در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

برگ برنده مسافرت‌های جاده‌ای این است که این مدل از سفرکردن همراه با حق انتخاب‌های فراوان است، از حق انتخاب ماشین مناسب سفر گرفته تا همراهان و ساعت و زمان رفت و برگشت، همه از مزیت‌های سفر با ماشین شخصی است. اما یکی از سوالاتی که معمولا در این زمان پیش می‌آید این است که بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت کدام مدل‌ها هستند؟ آیا خودروهای خراجی برای سفر جاده‌ای در ایران مناسبند؟

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا بهترین ماشین‌ ایرانی برای سفر را به همراه ویژگی‌هایش به شما معرفی کنیم. همچنین راهی را برای کسب درآمد در سفر هم به شما خواهیم گفت.

معرفی ماشین ایرانی برای مسافرت

برای انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت معیارهای مختلفی را می‌توانیم به عنوان بهترین ویژگی های ماشین مسافرت درنظر بگیریم.

برای مثال ممکن است هنگام سفر، شتاب خودرو اهمیت زیادی داشته باشد، یا اینکه امنیت بالای ماشین مهم تر باشد. تمامی این موارد به سبک رانندگی شما در سفر بستگی دارد. اما ما سعی کرده‌ایم انواع ماشین های ایرانی برای مسافرت را براساس ویژگی‌های مختلفی درنظر بگیریم و در این مقاله به شما معرفی کنیم.

اما بهتر است نگاهی بیندازیم به ویژگی‌های مهم یک وسیله نقلیه برای سفر جاده‌ای.

ویژگی‌های مهم بهترین ماشین ایرانی برای سفر

اما بهترین ماشین ایرانی برای سفر چطور انتخاب می‌شود؟ پاسخ این سوال آسان است! داشتن ویژگی‌هایی مثل ایمنی، استفاده کم از سوخت، تعلیق مناسب، فن خوب و تهویه بی نقص، ویژگی‌های ماشین‌های مناسب سفرهای خانوادگی هستند. در ادامه برای توضیح اهمیت هر کدام از این موارد، به تفکیک به بررسی هر کدام می‌پردازیم:

تهویه مناسب

تصور کنید که قرار است ساعت‌ها در ماشین در حال حرکت باشید؛ قطعا برای جلوگیری از کلافه شدن و تغییر خلق و خو، یک سیستم تهویه عالی نقشی اساسی را بازی می‌کند.

فرقی نمی‌کند که در فصل گرما باشید یا سرما، به‌هرحال سلامت تهویه ماشین روی کیفیت سفر تاثیر خواهد گذاشت.

ماشین ایمن

داشتن متعلقات ایمنی مثل ایربگ‌های پرده‌ای برای صندلی‌های جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تصادف عقب و جلو، سیستم‌های کمک‌راننده و ترمز اضطراری، ایمنی ماشین را در سفر تامین می‌کنند.

البته مهم‌تر از متعلقات ایمنی، کیفیت بدنه ماشین است که در تعیین کننده ایمنی ماشین شما است.

مصرف سوخت پایین

سالیان سال است که تولیدکنندگان خودرو در جهان در پی کاهش مصرف سوخت ماشین‌های جدید هستند. ماشین‌های هیبرید، الکتریکی و گازسوز در همین راستا تولید شده‌اند.

با این حال خودروهایی مثل سمند، پژو 206، ال 90 در میان خودروهای داخلی و میتسوبیشی، ام وی ام و پیکانتو از جمله خودروهای کم‌مصرف خارجی هستند.

 توان فنی مناسب

توان فنی مناسب خودرو راننده را در پیچ و خم جاده و لحظات چالش یرانگیز همراهی می‌کند. یکی از اولین ویژگی‌هایی که هر خریدار ماشینی باید بررسی کند، توان فنی ماشین است.

