در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

تپسی لاین چیست؟ + نحوه استفاده و تفاوت آن با کلاسیک | tapsi

سرویس سفر اشتراکی لاین فعال شد و از امروز می‌توانید با یک مسافر دیگر که هم‌مسیر با شماست همراه شوید و تا ۵۰ درصد هزینه کمتری نسبت به سفرهای کلاسیک پرداخت کنید.

در این مطلب قرار است تا با تفاوت‌های سرویس لاین با سرویس کلاسیک یا عادی تپسی و مزایای آن برای مسافران صحبت کنیم.

تفاوت سرویس لاین و سرویس کلاسیک تپسی

سرویس لاین تپسی سرویس سفر اشتراکی است؛ یعنی مسافر هم‌زمان با مسافر دیگری که مقصد نزدیک به هم دارند، همسفر می‌شود. درواقع این سرویس مانند سرویس کلاسیک تپسی است اما با این تفاوت که دو مسافر می‌توانند هم‌زمان از آن استفاده کنند. یعنی در یک سفر، دو مسافر از یک خودرو استفاده می‌کنند که باعث می‌شود که هزینه سفر، برای مسافرین تا ۵۰ درصد کمتر از حالت عادی باشد.   

چرا از تپسی‌لاین استفاده کنیم؟

استفاده از تپسی‌لاین مزایایی را برای مسافران تپسی به همراه دارد که عبارتند از:

هزینه کمتر سفرهای لاین

همان‌طور که گفته شد سرویس لاین تپسی ، یک سرویس اشتراکی است. پس شما علاوه بر استفاده از مزایای تاکسی‌های آنلاین، می‌توانید یک همسفر همراه خود داشته باشید. پس هزینه سفر بین شما و همسفرتان تقسیم‌شده و تا ۵۰ درصد کمتر از سفرهای معمولی خواهد بود. حتی اگر از سرویس تپسی لاین استفاده کنید اما همسفری در مقصد مشابه شما درخواست ندهد، بازهم تخفیف ۱۰ درصدی برای شما در نظر گرفته می‌شود؛ پس درهرصورت استفاده از این سرویس برای شما به‌صرفه‌تراست.

driver-join-banner

کاهش ترافیک با سفرهای لاین

تپسی‌لاین این فرصت را فراهم کرده تا دو مسافر بدون آنکه دو ماشین جداگانه درخواست کنند.، به مقصدشان برسند. بنابراین استفاده از این سرویس تعداد ماشین‌ها در مسیرهای پرتردد به ویژه در زمان اوج ترافیک را کاهش می‌دهد و تاثیر چشمگیری در کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ دارد.

کاهش آلودگی هوا با سفرهای لاین

وقتی دو مسافر با یک ماشین به مقصدشان برسند، تعداد ماشین‌های در خیابان کاهش می‌یابند و در نتیجه آلاینده‌های کمتری تولید می‌شود. پس می‌توان سفرهای لاین را راهکاری برای کاهش آلودگی هوا دانست.

انواع سرویس‌ها و خدمات تپسی

شرایط و قوانین سرویس لاین

برای سرویس لاین تپسی نیز، مانند سایر سرویس‌ها شرایط و قوانین مختلفی در نظر گرفته‌شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

حداکثر 2 نفر می‌توانند از سرویس لاین استفاده کنند

این سرویس برای استفاده 2 نفر مسافر در نظر گرفته‌شده است و مسافران نمی‌توانند همراه داشته باشند. درنتیجه اگر بیش از دو نفر هستید، از سرویس تپسی کلاسیک استفاده کنید.

