در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

دلایل مسدودی سفیران

در این مقاله، با دلایل مسدودی سفیران و مواردی که جزو خط‌قرمزهای شرکت تپسی بوده و منجر به مسدود شدن حساب کاربری رانندگان و حتی لغو همکاری با آن‌ها خواهد شد آشنا شوید.

شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرتمیس که با نام تاکسی آنلاین تپسی شناخته می‌شود، مثل سایر شرکت‌های معتبر قوانین و دستورالعمل‌های تعریف شده و مشخصی در جهت هرچه بهتر شدن خدمات به مسافران و سفیران عزیز تپسی دارد. زیرا یکی از اهداف مهم این شرکت ارایه خدمات رضایت‌بخش و با کیفیت برای همه‌ی کاربران این سامانه هوشمند حمل و نقل آنلاین است.
از جمله مهم‌ترین مسایلی که سفیران تپسی باید از آن اطلاع داشته باشند، دلایل مسدودی سفیران و دستورالعمل مربوط به آن است. این قوانین شامل مواردی هستند که جزو خط‌قرمزهای شرکت تپسی بوده و منجر به مسدودی و حتی لغو همکاری با سفیران خواهد شد.


مواردی که منجر به مسدودی حساب کاربری سفیران می‌شود

به طور کلی دلایل مسدودی سفیران و مواردی که ممکن است براساس آن حساب کاربری سفیران مسدود شود را براساس نوع و شدت تخلف، می‌توان به 6 دسته زیر طبقه‌بندی کرد:
1- نقض قانون، نا‌امنی جسمی یا روحی مسافر
2- نقض حریم خصوصی مسافر
3- عدم رعایت استانداردهای ایمنی خودرو
4- مغایرت اطلاعات خودرو و نقص مدارک
5- خسارت مالی و پرداخت
6- کیفیت سرویس

مسدودیت تنها در صورت احراز صحت موضوع انجام می‌شود


۱- نقض قانون، نا‌امنی جسمی یا روحی مسافر

• اقدام به قتل، تجاوز، تعرض، آدم‌ربایی، زورگیری و کودک‌آزاری
• همراه داشتن اشیا و مواد غیر‌قانونی در خودرو مانند: سلاح گرم (اسلحه)، سلاح سرد (مانند چاقو)، افشانه‌های اشک آور و خواب آور، شوکر الکتریکی و مشروبات الکلی
• مصرف نوشیدنی الکلی، مواد مخدر و روان‌گردان در‌حین سفر
• به‌همراه داشتن شخص دیگر در خودرو
• سوار‌کردن شخص جدید در مسیر
• دزدی از مسافر
• راننده مشکوک به اعتیاد و حالت غیرعادی سفیر
• درگیری فیزیکی با مسافر
• انجام سفر توسط فردی غیر از سفیر تپسی (مغایرت سفیر با اپلیکیشن)
• خودرو فاقد پلاک
• فحاشی به پشتیبانی (مستند) (3)
• تهدید مسافر
• فحاشی و توهین به مسافر
• پیاده کردن مسافر در میان راه

۲- نقض حریم خصوصی مسافر

• درخواست دوستی
• مراجعه به مبدا و یا مقصد مسافر بعد از سفر
• تماس با مسافر بعد از سفر و ارسال پیام با مضامین نامناسب برای مسافر (توهین، تهدید و …)
• پرسیدن سوالات شخصی از مسافر
• نگاه آزار‌دهنده در آینه
• (در صورت تکرار دومین مرتبه‌ی موارد ۴ و ۵ حساب کاربری سفیر مسدود و با آموزش مجدد و بررسی وضعیت بازگشایی خواهد شد)


۳- عدم رعایت استانداردهای ایمنی خودرو

• یکی دیگر از دلایل مسدودی سفیران، رانندگی خطرناک و تجاوز از سرعت مجاز، حرکت مارپیچ و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، خواب آلودگی، عدم مهارت رانندگی- (در این مورد در صورت تکرار گزارش از مسافرین به تعداد 7 مرتبه حساب کاربری سفیر مسدود و با آموزش مجدد و بررسی وضعیت بازگشایی خواهد شد.)


