی بهترین راه سفر به خیابان مطهری

بسیاری از ادارت، سازمان‌ها، چندین بیمارستان و مراکز تجاری در خیابان مطهری واقع شده‌اند و بعید نیست که مسیر شما به این خیابان بخورد. وجود ترافیک شدید، قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک و عدم وجود جای پارک، باعث می‌شود که سفر با خودروی شخصی به آن خیلی انتخاب درستی نباشد. در این شرایط بهترین انتخاب برای سفر که نیازی به پرداخت عوارض طرح ترافیک هم نباشد، استفاده از تاکسی اینترنتی است. تپسی با داشتن ناوگان وسیع و ارائه خدمات متنوع، می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز، چه ابتدای صبح، و چه هنگام غروب، در بهترین زمان شما را به خیابان مطهری برساند.

برای این کار فقط کافی است اپلیکشین تپسی را نصب کنید و با انتخاب مبدا و مقصد حرکت، درخواست خود را ثبت کنید. سفیران تپسی در کوتاه‌ترین زمان درخواست شما را تایید می‌کنند و به مبدا شما خواهند آمد. فراموش نکنید، دفعه‌ بعد که برای انجام کاری لازم بود به خیابان مطهری مراجعه کنید، قبل از هرچیز گوشی تلفن‌ همراه خود را خارج کنید و درخواست سفر خود را در تپسی ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.