ماشین اتومات

دنده اتومات کار بسیاری از راننده‌ها را راحت‌تر کرده است؛ دیگر لازم نیست که در هنگام هدایت ماشین اتومات با تغییر دنده، به چرخ‌ها فرمان تغییر سرعت و شتاب بدهید!

ماشین‌های اتومات همه کار را انجام می‌دهند. هرچند که لازم به ذکر است که در یادگیری رانندگی، اصول راندن مشاین دنده‌ای و اتومات هیچ تفاوتی با هم ندارد.

سیستم تعلیق مناسب

سیستم تعلیق بخشی از ماشین است که از انتقال ارتعاشان و تکان‌های خودرو مخصوصا در زمان حرکت روی سطوح ناهموار جلوگیری می‌کند. بهینه بودن سیستم تعلیق، سفر راحتی را برای راننده و همراهانش به ارمغان می‌آورد.

بهترین ماشین‌های ایرانی برای مسافرت

برای انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای سفر اول از همه به تعداد همراهانتان توجه کنید، اندازه ماشین تحت تاثیر تعداد همراهان است.

بعد از آن به این امر توجه کنید که قصد شما از سفر چیست؛ آیا قصد طبیعت‌گردی و فعالیت‌های آفرودی را دارید یا فقط در جاده و مسیرهای بین شهری رانندگی می‌کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، چند ماشین مناسب سفر را معرفی می‌کنیم.

دناپلاس

اولین خودرویی که قصد داریم به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ماشین ایرانی برای مسافرت معرفی کنیم، دنا پلاس است.

دنا پلاس دارای دو نوع موتور تنفس طبیعی است که همین امر آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

صندوق عقب بزرگ با گنجایش بالا، مصرف سوخت نسبتا کم، کابین بزرگ و جادار، تعلیق مناسب و عملکردی فنی با نمره قابل قبول از جمله ویژگی‌های دنا پلاس است.

پژو ۲۰۶ اس‌دی

بیش از 10 سال است که پژو 206 SD یکی از بهترین گزینه‌های ماشین ایرانی برای مسافرت است. ماشینی جمع و جور با توان فنی بالا و قیمتی مناسب.

حرکت نرم فرمان، امکانات مناسب ماشین و روان بودن حرکت ماشین از جمله دلایل محبوبیت این ماشین است. پژو 206 اس دی نسبت به نوع معمولی آن، محبوبیت بیشتری دارد.

تندر ال‌نود

ال 90 کابین جاداری دارد و صندوق عقبش فضای خوبی برای گذاشتن بار را در اختیار شما قرار می‌دهد. خودرویی نرم است و کیفیت سواری بالایی دارد.

کوبش‌های سیستم تعلیق این ماشین اذیت کننده نیست و بدنه آن استحکام خوبی دارد.

البته لازم است این نکته را خاطرنشان کنیم که فرم صندلی‌های ال90 برای سفرهای طولانی زیاد مناسب نیست و بهتر است از لوازم جانبی کمکی نشستن در این ماشین استفاده کنید.

پژو پارس

پژو پارس ماشینی محبوب در میان رانندگان ایرانی است. این ماشین در شهر توقعات را به خوبی برآورده می‌کند، در جاده و سفرهای زمینی هم امتحانش را به خوبی پس داده است.

مصرف سوختش کم است، فضای جاداری در پشت و جلوی ماشین دارد، گنجایش بالایی در صندوق عقب دارد و ماشینی اقتصادی محسوب می‌شود.

 بهترین ماشین خارجی برای مسافرت در ایران

از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ماشین خارجی برای مسافرت این است که این ماشین‎‌ ها، قدرتمند و آپشنال هستند و معمولا شاسی‌های بلندی دارند. همین ویژگی این ماشین‌ها را به بهترین خودرو برای کویرگردی و طبیعت‌گردی هم تبدیل کرده است.

