در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

روش های استعلام خلافی موتورسیکلت

7 روش مختلف برای گرفتن خلافی موتورسیکلت وجود دارد؛ استعلام خلافی موتور با کد VIN، با پلاک، پیامک، کدهای دستوری، تلفنی، کد ملی و سایت راهور؛ این موارد تمامی روش‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از آنها میزان جریمه موتور را بررسی کرد. البته ناگفته نماند که برای استعلام خلافی موتورسیکلت می‌توانید به‌راحتی و از طریق روش‌های آنلاین، به نتیجه دلخواهتان برسید.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، درباره روش‌های استعلام خلافی موتور و هر آنچه که درباره آن لازم است بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

استعلام خلافی موتور سیکلت با پلاک

اگر پلاکتان قدیمی یا ملی است برای گرفتن استعلام خلافی موتور می‌توانید از پلاک استفاده کنید. برای استعلام خلافی موتور با پلاک می‌توانید کد VIN یا بارکد پستی کارت موتور را هم ارائه کنید. برای تعویض پلاک موتورسیکلت و اطلاع از شرایط و مدارک آن هم می‌توانید مقاله مرتبط با آن را در همین بلاگ بخوانید.

استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی

برای استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی باید به سایت sakha.epolice.ir مراجعه کنید و بعد با کد ملی، استعلام جریمه موتورسیکلت خود را به‌عنوان مالک دریافت کنید.

نکته! برای استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی باید از قبل در سامانه سخا ثبت نام کرده و حساب کاربری داشته باشید. برای ثبت نام در این سامانه، به اطلاعات هویتی مالک موتور مثل کد ملی، شماره خط تلفن همراه به نام مالک موتورسیکلت و بارکد قرار گرفته شده در کارت موتور نیاز پیدا خواهید کرد.

توجه! در این سامانه هر کس فقط می‌تواند با استفاده از بارکد کارت موتور، خلافی موتورسیکلت خود را استعلام کند و نمی‌تواند استعلام خلافی موتور دیگران را بگیرد.

استعلام خلافی موتور با کد VIN

راحت‌ترین روش برای گرفتن استعلام خلافی موتور، استفاده از کد VIN است. کد VIN همان رشته اعداد 16 رقمی روی کارت موتور است که از آن به‌عنوان کد شناسایی موتورسیکلت نیز یاد می‌شود.

روش های استعلام گرفتن خلافی خودرو

استعلام آنلاین خلافی موتور توسط سایت راهور

به سایت rahvar120.ir مراجعه کنید و استعلام خلافی موتور خود را توسط این سایت انجام دهید. برای این کار، باید وارد قسمت استعلام تخلفات رانندگی شده و بعد به صفحه اصلی سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) بروید.

بعد از آن با وارد کردن کد ملی و رمز عبور، می‌توانید برای گرفتن استعلام بارکد پستی ۸ رقمی که در کارت موتور درج شده را وارد کنید. 

نکته مهم! حتما به تاریخ بروزرسانی سایت توجه کنید زیرا سایت راهور معمولا به‌صورت هفتگی یا حداکثر، 3 روز یک بار بروز می‌شود. 

توجه! در صورت پرداخت آنلاین خلافی موتور، اطلاعات مربوط به جرایم در سامانه راهور با تاخیر ۷۲ ساعته پاک خواهند شد.

استعلام خلافی موتور با کدهای دستوری

اگر به‌دنبال راهی سریع برای استعلام خلافی موتورسیکلت می‌گردید، باید از کد دستوری استفاده کنید. در این روش، با شماره گیری کد *110#، کد ۱۷ رقمی VIN موتورسیکلت خود را وارد می‌کنید و سپس درخواست استعلام و پرداخت خلافی را می‌دهید. بعد از ثبت موفق درخواست‌تان، خلافی موتور برای شما پیامک خواهد شد.

استعلام خلافی موتور سیکلت با پیامک

برای استعلام خلافی موتور با پیامک باید کد ۱۷ رقمی VIN موتور را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید تا درخواست استعلام‌تان ثبت و نتیجه برایتان پیامک شود. هزینه استعلام از این سامانه، 350 تومان است که باید آن را تایید کنید. بعد از تایید کسر هزینه توسط شما، مبلغ خلافی موتور همراه با تعداد تخلف برایتان پیامک می‌شود.

توجه! اگر از این روش استفاده می‌کنید، کد VIN را به‌طور کامل با حروف انگلیسی در متن پیام خود بنویسید.

