در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

مسئولان وزارت صمت و خودروسازان از سال 1399 برای کنترل بازار خودرو، جلوگیری از ورود دلالان و احتکار خودروها و در نهایت عرضه آن به مشتریان واقعی اقدام به فروش این محصولات به صورت قرعه‌کشی کردند. با توجه به تفاوت قیمت میان کارخانه و بازار آزاد، افزایش قیمت و تورم، سودآوری و تبدیل شدن این محصول به یک کالای سرمایه‌ای، ثبت نام در قرعه کشی خودرو بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به این ترتیب، ایران خودرو در کنار سایپا، دیگر خودروساز بزرگ کشور، دوره‌های مختلف قرعه‌کشی برگزار می‌کنند تا مصرف‌کنندگان شانس بیشتری برای خرید خودرو با قیمت منصفانه داشته باشند. اما شانس برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو چقدر است؟ چگونه در پیش فروش ایران خودرو برنده شویم؟ چه ترفندها و راهکارهایی در این زمینه وجود دارد؟ در این مطلب قصد داریم صفر تا صد قرعه کشی ایران خودرو را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

عوامل موثر در انتخاب بهترین خودرو برای ثبت نام قرعه‌کشی

همانطور که می‌دانید افرادی که دارای پلاک فعال هستند، به هیچ وجه نمی‌توانند در قرعه‌‌کشی خودرو شرکت کنند. به این ترتیب، خودرو با قیمت کارخانه به دست مصرف‌کنندگان واقعی خواهد رسید. اما شاید سوال شما هم این باشد که بهترین خودرو برای ثبت نام یا قرعه‌کشی کدام است؟

اگر به دنبال بهترین خودرو برای قرعه‌کشی هستید، پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را هنگام انتخاب آن در ثبت‌نام رعایت کنید:

رقابت فروش در بازار

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، رونق بازار خرید و فروش خودرو محسوب می‌شود. به این ترتیب، در زمان نیاز به راحتی می‌توانید خودروی خود را به فروش برسانید. این خودروها معمولا با توجه به قیمت لوازم یدکی و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری مناسب‌تر بسیار پرطرفدار هستند و به منزله پول نقد برای صاحب خودرو به شمار می‌روند. بازار فروش انواع خودرو پژو باعث محبوبیت این خودروها در میان ثبت نام کنندگان قرعه‌کشی شده است.

سود سرمایه‌ گذاری

 به دنبال خودروهایی باشید که با توجه به تورم و بالا رفتن نرخ ارز و قیمت خودرو، اختلاف بیشتری با بازار آزاد دارند. بعضی‌ وقت‌ها قیمت خودرو کارخانه می‌تواند نصف قیمت بازار باشد، بنابراین سود قابل توجهی نصیب صاحب خودرو خواهد کرد. پژو 207 جزو خودروهایی است که با توجه به تفاوت قیمت کارخانه و بازار، حاشیه سود خوبی برای مصرف‌کننده دارد.

شانس برنده شدن

در واقع شانس مهم‌ترین عاملی است که هنگام ثبت‌ نام ایران خودرو باید در نظر بگیرید. بعضی از مدل های خودرو طرفداران زیادی در میان ثبت‌نام‌ کننده‌ها دارند و این یعنی شانس شما برای برنده شدن شما این مدل‌ها، به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. تارا خودرویی با قیمت نسبتا مناسب به شمار می‌رود که به لحاظ ایمنی و امکانات شرایط مطلوبی دارد، اما اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار آزاد آن زیاد نیست.

ویژگی های فنی ماشین

یکی از مواردی که باید هنگام ثبت نام قرعه‌کشی ایران خودرو در نظر بگیرید، مشخصات فنی اتومبیل به ویژه موتور آن است. خودروهایی که به لحاظ فنی عملکرد بهتری دارند، با استهلاک کمتر، مصرف‌کننده را دچار دردسر و هزینه زیاد نمی‌کنند. پژو پارس TU5 با استهلاک فنی پایین یکی از محبوبترین خودروهای ثبت نامی محسوب می‌شود که تفاوت قیمت کارخانه و بازار آن نیز مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد.

در نهایت انتخاب خودروی مناسب برای ثبت نام در قرعه‌کشی به انتظارات شما بازمی‌گردد. ابتدا توجه داشته باشید که روند قرعه‌کشی خودرو در سال 1402، از مشخص شدن برنده خودرو به تعیین زمان تحویل خودرو تغییر یافته است. به این ترتیب، تمام کسانی که پلاک به نام آنها نیست، می‌توانند صاحب خودرو شوند و فقط باید نوبت آنها از طریق قرعه‌کشی مشخص شود.

