در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

آشنایی با 5 روش گرفتن خلافی خودرو + نحوه پرداخت

گرفتن خلافی خودرو و پرداخت آن، همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ رانندگان خودرو محسوب می‌شود. در گذشته‌ای نه‌چندان دور، برای استعلام خلافی ماشین باید حتما به‌صورت حضوری به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه می‌کردید؛ اما امروزه روش‌های آنلاین و بسیار سریع نیز برای استعلام و پرداخت خلافی وجود دارند. در ادامه بهترین شیوه‌های گرفتن خلافی ماشین و پرداخت آن را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز دغدغه صفر کردن خلافی اتومبیلتان را دارید، مطالعه این مطلب کوتاه را از دست ندهید!

استعلام خلافی با پیامک

اگر قصد دریافت خلافی به‌صورت غیر‌حضوری و بدون نیاز به اینترنت را دارید، روش استعلام پیامکی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای این کار به شماره VIN درج شده روی کارت ماشین نیاز خواهید داشت. کافی است کد 17 رقمی VIN خودرو را به شماره 1101202020 پیامک کنید تا لیست خلافی ماشین به تلفن همراهتان ارسال شود.

مزیت روش پیامکی، غیر‌حضوری بودن آن است. این موضوع خصوصا برای افرادی که به‌عنوان سفیر تپسی یا سایر تاکسی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ چرا که برای رانندگان تاکسی‌های آنلاین وقت طلاست و آن‌ها می‌توانند سفرهای بیشتری را در طول روز قبول کنند. البته توجه داشته باشید که با دریافت خلافی خودرو به روش پیامکی، باید هزینه هر پیامک را بپردازید.

دریافت خلافی ماشین از سامانه پلیس راهور

پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، یک سامانه مخصوص را برای گرفتن خلافی ماشین ایجاد کرده است. کلیه رانندگان محترم وسایل نقلیه شخصی و تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با ورود به سامانه سخا پلیس راهور نسبت به دریافت و پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنند. بعد از وارد کردن مواردی مانند بارکد کارت ماشین و کد VIN، شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی برای شما نمایش داده خواهد شد. از طریق سامانه پلیس راهور همچنین می‌توان برای استعلام و پاک کردن نمره منفی گواهینامه نیز اقدام کرد. روش استعلام خلافی از سایت راهور به ترتیب مراحل زیر است: 

دریافت آنلاین خلافی

بدون‌شک بهترین روش گرفتن خلافی خودرو، استفاده از سامانه‌ها یا اپلیکیشن‌های ویژه این کار است. با یک جست‌و‌جوی سریع در گوگل، با چندین سامانه مخصوص خدمات خودرو مواجه خواهید شد؛ کلیه رانندگان می‌توانند با ورود به این سایت‌ها نسبت به پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنند. معمولا همه این سامانه‌ها، اپلیکیشن‌هایی را نیز مخصوص اندروید و IOS طراحی کرده‌اند و با نصب برنامه خلافی خودرو مورد‌نظر خود می‌توانید در کمترین زمان ممکن خلافی ماشینتان را صفر کنید.

البته گاهی‌اوقات ممکن است برخی از رانندگان با جریمه‌های اشتباه دوربین‌های شهری مواجه شوند؛ در‌چنین‌شرایطی، پیش از پرداخت مبلغ خلافی، می‌توانید برای اعتراض به جرایم رانندگی مربوط به دوربین و حذف این جرایم از لیست خلافی ماشین خود اقدام کنید. برای اعتراض به جرائم رانندگی، باید به‌صورت حضوری به مراکز رسیدگی پلیس راهور بروید.

استعلام خلافی ماشین با کد USSD

یکی دیگر از روش‌های گرفتن خلافی خودرو، استفاده از تلفن همراه و کد USSD است. برای دریافت سریع خلافی خودرو می‌توانید کد #110* را شماره‌گیری کنید تا یک منوی دو گزینه‌ای برای شما نمایش داده شود. گزینه اول «خدمات قابل ارائه» و گزینه دوم «خدمات در دست اقدام» است. برای دریافت خلافی گزینه اول را انتخاب کنید. در مرحله بعدی با انتخاب گزینه «دریافت خلافی خودرو» و وارد کردن کد 17 رقمی VIN مبلغ خلافی برای شما ارسال خواهد شد.

مزیت این روش نیز غیر‌حضوری بودن آن است؛ اما شیوه دریافت خلافی با کد USSD فقط برای استعلام خلافی مناسب است. این در حالی است که برای استعلام مواردی مانند استعلام جریمه طرح ترافیک یا پرداخت عوارض سالیانه ماشین می‌توانید از خدمات اپلیکیشن‌های مخصوص خدمات خودرو استفاده کنید.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

روش  استعلام خلافی با پلاک به دو صورت حضوری و تلفنی انجام می شود. در روش سنتی که مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ است باید بگوییم که هنوز طرفداران خاص خود را دارد! افرادی که با اینترنت آشنایی ندارند؛ معمولا برای گرفتن خلافی خودرو به دفاتر الکترونیک پلیس مراجعه می‌کنند. برای استعلام حضوری، باید با در دست داشتن مدارکی مانند کارت ماشین و مدارک شناسایی خود به نزدیک‌ترین دفتر پلیس +۱۰ بروید. ناگفته نماند که رانندگانی که جریمه‌های میلیونی دارند، حتما باید به دفاتر پلیس مراجعه کنند و برای جلوگیری از توقیف ماشین هزینه جریمه را بپردازند. در روش دوم که استفاده از تلفن گویای پلیس راهور است باید به روش زیر اقدام کنید: 

در این مقاله روش‌های گرفتن خلافی خودرو را با یکدیگر بررسی کردیم تا بتوانید به‌راحتی خلافی ماشینتان را صفر کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید و اگر تجربه‌ای در زمینه گرفتن خلافی خودرو دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

همچنین اگر دوست دارید درآمد دومی داشته باشید و یک شغل مطمئن را تجربه کنید، کافی است به سراغ صفحه ثبت نام راننده تپسی بروید و در کمتر از ده دقیقه عضوی از ناوگان تپسی شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.