ترتیب سوار و پیاده شدن مسافران را سیستم هوشمند تپسی مشخص می‌کند

اولویت سوار کردن و رساندن مسافر به مقصد را سیستم هوشمند تپسی، متناسب با مسافت نزدیک‌تر تعیین می‌کند. یعنی سفیر با استفاده از مسیریاب، در ابتدا خودش را به مسافری را که مسافت کمتری با او دارد‌، می‌رساند و سپس مسافر بعدی را سوار می‌کند. در مورد مقصد هم همین شرایط وجود دارد. سفیر در ابتدا مسافری را که مقصد نزدیک‌تری دارد می‌رساند و سپس به سمت مقصد دوم حرکت می‌کند.

بنابراین سوار کردن مسافران به ترتیب زمان درخواست آن‌ها انجام نمی‌شود و پیاده کردن آن‌ها هم بر مبنای اولویت سوارشدنشان نیست بلکه بر مبنای نزدیک بودن مقصد مسافران و توسط نرم‌افزار تعیین می‌شود. پس ممکن است مسافر اول باشید اما مقصد شما در اولویت دوم قرار گیرد.

حداکثر زمان انتظار ۲ دقیقه است

در استفاده از تپسی لاین، منظم و سروقت بودن مهم است. شما از زمان رسیدن راننده به مبدا مشخص‌شده، ۲ دقیقه وقت دارید تا سوار شوید. این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت هر دو مسافر و راننده شده و سفر را بهینه می‌کند. اما اگر فکر می‌کنید این ۲ دقیقه برای شما کافی نیست و به کمی زمان بیشتر احتیاج دارید، از سرویس کلاسیک تپسی استفاده کنید.

امکان توقف در تپسی لاین وجود ندارد

ازآنجایی‌که در سرویس اشتراکی تپسی لاین همسفر دیگری دارید، نمی‌توانید در بین راه توقف داشته باشید. زیرا زمان مسافر دیگر را نیز باید در نظر بگیرید.

در تپسی لاین نمی‌توانید تغییر مقصد داشته باشید

برای استفاده از این سرویس، مانند سایر سرویس‌ها، شما مبدا و مقصد خود را انتخاب می‌کنید اما با این تفاوت که همسفر دیگری نیز با مقصد مشابه همراه دارید. پس نمی‌توانید تغییر مقصد داشته باشید. زیرا نرم‌افزار، مسافر دوم را متناسب با مقصد تعیین‌شده شما انتخاب کرده است پس تغییر مقصد امکان‌پذیر نیست.

روش استفاده از سرویس تپسی لاین

در ابتدا مبدا و مقصدتان را مشخص و در زمان انتخاب نوع سرویس در نرم‌افزار تپسی، سرویس تپسی لاین را انتخاب کنید. در اینجا شما حداقل و حداکثر هزینه سفرتان با تپسی‌لاین را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که تا پیش از پیدا شدن مسافر بعدی، هزینه نهایی سفر به شما اعلام نمی‌شود.

سرویس لاین تپسی

پس از قبول درخواست توسط راننده، شما ممکن است، مسافر اول و یا دوم در آن سفر باشید.

درصورتی‌که مسافر اول سفر باشید:

 سیستم تا مدت زمان مشخصی به دنبال مسافر دوم با مقصد نزدیک به شما می‌گردد و در این مدت هزینه سفر ، نهایی نشده است. سپس درصورتی‌که مسافر دوم هم سوار شود و یا مسافر دوم پیدا نشود، هزینه سفر نهایی شده و در نرم‌افزار به شما اطلاع داده می‌شود.

درصورتی‌که مسافر دومِ سفر باشید:

پس از سوارشدن، هزینه سفر نهایی شده و در نرم‌افزار به اطلاع شما می‌رسد.

