در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

کاهش تصادفات و جرایم با ۱۰ تکنیک تمرکز در رانندگی

بیایید با هم ۱۰ تا از بهترین تکنیک‌های جهانی برای تمرکز در رانندگی را بخوانیم و بدانیم چطور می‌توان متمرکزتر رانندگی کرد.

تمرکز در هر کاری، کیفیت نتیجه آن را بالا می‌برد؛ حالا می‌خواهد این کار آشپزی باشد یا رانندگی، ساخت یک وسیله حساس باشد یا مطالعه و… . نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد این است که کاری که انجام می‌دهیم چقدر به تمرکز وابسته است؟ مثلا خواندن یک مجله سرگرمی شاید خیلی به تمرکز بالایی احتیاج نداشته باشد، در حالی که کاری مثل رانندگی، نیازمند تمرکز نسبتا بالایی است. افرادی که در رانندگی متمرکز عمل می‌کنند، معمولا نرخ خطا و تصادف کمتری را به ثبت می‌رسانند. همچنین تمرکز در رانندگی کمک می‌کند از جرایم رانندگی مختلف در امان بمانید!

تکنیک‌‌های تمرکز در رانندگی

قبل از اینکه تکنیک‌های مهم برای تمرکز بیشتر در رانندگی را بگوییم، لازم است بدانید مشکل عدم تمرکز در رانندگی، مشکلی جهانی است که اکثرا به لطف گوشی‌های همراهمان اتفاق می‌افتد. پس بهتر است در میان این تکنیک‌ها، فکری به حال گوشی خود بکنیم.

تاثیر گوشی همراه برای  تمرکز در رانندگی

۱. قبل و حین رانندگی مسیریابی کنید

اگر شما هم راننده تاکسی اینترنتی هستید یا زیاد رانندگی می‌کنید و مجبورید از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید تا خلوت‌ترین راه را پیدا کنید، به احتمال زیاد بخش زیادی از زمان رانندگی‌تان را درگیر گوشی هستید. یک تکنیک بسیار مهم برای مسیریابی این است که ترجیحا مسیریابی را قبل از حرکت انجام دهید. مثلا اگر سفیر هستید، قبل از حرکت به سمت مسافر، مبدا را مسیریابی و پس از سوار کردن مسافر، مقصد او را مسیریابی کنید.

اما در مواقعی که مجبور بودید در حین رانندگی از مسیریاب‌ها استفاده کنید، توصیه می‌کنیم استند مخصوص گوشی در ماشین را تهیه کنید تا کمترین اختلال در رانندگی را تجربه کنید.

در این میان استفاده از بهترین اپلیکیشن‌ های مسیریابی به شما کمک می‌کند با استفاده از نقشه‌خوان صوتی، مسیر مناسب را بدون نگاه کردن به گوشی پیدا کنید. خوشبختانه اپلیکیشن رانندگان تپسی یک مسیریاب خوب دارد که شما را از اپلیکیشن‌های جانبی بی‌نیاز می‌کند. یعنی لازم نیست به دنبال بهترین مسیریاب بگردید!

۲. اعلانات گوشی را خاموش کنید

مادامی که رانندگی می‌کنید، بهتر است وضعیت نوتیفیکیشن یا اعلانات گوشی خود را روی خاموش یا بی‌صدا قرار دهید تا کمترین مزاحمت در رانندگی را تجربه کنید. گاهی یک پیام تبلیغاتی مزاحم، تمرکز در رانندگی را به کلی به هم زده و موجب جریمه یا تصادف می‌شود. لطفا در زمان رانندگی کار با گوشی را به کلی فراموش کنید.

۳. مسافران و حیوانات خانگی را کنترل کنید

اگر با حیوانات خانگی تمرکزتان بهم می‌ریزد ترجیحا مسافرانی که همراه خود حیوان خانگی دارند را سوار نکنید. همچنین پیشنهاد می‌شود تعداد مسافران بیشتر از ۳ نفر نباشد تا صحبت کردن آن‌ها با هم یا صحبت کردن خودتان با آن‌ها باعث عدم تمرکز در رانندگی نشود.

اگر نمی‌توانید مسافران همراه با حیوان خانگی را رد کنید، فضای صندلی راننده را با پوشش‌های پلاستیکی جدا کنید تا کمترین تماس با حیوانات را داشته باشید.

