در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

وسایل مسافرتی داخل ماشین چیست؟ + لیست کامل

سفر فعل مهمی است که انجام آن به بهترین نوع ممکن، باعث لذت و تجربه‌ای فراموش نشدنی برای هر کسی می‌شود. یکی از اسباب و زمینه ‌های سفر با خودرو، داشتن لیستی کامل از وسایل سفر با ماشین شخصی است. این لیست به شما کمک می‎‌کند که سفری راحت و کم نقص داشته باشید. ضمن این که با داشتن چنین لیستی دیگر وسط سفر یادتان نمی‌افتد که چیزی را از قلم انداخته و با خود به همراه نبرده‌اید. در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید تا چک لیستی کامل از لوازم مسافرتی خودرو را در اختیارتان بگذاریم؛ با ما همراه باشید و ایده بگیرید.

لوازم مسافرتی خودرو شامل چه مواردی است؟

لوازم مسافرتی خودرو به این بستگی دارد که آیا قصد دارید که با ماشین شخصی بروید یا مثلا از امکان سفرهای بین شهری تپسی استفاده کنید یا با اتوبوس بروید. پر واضح است که در سفر با ماشین شخص دستتان بازتر است و قطعا لوازم بیشتری را با خود می‌توانید ببرید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ماشین هم برای به همراه بردن لوازم شخصی گنجایش مشخصی دارد. برای همین یک لیست از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

وسایل مسافرتی ماشین

لوازم جانبی خودرو در سفر چه مواردی را شامل می‌شود؟

اول از همه در این لیست به سراغ لوازم جانبی خودرو در سفر می‌رویم؛ شارژر فندکی، لاستیک اضافه، جعبه ابزار، جک و ابزار مخصوص تعویض لاستیک و تایر ماشین، زنجیر چرخ (تکی، زوجی، پارچه‌ای، ژله‎‌ای، نانو و‌ تسمه‌ای)، ضد یخ، گالن آب، جالیوانی، روکش صندلی، جاروبرقی فندکی، یخچال و گرمکن فندکی، جعبه‌ کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، چراغ قوه، کابل اتصال باتری خودرو، تابلو مثلثی شبرنگ مخصوص جاده، لوازم پنچرگیری لاستیک، مخزن سوخت اضافی، پمپ باد فندکی و کفپوش سه بعدی برخی از لوازم جانبی مخصوص خودرو در سفر و لیست لوازم مصرفی ماشین هستند.

وسایل ضروری کمک های اولیه داخل ماشین را فراموش نکنیم

یکی از مهم‌ترین لوازم سفر، جعبه کمک‌های اولیه است از این رو جعبه کمک های اولیه مخصوص سفر نیز وجود دارد. ساده‌ترین جعبه کمک‌های اولیه شامل لوازمی مثل دستکش یک بار مصرف، قیچی، مسکن، بتادین و انواع ضدعفونی کننده‌ها، الکل، دستمال مرطوب آنتی باکتریال، داروی ضد مسمومیت، انواع پمادهای ضدگزیدگی، اسپری‌های گرما یا سرما درمانی، چسب لکوپلاست، تیغ جراحی، چسب زخم، باند پانسمان، پد چشمی، پماد ضد خارش، پماد تتراسایکلین و جنتامایسین (برای جلوگیری از بروز عفونت)، قرص‌های ضدانگل محلول ضدعفونی‌ کننده بتادین، ماسک، قیچی، محلول آمونیاک (برای به هوش آوردن فرد مصدوم) و سرم شستشو می‌شود.

توجه! قبل از سفر، حتما انقضا لوازم و داروهای جعبه کمک های اولیه خود را بررسی کنید. به‌طورکل هر شش ماه یک بار باید تاریخ انقضا لوازم جعبه کمک‌های اولیه چک شود.