میتوسبیشی پاجرو، چری آریزو 5، مزدا 3، تویوتا لندکروز و جک S5 از جمله بهترین ماشین‌های خارجی برای مسافرت در ایران هستند.

کیا سراتو

اگر دوست دارید با یک ماشین اسپرت سفر کنید، کیا سراتو گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. کیاسراتو خودرویی نیمه اسپورت است که طراحی ساده‌ای دارد.

از جمله ویژگی‌های کیا سراتو در سفر تنفس طبیعی آن، محفظه بزرگ در زیر نمایشگر، ترمز پارک بزرگ، کول باکس داشبورد، خروجی هوا برای ردیف بالا، دید مناسب به اطراف در رانندگی و دارا بودن ویژگی فول آپشن نقطه کور است.

برلیانس

عملکرد سیستم برقی فرمان، نرمی و هندلینگ مناسب از جمله ویژگی‌های خودوری برلیانس در جاده‌ها است. همچنین پایداری نسبی در عبور از پیچ‌ها، بزرگی فضای ماشین و محفظه بار و میزان بالای دید به بیرون از داخل کابین از جمله ویژگی‌های برلیانس در سفر از زبان کسانی است که تجربه سفر با آن را دارند.

جدول مقایسه بهترین ماشین ایرانی و خارجی برای مسافرت در ایران

برای این که انتخاب از میان انواع ماشین‌ها برایتان ساده باشد، در ادامه به جدول مقایسه بهترین ماشین ایرانی و خارجی محبوب برای مسافرت در ایران می‌پردازیم:

خودرومناسب جادهمناسب طبیعتمدلموجود در بازار
پژو 206 SDبلهخیرایرانیبله
جک اس 5بلهبلهخارجیبله
پژو پارسبلهخیرایرانیبله
پاجروبلهبلهخارجیبله
ال 90بلهخیرایرانیبله
مزدا 3بلهخیرایرانیبله

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی

تمامی ماشین‌های خارجی و ایرانی که بالاتر معرفی کردیم، برای سفرهای جاده‌ای مناسب هستند اما تنها بعضی از آن‌ها برای مسافت‌های طولاتی انتخابی مطمئن هستند.

دنا پلاس، ال 90، سمندف سورن، تارا، شاهین، فیدلیتی، دیگنیتی و پرستیژ از دسته خودورهایی هستند که می‌توان مسافت‌های طولانی را با خیال راحت در جاده با آنها پیمود.

بهترین ماشین برای مسافرت خانوادگی

مهم‌ترین فاکتور برای سفرهای خانوادگی، ایمنی ماشین، نرم بودن فرمان و از همه مهم‌تر، جادار بودن آن است. فیدلیتی، دیگنیتی، پژو پارس، پرستیژ و خودورهای گروه سدان گزینه‌های مناسبی هستند. انواع ماشین‌های شاسی بلند و کراس اوور، مینی‌ون‌ها و استیشن نیز دیگر گزینه‌های مناسب ماشین برای سفر خانوادگی هستند.

بهترین ماشین برای مسافرت جاده ای در ایران

کی ام سی K7، ال 90، سمند، سورن، شاهین، سایپا، فیدیلیتی، پرستیژ و دیگنیتی پرایم از جمله ماشین‌های مناسب برای سفرهای جاده‌ای در ایران هستند.

کسب درآمد با تپسی در سفر

خوبی سفر با ماشین شخصی این است که می‌توان که حتی در این زمان هم با آن کسب درآمد کرد. مثلا اگر تنها هستید یا تعداد همراهانتان کم است و شرایط مناسبی برای همراهی مسافری دیگر دارید، می‌توانید از طریق برنامه سفرهای بین شهری تپسی، همسفری جدید پیدا کنید و در عین حال، درآمدی هم در راه سفر کسب کنید. برای ثبت نام در این برنامه هم تنها کافی است وارد صفحه ثبت نام راننده شوید و به ناوگان تپسی بپیوندید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.