در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

چطور امداد خودرو مجاز تهران را تشخیص دهیم؟

آرم و علائم لباس امدادگر، شکل و شمایل خودروی امداد، کد QR برای امدادگر و از همه مهم‌تر، اعتبار جایی که با آن برای اعزام خودروی امداد تماس گرفته‌اید و برقراری یک تماس برای استعلام مشخصات نیروی امداد اعزام شده، بهترین روش‌ها برای تشخیص امداد خودروی مجاز تهران و دیگر شهرهاست. انجام این اقدامات برای بالا بردن ایمنی و امنیت شما و همراهانتان بهترین کار است، به هر حال احتیاط شرط عقل است.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید زیرا قرار است تا در ادامه درباره راه‌های تشخیص امداد خودرو مجاز بیشتر برایتان بگوییم.

چه خدمات توسط امداد خودرو پوشش داده می شود؟

خدمات امداد خودرو دارای دو نوع یدک کشی و تعمیر خودرو در محل (مکانیک سیار) است. امداد خودرو در شرایط دشواری که خودرو با مشکلی غیر قابل‌حل از طرف راننده مواجه می‌شود، به کمک راننده می‌شتابد و وسیله نقلیه را در محل تعمیر یا به تعمیرگاه منتقل می‌کند. تعویض تسمه‌ها، پنچرگیری، خدمات باتری، نشت روغن، اتمام بنزین، جوش آوردن خودرو معمولا بدون نیاز به انتقال ماشین حل می‌شوند اما در غیر این‌صورت، یدک کش امداد خودرو ماشین را منتقل خواهد کرد.

برای شناسایی یک امداد خودرو مجاز چه مواردی را بررسی کنیم؟

اگر با نشانه‌های تشخیص امداد خودرو مجاز آشنا شوید، دیگر می‌توانید تا حد نسبتا زیادی خیال خودتان را از بابت روز مبادایی که ممکن است ماشینتان در راه خراب شود، راحت کنید. اکثرا رانندگان از فکر این که خودرویشان در مسیری مخصوصا خارج از شهر خراب شود، وحشت می‌کنند. مخصوصا که متاسفانه برخی از مراکز تقلبی امداد خودرو، مشخصات تماس و دسترسی در فضای اینترنت ایجاد کرده‌اند و همین باعث شده که زمینه برای سواسفاده سودجویان بسیار مهیا باشد.

همین امر باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی همچون بالا رفتن میزان شکایت به دلیل کلاهبرداری و سوء استفاده امداد خودروهای تقلبی، عدم تعمیر ماشین، جابجایی قطعات اصل با تقلبی و تخطی‌هایی از این دست شده است و همین امر، این سوال را برای همه کسانی که دارای خودرو هستند به‌وجود آورده که برای شناسایی یک امداد خودرو مجاز باید چه مواردی را بررسی کنیم؟

جواب این سوال را همان ابتدا دادیم، به این نشانه‌ها توجه کنید:

  • آرم و علائم امداد خودرو مجاز تهران
  • بررسی کارت شناسایی امدادگر با QR کد
  • تماس با مرکز و استعلام از امداد خودرو

در ادامه درباره هر کدام از این موارد بیشتر برایتان خواهیم گفت.

امداد خودروهای مجاز تهران

آرم و علائم امداد خودرو مجاز تهران

اولین و بدیهی‌ترین نشانه‌ای که باید به آن در تشخیص نیروی امداد به آن دقت کنید، لباس امدادگر خودرو و آرم و نشانه‌های موجود روی آن است. این نشانه از این رو اهمیت دارد که طبق دستورالعمل اتحادیه امدادگران خودرو، تمامی مراکز و کارکنانشان باید روی لباس و ماشین‌های خود، آرم و نشان‌های مخصوص مرکز و اتحادیه را داشته باشند.

توجه داشته باشید که آرم امداد خودرو روی ناحیه سمت راست خودروی امداد قرار دارد و کاملاً واضح و قابل تشخیص است.

کارت شناسایی امدادگر با QR کد

روش دیگری که میزان ایمنی را بالاتر می‌برد، درخواست و رویت کارت شناسایی امدادگر با QR کد است. با اسکن این کد، اطلاعات دیگری که مربوط به فرد امدادگر وجود دارد را به همراه کارت شناسایی اینترنتی او خواهید دید.

