در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

هزینه تعمیر صندلی خودرو چقدر است؟

یکی از بخش‌های مهم خودرو صندلی‌های آن است که گاهی طی رانندگی دچار ضربه یا خرابی می‌شوند. پس لازم است حتما تعمیر صندلی خودرو را به صورت دوره‌ای و با توجه به زمان کارکرد خودرو و مدل آن انجام دهید. بدون شک برخورداری از صندلی مناسب و با کیفیت نقش زیادی در حفظ سلامت بدن شما دارد؛ چون امروزه با توجه به ترافیک‌های درون شهری و سفرهای جاده‌ای، شما ساعت‌های زیادی را روی صندلی‌های خودرو خود سپری می‌کنید. پس اگر صندلی خودرو شما دچار آسیب شد، حتما در زودترین زمان ممکن برای تعمیر آن اقدام کنید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. اما تعمیر صندلی‌ ماشین چگونه انجام می‌شود و چقدر هزینه دارد؟ برای دانستن جواب این سوالات در این مقاله از تپسی با ما همراه باشید.

تعمیر صندلی خودرو

صندلی خودرو یکی از قسمت‌‌هایی است که بیشتر از هر بخش دیگری در معرض پارگی و آسیب دیدگی قرار دارد. به همین دلیل اغلب توصیه می‌کنند که بعد از خرید ماشین، حتما برای صندلی‌های آن روکش مناسبی را خریداری کنید تا از پارگی صندلی‌های فابریک خودرو جلوگیری شود. 

اما با این حال، نشستن‌های مداوم روی صندلی، قرار دادن خودرو در زیر نور آفتاب یا تماس اشیای زبر و تیز با صندلی، می‌تواند به آن‌ها آسیب‌ برساند که بعد از این اتفاقات لازم است حتما نسبت به تعمیر صندلی خودرو اقدام کنید. چون مهم‌ترین بخش تامین راحتی سرنشینان، به صندلی‌های خودرو بستگی دارد و هرگونه ایراد در آن‌ها باعث ناراحتی افراد شده و سلامت آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. 

علاوه بر این، اگر با گذشت زمان طول عمر وسیله نقلیه شما بالا رفت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر صندلی ماشین را به صورت دوره‌ای انجام دهید. چون طبیعی است که با استفاده بیشتر از ماشین، میزان استهلاک خودرو و قطعات آن بالاتر برود و به تعمیر نیاز داشته باشد.

مزایای تعمیر صندلی ماشین در محل

تعمیر صندلی خودرو اهمیت زیادی دارد و در مواردی که خودرو از نوع عمومی بوده و مخصوص حمل مسافر است، حساسیت موضوع بیشتر شده و لازم است حتما تعمیر به صورت دوره‌ای انجام شود. این کار باعث می‌شود سلامت صندلی‌ها در فواصل زمانی مشخص بررسی شده و حتی ایرادات جزئی آن‌ها نیز رفع شود. انجام این کار از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیر صندلی‌ها جلوگیری کرده و سلامت سرنشینان را هم تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

اما گاهی اوقات به علت مشغله‌های زیاد، اغلب ما زمان کافی برای انتقال خودرو به تعمیرگاه‌ را نداریم. در این مواقع می‌توانید از تعمیرکار بخواهید که به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و در آن‌جا به تعمیر صندلی ماشین شما بپردازد و ایرادات آن را رفع کند. با انجام این کار می‌توانید تا مقدار زیادی در زمان خود صرفه جویی کرده و با تعمیر صندلی خودرو سلامت خود و سایر سرنشینان را حفظ کنید. موارد گفته شده از مزایای تعمیر خودرو در محل محسوب می‌شوند که امکان بهره مند شدن از آن‌ها برای همه افراد وجود دارد‌.

چه مواردی در تعمیرات صندلی ماشین انجام می‌شوند؟

موارد زیر از نمونه‌های تعمیر صندلی ماشین به شمار می‌آیند:

تعویض ریل صندلی خودرو

یکی از مشکلات شایعی که برای صندلی‌ انواع خودروها به وجود می‌آید، خراب شدن ریل آن‌ها است. به همین دلیل، تعمیرکار پس از بررسی ریل صندلی‌ها و اطلاع از خرابی آن‌ها، تصمیم به تعویض آن‌ها می‌گیرد. او برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام می‌دهد:

۱. ابتدا صندلی و قاب پلاستیکی اهرم را باز می‌کند.

۲. بعد از آن، به وسیله پیچ قابی که روی صندلی وجود دارد، صندلی را کمی بالا برده تا دو پیچ موجود در پشت صندلی را مشاهده کند.