وسایل رفاهی داخل خودرو

وجود لوازمی مثل جا دستمالی، ماگ مسافرتی، کیسه زباله، سینی غذای پشت صندلی، جارو شارژی، گاز پیکنیکی، پشتی طبی صندلی، بالش دور گردنی، پشتی گردنی صندلی، بالش نشيمن صندلی، طلق دو منظوره آفتابگیر و دید در شب خودرو، آفتابگیر و بادگیر پنجره خودرو، دانگل بلوتوث AUX خودرو، چای‌ساز و فلاسک فندکی، یخچال فندکی خودرو (گرم یا سرد کننده)، کیف پشت صندلی خودرو، کناره‌گیر صندلی، خوشبو کننده و گیره‌های آویز پشت صندلی ماشین به عنوان وسایل رفاهی داخل ماشین در سفر ضروری است.

بهترین لوازم مسافرتی خودرو

بهترین لوازم مسافرتی خودرو را باید بسته به هدف سفر، تعداد همراهان و میزان مسافتی که در پیش دارید مشخص کنید. مثلا وجود یک چاقوی همه کاره (چاقو سوئیسی) در سفر کمپینگ و آفرود خیلی بیشتر از یک سفر کوتاه خودش را نشان می‌دهد. بنابراین پیشنهاد ما این است که بسته به نوع سفرتان و نیازهایتان لیستی از بهترین لوازم مسافرتی خودرو را تهیه کنید.

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

برای سفر با ماشین شخصی لازم است که لوازمی همچون چراغ قوه، تابلوی شب‌نما و ایست، لاستیک زاپاس، آچارهای ضروری، بالش، ملحفه و پتو مسافرتی، جعبه کمک‌های اولیه، پاور بانک و شارژر فندکی، لاستیک زاپاس و غذاهای کنسروی و آماده را به همراه داشته باشید و آیتم‌های مربوط به لیست وسایل سفر را چک بزنید.

لوازم مسافرتی خودرو برای سفرهای جاده ای

برای سفرهای جاده‌ای حتما لاستیک زاپاس و آچارهای مخصوص و ضروری را به‌همراه داشته باشید. مخصوصا که اگر از رانندگان تپسی هستید، باید برای درخواست سفرهای بین شهری در شب حتما تابلوی ایست شب‌نما را با خود داشته باشید. این کار برای جلوگیری از حوادث احتمالی برای تمامی رانندگان ضروری است. در ادامه درباره دیگر وسایل ضروری برای سفرهای جاده‌ای بیشتر توضیح خواهیم داد.

لوازم آرایشی و بهداشتی

مسواک، نخ‌دندان و خلال‌دندان، ژل بهداشتی دست و صورت یا مایع دستشویی، لوازم آرایشی مخصوص مثل تونر پاک کننده صورت، کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب‌کننده، پد و نوار بهداشتی، ژل بهداشتی، عطر، اسپری و مام خوشبوکننده و یک آینه کوچک کار شما را در سفرهای جاده‌ای راه می‌اندازد.

چادر مسافرتی به همراه زیرانداز

چادر مسافرتی و زیرانداز نه تنها در سفرهای جاده‌ای بلکه در سفرهای کوتاه هم کارساز هستند. تصور کنید که در مسیر طبیعتی زیبا می‌بینید یا خسته هستید و نیاز به استراحت دارید؛ قطعا وجود چادر مسافرتی به همراه زیرانداز کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

همچنین وسایل خواب مسافرتی مثل ملحفه، بالشت و زیرانداز ترکیب کاملی را برای استراحت می‌سازند.

 جعبه کمک های اولیه

درباره اهمیت تمامی وسایل موجود در جعبه کمک‌های اولیه همین بس که بگوییم از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند، وجود انواع مسکن‌ها، سرم شستشو دهنده، بانداژ، بتادین و لوازم ضدعفونی کننده در سفرهای جاده‌ای نعمت است و سفر با ماشین شخصی را مطمئن‌تر می‌سازد.

ماگ مسافرتی و فلاسک

ماگ مسافرتی و فلاسک نیاز شما به یک نوشیدنی گرم یا سرد در سفر را بدون هیچ زحمتی برآورده می‌سازند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که حتما مخصوص سفر باشند، به‌طورمثال ماگ‌های مسافرتی دارای درب‌های محکمی هستند و تا چندین ساعت دمای نوشیدنی را ثابت نگه می‌دارند.

