در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

گواهی عدم سوء پیشینه چیست ؟

امروزه، تقریبا تمامی افراد برای جابه‌جایی در میان نقاط مختلف شهر و یا حتی فاصله بین شهری از تاکسی استفاده می‌کنند. ظهور تاکسی‌های اینترنتی توانست تحولات زیادی را در این زمینه به وجود بیاورد. تمامی کسانی که گوشی هوشمند دارند می‌توانند با نصب اپلیکیشن‌های مربوطه از خدمات این تاکسی‌ها بهره‌مند شوند. از طرف دیگر، تاکسی‌های اینترنتی کمک کرده‌اند که اشتغال‌زایی زیادی صورت گیرد.

 به طور مثال، کسانی که می‌خواهند یک شغل فرعی داشته باشند و درآمد خود را افزایش دهند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه‌های مربوطه به خانواده بزرگ رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بپیوندند. اما بهتر است بدانید ثبت‌نام در این سامانه راحت نیست و رانندگان باید مدارک زیادی از جمله گواهی عدم سو پیشینه ارائه دهند. این مسئله باعث می‌شود که امنیت تاکسی‌های اینترنتی افزایش پیدا کند و این امر نقش بسیار مهمی در گسترش فضای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی دارد.

گواهی عدم سوء پیشینه؛ نشان‌دهنده نداشتن سابقه جرم کیفری

گواهی عدم سوء پیشینه، مدرکی است که نشان می‌دهد از فرد هیچ شکایتی مبنی بر جرایم کیفری شخصی، مالی، رایانه‌ای و جرایم علیه اموال صورت نگرفته است. کلیه این موارد جرائمی است که یک راننده تاکسی اینترنتی نباید تحت‌هیچ‌شرایطی مرتکب آن‌ها شده باشد. در‌واقع کسانی که حتی یکی از این جرم‌ها را مرتکب شده باشند، در مراحل ثبت نام راننده اینترنتی تایید نمی‌شوند. حتما از خود می‌پرسید جرائم کیفری چیست؟

جرایم کیفری به دسته‌ای از جرم‌ها گفته می‌شود که در نظم جامعه اختلال ایجاد می‌کند و افکار و احساسات را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از جمله این جرایم می‌توانیم به مواردی مانند ضرب‌وشتم، کودک‌آزاری، تجاوز، سرقت، کلاهبرداری، فرار مالیاتی و جرایم سایبری اشاره کنیم.

سوء پیشینه شامل چه جرایمی است؟

بهتر است بدانید تمامی افرادی که به دنبال گواهی عدم سو پیشینه هستند باید بدانند تمامی جرائم در این گواهی گنجانده نمی‌شوند. به طور مثال، اگر شما با همسایه خود نزاعی داشته‌اید و مجبور شده‌اید در پایان با پلیس تماس بگیرید، این امر به عنوان سو پیشینه برای شما حساب نمی‌شود. سو پیشینه به کلیه اعمال غیر قانونی گفته می‌شود که جرایم سنگین جامعه هستند و فرد برای جامعه به عنوان خطر بزرگی به حساب می‌آید. معمولا، تمامی جرائمی که منجر به زندانی شدن افراد می‌گردند در این دسته قرار می‌گیرند و در پایان به عنوان سو پیشینه در نظر گرفته می‌شوند.

دزدی یکی از مهمترین مواردی است که باعث می‌شود گواهی عدم سو پیشینه برای فرد صادر نگردد. همچنین، کسانی که در زندگی خود مرتکب قتل شده‌اند معمولا سو پیشینه سنگینی دارند و همین امر سبب می‌شود که آنها دیگر نتوانند در بسیاری از مشاغل دولتی وارد شوند. باید بدانید تجاوز به عنف از جمله مواردی است که می‌تواند سو پیشینه سنگینی را برای افراد رقم بزند. قمه کشی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه نیز در دسته مواردی قرار می‌گیرند که به عنوان سوپیشینه به حساب می‌آیند و می‌توانند در آینده مشکلات بسیار زیادی را برای فرد به وجود بیاورند.

مدارک لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه حضوری

یکی از روش‌های گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس ۱۰+ است. برای این کار باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل شناسنامه و کپی صفحات آن
  • اصل کارت ملی و کپی صفحات آن
  • یک قطعه عکس سه در چهار
  • کد پستی محل سکونت
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • دریافت و تکمیل معرفی‌نامه از محل کار
  • پرداخت هزینه‌های صدور گواهی عدم سوء پیشینه

عکس سه در چهار باید تمام‌رخ، کاملا رنگی با پس‌زمینه سفید و بدون عینک باشد. پرداخت هزینه در مراجعه حضوری نیز فقط از طریق کارت‌خوان امکان‌پذیر خواهد بود. البته برای ثبت‌نام راننده تاکسی اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ندارید. برای شروع کار فقط کافی است در سایت تپسی ثبت‌نام و اپلیکیشن راننده را دانلود و نصب کنید؛ چرا که این گواهی توسط تپسی دریافت و صلاحیت شما بر اساس آن تایید می‌شود.

آیا امکان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه آنلاین وجود دارد؟

در حال حاضر امکان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی برای افراد ایجاد شده است. سامانه خدمات الکترونیک قضایی به همه افراد اجازه می‌دهد تا بدون اتلاف وقت و صرف انرژی و هزینه در سریع‌ترین زمان ممکن گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کنند.