۴. موسیقی مناسب با رانندگی انتخاب کنید

اگر اهل موسیقی هستید، یا می‌خواهید رادیو را در مسیر روشن بگذارید، پیش از شروع رانندگی تنظیمات را انجام دهید. انتخاب یک پلی لیست مناسب با رانندگی، عدم انتخاب آهنگ‌های پرت کننده حواس و تنظیم آن روی صدای مطلوب  از اقداماتی است که باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که حتی عوض کردن موسیقی می‌تواند تمرکزتان در رانندگی را تحت الشعاع قرار دهد.

۵. فقط رانندگی کنید!

تعداد کمی از افراد قابلیت انجام چند کار به طور همزمان را دارند یا به اصطلاح مولتی تسکینگ از مهارت‌های آن‌ها است. اما اکثر ما اگر کار مشخصی انجام دهیم، برای کار دوم نمی‌توانیم به همان میزان تمرکز به خرج دهیم. پس زمانی که کار مهمی مثل رانندگی را انجام می‌دهید، فقط رانندگی کنید! نه با دوست دوران مدرسه‌تان تلفنی خوش و بش کنید، نه لیست خرید بنویسید، نه داشبوردتان را زیر و رو کنید.

۶. فکر کنید اما بیش از حد نه!

بسیاری از ما وقتی رانندگی می‌کنیم، به مسائل مختلف روزانه فکر می‌کنیم، برنامه هفتگی‌مان را در ذهنمان مرور می‌کنیم یا حتی خرج و دخل ماهانه را حساب می‌کنیم. اینکه مغزتان در هنگام فعالیت‌های مختلف، می‌تواند به موضوعات دیگر هم رجوع کند خیلی خوب است، اما سعی کنید در افکارتان غرق نشوید. گاهی غرق شدن در افکارمان ما را از مسیر اصلی رانندگی خارج کرده و ممکن است در ترافیک سنگین گیرمان بیاندازد.

۷. مجهز رانندگی کنید

اگر لازم است وسیله خاصی در هنگام رانندگی در دسترستان باشد، پیش از شروع سفر تمامی وسایل را داخل ماشین و در دسترس خود بگذارید. مثلا اگر به آسم مبتلا هستید، اسپری‌تان حتما در نزدیکترین محل ممکن به خودتان باشد. این کار هم فکر شما را از آن وسیله خاص خارج می‌کند، هم زمانی که به آن فورا احتیاج دارید، بدون دردسر در دسترستان خواهد بود و تمرکز در رانندگی را به هم نمی‌زند.

یا اگر عینکی هستید، حتما عینکتان همراهتان باشد و شیشه آن را از قبل تمیز کنید تا تمرکزتان بیشتر شود.

۸. دمای ماشین را متعادل نگهدارید

گرما و سرما وقتی از حد بگذرد یکی از عوامل اصلی حواس پرتی خواهد شد. برای همین بهتر است دمای ماشین را به کمک بخاری یا کولر کنترل کنید تا در متعادل‌ترین حالت خود باشد.

۹. ماشین را تمیز نگه دارید

شیشه‌ها و داخل ماشین هر چه تمیزتر باشند، تمرکز در رانندگی بیشتر می‌شود. مراقب باشید مایع شیشه‌شوی ماشین تمام نشده باشد تا در مواقع نیاز، شیشه ماشین را تمیز کنید و دید بهتری داشته باشید. همچنین حفظ تمرکز در هنگام رانندگی در هوای بارانی و استفاده به جا از برف پاک کن ار موارد بدیهی ست که عدم رعایت آن می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

۱۰. صندلی راننده باید راحت باشد

از آن جایی که رانندگان ساعات طولانی را به نشستن در ماشین اختصاص می‌دهند، باید صندلیشان راحتی کامل را داشته باشد. بنابراین قبل از حرکت، از راحتی صندلیتان مطمئن شوید. همچنین بهتر است بعد از هر ۲ ساعت رانندگی، چند دقیقه‌ای از ماشین خارج شوید و استراحت کنید.

امیدواریم با این تکنیک‌های تمرکز در رانندگی، تجربه رانندگی خود را بهبود بخشیده و از تصادفات و جرایم رانندگی جلوگیری کنید.

اگر شما این موارد را رعایت می‌کنید و می‌خواهید از ماشین خود درآمد اضافه‌ای به دست بیاورید؛ می‌توانید با رفتن به صفحه ثبت نام راننده تپسی در کمتر از 10 دقیقه عضوی از ناوگان تپسی شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.