در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

11 شغل پردرآمد با موتورسیکلت

موتورسیکلت می‌تواند منبع کسب درآمد باشد. در این مقاله قرار است 11 شغل پردرآمد با موتورسیکلت را به شما معرفی کنیم. توضیح دهیم پیش‌نیاز هر کدام چیست و چطور می‌توانید در حرفه جدید موفق باشید. استفاده از موتورسیکلت در شهرهای پرترافیک مخصوصا تهران، روز‌به‌روز در حال افزایش است. جدا از دور زدن ترافیک، این وسیله نقلیه امروز منبع درآمد بسیاری از شهروندان است.

قیمت ارزان به نسبت ماشین، مصرف سوخت کم، هزینه پایین نگهداری و … از جمله دلایلی است که باعث شده شهروندان برای خرید موتورسیکلت اقدام کنند.

موتورسیکلت، ارزان و کاربردی

اولین و مهمترین مزیت استفاده از موتورسیکلت، ارزان بودن این وسیله نقلیه نسبت به ماشین است.

البته در سال‌های گذشته رشد قیمت، بازار خرید و فروش موتور را تکان داده اما همچنان می‌توان با هزینه خرید یک ماشین دست‌دوم ضعیف، یک موتور پرقدرت و به‌روز خرید.

خرید موتور باید متناسب با فعالیت روزانه و نوع استفاده شما باشد. ما در وبلاگ تپسی در مقاله‌ای با عنوان «راهنمای انواع موتور سیکلت ‌های شهری و مناسب پیک موتوری» در رابطه با این موضوع توضیحات کاملی داده‌ایم.

بعد از خرید موتور، مهمترین مسئله حفظ مسائل ایمنی است. بر اساس آمار در شهر تهران، عامل 47 درصد تصادفات، موتورسواران هستند.

استفاده از کلاه ایمنی مناسب، حفظ سرعت مجاز، توجه به تابلوهای رانندگی و همچنین عبور و مرور در مسیرهای قانونی می‌تواند رانندگی ایمنی برای شما به ارمغان بیاورد.

اما با رعایت موارد گفته شده، چه شغل‌هایی در دسترس دارندگان این وسیله نقلیه است؟ شرایط رسیدن به شغل پردرآمد با موتورسیکلت چیست؟

1. پیک موتوری با درآمد تضمینی

تعداد فروشگاه‌های آنلاین در یک دهه گذشته چند برابر شده است. صاحبین این فروشگاه‌ها، برای ارسال کالای خود نیاز به خدمات پستی دارند.

بهترین گزینه برای ارسال کالای درون شهری، استفاده از پیک موتوری است. به همین خاطر همراه با افزایش این کسب‌وکارها، شرکت‌های ارائه خدمات در زمینه پیک موتوری نیز رشد کرده‌اند.

سرویس موتوپیک تپسی گزینه مناسبی برای ارسال کالاهای درون شهری است. این امتیاز هم برای کاربر است و هم برای سفیر تپسی.

تسویه آنی اعتبار، ساعات کار منعطف، استفاده از مسیریاب درون اپلیکیشن، تخفیف اقلام مصرفی و تعمیرگاهی و همچنین پاداش‌ها و طرح‌های تشویقی از جمله مزیت‌های فعالیت به عنوان سفیر در سرویس موتوپیک تپسی است.

اگر به دنبال یک شغل پردرآمد با موتورسیکلت هستید، به صفحه ثبت نام سفیر در سایت تپسی مراجعه و مراحل احراز هویت را طی کنید.

پیک موتوری می‌تواند یک کار دانشجویی با درآمد خوب باشد.

شغل پردرآمد با موتورسیکلت
شغل پردرآمد با موتورسیکلت

2. مسافرکشی برای دور زدن ترافیک

یکی از گزینه‌های در دسترس به عنوان شغل پردرآمد با موتورسیکلت مسافرکشی است. ترافیک شهرهای بزرگ به خصوص تهران، روزبه‌روز بیشتر می‎شود.

به همین خاطر شهروندان برای رسیدن سر وقت به مقصد، به موتورسیکلت نیاز دارند.

رانندگان موتور می‌توانند هم به صورت شخصی و هم با عضویت در پلتفرم‌های خدمات حمل‌و‌نقل، مسافرکشی کنند.

مهمترین نکنه برای ورود به شغل مسافرکشی با موتورسیکلت، انتخاب موتور مناسب است. باید موتوری انتخاب کنید که قدرت کافی برای کار روزانه را داشته باشد.

از طرف دیگر باید حواس‌تان به قیمت نگهداری و همچنین لوازم یدکی وسیله نقلیه باشد. استفاده روزانه از موتور باعث افزایش استهلاک این وسیله می‌شود.

3. آموزش رانندگی یکی از شغل های پردرآمد با موتورسیکلت

برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت مانند خودرو نیاز است که به آموزشگاه‌های مجاز و همکار با پلیس راهور مراجعه و ثبت نام کنید.

اگر به صورت حرفه‌ای موتورسواری می‌کنید و توانسته‌اید مجوزهای لازم برای تدریسِ راندن این وسیله نقلیه را کسب کنید، یکی شغل‌ پردرآمد با موتورسیکلت آموزش رانندگی موتورسیکلت به عنوان مربی در آموزشگاه‌های مجاز است.

4. بلاگر سفر شغل پردرآمد با موتورسیکلت

اگر اهل فضای مجازی و سفر هستید و توانایی تولید محتوا دارید، بلاگری سفر با موتور یک شغل پردرآمد با موتورسیکلت است. البته ممکن است در ظاهر این کار ساده باشد اما اصلا اینطور نیست.

