در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

6 دلیل اهمیت شستن منظم خودرو

برای برخی افراد اهمیت شستن منظم خودرو در اولویت است تا خودروی خود را به بهترین شکل حفظ کنند. اما برخی دیگر، فقط زمانی خودروی خود را تمیز می‌کنند که متوجه شوند کثیفی روی ماشین‌شان بیش از اندازه مشخص شده است. بسیاری از افراد به‌طور مرتب روغن را تعویض می‌کنند و هر زمان که نیاز باشد لاستیک نو می‌خرند، اما وقتی نوبت به شستن خودروهای‌شان می‌رسد، آن را نادیده می‌گیرند.

 مهم نیست که جزو کدام دسته از افراد هستید، مهم این است که بدانید چرا شستن منظم خودرو ، کاری مهم و ضروری است. در ادامه به بررسی 7 دلیل اهمیت شستن خودرو می‌پردازیم.

 1- جلوگیری از آسیب به بدنه با شستن منظم خودرو

گل‌و‌لای، خاک، باران و حتی نمکی که در جاده‌های یخ‌زده پاشیده می‌شود، هنگام رانندگی به سطح ماشین شما می‌چسبد.

ممکن است در ابتدا متوجه این موارد نشوید، اما با گذشت زمان، مواد معدنی موجود در آن‌ها می‌توانند به رنگ بدنه خودروی شما آسیب وارد کنند. به‌همین دلیل، مهم است که برای شستن ماشین خود زمان بگذارید.

شستن منظم خودرو ، این ناخالصی‌ها را در چند ثانیه از بین می‌برد. حتی چیزی مانند آب باران را باید به‌عنوان آسیب‌رسان به خودرو درنظر گرفت، زیرا اگر ظرف چند روز به‌درستی شسته نشود، می‌تواند روی رنگ خودرو تاثیر منفی بگذارد.

۲- افزایش طول عمر خودرو

هنگامی که ماشین خود را برای شستن به کارواش می‌برید، آب و صابون ناخالصی‌ها را از بدنه خودرو پاک می‌کند تا از خراب‌شدن رنگ و قسمت‌های مختلف ماشین جلوگیری کند.

با گذشت زمان، این عادت ساده می‌تواند وضعیت ماشین شما و طول عمر آن را بهبود بخشد. مخصوصا اگر عادت به شستشوی منظم موتور خودروی خود داشته باشید زیرا حذف زباله‌ها و کثیفی‌ها از این ناحیه می تواند به حفظ سلامت موتور شما در طولانی مدت کمک کند.

3- بهبود ایمنی با شستشوی منظم خودرو

وقتی برای رانندگی می‌روید، پنجره‌ها، آینه‌ها و حتی لاستیک‌های شما باید خالی از زباله باشد. با شستشوی منظم خودرو ، هرگز نگران کثیف بودن این قطعات هنگام رانندگی نخواهید بود.

زیرا مطمئن خواهید بود که شیشه جلو، شیشه عقب، آینه های بغل و لاستیک هایتان برای تردد بعدی تمیز و ایمن هستند. برای رانندگی ایمن تمیزی ماشین یک اصل است.

شستن منظم خودرو
شستن منظم خودرو

4- افزایش ارزش و قیمت خودرو

از سرمایه خود محافظت کنید. تمیز نگه داشتن داخل و خارج خودرو به حفظ ارزش آن کمک می‌کند. هنگام خرید ماشین دست دوم، به میزان مراقبت از آن توسط مالک قبلی توجه می کنند. هنگامی که ماشینی دارید که ممکن است روزی بفروشید، بسیار مهم است که این موضوع را در نظر داشته باشید.

شستشوی منظم خودرو از زنگ‌زدگی و خط‌و‌خش و همچنین محوشدن رنگ و آسیب جلوگیری می‌کند که همه این‌ها می‌تواند به‌مرور ارزش خودرو را کاهش دهد.

اگر می‌خواهید خودروی خود را بفروشید، باید به این موضوع توجه کنید. یک قانون مهم که باید به‌خاطر بسپارید این است که “هر چه ماشین شما بهتر به‌نظر برسد، در طول سال‌ها ارزش بیشتری خواهد داشت”.

ما در وبلاگ تپسی در مقاله‌ای با عنوان چگونه داشبورد ماشین را تمیز کنیم؟ در رابطه با تمیز کردن داخل خودرو به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

5- کاهش مصرف سوخت

آیا می‌دانستید که یک خودروی تمیز باعث بهره‌وری بهتر سوخت می‌شود؟ کثیفی روی ماشین شما منجر به ایجاد کشش‌شده که باعث می‌شود ماشین شما سوخت بیشتری بسوزاند.

6- بهبود سلامت سرنشینان

میکروب ها در خودرو به سرعت پخش می‌شوند. همان‌طور که تمیزکردن حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن و محیط اطراف خانه را برای جلوگیری از هجوم میکروب‌ها در اولویت قرار می‌دهید، درنظر داشته باشید که روزانه زمان زیادی را در خودروی خود بسر می‌برید.

کثیف گذاشتن ماشین می‌تواند منجربه مشکلات جدی سلامتی هم برای شما و هم برای خانواده شما شود. تمام تلاش خود را بکنید تا ماشین خود را به‌طور منظم تمیز نگه‌دارید تا از سلامت خود و خانواده‌تان اطمینان حاصل کنید.

چه زمانی باید خودروی خود را بشویید؟

شستشوی منظم هفتگی یا به فاصله ده روزه، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند تمام مزایای بالا را داشته باشد. داخل و خارج وسیله‌نقلیه خود را تمیز نگه دارید و از خودروی خود در بهترین حالت لذت ببرید.

همچنین ما در وبلاگ تپسی در مقاله‌ای با عنوان «راهنمای انتخاب انواع رنگ خودرو» توضیحات تکمیلی در این رابطه ارائه داده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.