در نظر داشته باشید که، تعیین ترتیب سوار کردن مسافران و همچنین پیاده‌کردن آن‌ها بر عهده نرم‌افزار تپسی است و سریع‌ترین مسیر روی نقشه به شما و راننده نشان داده می‌شود. پس پیاده کردن مسافران بر مبنای اولویت سوارشدن آن‌ها نیست بلکه بر مبنای نزدیک بودن مقصد مسافرین و توسط نرم‌افزار تعیین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. حمید بیات می گوید

    الان توی نرم افزار هست ولی همه مسیرهایی که انتخاب میکنم را میگه در این مسیر فعال نیست. میتونید بگید در چه مسیرهایی فعاله؟

  2. fardin می گوید

    من راننده هستم : یکی از اصلی ترین مشکلات مسیریابی هست که تقریبا باعث ۹۵ درصد نارضایتی‌ها میشه….
    هر فرد طبق تجربه‌ی خودش مسیری رو در نظر داره و اگر اون مسیر رو نری پس بلد نیستی!!!!
    مسیریاب های بلد و نشان درسته که یکم ضعیف هست این درسته ولی مشکل اینه که از چندین مسیر میشه به سمت مقصد رفت!!!
    به نظر منی که راننده هستم تپسی مهمترین اقدامی که باید انجام بده اینه که با یکی از اپلیکیشن ها قرارداد ببنده کمک بکنه به قویتر شدنش و اجازه‌ی مسیریابی دلخواه نده و فقط از مسیر ثبت شده‌ی خودش و مسیریاب خودش استفاده بشه…. اینجوری نارضایتی هایی که بالای ۹۵ درصدش به خاطر مسیریابی هست و این که هر فرد مسیری که خودص میشناسه رو بهتر میدونه … حل میشه!!! واقعا ما راننده ها رو ناراحت میکنن!!! تو این حجم شلوغی پایین بودن کرایه ها خرج بالای ماشین وووووو انتظارات فضایی از ما دارن مسافران!!!! مثلا دیروز من یکی رو سوار کردم بردمش مقصد ! به جای تشکر برگشته میگه که من که اینجا نمیخواستم بیام!!! میگم مسافر عزیز شما اینجا رو انتخاب ‌کردید! میگه من زدم فلان ساختمون! و با تعجب میگه مگه شما نمیشناسی فلان ساختمون رو!! میگم آخه ما مگه اسم ساختمون ها رو باید بلد باشیم! شما باید مقصدتون رو درست بزنید! ما وظیفه داریم شما رو تو مقصدی که انتخاب میکنید برسونیم و میرسونیم!! بعد یکی با مسافر تماس گرفت که کجا هستی برگشته میگه راننده نمیشناسه باید بگرده منم الاف کرده!!!!
    من یه موردی رو هم به تپسی میگم هم به مسافرین عزیز!!
    اون راننده تاکسی هایی که کارشون این هست زیر ده درصدشون تو این اپلیکیشن ها مشغول هستن به خاطر این که قسمت ها پایین هست! . تو این اپلیکیشن ها بیشتر از نود درصد راننده ها تو مسیری که میرن چند نفر رو جا به جا میکنن!!! ، مثلا جایی ‌که ۲۰۰ تومن کرایش هست در اصل ، تو تپسی ۱۰۰ ۱۲۰ تومن قیمت گذاری میشه!! و تپسی هم درصد برمیداره که این مبلغ تقریبا ۸۰ تومن ۱۰۰ تومن میشه!! قبلا که از خیابون دربست میگرفتید و یا آژانس میگرفتید ۲۰۰ تومن میگرفتن تو خیابون هم ده پانزده دقیقا میچرخوندتون تا جایی که میخواید پیدا بکنید ولی الان کرایه ها خیلی پایین هست! مسیرتون درست بزنید وپیاده بشید!!! اینو در نظر بگیرید که چهار روز دیگه نمیتونید یه ماشین پیدا بکنید و جا به جا بشید و مجبور میشید تو خیابون دنبال ماشین بگردید و دو برابر بیشتر هزینه بکنید!! قدرشناس باشید!!! همین الان خیلی وقت ها میبینم که صفر ها راننده پیدا نمیکنن!!!

    1. پشتیبانی تپسی می گوید

      همراه عزیز ، سلام
      ممنونیم از پیشنهادتون و موردی که فرمودین را منتقل خواهیم کرد.