در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

مزایای کار در تاکسی اینترنتی چیست؟

اگر متولد دهه هفتاد به قبل باشید، به طور حتم به یاد دارید که در خیابان‌های شهرهای مختلف کشور حتی تهران، مسافربرهای شخصی که اکثرا ماشین‌های پیکان فرسوده داشتند، برای جابه‌جایی مسافر در سطح شهر رفت‌و‌آمد می‌کردند و در صندلی جلو خودرو دو مسافر جا می‌دادند! این شرایط تا سال‌ها تنها گزینه شهروندان در روزهای گرم و سرد سال برای جابه‌جایی بود! از طرف دیگر رانندگان نیز یا باید جذب آژانس‌های محلی با تعرفه‌ها و کمیسیون نامشخص و بعضا بالا می‌شدند یا به عنوان مسافربر شخصی فعالیت می‌کردند. از یک دهه قبل اما با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی شرایط تغییر کرد. استاندارد جدیدی در زمینه جابه‌جایی مسافر شکل گرفت و مسافران و رانندگان هر دو سود بردند. در این مقاله از وبلاگ تپسی قرار است در رابطه با مزایای کار در تاکسی اینترنتی صحبت کنیم.

تاکسی اینترنتی چیست؟

قبل از آنکه به سراغ مزایای کار در تاکسی اینترنتی برویم، بهتر است تعریفی کوتاه از این کسب‌وکار ارائه دهیم.

تاکسی اینترنتی محصولی بر پایه اقتصاد دیجیتال است که توانسته با برقراری ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی بین مسافر و سفیر، فرایند سفرهای شهری و بین‌شهری را به استانداردی جدید برساند.

تاکسی‌های اینترنتی بر پایه استفاده از اپلیکیشن کاربردی برای سفیر و مسافر فعالیت می‌کنند. تاریخچه راه‌اندازی تاکسی اینترنتی به سال 2009 و آغاز به کار شرکت اوبر در امریکا بازمی‌گردد.

در ایران نیز تاکسی‌های اینترنتی از دهه 90 وارد فضای کسب‌وکار دیجیتال شدند و توانستند جای پای خود را در بازار حمل‌ونقل باز کنند.

مزایای کار در تاکسی اینترنتی برای سفیران

همانطور که گفتیم با ورود به این کسب‌وکار، بازار کار شغل رانندگی زیر و رو شد! رانندگان توانستند با خیال راحت و آزادی عمل بیشتری در سطح شهر فعالیت کنند.

دیگر رساندن مسافر و بازگشت خالی ماشین معنا نداشت و صرفه اقتصادی شغل رانندگی بیشتر شد. از دیگر مزایای کار در تاکسی اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         اپلیکیشن کاربردی، به‌روز و کاربرپسند از مزایای کار در تاکسی اینترنتی

سفیران می‌توانند با طی کردن مراحل ثبت‌نام، با دانلود اپلیکیشن رانندگان تپسی از امکانات این محصول بهره‌ ببرند.

این اپلیکیشن در تمام نقاط شهر امکان پذیرش درخواست مسافر برای سفیران را میسر می‌کند. همچنین از امکانات این اپلیکیشن برای رانندگان می‌توان به مسیریاب آنلاین و به‌روز نام برد.

سفیران تپسی با دانلود و اپدیت اپلیکیشن رانندگان می‌توانند از جدیدترین امکانات و طرح‌های تشویقی تپسی بهره‌مند شوند.

·         ساعت کاری منعطف

یکی دیگر از مزایای کار در تاکسی اینترنتی و سامانه تپسی، ساعت کاری منعطف است. رانندگان در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهند، می‌توانند با آنلاین شدن در اپلیکیشن تپسی، درخواست مسافران را قبول کنند.

با فعالیت در تاکسی اینترنتی دیگر دغدغه پرکردن ساعت کاری و تاخیر و … را نخواهید داشت. البته هرچه ساعت فعالیت شما در اپلیکیشن بیشتر باشد، درآمد نهایی شما نیز بیشتر خواهد شد.

·         طرح‌های تشویقی متنوع و دوره‌ای

تپسی هوای سفیران را دارد! به همین خاطر به صورت دوره‌ای طرح‌های تشویقی متنوعی را برای آنان فعال می‌کند. از این طرح‌های تشویقی می‌توان به کمیسیون صفر برای سفیران، درآمد تضمینی ساعتی و … اشاره کرد.

طرح‌های تشویقی تاکسی اینترنتی به صورت شهر به شهر و در زمان‌های مختلف اجرا می‌شود. در کنار این طرح‌ها، هر سفیر با توجه به میزان کارکرد خود نیز از مشوق‌های تپسی بهره‌مند خواهد شد.