• مشکل ایمنی، فنی خودرو، شیشه شکسته، صندلی شکسته، نداشتن کمربند ایمنی، برف پاک کن، مشکل ترمزها، چراغ‌ها، راهنما و آینه- (در این مورد در صورت تکرار اعلام مشکل از مسافرین به تعداد حداقل 5 مرتبه و عدم اصلاح موارد گزارش شده حساب کاربری سفیر مسدود و تنها با اخذ معاینه فنی بازگشایی خواهد شد).


• تصادف حین سفر (در صورتی که تصادف منجر به صدمه دیدن مسافر شده و سفیر بر‌طبق کروکی پلیس مقصر باشد و یا از صحنه حادثه گریخته باشد، یکی از دلایل مسدودی سفیران خواهد بود و جهت بازگشایی حساب کاربری، سفیر موظف است در صورت شکایت قضایی مسافر، خسارت مالی را پرداخت نماید تا با اخذ تعهد حساب کاربری ایشان مجدد بازگشایی شود.)


۴- مغایرت اطلاعات خودرو و نقص مدارک

• مغایرت اطلاعات خودرو با اپلیکیشن – (در صورتی‌که این موضوع 3 مرتبه تکرار شده باشد، حساب کاربری سفیر مربوطه مسدود و پس از آموزش می‌تواند مجددا فعالیت داشته باشد)
• نقص مدارک سفیر (در این مورد حساب سفیر تا تکمیل و تصحیح مدارک مسدود خواهد شد)


۵- خسارت مالی و پرداخت

• دریافت هزینه اضافه از مسافر یکی از دلایل مسدودی سفیران است
• دریافت هدیه و یا تخفیف سفر
• درخواست از مسافر جهت اضافه کردن مقصد یا وارد کردن زمان توقف غیر واقعی
• اتمام سفر بدون سوار کردن مسافر
• دریافت همزمان نقدی و اعتباری هزینه سفر
• در صورت ارتکاب ۵ مرتبه و بالاتر این دسته، حساب کاربری سفیر مربوطه مسدود و لازمه‌ بازگشایی و فعالیت مجدد سفیر آموزش مجدد ایشان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 نظرات
  1. ناراضی می گوید

    قبل از هر چیزی اول بگم تپسی ضعف بزرگی که داره از فواصل بسیار دور درخواست مسافر برای تاکسی می فرسته که اصلا صرف نمی کنه و بعدش بدون هیچ دلیلی تپسی حسابم رو بست الان اسنپ کار می کنم و خیلی از تپسی بهتر است و دیگه مجبور نیستم درخواست‌های مسافران که ۱۰ و ۱۵کیلو متر ازمن فاصله داشتن رو بپذیرم ( این قوانين تپسی برده داری نوین است)

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه گرامی ، سلام
      تیم تپسی تمام تلاشش رو جهت بهبود این فرایند انجام میده. لطفا از روشن بودن اینترنت و GPS (مکان نما) اطمینان حاصل کنید. همچنین امکان ارسال درخواست سفر تا فاصله زمانی 1 الی 8 دقیقه از مبدا مسافر وجود دارد.

  2. اکبر اذرحق می گوید

    راننده تبسی حساب راننده مسدود کردن خواهش باز تا کار کنم

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      سفیر گرامی، سلام
      لطفا جهت پیگیری این مورد از طریق نرم افزار تیکت ثبت کنین.

    2. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه عزیز، لطفا جهت پیگیری از طریق برنامه تیکت ثبت کنین.

  3. زینب میرمالک (تیم تپسی) می گوید

    دوست عزیز، برای تغییر اطلاعات خودرو ابتدا آخرین نسخه برنامه سفیران را نصب کنین و از طریق ثبت تیکت اطلاعات درخواستی جهت تغییر خودرو را ارسال کنین تا تغییرات لازم برای شما انجام شود.

  4. روح اله می گوید

    سلام.کاربری من بسته شده است.

    1. زینب میرمالک (تیم تپسی) می گوید

      دوست عزیز، لطفا جهت پیگیری این مورد از طریق نرم افزار تیکت ثبت کنید.

  5. علی می گوید

    تپ سی فقط طرف مشتری رو میگیره چوبشم می خوره انشا اللّه

  6. کمال می گوید

    سلام وقت بخیر من ماشین خراب بود و در حدود یک هفته درست شده بود که داشتم مداوم با تپسی کار میکردم یک دفعه شش روز نشده بود حساب من به کل مسدود کردن من چه گناهی کرده بود که همچین مجازاتی لایق من است ممنون