اطلاع از مشخصات دقیق فرد امدادگر و از همه مهم‌تر، اطمینان از مجاز بودن فعالیت امدادگر از جمله مزایای QR کد امدادگران خودرو است.

تماس با مرکز و استعلام از امداد خودرو

اگر همه این موارد را بررسی کرده‌اید اما هنوز هم می‌خواهید بیشتر مطمئن شوید، با مرکز امداد خودرو تماس بگیرید و صحت و سقم نیروی پشتیبانی اعزامی را استعلام کنید. این کار در نهایت خیال خودتان را راحت خواهد کرد.

مشخصه های وبسایت یک امداد خودروی معتبر و مجاز

جواب این سوال به اندازه شناختن روش‌های تشخیص امداد خودرو اهمیت دارد. تمامی سایت‌هایی که تحت عنوان امداد خودرو راه‌اندازی می‌شوند، برای شروع فعالیت و ادامه آن به تایید نهادهای مختلف و مجوزهای گوناگون نیاز دارند و دریافت این اسناد برای آنها ضروری است. البته مراکز امداد مجاز باید به عضویت انجمن کسب و کارهای مجازی هم درآمده باشند.

نکته دیگری که توجه به آن مهم است، عضویت سایت مذکور در ای نماد (e namad) یا همان نماد اعتماد الکترونیکی است. اگر از طریق گوگل به صفحه خاصی هدایت شدید، می‌توانید به پایین صفحه آن سایت بروید و روی ای نماد کلیک کنید و به صفحه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت سمت هدایت شوید. د این صفحه می‌توانید اطلاعاتی همچون مدت زمان اعتبار، آدرس دقیق، نام صاحب امتیاز، میزان شکایت‌ها و مواردی از این قبیل را چک کنید.

تعرفه خدمات امداد خودرو چطور تعیین می شود؟

هر میزان هزینه‌ای که در نهایت باید بابت خدمات امداد خودرو پرداخت کنید، همگی طبق تعرفه و نرخ ابلاغ شده از سمت اتحادیه مربوط به امداد خودرو تعیین شده‌اند. برای همین تمام امداد خودروهای مجاز نیز این نرخ‌نامه را رعایت می‌کنند.

اگر مبلغی بیشتر از آن چه باید از شما درخواست شد، باید با مرکز تماس بگیرید.

با آگاهی، تشخیص امداد خودرو مجاز راحت می شود

در هنگامی خرابی ماشین به نشانه‌هایی که گفتیم دقت کنید و بعد با امداد خودرو تماس بگیرید. اگر پیشنهاد ما را می‌خواهید، بهتر است تمام دقت خود را روی پیدا کردن مرکز امداد خودروی معتبر در زمان جستجو در اینترنت بگذارید. بعد از آن هم با بررسی مواردی که به آنها اشاره کردیم، دیگر کار سخت و طولانی در پیش ندارید.

اگر هم قصد دارید به نگاون تپسی بپیوندید، می‌توایند از طریق صفحه ثبت نام راننده تاکسی تپسی، شرایط را مطالعه کنید و یکی از سفیران ما شوید.

در انتها اگر سوالی دارید، می‌توانید از ما بپرسید.

سوالات متداول راه های تشخیص امداد خودرو مجاز

مهم‌ترین سوالاتی که در زمینه تشخیص امداد خودرو مجاز تهران و دیگر شهرها مطرح می‌شوند عبارتند از:

مشکلات امداد خودرو غیر مجاز چیست؟

تغییر قطعات ماشین با نشخه تقلبی آن، عدم تعمیر ماشین یا حتی خراب کردن آن، کلاهبرداری و وارد کردن صدمه به ماشین از جمله مشکلات امداد خودروی غیر مجاز است.

اگر با امداد خودروی غیر مجاز مواجه شدیم، چه کنیم؟

اگرمتوجه شدید که با امداد خودروی غیرمجاز ارتبازط گرفته‌اید، اجازه حمل یا تعمیر خودرویتان را ندهید، مشخصات ماشین و مامور امداد خودرو را بردارید، داخل ماشین بنشینید و با پلیس تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.