در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

بهترین ماشین برای مسافرکشی کدام است؟

این روزها یکی از راه‌های داشتن درآمد بیشتر، داشتن یک خودرو و متعاقب آن، جابه‌جایی مسافر است. پیش‌نیازهای این کار زیاد یا سخت نیستند و تنها لازم است که یکی از گزینه‌ها به‌عنوان بهترین ماشین برای مسافرکشی را داشته باشید، راه‌های میانبر رسیدن به مقصدها را به‌خوبی بشناسید یا کار با اپلیکیشن‌های مسیریابی را به‌خوبی بدانید.

اما تنوع خودروهای سواری این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که کدام ماشین‌ها برای این کار مناسب هستند یا باید برای شروع از ماشین‌هایی ارزان استفاده کرد یا قیمت و مدل اهمیتی ندارد؟

سوالاتی از این قبیل برای کسانی که قصد دارند مسافرکشی کنند یا به عنوان راننده تاکسی اینترنتی فعالیت کنند، وجود دارد. برای همین در این مطلب از وبلاگ تپسی، قصد داریم تا به مهم‌ترین آن‌ها پاسخ دهیم. اگر این موارد ذهن شما را هم مشغول کرده، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مناسب ترین خودرو برای تاکسی

هر کسی بسته به بودجه و نیاز خود از میان گزینه‌های مختلف، ماشینی را برای خرید انتخاب می‌کند که بیشترین کارایی و بالاترین عملکرد را داشته باشد. قیمت مناسب، قدرت موتور بالا، داشتن بدنه قوی، میزان مصرف سوخت و امکانات رفاهی یک ماشین از جمله مواردی هستند که هر راننده‌ای در هنگام خرید ماشین باید به آن‌ها توجه کند.

اگر هدفتان از خرید ماشین مسافرکشی است، محصولات داخلی را به‌عنوان مناسب‌ترین خودرو برای تاکسی به شما پیشنهاد می‌کنیم. قیمت کم، تنوع مدل‌ها، تحویل فوری، وجود قطعات و امکان خرید ماشین دست‌دوم با هزینه مناسب یا پرداخت اقساطی از جمله ویژگی‌های مهم خودروهای ایرانی هستند. به این منظور برندهایی همچون ایران‌خودرو و سایپا گزینه‌های خوبی برای عرضه دارند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، میزان مصرف سوخت ماشین است. مسافتی که در طول روز توسط تاکسی‌ها طی می‌شود، با ماشین‌های شخصی تفاوت دارد و همین توجه به این مورد را ضروری می‌کند. انتخاب ماشینی با مصرف سوخت پایین مثل تیبا هم هزینه‌ها را پایین می‌آورد و هم مانع بیشتر شدن آلودگی هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: راحت ترین ماشین برای شروع رانندگی

انتخاب بهترین ماشین برای کار در مسافرکشی

بهترین ماشین برای مسافرکشی خودرویی است که کم‌خرج باشد و در عین حال بهترین عملکرد را رائه دهد. اگر قصد دارید ماشینی بخرید که با آن مسافرکشی کنید، اول از همه باید تصمیم بگیرید که قرار است این ماشین را از کارخانه بخرید یا قصد خرید ماشین دست دوم را دارید.

اگر گزینه اول مد نظرتان است، خودورسازهای داخلی شرایط مختلفی را برای فروش ماشین به وجود آورده‌اند. اما از این که بگذریم، این ماشین‌ها تابه‌حال اصطلاحا راه نرفته‌اند و هنوز هزینه‌های استهلاک را ندارند.

اما اگر قصد خرید ماشین دست دوم برای مسافرکشی را دارید، نکاتی هستند که باید در هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کنید. توجه داشته باشید که هر ماشینی بعد از مدتی دچار استهلاک می‌شود. پس چه در زمان قیمت‌گذاری و چه در زمان خرید، به مشخصات فنی خودرو و عدد کیلومترشمار آن بسیار توجه کنید. اهمیت این موضوع برای رانندگان تاکسی بسیار مهم‌تر است زیرا قطعا مسافت بیشتری را قرار است با ماشین طی کنند.

در این زمینه، دنا یکی از ماشین‌های کم‌استهلاک داخلی است که کابین و موتور خوبی هم دارد. از این ماشین بیشتر توسط سفیران تپسی یا سرویس ادارات استفاده می‌شود.

فضا و جای ماشین نیز بسیار مهم است. به هر حال قرار است که در طول مسافتی کم یا زیاد، مسافر در ماشین شما به سر برد و از این همسفری مخصوصا در زمان شلوغی و ترافیک، احساس رضایت کند. برای همین مسافرکشی با خودورهایی که فضای بزرگتری دارند و صندلی‌هایشان راحت‌ تر است، امتیاز مثبتی برای رانندگان تاکسی محسوب می‌شود. خودروهایی همچون سمند، پژو و دنا نمونه‌ای از ماشین‌هایی از این دست و با کابین بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم خرید ماشین دسته دوم

حداقل مدل ماشین برای تاکسی های اینترنتی

برای همکاری با تاکسی‌های اینترنتی نیاز است که قوانین خاصی را مدنظر قرار دهید. یکی از این قوانین، داشتن خودرویی مناسب است تا در طول سفر، رفاه و ایمنی مسافر و راننده تامین شود. پراید، سمند، پژو و ماشین‌هایی از این دست برخی از در دسترس‌ترین خودروها برای تاکسی‌ اینترنتی هستند. هم قیمت مناسبی دارند و هم از حداقل‌ترین خصوصیات رفاهی برای سفرهای درون شهری برخوردار هستند.