نکته! اگر تمایل دارید که شناسه پرداخت و شناسه قبض را داشته باشید تا خلافی موتورتان را تسویه کنید، باید بعد از کد ۱۷ رقمی VIN ، * را بزنید و بعد ارسال کنید.

استعلام خلافی موتورسیکلت به صورت تلفنی

استعلام تلفنی دم‌دستی‌ترین روش موجود برای گرفتن خلافی موتورسیکلت است. برای این کار باید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و درباره مبلغ جریمه و تعداد تخلفات خود سوال بپرسید.

استعلام خلافی موتور با کدهای دستوری

با شماره‌گیری *110# و وارد کردن کد ۱۷ رقمی VIN موتورسیکلت خود، درخواست استعلام و پرداخت خلافی بدهید؛ این راهی ساده برای گرفتن خلافی موتور است. در این روش خلافی موتور به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

روش‌های مختلف پرداخت خلافی موتورسیکلت

4 روش مختلف برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد؛ از طریق خودپرداز، تلفنبانک بانک ملی، پرداخت اینترنتی و پرداخت به‌وسیله اپلیکیشن‌های پرداخت جریمه. 

برای پرداخت از طریق دستگاه های خودپرداز، باید به بانک ملی مراجعه کنید. تلفن بانک هم با شماره 09622 متعلق به بانک ملی است. پرداخت اینترنتی را هم باید از طریق همین بانک انجام دهید. 

آیا می‌توان به میزان جریمه خلافی اعتراض کرد؟

بله، اگر نسبت به مبلغ خلافی و جریمه‌‌ای که به‌عنوان خلافی موتورسیکلت اعلام می‌شود اعتراض دارید، باید به مراکز حل اختلاف مراجعه و اعتراض‌ خود را برای دریافت تخفیف احتمالی ثبت کنید.

هرچند که لازم است به این نکته توجه داشته باشید که نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مرتبط دولتی هم در مناسبت‌های خاص یا به‌صورت دوره‌ای برای گروه خاصی از موتورسیکلت‌سواران تخفیف‌ در نظر می‌گیرند.

استعلام و پرداخت خلافی موتور را جدی بگیرید!

در این مطلب تمامی نکات در مورد خلافی موتور، استعلام آن و روش‌های پرداختش را مورد بررسی قرار دادیم. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که مبلغ جریمه را نپردازید، هر آن امکان توقیف موتورتان توسط پلیس وجود خواهد داشت.

اگر راننده هستید و به‌دنبال شغلی نسبتا پردرآمد می‌گردید، می‌توانید به صفحه ثبت نام رانندگان تپسی سر بزنید و بعد از بررسی شرایط، به ناوگان تپسی بپیوندید.

در انتها اگر سوالی دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در تپسی بپرسید. 

سوالات متداول خلافی موتورسیکلت

در این بخش برخی از پرتکرارترین سوالات در زمینه خلافی موتور سیکلت را به‌همراه پاسخشان برای شما به اشتراک می‌گذاریم:

آیا می‌توان بدون پرداخت هزینه ای اضافی، جریمه‌ها را پرداخت کرد؟

بله، می‌توان از طریق استعلام‌های ثبت شده در سوابق خدمات پلیس، بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی، خلافی موتور را پرداخت کرد. 

چرا گرفتن خلافی موتور مهم است؟

بی‌اطلاعی از میزان تخلفات و تعداد جرامی که با موتور مرتکب شده اید باعث می‌شود تا در نهایت مبلغ خلافی موتور شما افزایش پیدا کند و در نهایت موتورتان توسط پلیس توقیف شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهترین راهکار گرفتن میزان خلافی موتور و پرداخت آن است. البته حواستان به مهلت بیمه شخص ثالث هم باشد تا درگیر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور هم نشوید. 

آیا می‌توان به صورت رایگان خلافی موتور را گرفت؟

بله. با مراجعه به سایت rahvar120.ir می‌توانید به‌صورت رایگان استعلام خلافی موتور سیکلت خود را بگیرید. استفاده از کدهای دستوری و شماره پیامک و تلفن نیز از دیگر روش‌هایی هستند که با استفاده از آنها دیگر لازم نیست بابت خلافی پول بپردازید.

 آیا امکان مشاهده تصویر جریمه دوربین موتورسیکلت وجود دارد؟

برای مشاهده تصویر جریمه دوربین موتور لازم است از بخش استعلام جزئیات خلافی با پلاک، استعلام خلافی خود را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.