کدام خودرو بیشترین ثبت نام را دارد؟

شاید سوال شما هم این باشد که کدام خودروها بیشترین ثبت نام کننده را در قرعه‌کشی ایران خودرو دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، اگر می‌خواهید شانس خود را افزایش دهید، نباید سراغ مدل‌های پرطرفدار یا خودروهایی که عرضه کمتری دارند، بروید. تقاضای برای خودروهایی مانند پژو 206 معمولی بسیار زیاد است، در حالی که شانس برنده شدن خودروهایی مانند پژو پارس (در طرح پیش فروش یک ساله) با توجه به عرضه بیشتر و تقاضای کمتر بالاتر می‌رود.

به طور کلی، خودروهایی مانند پارس تیوفایو، دنا پلاس، پژو 207، پارس سال، پژو 405، سمند، سقف شیشه ای 207، سورن پلاس، دنا پلاس توربو اتوماتیک و رانا پلاس جزو محصولات پرطرفدار مشتری‌ها و مصرف‌کنندگان به شمار می‌روند.

بهترین خودرو برای ثبت نام قرعه‌کشی کدام است؟

اگر می‌خواهید بدانید شانس کدام ماشین در قرعه‌کشی ایران خودرو بیشتر است، حتما به میزان عرضه و تقاضا توجه کنید. به طور کلی در بازار خودرو ایران برخی خودروها بسیار با توجه به بازار فروش خوب، هزینه تعمیر و استهلاک کمتر، ظاهر موردپسند و… بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد. از آنجایی که شما در یک قرعه‌کشی شرکت می‌کنید، باید احتمال برنده شدن یا نشدن خود را بررسی کنید.

driver-join-banner

جدول شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

در ادامه نگاهی به جدول خودروها و همچنین شانس برنده شدن آنها براساس طرح های عادی، جوانی جمعیت و همچنین خودروهای فرسوده بیندازید.

خودروشانس برنده شدن
پارس سفارشی با موتور xu7p در طرح جوانی جمعیت۱ به ۱۷
رانا پلاس در طرح جوانی جمعیت۱ به ۳۵
سورن پلاس دوگانه سوز در طرح جوانی جمعیت۱ به ۱۵۷
وانت آریسان دوگانه سوز در طرح جوانی جمعیت۱ به ۱
پارس بنزینی elx در طرح جوانی جمعیت۱ به ۱۷۵
وانت آریسان دوگانه سوز در طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱ به ۴
پارس بنزینی elx در طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱ به ۴۸۳
پارس سفارشی (elx) با موتور xu7p در طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱ به ۶۲۰
سورن پلاس دوگانه سوز در طرح جایگزینی خودرو فرسوده۱ به ۴۳
پارس سفارشی با موتور xu7p برای افراد عادی۱ به ۸۶
رانا پلاس برای افراد عادی۱ به ۲۰۴
سورن پلاس دوگانه سوز برای افراد عادی۱ به ۷۹۸
وانت آریسان دوگانه سوز برای افراد عادی۱ به ۱۷
پارس بنزینی elx برای افراد عادی۱ به ۳۱۹۴
سورن پلاس دوگانه سوز برای افراد عادی۱ به ۳۱۳

ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

با توجه به اینکه متقاضیان زیادی در هر دوره از قرعه‌کشی ایران خودرو شرکت می‌کنند، شانس برنده شدن را نمی‌توان قابل توجه دانست. در واقع شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو به صورت تصادفی است. همچنین این قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی انجام شده و در صحت آن مشکلی وجود ندارد. اما شاید بتوان چند راهکار برای برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو به کار گرفت. در ادامه با این راهکارها بیشتر آشنا شوید.

به میزان عرضه و تقاضا توجه کنید

همانطور که پیش از این هم گفتیم، برخی از مدل های خودرو بیشتر مورد توجه متقاضیان قرار دارند، بنابراین شانس شما برای برنده شده این مدل ها کاهش می‌یابد. پیشنهاد می‌کنیم خودروهایی را انتخاب کنید که تقاضا برای آنها کمتر است و شانس برنده شدن قرعه‌کشی را افزایش دهید. همچنین به هنگام ثبت نام خودرو، میزان عرضه آن را هم در نظر بگیرید. در نتیجه، برای بالا بردن شانس خود، هم به تعداد متقاضیان و هم میزان عرضه خودرو توجه کنید.

