در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

تجهیزات ضروری خودرو در زمستان

چراغ قوه، زنجیر چرخ، لاستیک زاپاس، جک، لاستیک زمستانی، پوشش مناسب لاستیک خودرو، کمپرسور باد، کیسه کوچک شن یا نمک دانه‌درشت، کابل برای اتصال باتری به باتری و باتری اضافی، تنها بعضی از اقلامی هستند که در چک لیست تجهیزات ضروری خودرو در زمستان نامشان قرار گرفته است و باید حتما آنها را داشته باشید. زمستان می تواند فصلی پرچالش برای رانندگان باشد، به همین دلیل، باید لیستی از لوازمی که نیاز است در سفرهای ماشینی زمستان به همراه داشته باشید را همیشه در نظر داشته باشید و با نکات مهم رانندگی در برف و یخ آشنا شوید.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید تا به اتفاق هم، مهم ترین تجهیزات مورد نیاز ماشین در زمستان را مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت‌نام راننده خودرو

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ یکی از مهم ترین وسایل کاربردی زمستان است که برای آماده کردن خودرو در زمستان حرف اول را می زند. زنجیر چرخ، اصطکاک چرخ و زمین را افزایش می‌دهد، جلوی سر خوردن خودرو را می‌گیرد و درون برف می‌رود. از زنجیر چرخ نباید در جاده‌های صاف و بدون برف استفاده کرد چون از سرعت ماشین کم می‌کند. یادتان باشد که حداکثر سرعت مجاز در زمان استفاده از زنجیر چرخ، ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

لاستیک زمستانی

لاستیک زمستانی که آن را با نام لاستیک مخصوص برف هم می‌شناسند، طوری طراحی شده تا در مسیرهای یخ زده و برفی به‌راحتی حرکت کنند. ابن لاستیک‌ها برای دمای زیر 7 درجه سیلیوس طراحی شده‌اند و اصطکاک خودرو روی سطوح یخ‌زده را افزایش می‌دهند. روی این لاستیک‌ها، گل‌میخ‌های فلزی یا سرامیکی قرار گرفته‌اند و اصطکاک لاستیک‌ها را تا چند برابر افزایش می‌دهند.

در تولید لاستیک‌های زمستانی از پلاستیک‌های آب‌‌دوست استفاده می‌شود و همین باعث اصطکاک بیشتر روی سطوح مرطوب و یخ زده می‌شود.

لاستیک زاپاس

داشتین لاستیک زاپاس، همیشه مهم است. میزان درجه اهمیت داشتن این وسیله مخصوصا در روزهای زمستانی بیشتر هم می‌شود. تصور کنید که در یک روز زمستانی، لاستیکتان پنچر شود و شما لاستیک زاپاس شوید.

لاستیک زاپاس ماشین

پوشش مناسب لاستیک خودرو

اگر نمی‌توانید لاستیک زمستانی بگیرید، پوشش‌های مخصوص برف برای لاستیک‌هایتان تهیه کنید. این پوشش‌ها، باعث افزایش اصطکاک روی جاده برفی و یخ‌زده می‌شوند و جلوی سر خوردن خودرو را می‌گیرند. با این پوشش‌ها، باید با حداکثر 50 کیلومتر در ساعت برانید. در ضمن، به هیچ عنوان از این پوشش‌ها در روزهای غیر برفی استفاده نکنید.

کیسه کوچک شن یا نمک دانه درشت

مواد زبر و خشنی همچون نمک درشت یا شن، اصطکاک لاستیک روی مسیر برفی و یخ زده افزایش می‌دهد. برای همین همیشه یک کیسه شن یا نمک در صندوق عقب ماشینتان داشته باشید تا زمانی که جاده لیز و لغزنده بود، روی مسیر بریزید و راحت از آن عبور کنید.

کمپرسور باد خودرو

لاستیک خودرو در فصل زمستان فشار هوای خود را از دست می‌دهد. این در شرایطی است که چنین شرایطی برای ماشین خطرناک است و ایمنی خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که این نیاز ایجاد شود که یک کمپرسور باد همیشه در ماشین وجود داشته باشد.

باتری اضافی

باتری اضافی به‌همراه داشتن، رمز یک سفر کم چالش است. با داشتن یک باتری اضافی، نه وسایل شارژی خودتان خاموش می‌شود نه در صورت بروز حادثه، بدون باتری می‌مانید.