سفر رفتن دردسرهای خاص خودش را دارد. از مهیا کردن امکانات و هزینه‌ها، تا انتخاب مقصد مناسب و اقامت و خطرهای احتمالی.

حالا خیال کنید قرار است از جزبه‌جز سفر محتوا تولید کنید. کار سختی است که نیاز به صرف وقت و هزینه و صبر دارد.

اما اگر پیش‌نیازهای لازم را دارید و موتور سر حالی زیر پای‌تان است، هم فال است و هم تماشا. پلتفرم مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و با توجه به ظرفیت‌هایش سفر را کلید بزنید و محتوا تولید کنید.

5. فروش موتورسیکلت

تا یک دهه پیش، بیشتر موتورهایی که در خیابان‌های کشور رفت‌وآمد می‌کردند، هونداهای قدیمی یا نمونه مشابه داخلی آن سی‌جی 125 بودند.

اما امروز با حضور تولیدکنندگان و همچنین واردکنندگان ریز و درشت، انواع برندهای موتورسیکلت در بازار وجود دارد و به فروش می‎رسد.

از موتورهای شهری تا موتورهای کراس و لاکچری. این بازار فرصت مناسبی است تا با سرمایه‌گذاری، سودی قابل قبول به دست آورید.

اگر به دنیای موتورسیکلت علاقه دارید و با انواع آن آشنا هستید و در ضمن سرمایه خوبی در دست‌تان است، فروش موتورسیکلت گزینه مناسبی است.

6. تعمیرکار موتورسیکلت

وقتی تقاضا برای خرید یک وسیله نقلیه افزایش یابد، طرف دیگر داستان رشد بازار قطعات یدکی و همچنین رونق تعمیرگاه‌ها است.

برای وارد شدن به شغل تعمیر موتورسیکلت نیاز است که آموزش ببینید. برای آموزش این کار یا می‌توانید به سبک و سیاق قدیمی‌ها، از شاگردی در تعمیرگاه موتورسیکلت راه‌تان را آغاز کنید یا دوره‌های جامع این کار را در آموزشگاه‌های معتبر بگذرانید.

با توجه به افزایش روزانه فروش موتورسیکلت، ورود به حوزه تعمیر این وسیله نقلیه شغلی آینده‌دار است.

7. شرکت در مسابقات موتورسواری

اگر عاشق سرعت هستید و از کودکی مسابقات والنتینو روسی، “قهرمان افسانه‌ای مسابقات جهانی موتو‌جی ‌پی” را دنبال می‌کردید، شرکت در مسابقات حرفه‌ای موتورسیکلت انتخاب درستی برای شما است.

برای وارد شدن به این ورزش پرطرفدار، هیجان‌انگیز و البته خطرناک، باید از فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی مجوز حرفه‌ای دریافت کنید.

خرید موتور مناسب برای مسابقه در کنار داشتن مهارت بالا، از شروط ضروری برای ورود به این حوزه است.

بسیاری از موتورسواران حرفه‌ای برای فعالیت خود عضو باشگاه‌های معتبر می‌شوند و یا اگر اسم و رسمی داشته باشند اسپانسر می‌گیرند.

8. تعمیرکار سیار، شغل پردرآمد با موتورسیکلت

تعمیرکاران سیاری که با موتورسیکلت رفت‌وآمد می‌کنند، در ساعات اوج ترافیک کمک‌حال شهروندان هستند.

خیال کنید در ترافیک یک اتوبان، در ساعات ابتدایی صبح و در اوج شلوغی تهران ماشین‌تان خراب شود. اگر با مراکز امدادی تماس بگیرید و قرار باشد تعمیرکار را به وسیله ماشین به کمک‌تان بفرستند، احتمالا چند ساعت طول بکشد.

به همین خاطر بازار کار تعمیرکاران موتورسوار داغ است. برای ورود به این شغل هم باید مهارت موتورسواری داشته باشید و هم مهارت تعمیرکاری.

9. بدلکاری با موتورسیکلت، جذاب و خطرناک

بعضی‌ها عاشق خطر و هیجان هستند و بعضی آرامش و سکون. اگر از دسته اول هستید و به موتورسواری علاقه دارید، بدلکاری با موتورسیکلت یک پیشنهاد ویژه است.

برای ورود به این شغل باید دوره‌های بدلکاری بگذرانید. علاوه بر آن امادگی جسمانی و همچنین تمرکز بالا دو پیش‌نیاز این حرفه هیجان‌انگیز است.

10. اورژانس موتورسوار

مراکز خدمات درمانی برای رسیدن سریع‌تر به بیماران بدحال از ماموران اورژانس موتورسوار استفاده می‌کنند.

موتورهای اورژانس متفاوت از موتورهای شهری است.

فعالیت به عنوان مامور اورژانس موتورسوار یک شغل پردرآمد با موتورسیکلت است.

11. راهنمای گردشگری و تور

چند سالی است که تورهای طبیعت‌گردی مد شده و علاقه‌مندان بسیاری را جذب می‌کند! اگر موتوری مناسب (موتور کراس و …) در اختیار دارید و علاقه‌مند به طبیعت هستید، می‌توانید به عنوان راهنمای گردشگری برای تورهای کویری و جنگلی مشغول به کار شوید.

خلاصه

موتورسیکلت می‌تواند هم وسیله نقلیه باشد و هم وسیله امرار معاش. برای رسیدن به درآمد به کمک این وسیله نقلیه لازم است شرایط و مهارت‌های جانبی متفاوتی را به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.