از چند پروفایل کاربری استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث افزایش شانس برنده شدن قرعه‌کشی ایران خودرو می‌شود، استفاده از چند پروفایل هنگام ثبت‌نام است. اگر در میان اطرافیان شما کسی گواهینامه دارد، اما پلاک فعال خودرو به نام خود نداشته و قصد شرکت در قرعه‌کشی را هم ندارد، می‌توانید با استفاده از اطلاعات او ثبت‌نام کنید تا شانس خود را افزایش دهید. در این میان، متقاضیان طرح جوانی جمعیت و همچنین جایگزینی خودروهای فرسوده شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو دارند. هرچقدر بتوانید با تعداد حساب کاربری بیشتر در قرعه‌کشی شرکت کنید، به همان میزان شانس خود را برای برنده شدن افزایش داده‌اید.

مراقب سرعت اینترنت خود باشید!

زمان قرعه‌کشی ایران خودرو دارای روز و ساعت مشخصی است. به محض باز شدن سایت ایران خودرو برای ثبت نام قرعه‌کشی کاربران زیادی با مشکل تکمیل ظرفیت و یا عدم دسترسی به سایت مواجه می‌شوند. بنابراین سرعت اینترنت شما و نحوه دسترسی به سایت در این ساعات بسیار اهمیت دارد. افرادی که از وای فای استفاده می‌کنند و سرعت بالاتری دارند، به طور معمول شانس بیشتری هم برای ثبت‌نام خواهند داشت. برای افزایش شانس ثبت نام ایران خودرو حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

از رایانه یا لپ‌تاپ استفاده کنید

هنوز می‌خواهید بدانید چرا در قرعه‌کشی ایران خودرو برنده نمی شوید، در ادامه این موارد را هم در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام ثبت نام برای قرعه‌کشی ماشین استفاده از تلفن همراه را فراموش کنید و سراغ لپ‌تاپ یا رایانه خود بروید. به طور کلی استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ سرعت شما را در ورود اطلاعات افزایش می‌دهد و امکان جابجایی را در میان اطلاعات و صفحات را آسان‌تر خواهد کرد.

اطلاعات خود را تایپ نکنید!

اگر همچنان به دنبال علت برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو هستید، این مورد را هم به فهرست خود اضافه کنید. پس از باز شدن سایت، انتخاب خودرو و ورود به مرحله ثبت سفارش، سراغ تایپ کردن یک به یک اطلاعات خود نروید، چراکه این کار زمان زیادی را هدر خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم نام و مشخصات خود را از پیش تایپ کرده و در یک صفحه ذخیره کنید. به این ترتیب، به محض ورود به صفحه ثبت سفارش، کافی است اطلاعات را کپی، با ورود آنها در بخش موردنظر، زمان طلایی 30 تا 35 ثانیه را از دست ندهید. در نهایت به محض ورود به صفحه بعد با انتخاب رنگ خودرو، بدون هیچ معطلی، با انتخاب یک درگاه برای پرداخت، ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

چند نکته مهم برای برنده شدن در قرعه‌کشی ایران خودرو

در کنار ترفندهایی که پیش از این گفته شده، رعایت این چند نکته نیز به شما کمک می‌کند تا در میان انبوه متقاضیان خودرو از ثبت نام جا نمانید:

– چند دقیقه قبل از اینکه ثبت نام شروع شود، وارد حساب کاربری خود شده و آماده باز شدن سایت باشید.

– از بروز رسانی مکرر سایت خودداری کنید، چرا که ممکن است سایت ایران خودرو شما را ربات تشخیص دهد و نتوانید به موقع ثبت‌نام خود را انجام دهید.

– تا زمان باز شدن سایت، روی بخش‌هایی مانند «میزکار» یا «فروش اعتباری» کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرم فروش خودرو روی سایت قرار بگیرد.

– به محض باز شدن سایت، اطلاعات تایپ شده خود را انتقال دهید تا در مدت زمان کمتر از یک دقیقه موفق به ثبت‌نام در سایت شوید.

هر آنچه باید درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو بدانید

«سامانه یکپارچه فروش خودرو» به منظور شفاف‌سازی در روند عرضه خودروهای داخلی و ارائه گسترده‌تر محصولات آغاز به کار کرد و فروش خودرو از طرق دیگر ممنوع شد. به این ترتیب، متقاضیان باید برای ثبت نام در سامانه یکپارچه باید وارد سایت https://esalecar.ir/ شوند.

