در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

مرخصی رانندگان تاکسی و راهنمای ثبت آنلاین و حضوری آن

رانندگان تاکسی برای گرفتن مرخصی می‌توانند به سامانه دریافت مرخصی تاکسیرانی شهر خود مراجعه کنند؛ با مراجعه به این سامانه رانندگان این امکان را دارند که بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی، مرخصی خود را به صورت روزانه ثبت کنند. البته وجود سامانه آنلاین به این معنا نیست که نمی‌توان به صورت حضوری برای مرخصی اقدام کرد بلکه وجود چنین امکانی، کار را برای رانندگان تاکسی در میان مشغله‌هایشان راحت کرده است.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید زیرا قرار است تا درباره سامانه ثبت مرخصی آنلاین به شما بگوییم و در کنار آن، نحوره ورود به سایت و دریافت برگه مرخصی مخصوصا از طریق کارت ملی را آموزش دهیم.

مرخصی آنلاین تاکسی

سایت مرخصی تاکسی تهران توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری پایتخت به‌منظور سهولت رانندگان تاکسی در ثبت مرخصی راه‌اندازی شده است. تا قبل از طراحی این سامانه رانندگان برای دریافت برگه مرخصی از تاکسیرانی مخصوصا در تهران، باید فقط به‌صورت حضوری به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مراجعه می‌کردند و اینگونه برای ثبت درخواست و دریافت مرخصی خود اقدام می‌کردند. اما با وجود این سامانه، دیگر امکان ثبت مرخصی به صورت آنلاین هم برای رانندگان تاکسی وجود دارد و احتیاجی به مراجعه حضوری نیست.

البته علاوه‌بر راحتی رانندگان، حجم مراجعات حضوری به این سازمان نیز کاهش پیدا کرده و همین باعث سهولت انجام روند ثبت و دریافت برگه مرخصی تاکسی شده است.

برگه مرخصی تاکسی

برگه مرخصی رانندگان هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین صادر می‌شود. برای دریافت این برگه به صورت حضوری کافیست مدارک هویتی و مدارک ماشین را به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مراجعه کنید و آنها را به‌همراه درخواست کتبی خود تحویل دهید.

برای دریافت برگه مرخصی به‌صورت غیر حضوری هم باید به سایت مراجعه کرده و پس از وارد کردن مشخصات شناسایی و انتخاب گزینه مرخصی، درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

ثبت مرخصی رانندگان به صورت آنلاین

ابتدا به سایت تاکسیرانی شهرتان مراجعه کنید و بعد از وارد کردن مشخصات شناسایی و انتخاب گزینه مرخصی، درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. بعد از ثبت موفقیت‌آمیز درخواستتان توسط مسئول بررسی، برگه مرخصی شما ثبت شده و بعد از آن دیگر امکان دریافت برگه مرخصی تاکسی تهران برایتان وجود خواهد داشت.

راهنمای ثبت آنلاین مرخصی رانندگان

به سایت تاکسیرانی شهرتان مراجعه کنید و در صفحه اول سایت، روی گزینه دریافت خدمات غیرحضوری کلیک کنید. برای ورود، باید مشخصات فردی و تاریخ تولد خود را در هنگام ورود به سامانه وارد کنید. بعد از آن سه گزینه باشگاه رفاه تاکسیرانان، شرکت‌ها و دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی و درخواست مرخصی را پیش روی خود می‌بینید.

برای ثبت درخواست مرخصی، گزینه‌ای که تحت همین عنوان وجود دارد را انتخاب کنید و بعد طبق مراحل زیر جلو بروید:

نکات دریافت برگه مرخصی تاکسی با کد ملی

برای ثبت مرخصی، در ابتدا شماره کد ملی خود را ثبت کنید و بعد تاریخ تولدتان را بزنید و بعد از آن روی گزینه ورود کلیک کنید. دیگر از این مرحله به بعد، وارد بخش مرخصی شوید و درخواست خود را ثبت کنید.

