راننده 10 امتیازی تپسی باشید!
در پایان هر سفر تپسی، مسافران و سفیران با شرکت در نظرسنجی میزان رضایت خود از یکدیگر را اعلام میکنند. امتیاز قابل قبول برای ادامه همکاری با تپسی، 8.5 است و اگر میانگین امتیاز سفیر از این عدد کمتر شود، حساب کاربری او مسدود خواهد شد. تکرار این مورد، قطع همکاری با شما و مسدود شدن دائمی حساب سفیر را به دنبال خواهد داشت.
به دلیل اهمیت این موضوع، این مطلب را به راههای افزایش امتیاز اختصاص دادهایم و در ادامه نکاتی را برای افزایش امتیاز بیان میکنیم.
چه نکاتی برای مسافران تپسی اهمیت دارند؟
داشتن امتیاز بالا نه تنها لازمه قبول و انجام سفر در تپسی است بلکه نشاندهنده حرفهای بودن شماست. با رعایت چند نکته کوچک میتوانید بالاترین امتیاز را از مسافران دریافت کنید:
- رفتار مناسب و برخورد محترمانه
- رانندگی ایمن
- سلامت فنی خودرو
- حفظ نظافت خودرو
- رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
- مسیریابی درست
- عدم دریافت هزینه اضافی و خارج از قوانین
- تهویه و سرمایش و گرمایش مناسب خودرو
- تطابق مشخصات سفیر و خودرو با مشخصات ثبت شده در تپسی
چگونه یکی از رانندگان 10 امتیاز تپسی باشید؟
اگر میخواهید امتیاز خود را در تپسی افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید.
قبل از آنکه آنلاین شوید و درخواست سفر قبول کنید:
- حتما توجه کنید که مشخصات شما و خودرویتان با مشخصات ثبتشده در تپسی مغایرت نداشته باشد. در صورت بروز هرگونه تغییر، حتما آن را به اطلاع کارشناسان تپسی برسانید و از ثبت آن مطمئن شوید.
- خودرو را تمیز کنید و بوهای نامطبوع را از بین ببرید.
- مطمئن شوید به اندازه کافی بنزین دارید و موبایل شما شارژ است.
- از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید.
- ظاهری آراسته داشته باشید.
- مطمئن شوید که تمرکز و هوشیاری لازم برای رانندگی را دارید.
به محض قبول سفر:
- با استفاده از مسیریاب سریعترین راه را برای رسیدن به مبدا بیابید.
- بدون اتلاف وقت به سوی مبدا حرکت کنید.
- به نقطه دقیقی که مسافر روی نقشه نشانهگذاری کرده است برسید.
- سعی کنید تا حد امکان از کنسل کردن سفر خودداری کنید.
پس از رسیدن به مبدا:
- حضور شما از طریق برنامه به مسافر اعلام میشود. با این وجود اگر مسافر در مبدا حاضر نبود، میتوانید تماس بگیرید و یا از طریق نرم افزار به مسافر پیام ارسال کنید و حضور خود را اعلام کنید.
- در صورت عدم دریافت پاسخ از مسافر، 5 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت 5 دقیقه از حضور در مبدا، میتوانید با گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» بدون پرداخت جریمه سفر را لغو کنید.
در صورت نیاز به لغو سفر در مبدا:
توجه داشته باشید که طبق قوانین تپسی شما در هر روز مجاز به ثبت چهار لغو سفر هستید. میتوانید دو بار از گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» استفاده کنید که با گذشت 5 دقیقه پس از حضور شما در مبدا مسافر فعال خواهد شد. لغو سفر بدون جریمه در مرتبه سوم و چهارم تنها به دلیل مواردی به جز عدم حضور مسافر در مبدا امکانپذیر خواهد بود.
در حین انجام سفر:
- رفتار مناسبی با مسافران داشته باشید و از غر زدن، پرحرفی و لحن نامناسب بپرهیزید.
- به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید و از سرعت غیرمجاز و حرکات خطرناک جدا خودداری کنید.
- در حین رانندگی از انجام تماس و کار شخصی با تلفن همراه بپرهیزید.
- متناسب با فصل گرما و سرما، از سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید.
- استفاده از موزیک مناسب یا صدای کم رادیو در حین سفر میتواند برای مسافران خوشایند باشد. بهتر است صدای ضبط را بیش از اندازه بلند نکنید.
