در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

6 نکته طلایی برای رانندگی در برف و یخ

با آغاز فصل سرما، رانندگی در برف و خیابان‌ها و جاده‌های یخ‌زده به یکی از چالش‌های رانندگان تبدیل می‌شود. این چالش مخصوصا برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که ساعات طولانی از روز را با ماشین کار می‌کنند، بیشتر به چشم می‌آید.

با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مطلب مهم‌ترین اصول رانندگی در برف و یخ را برای شما عزیزان مطرح می‌کنیم. مطالعه این مطلب به همه افرادی که قصد رانندگی در زمستان را دارند و همچنین همه رانندگان تاکسی‌ها و تاکسی‌های آنلاین پیشنهاد می‌شود.

ثبت‌نام راننده خودرو

1. مسیر حرکت را از قبل بررسی کنید؛ اولین اصل راندن خودرو در برف

پیشنهاد می‌کنیم در روزهای برفی قبل از شروع به رانندگی، حتما مسیرها را بررسی کنید. استفاده از یک مسیریاب حرفه‌ای و معتبر در این راه کمکتان خواهد کرد. شماره تلفن گویای 141 هم مخصوص اطلاع از وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های ترافیکی است.

2.   همراه داشتن لوازم ضروری رانندگی در برف

برای رانندگی در آب‌و‌هوای برفی باید وسایل مخصوص مانند لاستیک مناسب، زنجیر چرخ، لباس گرم و کلاه و جعبه کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. همچنین پیش از ترک منزل از سلامت بخاری خودرو، ترمزها، برف‌پاک‌کن و داشتن ضد‌یخ اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از سلامت ترمز ماشین، اتومبیل را به معاینه فنی ببرید؛ چرا که در مراکز معاینه فنی قدرت ترمزها و موارد فنی دیگر ماشین به‌طور کامل بررسی می‌شوند. البته معاینه فنی اجباری است و در‌صورت نداشتن آن ممکن است با جریمه نداشتن معاینه فنی مواجه می‌شوید.

زنجیر چرخ؛ مهم‌ترین وسیله برای جلوگیری از بکسواد ماشین در برف!

زنجیر چرخ مهم‌ترین وسیله‌ای است که باید در طول فصل زمستان در صندوق عقب هر خودرو وجود داشته باشد. این وسیله از لیز خوردن ماشین در معابر شهری و جاده‌ها و وقوع حوادث ناگواری مانند تصادفات رانندگی جلوگیری می‌کند. اگر این وسیله ضروری را ندارید، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت نسبت به خرید آن اقدام کنید.

امروزه برخی از انواع لاستیک ماشین هم وجود دارند که مخصوص رانندگی در برف تولید می‌شوند؛ لاستیک‌هایی که روی آن‌ها میخ‌های فلزی کوچک تعبیه شده است. شما عزیزان می‌توانید در آب‌و‌هوایی برفی از این نوع لاستیک نیز استفاده کنید. خوشبختانه برخی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی مانند تپسی برای سفیران خود امکان خرید انواع لاستیک با نرخ‌هایی پایین‌تر از نرخ دولتی را فراهم کرده‌اند. برای آگاهی از شرایط و تخفیف خرید لاستیک ویژه سفیران تپسی می‌توانید وارد تپسی گاراژ شوید و از تسهیلات ویژه ما استفاده کنید.

3.     پیش از حرکت، برف و یخ روی ماشین را پاک کنید

برف و یخ روی سقف یا شیشه‌های ماشین، نه‌تنها باعث خراب شدن بدنه خودرو می‌شود؛ بلکه جلوی دید راننده را می‌گیرد و بسیار خطرناک است. به تمیزی و پاک بودن چراغ‌های اتومبیل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که با تمیز نگه‌داشتن خودرو در فصل زمستان از زنگ زدن بدنه آن جلوگیری کنید. این موضوع برای رانندگان تاکسی اینترنتی بین شهری و شهری نیز اهمیت فراوانی دارد؛ چرا‌که مسافران به تمیزی خودرو و ظاهر آن حساس‌اند و امتیازهای بالاتری را به رانندگان وسایل نقلیه تمیز و مجهز می‌دهند.

4.     باک خودرو را پر نگه دارید!

به‌طور‌کلی بهتر است در زمستان همواره باک خودرو را پر نگه دارید. پر بودن باک ماشین با ایجاد تراکم در لوله‌ها و منابع سوختی اتومبیل، از یخ‌زدگی بخش‌های مختلف جلوگیری می‌کند. همچنین، خیالتان بابت در راه نماندن در جاده‌های سرد و یخ‌زده راحت خواهد بود. علاوه‌بر بنزین، مایعات دیگر خودرو را نیز همواره چک کنید. برای مثال، آب رادیاتور، ضد‌یخ، روغن ترمز و هیدرولیک خودرو را همواره تحت کنترل داشته باشید.

5.     در مسیر جاده ای یخ زده برای عبور با ماشین، با دنده سنگین حرکت کنید!

با دنده سنگین حرکت کنید! حتما این جمله را بارها در جاده‌ها و آزادراه‌های دیگر مشاهده کرده‌اید. معمولا در مسیرهای سرپایینی یا سربالایی باید با دنده‌های سنگین حرکت کرد؛ اما در شرایط آب‌و‌هوای بارانی یا رانندگی در برف نیز حتما باید حرکت را با دنده دو آغاز کنید. به‌طور‌کلی، خطر تصادف سر پیچ‌ها یا تقاطع‌ها بیشتر است؛ بنابراین از چند متر قبل از رسیدن به هر تقاطع به آرامی ترمز بگیرید تا خودرو لیز نخورد.

6.     اگر گیربکس اتومات دارید، از حالت رانندگی در برف استفاده کنید

بیشتر خودروهای اتومات حالتی به‌نام حالت رانندگی در برف دارند. اکنون شاید این سوال برای شما مطرح شود که حالت برفی گیربکس اتومات چیست؟ این حالت مخصوص رانندگی در برف و جاده‌های یخ‌زده طراحی شده است که باعث می‌شود حرکت ماشین با دنده دو آغاز شود. دکمه رانندگی در یخ و برف از بکسواد ماشین روی خیابان‌های یخ‌زده جلوگیری می‌کند.

 خودروهای گیربکس معمولی نیز باید حرکت خود را به‌طور آهسته و با‌ احتیاز آغاز کنند. رعایت این نکات مخصوصا برای رانندگان وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، تاکسی‌ها و تاکسی‌های آنلاین اهمیت فراوانی دارد. چرا که این افراد علاوه‌بر خود باید مراقب سلامت مسافران نیز باشند.

تخفیف‌ خرید لاستیک، باطری و لوازم یدکی خودرو ویژه سفیران تپسی

در این مقاله با 6 نکته مهم رانندگی در برف آشنا شدیم. نکاتی که رعایتشان می‌تواند از جان و مال راننده و سایر سرنشینان خودرو محافظت کند. یکی از این نکات، خرید تجهیزات لاستیک و سایر تجهیزات لازم برای رانندگی در شرایط برفی است. شرکت تپسی برای سفیران خود تخفیف‌های ویژه‌ای در‌نظر گرفته است و رانندگان می‌توانند با مراجعه به گاراژ تپسی از مزایایی مانند خرید لاستیک زیر نرخ دولتی، تخفیف خرید باتری، مایعات و روان‌کارها و سایر لوازم یدکی خودرو برخوردار شوند. برای برخورداری از این تسهیلات با وارد شدن به صفحه ثبت نام رانندگان به ناوگان تپسی بپیوندید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.