·         خرید اقلام مصرفی ماشین با تخفیف بالا

یکی دیگر از مزایای کار در تاکسی اینترنتی تپسی خرید اقلام مصرفی خودرو با تخفیف بالا است. تپسی با راه‌انداختن تپسی گاراژ، اقلام مصرفی ماشین مانند روغن، لاستیک، تسمه و … را با تخفیف قابل توجهی برای سفیران عرضه می‌کند.

با توجه به فعالیت روزانه سفیران و استهلاک ماشین‌ها، فروش این اقلام با تخفیف می‌تواند تاثیر زیادی در درآمد نهایی سفیران داشته باشد.

·         پشتیبانی 24 ساعته

رانندگان با فعالیت در تاکسی آنلاین می‌توانند از پشتیبانی 24 ساعته تلفنی بهره‌مند شوند. آنان در صورت وقوع هر اتفاقی در هنگام سفر، تنها کافی است با شماره پشتیبانی شرکت تماس گرفته و مسئله را حل کنند.

·         امکان انتخاب موقعیت جغرافیایی دلخواه برای کار

رانندگان تاکسی آنلاین می‌توانند موقعیت جغرافیایی دلخواه خود برای فعالیت را انتخاب کنند. انتخاب موقعیت فعالیت راننده به عوامل مختلفی از جمله ساعت ترافیک، میزان مسافر، قیمت سفر و … بستگی دارد.

·         شغل دوم پردرآمد

حتی اگر به فکر فعالیت تمام وقت در شغل رانندگی نیستید، کار در تاکسی اینترنتی می‌تواند به عنوان یک شغل دوم انتخاب شود. مخصوصا برای کارمندانی که با ماشین شخصی به محل کار خود می‌روند و در مسیر برگشت به فکر کسب درآمد بیشتر هستند.

·         بدون نیاز به دوره آموزشی

یکی دیگر از ویژگی‌های کار در تاکسی آنلاین عدم نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی است. البته مسلم است که سفیران باید در زمینه رانندگی مهارت لازم را داشته باشند و به لحاظ اخلاقی مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرند.

ما در وبلاگ تپسی در مقاله‌ای با عنوان « ۱۰ نکته مهم درباره نحوه برخورد راننده با مسافر» در این زمینه صحبت کرده‌ایم.

مراحل  آغاز به کار در تاکسی اینترنتی

برای شروع فعالیت در تاکسی اینترنتی تپسی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ورود به صفحه ثبت‌نام آنلاین رانندگان تپسی و وارد کردن شماره همراه
  2. دریافت کد تاییدیه از طرف تاکسی اینترنتی
  3. بارگذاری مدارک شخصی و اوراق شناسایی
  4. بارگذاری مدارک ماشین
  5. مطالعه قوانین و مقررات
  6. احراز هویت آنلاین از طریق ارسال ویدئو و عکس
  7. گرفتن تاییدیه از طرف پلیس توسط تاکسی اینترنتی
  8. احراز صلاحیت راننده و آغاز به کار

همین امروز در تپسی ثبت نام کنید

اگر صاحب یک وسیله نقلیه ایمن هستید، مهارت رانندگی دارید و اهل تعامل هستید، فعالیت در تاکسی اینترنتی گزینه مناسبی برای شما است.

رانندگان با افزایش ساعات فعالیت خود می‌توانند درآمد بالایی کسب کرده و از مزایای کار در تاکسی اینترنتی بهره ببرند.

سوالات متداول

1-      آیا ثبت نام در تپسی رایگان است؟

بله. ثبت نام در تاکسی اینترنتی تپسی رایگان است.

2-      برای ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی علاوه بر تاییدیه پلیس بابت سوپیشینه که توسط خود شرکت گرفته می‌شود، بارگذاری مدارک شناسایی و همچنین مدارک خودرو در سایت مجموعه الزامی است.

3-      آیا می‌توانم به صورت پاره‌وقت در تاکسی اینترنتی کار کنم؟

بله، یکی از مزایای بزرگ تاکسی‌های اینترنتی این است که شما می‌توانید به صورت پاره‌وقت کار کنید و ساعات کاری خود را با توجه به نیاز و برنامه روزانه‌تان تنظیم کنید.

4-      چگونه می‌توانم درآمد خود را در تاکسی اینترنتی افزایش دهم؟

شما می‌توانید با انتخاب ساعات پیک کاری (مانند صبح‌ها یا عصرها) که تقاضای سفر بیشتر است، درآمد خود را افزایش دهید. همچنین طرح‌های تشویقی نیز روی درآمد نهایی شما تاثیرگذار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.