مراحل ثبت نام در سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه

برای ثبت نام و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه باید وارد سامانه خدمات الکترونیک قضایی شوید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه» کلیک کنید.
  2. کد ملی و رمز شخصی ثنای خود را وارد کنید. اگر رمز ثنا ندارید، باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای ثبت نام در این سایت اقدام کنید.
  3. با وارد کردن کد ملی و رمز ثنا یک رمز موقت برایتان ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید و گزینه «ورود» را بزنید.
  4. بعد از ثبت رمز، صفحه شخصی شما برایتان باز خواهد شد. در این صفحه باید روی «درخواست جدید» کلیک کنید.
  5. در مرحله آخر پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که می‌پرسد: «آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید؟» با کلیک کردن روی دکمه «بله» درخواست شما ثبت و گواهی برایتان صادر خواهد شد.

در حال حاضر علاوه‌بر سایت عدل ایران، دریافت گواهی سوء سابقه حتی از طریق اپلیکیشن عدالت هم فراهم شده است. در‌صورت مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی نیازی نیست زمانی را در ترافیک و صف‌های شلوغ دفاتر خدمات الکترونیک بگذرانید.

روش های دریافت گواهی سوء پیشینه

ممکن است اکنون شما تصمیم بگیرید گواهی عدم سو پیشینه خود را دریافت کنید و این سوال برایتان پیش می‌آید این گواهی را می‌توانید به صورت حضوری دریافت کنید یا آنلاین! بهتر است بدانید هر دو شرایط برای دریافت گواهی وجود دارد و شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام کنید. اگر ترجیح شما این است که گواهی عدم سو پیشینه را به صورت حضوری دریافت کنید، باید برخی از مراحل را پشت سر بگذارید. توالی این مراحل اهمیت زیادی دارد و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دغدغه‌ای به کارهای خود رسیدگی کنید. برای دریافت این گواهی به صورت حضوری باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • برای اینکه بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید، در مرحله اول باید به مرکز پلیس  +10 مراجعه کنید.
  • ارائه اصل شناسنامه برای دریافت گواهی ضروری است و شما باید آن را همراه خود داشته باشید.
  • ارائه اصل کارت ملی ضروری است.
  • شخص باید یک قطعه عکس سه در چهار با پس زمینه سفید از خود داشته باشد.
  • همراه داشتن کد 10 رقمی پستی الزامی است.

پس از آنکه مدارک را به مسئول دفتر ارائه دادید باید هزینه استعلام گواهی را پرداخت کنید. شما می‌توانید برای پرداخت از کارت‌خوان دفتر پلیس +10 استفاده کنید.

مراکز دریافت سوء پیشینه در تهران

در تمامی بخش‌های تهران مرکز صدور گواهی عدم سو پیشینه وجود دارد. صادقیه، پونک، ونک، عباس آباد، فاطمی، فلکه اول تهرانپارس و بخش‌های دیگر در تهران دارای مراکزی هستند که این کار را برای شم انجام می‌دهند. شما ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید به کدام بخش تهران بروید. پس از آن، می‌توانید آدرس مرکز پلیس +10 را در آن منطقه جستجو کنید و به صورت حضوری مراجعه نمایید. البته با وجود سامانه آنلاین دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و شما می‌توانید به صورت آنلاین گواهی خود را دریافت کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه فوری

برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه فوری باید به سامانه الکترونیک مراجعه نمایید. در بالا در مورد روش ثبت‌نام در این سامانه و دریافت گواهی توضیحات لازم را ارائه دادیم. پس از آنکه ثبت‌نام در این سامانه را به اتمام رساندید و درخواست گواهی دادید ظرف مدت سه روز گواهی برای شما صادر می‌شود و شما می‌توانید آن را به هر مرکزی که مد نظرتان است ارائه دهید. این مسئله به شما کمک می‌کند در مدت زمان بسیار کوتاه گواهی را دریافت کنید.

ضرورت گواهی عدم سوء پیشینه هنگام ثبت نام راننده تاکسی

در این مقاله به بررسی فرآیند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه پرداختیم. این روزها برای استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا خصوصی عرضه گواهی عدم سوء پیشینه ضروری است و تاکسی اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای ثبت نام در تاکسی اینترنتی تپسی، نیازی به مراجعه به سایت یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ندارید؛ چزا که فرایند استعلام عدم سوء پیشینه توسط خود شرکت انجام شده و نتیجه نهایی به راننده اعلام می‌شود. تپسی این کار را برای رفاه حال سفیران خود انجام داده است تا کل فرایند ثبت نام راننده در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شود. اگر شما هم به دنبال ایجاد یک شغل دوم برای خود هستید یا قصد افزایش درآمد تا ۱۸ میلیون تومان در ماه را دارید، از طریق صفحه ثبت نام راننده همین حالا ثبت نام خود را انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. کاظم می گوید

    سلام عدم سوپیشنه ارسال کردم وبه شماره اعلام شده ولی هنوزجوابی نگرفتم هنوزمسدودهستم بااینک سوسابقه کیفری ندارم ولی هنوزحسابم مسدوده شماره شرکت گذاشتن ولی کسی جواب نمیده

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه گرامی، سلام
      در صورت ارسال مدارک مورد نیاز ، این مورد بررسی و اطلاع رسانی میشه و بازه زمانی مشخصی بابت بررسی آن نمیباشد.

  2. همایون می گوید

    سلام من گرفتم گواهی عدم سوء پیشینه رو فرستادم برای شماره اعلام شده ولی انجام نشده

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه گرامی ، سلام
      در صورت ارسال گواهی سو پیشینه ، این مورد بررسی و اطلاع رسانی میشود. بازه زمانی مشخصی جهت بررسی وجود ندارد.