حداقل مدل ماشین در تپسی

برای ثبت نام تپسی رانندگان باید خودرو سواری (به جز پیکان و پی‌کی) داشته باشید. در صورت قدیمی بودن خودرو باید تصویر آن را برای بررسی ارسال کنید.

معرفی 8 ماشین مناسب مسافرکشی و کار در تاکسی اینترنتی

در اینجا تعدادی از ماشین‌هایی را که برای جابه‌جایی مسافر مناسب هستند و قیمت پایین‌تری دارند را به شما معرفی می‌کنیم:

ساینا SX

ساینا یکی از خودورهای محبوب این روزها در بازار خودروی ایران است و برای همین یکی از گزینه‌ها برای تاکسی اینترنتی تپسی محسوب می‌شود. ساینا S و ساینا SX در مقایسه با دیگر خودروها، قیمتی اقتصادی دارند و می‌توان یکی از نسخه‌های کم کاردکردشان که مثلا تولید سال 98 است را ارزان‌تر هم خریداری کرد.

ساینا اتومبیلی کلاسیک است و مصرف سوخت مناسبی دارد. فاصله بین دو محوری آن در صندلی‌های عقب کافی است و صندوق عقب بزرگی دارد.

پراید SX 131

پراید SX 131 یکی از استانداردترین مدل‌های این ماشین است که می‌توان از آن به عنوان ماشین تپسی نیز استفاده کرد. اگر به‌موقع به این ماشین رسیدگی کنید، از آن کار بیش از حد نکشید و سرویس دوره‌ای آن را مرتب انجام دهید، پراید SX 131 عملکرد مناسبی از خود نشان خواهد داد. در ضمن، قیمت این ماشین اقتصادی است و هنوز هم می‌توان کم‌کارکرد آن را با هزینه‌ای کمتر خریداری کرد.

کوییک R دنده ای

کوییک یکی از خودروهای تازه‌نفس بازار محصولات داخلی است که قیمت خوبی دارد و از لحاظ کابین و فنی، نمره بالایی می‌گیرد. درباره کوییک دنده‌ای باید به نکته مهمی توجه کنید، این ماشین در صورت کاربری نادرست استهلاک بالایی دارد و ممکن است در چنین شرایطی، کیفیت لازم را دیگر نداشته باشد.

پراید SE 131

اگر بودجه محدودی دارید، پراید SE 131 گزینه خوبی برای خرید و کار در تپسی است. در واقع این ماشین لقب یکی از پراستفاده‌ترین ماشین‌ها در تاکسی‌های اینترنتی را دارد. البته تولید پراید SE 131 متوقف شده و تنها دلیل محبوبیت آن، هزینه پایین نگهداری و تعمیرش است.

تیبا EX2

تيبا 2 مثل ديگر گزينه‌ها قيمتی ارزان دارد و به راحتی قطعات آن در بازار پیدا می‌شود. ایمنی این ماشین متوسط است اما امکانات رفاهی خوبی دارد و در هنگام سفر، مسافر یا راننده احساس ناراحتی نخواهند کرد.

خرید و فروش این ماشین راحت است و به آسانی هم تعمیر می‌شود. نکته مهم دیگر در مورد تیبا این است که موتور و گیربکس تیبا، استهلاک پایینی دارند و اگر در شرایط مناسب نگهداری شوند، خیلی دیر خراب می‌شوند.

سمند

سمند ماشین جادار و بزرگی است و سوخت CNG دارد. این ماشین بیشتر برای سفرهای جاده‌ای مناسب است اما بسیاری از رانندگان تپسی از این ماشین استفاده می‌کنند.

ساینا

ساینا از لحاظ ساختاری و فنی شبیه به تیبا است و برای همین هزینه استهلاک بالایی ندارد. قیمتش مناسبی دارد و به دلیل داشتن سوخت CNG، گزینه مناسبی برای کار در تاکسی آنلاین تپسی است.

پژو 405

این ماشین هزینه استهلاک بالایی دارد ولی هزینه تعمیرات آن منطقی است و به عنوان یک ماشین اقتصادی، گزینه خوبی برای کار در تپسی یا مسافرکشی محسوب می‌شود.

بهترین ماشین را برای مسافرکشی در تپسی انتخاب کنید!

جابه‌جایی مسافر، شغل نسبتا حساسی است و باید برای انجام آن به بهترین شکل ممکن، از گزینه‌های خوبی برای خرید ماشین استفاده کرد. ما در این مطلب کم‌هزینه‌ترین و البته در دسترس‌ترین موارد را به همراه ویژگی‌هایی که باید به آن‌ها توجه کنید را معرفی کردیم.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر گزینه دیگری در میان ماشین‌های خوب برای مسافرکشی می‌شناسید را به ما معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.