نکته! با توجه به این که این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده، ممکن است مشکلاتی هنگام کار کردن با آن برایتان پیش بیاید، اگر موفق به ثبت آنلاین مرخصی خود نشدید، می‌توانید به‌صورت حضوری به تاکسیرانی شهر خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

مرخصی راننده تاکسی

دانلود نرم افزار مرخصی تاکسیرانی

برای ثبت مرخصی رانندگان به صورت آنلاین، شهرداری نرم‌افزاری مخصوص هر شهر همچون تهران، مشهد، ساری، … طراحی کرده بود که روی تمامی دستگاه‌ها نصب می‌شد اما با توجه به آخرین بروزرسانی این برنامه و مشکلات به وجود درآمده در آن، فعلا این برنامه کار نمی‌کند. برای همین بهترین روش برای ثبت مرخصی رانندگان، مراجعه حضوری یا ثبت درخواست آنلاین است.

قبل از خروج از خط حتما مرخصی خود را ثبت کنید!

اگر راننده تاکسی هستید، حتما قبل از سفر یا خروج از خط درخواست مرخصی خود را ثبت کنید زیرا در صورت برخورد با پلیس راهور، جریمه و مجازات خواهید شد. البته اگر چنین محدودیت‌هایی برایتان سخت است، می‌توانید از طریق صفحه ثبت نام راننده تپسی، شراط پیوستن به ناوگان ما را مطالعه کنید. در صورت تمایل، تنها در عرض 10 دقیقه می‌توانید یکی از سفیران تپسی شوید.

اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در زمینه این مقاله هم اگر سوالی دارید، از ما بپرسید. همچنین اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید یا تجربه خاصی را کسب کرده‌اید، با ما و دیگر خوانندگان تپسی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول ثبت مرخصی راننده تاکسی

در ادامه برخی از پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه مرخصی رانندگان تاکسی وجود دارد را مطرح کرده و پاسخ داده‌ایم:

داشتن برگه مرخصی تاکسیرانی چه لزومی دارد؟

خروج از خط و مسافرت بدون داشتن تاکسی، مرخصی تلقی شده و تبعات گوناگونی همچون جریمه توسط پلیس راهور را به همراه دارد، برای همین داشتن برگه مرخصی در چنین شرایطی الزامی است.

دریافت مرخصی آنلاین تاکسی تهران با کد ملی چگونه است؟

بعد از ورود به سامانه تاکسیرانی تهران کد ملی خود را وارد کرده و درخواست مرخصی خود را ثبت کنید. بعد از آن به راحتی وارد سامانه خواهید شد.

مرخصی رانندگان تاکسی تهران چگونه است؟

رانندگان تهرانی برای ثبت مرخصی خود می‌توانند همچون رانندگان دیگر شهرها به‌صورت حضوری به سازمان تاکسیرانی تهران مراجعه کنند. همچنین قابلیت ثبت آنلاین مرخصی نیز برای رانندگان تهرانی وجود دارد. مرخصی تاکسی تهران با کد ملی همچون دیگر شهرها امکان‌پذیر است. هرچند که در حال حاضر باید برای ثبت مرخصی به‌صورت حضوری اقدام کنید.

نحوه دریافت برگه مرخصی تاکسی تهران اینترنتی چگونه است؟

کافیست که رانندگان تهرانی وارد سایت taxi.tehran.ir شوند و در خواست مرخصی خود را ثبت کنند. جواب درخواست بعد از بررسی توسط مسئول مربوطه، اعلام خواهد شد.

مرخصی رانندگان شهرهای دیگر چگونه ثبت می شود؟

درخواست مرخصی رانندگان تاکسی شیراز با مرخصی رانندگان تاکسی اصفهان و دیگر شهرها یکسان است و روند مشابهی هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین دارد. البته سامانه مرخصی تاکسیرانی شهرهای مختلف ایران با هم متفاوت است و هر شهر سامانه و سازمان مخصوص به خودش را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.