کابل برای اتصال باتری به باتری

همیشه احتمال تمام شدن باتری ماشین وجود دارد اما صبر کردن در هوای سرد و برفی برای رسیدن امداد خودرو از همیشه سخت‌تر است؛ گویی اصلا زمان نمی‌گذرد! این در شرایطی است که می‌توان با داشتن یک جفت کابل، باتری تمام شده را به یک باتری دیگر وصل کرده و آن را شارژ کنید.

طناب و زنجیر

طناب و زنجیر در فصل زمستان مخصوصا برای بوکسول کردن ماشین وسیله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود. همچنین اگر خودرویتان در چاله‌ای یا درون برف گیر کرد، با استفاده از این وسایل می توانید ماشینتان را بیرون بکشید.

جعبه ابزار

داشتن یک جعبه ابزار کامل برای هر راننده‌ای مخصوصا رانندگان تاکسی‌های آنلاینی همچون تپسی بسیار مهم است. اهمیت وجود این وسیله مخصوصا در فصل زمستان و دقیقا زمانی که خودروریتان به دلیل برودت هوا دچار مشکل شد، بیشتر مشخص می‌شود.

مثلث خطر تاشو

مثلث تاشوی خودرو یک نوع بازتابنده برای خودروهای مختلف است که لازم است در ماشینتان وجود داشته باشد. بازتابنده‌ها، خودرو باعث می‌شوند تا ماشین‌های دیگر بتوانند در امتداد جاده راحت‌تر شما را ببینند. به‌وسیله این مثلث، می‌توانید زمانی که به‌دلیل نقص فنی ماشنیتان را کنار زده‌اید و دید کمی دارید، جلوی تصادف‌های گاه زنجیره‌ای را بگیرید.

کاردک یخ زاد و برس برف روب

زمانی که روی ماشینتان لایه‌ای از برف بنشیند، می‌توانید با کاردک یخ زاد و برس برف روب این شرایط را مدیریت کنید.

نکته! یادتان باشد که یک طرف آن کاردک یخ‌زدا و طرف دیگرش برس برف‌روب باشد.

چراغ قوه

چراغ قوه در هر شرایطی راه‌گشاست، مخصوصا که اگر این شرایط در زمستان و تاریکی و سرما باشد. با داشتن یک چراغ قوه، مثلا در زمان خراب شدن ماشین می‌توانید ببینید تا چه مشکلی برای خودرویتان پیش آمده و هم زمان به راننده‌های دیگر هم نشان بدهید که مشکلی برای ماشینتان پیش آمده است تا با احتیاط برانند.

جعبه کمک‌های اولیه

همیشه به‌همراه خود در ماشین یک جعبه حاوی ماده ضد عفونی کننده، بتادین، چسب زخم، پماد ضد باکتری، قیچی، باند استریل شده، پماد ضد باکتری، یخ فوری، اسپری ضد درد، دستکش یک بار مصرف، موچین، قرص مسکن و الکل و دستمال مرطب داشته باشید.

آب معدنی و غذای کنسرو شده

از اهمیت به‌همراه داشتن غذاهای کنسروی و آب معدنی در سفر غافل نشوید چون وجود چنین مواردی می‌تواند نه تنها در شرایط سخت بلکه زمانی که در راه هستید، شرایط را برایتان آسان و قابل تحمل کند.

پتو

یک یا دو پتوی برقی یا معمولی در ماشین داشته باشید تا در سرمای زمستان، دقیقا زمانی که ماشینتان خراب شد یا در ترافیک گیر کردید، وجودتان را گرم کند.

لیست تجهیزات زمستانی خودرو را با داشته های فعلیتان حتما مقایسه کنید!

هر وسیله‌ای که فکر می‌کنید در زمستان به رانندگی شما کمک می‌کند را با این لیست مقایسه کنید، هر کدام را که نداشتید حتما تهیه کنید. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از رانندگی در زمستان، تمام شیشه‌های یخ‌زده خودرویتان را پاک و تمیز کنید تا دیدتان دچار مشکل نشود.

همچنین اگر که تجهیزات خودرویتان کامل است، راننده‌ای حرفه‌ای هستید و می‌خواهید شغلی منعطف اما با درآمد مناسب داشته باشید، به صفحه ثبت نام رانندگان تپسی سر بزنید، شرایط را مطالعه کنید و درخواست همکاری خود را برای ما ارسال کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن شرایط و روند همکاری ما و شما، در کمتر از 10 دقیقه یکی از سفیران تپسی خواهید شد.

در انتها اگر سوالی در این رابطه دارید، از کارشناسان ما بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.