۳. سپس با باز کردن دو پیچ پشتی و پیچ بالایی صندلی، قطعه ریل صندلی را به راحتی جدا کرده و ریل جدید را به جای آن نصب می‌کند. 

۴. در آخر تمام پیچ‌هایی را که باز کرده بود، به دقت می‌بندد و صندلی را در جای خود تنظیم می‌کند.

۵. قرارگیری کمربند صندلی در جای مخصوص خود از مواردی است که در اتمام کار تعمیر صندلی باید به آن توجه کرد.

تعمیر صندلی برقی خودرو

امروزه اغلب صندلی‌های خودروهای ایرانی و تمام صندلی‌های خودروهای وارداتی به صورت برقی کار می‌کنند که در خودروهای مجهزتر و مدرن‌تر، این صندلی‌ها در سه جهت امکان حرکت دارند اما برخی از آن‌ها فقط در یک جهت با کلید جابجا می‌شوند. در صندلی برقی ماشین ایرانی اغلب سیم کشی آن دچار مشکل می‌شود، چون این آپشن در این خودروها با یک موتور و دستگاه انتقال قدرت درگیر است. 

در نمونه‌های مدرن‌تر، تعمیرکار برای تعمیر صندلی برقی ماشین ممکن است مواردی همچون تنظیم جلو و عقب صندلی خودرو، تنظیم کفی صندلی برقی ماشین، قطعاتی مانند گرمکن، ماساژور و حتی قطعاتی مانند حافظه تنظیم نشیمن راننده را بررسی کند تا ایراد پیدا شده در صندلی خودرو را بیابد.

هزینه تعمیر صندلی خودرو به چه مواردی وابسته است؟

مانند هر نوع تعمیری، هزینه تعمیر صندلی خودرو نیز به موارد مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند در نوع خود بسیار مهم باشند. این عوامل عبارتند از:

نوع ماشین

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت تعمیر صندلی خودرو، نوع ماشین است. چون معمولا هزینه تعمیر صندلی خودروهای خارجی ۲۰ درصد از ماشین‌های داخلی بیشتر است. این موضوع به دلیل جزئیات و ظرافت‌هایی است که در طراحی صندلی این خودروها به کار گرفته شده و تعمیرکار مجبور است تعمیر صندلی را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهد. اما در خودروهای داخلی چون معمولا صندلی‌ها در مدل‌های مشابه ساخته می‌شوند، اغلب دستمزد تعمیر آن‌ها نیز یکسان است.

نوع مشکل صندلی

با توجه به این‌که صندلی جلوی خودرو یا عقب به تعمیر نیاز داشته باشند، هزینه تعمیر صندلی افزایش یا کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، نوع مشکلی هم که برای صندلی به‌ وجود می‌آید، در تعیین قیمت تعمیر آن موثر خواهد بود. برای مثال، بدون شک هزینه تعمیر یک صندلی که فوم آن به‌ شدت آسیب دیده با یک صندلی که فقط روکش آن کمی پاره شده، برابر نخواهد بود. علاوه بر این، اگر برای تعمیر صندلی به باز کردن آن احتیاج باشد، حدود ۱۰۰ هزار تومان به دستمزد تعمیرکار اضافه خواهد شد.

جنس و مدل دوخت روکش و فوم صندلی

عامل دیگری که در میزان هزینه تعمیر صندلی ماشین تاثیرگذار است، جنس روکش و مدل دوخت آن است. علاوه بر این، فومی هم که در ساخت صندلی خودروها به کار گرفته می‌شوند، اغلب با هم متفاوتند. پس نوع فوم که برای تعویض انتخاب می‌شود هم می‌تواند روی هزینه نهایی تعمیر صندلی شما تاثیرگذار باشد.

سخن پایانی 

تعمیر صندلی خودرو از موضوعاتی است که نباید به آن بی توجهی شود و آن را موضوعی کم اهمیت دانست. چون خرابی صندلی‌ها به طور مستقیم روی سلامتی انسان تاثیرگذار است و به مرور زمان ممکن است مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند. پس با بررسی‌های دوره‌ای صندلی خودرو می‌توان ایرادات جزئی آن را نیز رفع کرد و از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیر صندلی جلوگیری کرد.

اگر شما به خوبی از ماشین‌تان مراقبت می‌کنید و دوست دارید با استفاده از آن درآمد اضافه‌ای داشته باشید، می‌توانید با ورود به صفحه ثبت نام راننده تپسی ، در کمتر از ده دقیقه عضوی از ناوگان این شرکت تاکسی اینترنتی شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.