تنقلات سالم و خشک

سعی کنید همیشه در سفر مقداری تنقلات سالم و خشک به همراه ببرید. آجیل و میوه خشک انتخاب‌های خوبی هستند.

راستی! اگر به دنبال شغل دوم هستید و قصد دارید تا از رانندگی درآمد کسب کنید، می‌توانید تنها در عرض 10 دقیقه به ناوگان تپسی بپیوندید. برای این کار کافیست به صفحه ثبت نام راننده تپسی مراجعه کنید و پس از مطالعه شرایط لازم با ما تماس بگیرید. کارشناسان تپسی شما را راهنمایی خواهند کرد.

لوازم تخصصی مسافرتی ماشین برای کمپینگ

برای سفرهای کمپینگ به همراه خود حتما لوازمی همچون:

  • تسمه باربند
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • دوربین دش‌کم خودرو
  • اسپری آتش خاموش‌کن
  • تنظیم‌کننده کمربند خودرو
  • خنک‌نگهدارنده مایعات
  • جعبه ابزار
  • لاستیک زاپاس و لوازم مخصوص آن
  • یک گالن آب
  • سطل‌آشغال و کیسه زباله مخصوص خودرو
  • یخچال مخصوص ماشین
  • چادر
  • زیرانداز
  • کیسه خواب
  • بیل
  • لباس و کفش اضافی

را به همراه داشته باشید.

وسایل مسافرتی داخل ماشین برای آفرود

برای آفرود لوزامی شبیه به طبیعت‌گردی نیاز دارید. البته بهتر است دستگاه ردیاب، نورافکن دستی، سایه‌بان سفری، جک لیفت، کمپرسور باد و کیت پنچری و جعبه ابزار کامل نیز به همراه داشته باشید.

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به شمال

اگر قصد سفر جاده‌ای به شمال کشور را دارید، حتما با خود چادر مسافرتی، چند دست لباس سبک و مناسب به‌همراه کفش و دمپایی اضافه، جعبه کمک‌های اولیه که در آن حتما داروی ضدحساسیت و خارش وجود داشته باشد، جعبه ابزار و نقشه را به همراه ببرید. هر چند که از لوازمی که در بخش‌های بالاتر نام بردیم نیز می‌توانید استفاده کنید.

خرید لوازم مسافرتی خودرو

تهیه و خرید لوازم مسافرتی خودرو کار سختی نیست و می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری به فروشگاه‌های مخصوص فروش این وسایل مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کرده و بعد بسته به نوع سفرتان، لوازم مورد نظرتان را خریداری کنید.

لیست لوازم سفر را برای خودتان شخصی‌سازی کنید!

در این مطلب تمامی لوازمی که در سفرهای جاده‌ای ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید را مورد بررسی قرار دادیم. با این حال توصیه می‌کنیم که از میان این موارد، لیست مخصوص خودتان را بسازید.

در انتها اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید از ما پرسید یا تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان بلاگ تپسی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول لوازم مسافرتی خودرو

برای سفر با ماشین چی ببریم؟

جعبه کمک‌های اولیه، یک گالن آب، لوازم بهداشتی، جعبه ابزار، لاستیک زاپاس، ضدآفتاب و عینک و خوراکی‌های خشک از مهم‌ترین لوازمی هستند که باید در سفر با خود ببرید.

لوازم ماشین برای آفرود و طیعت‌گردی با هم تفاوت دارند؟

خیر. تفاوتی با هم ندارند ضمن این که آفرود چون خارج از جاده است، لوازمی که برای فضای داخل ماشین استفاده می‌کنند از وسایلی که مناسب برای استفاده خارج از فضای ماشین هستند، اهمیت بیشتری دارند.

داشتن اقلام لیست سفرهای جاده‌ای ضروری است؟

برخی از موارد سلیقه‌ای هستند و بسته به هدف از سفر و مقصد اهمیت پیدا می‌کنند. اما وجود لاستیک زاپاس، تابلوی شب‌نما جاده و کیف کمک‌های اولیه در هر سفری با ماشین ضرورت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.