فرآیند یکپارچه سازی فروش خودروهای داخلی در این سامانه شامل سه مرحله است:

مرحله اول: پیش ‌ثبت نام متقاضیان برای ورود به فهرست نوبت‌دهی

مرحله دوم: انجام نوبت‌دهی و اعلام زمانبندی هم به ازای هر محصول و هم براساس برنامه تولید

– مرحله سوم: قطعی شدن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

توجه داشته باشید که افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، براساس قوانین جدید فروش خودرو که از بهمن‌ 1401 به اجرا درآمده، برای متقاضیان طرح فروش عادی این شرکت الزامی است. در صورتی که برای طرح جوانی جمعیت (ویژه مادران) و همچنین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اقدام کرده باشید، نیازی به ارائه حساب وکالتی نخواهید داشت.

زمان قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه

به طور کلی، خودروسازان در سامانه یکپارچه، به مرور زمان و براساس اولویت‌بندی انجام شده برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی کردن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.        

زمان تحویل خودرو سامانه فروش یکپارچه خودرو

شرکت ایران خودرو برنامه‌هایی را برای افزایش چشمگیر ظرفیت تولید برای عرضه به بازار در نظر گرفته است که از این میان می‌توان به تامین ارز و مواد اولیه اشاره کرد. با توجه به این برنامه‌ریزی متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌توانند براساس اولویت زمانی اقدام به گرفتن خودروی خود کنند.

توجه داشته باشید که این اولویت‌ها و زمانبندی ارائه محصولات ایران خودرو توسط این شرکت اعلام می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید و تحویل خودروها، دیگر به انجام قرعه‌کشی نیازی نیست و تمام افراد ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌توانند خودرو خود را در اولویت‌هایی که اعلام می‌شود، دریافت کنند.

عدد مبنا در قرعه کشی ایران خودرو چیست؟

درباره چگونگی انجام قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باید بگوییم که ابتدا فهرست متقاضیان در فرآیندی به نام «تصادفی‌سازی» از ترتیب خارج می‌شود. در این فرآیند دیگر شانسی برای اولویت و ارجحیت وجود نخواهد داشت و همه به طور یکسان در شرایط مشابه قرار می‌گیرند و از شانس برابر برخوردار هستند. بنابراین، چه روز اول ثبت‌نام کرده باشید یا در ساعت پایانی و آخرین مهلت اعلام‌ شده، این کار را انجام دهید، هیچ اثری در شانس برنده‌ شدن قرعه‌کشی نخواهد داشت.

سپس از یک فرمول محاسباتی استفاده شده و تعداد متقاضیان بر ظرفیت اصلی تقسیم و با رزرو جمع می‌شود. براساس این عدد به‌ دست آمده، رقم‌های یکان، دهگان و صدگان عدد مبنا از طریق گردونه خارج می‌شود. سپس عدد مبنا در سیستم وارد شده و در فهرستی که تصادفی‌سازی شده بود، لحاظ می‌شود. در نهایت، متقاضیان با اعمال فاصله بر اساس عدد مبنای به‌ دست آمده توسط سیستم، به‌ عنوان برنده انتخاب خواهند شد.

پاسخ به سوالات متداول درباره قرعه کشی ایران خودرو

چرا تقاضا برای ثبت نام قرعه‌کشی خودرو زیاد است؟

اختلاف قیمت قابل توجه میان کارخانه و بازار آزاد که باعث شده خرید خودرو با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، استقبال زیادی در میان مصرف‌کنندگان داشته باشد.

در حال حاضر چه طرح هایی برای فروش محصولات ایران خودرو وجود دارد؟

در حال حاضر محصولات این شرکت به سه گروه متقاضیان عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به آدرس https://esalecar.ir/ مراجعه کرده و جزئیات هر طرح را با دقت مطالعه کنید.

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند؟

به طور کلی برای ثبت نام خودرو باید 18 سال داشته باشید، گواهینامه دارای اعتبار ارائه دهید و پلاک فعال نداشته باشید.

زمان ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟

توجه داشته باشید که ثبت نام ایران خودرو با اطلاعیه‌هایی که توسط این شرکت خودروسازی منتشر می‌شود، متعاقبا در دوره‌های مختلف اعلام خواهد شد.

کدام یک از خودروهای ایران خودرو در زمان ثبت نام در دسترس است؟

این مورد را باید از بخشنامه مربوطه که از سوی خودروساز در سایت قرار می‌گیرد، بررسی کنید.

برای دیدن اسامی برندگان ایران خودرو چه مدارکی لازم است؟

با کد ملی و کد پیگیری ثبت‌ نام خودرو می‌توانید وارد سایت شده و اسامی برندگان را مشاهده کنید.

مهلت واریز وجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو چقدر است؟

برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو باید ظرف مدت 3 روز مبلغ کامل خودرو را از طریق سایت فروش محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir واریز کنند. توجه داشته باشید که در صورت عدم واریز مبلغ در مدت مقرر ثبت‌نام شما لغو می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.