- از پرسیدن سوالات شخصی از مسافر پرهیز کنید.
- از مسیریاب استفاده کنید تا بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد دهد.
- در دریافت هزینه سفر از مسافر دقت کنید و درخواست هزینه اضافه نکنید.
در صورت بروز مشکل و در موقعیتهای دشوار:
- در صورتی که با مسافر به هرگونه مشکلی برخوردید، آرامش خودتان را حفظ کرده و صبورانه رفتار کنید.
- حین انجام سفر امکان تماس با پشتیبانی وجود دارد و میتوانید از گزینه امنیت در صورت مواجهه با موارد اضطراری هم استفاده کنید.
- پس از پایان سفر میتوانید با ثبت تیکت مشکل به وجود آمده در سفر را به پشتیبانی گزارش دهید تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.
امتیاز بالا کسب کنید و سفیر طلایی شوید
در صورتی که در هر فصل تعداد ۶۰۰ سفر انجام دهید و امتیاز بالای ۹ داشته باشید به عنوان سفیر طلایی شناخته خواهید شد و با اولویت نسبت به دیگر سفیران میتوانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. همچنین برای حفظ سلامت و نظافت خودرو میتوانید از خدمات ویژه سفیران تپسی مانند تخفیف خرید رینگ و لاستیک، خرید روغن موتور با تخفیف، تخفیف کارواش و … بهرهمند شوید.
به سادگی و در کمتر از ۱۰ دقیقه میتوانید به عنوان راننده تپسی ثبتنام و شروع به کار کنید.
تپسی کلاه برداره تپسی طرح گذاشته ی نفرو معرفی کنی بعد از معرفی طی مدت ۳ روز ۳۰تا سفر بره بهش ۱میلیون به راننده ک اونی ک معرفی شد داده میشوند من ۳۱ تا سفر رفتم الانم ۲۰ روز گذاشته هی میگن صبور باشید تا بررسی شود اگه نمیخوای بدید چرا الکی طرح میذارید
همراه گرامی ، سلام
جهت بررسی این مورد از طریق ثبت تیکت در بخش پشتیبانی اقدام کنین.
سلام و عرض ادب..واقعا یکسری مسافرین فکر میکنن سفیر تپسی راننده شخصیشون هست که حالت دستوری میگیرن و طلبکار هستن..اینکه فقط رعایت احترام از طرف راننده باشه واقعا ظلم هست..با کمترین هزینه دارن جابجا میشن تشکر نخواستیم ازشون حداقل رعایت احترام رو انجام بدن..و اینکه مدتیه کیفیت ماشین من رو زده متوسط تازه اولش ضعیف بود..ماشین من در حد صفر هستش هنوز مشمای رو صندلی رو باز نکردم..دلیل این همه امتیاز دهی مغرضانه رو نمیدونم..باتشکر
همراه گرامی، سلام
رعایت اصول اخلاقی و احترام از سمت طرفین لازم است و مسافر نیز حق بی احترامی به سفیر را نداره، در صورت بروز مشکل بابت سفرتون از طریق ثبت تیکت در بخش پشتبانی اعلام کنین تا پیگیری و طبق قوانین با مسافر خاطی برخورد بشه.
باسلام سیستم امتیاز دهی به راننده یا بلعکس راننده به مسافر بیشترازاینکه مفیدباشه مضره چون تیم تپسی حضوری درزمان سفرنداره که بدونه کی راست میگه وکی دروغ بهتره کلا جمعش کنید وبجاش گزینه پیشنهاد وانتقاد رو بذارید تاهرمسافریاراننده ای ناراضیه باذکر دلیل وثبت مشخصات بیان کنه اینجوری بهتروموثرتره حساب راننده ام بیخودی مسدود نمیشه وکسی نمیتونه بیخودی نمره منفی واردکنه واگرپیشنهادی هم برای سفربهترداره وارد کنه -تپسی نباید هیچوقت یکطرفه از مسافر یا راننده جانبداری کنه واین خلاف انصاف وعدالته
معین عزیز ، سلام
ممنونیم از پیشنهادتون و موردی که فرمودین را منتقل خواهیم کرد.
سلام اگر لطف کنید مثل همه نرم افزارها رای گیری را از یک تا پنج قرار دهید . بعصی مسافران واقعا بیخودی امتیاز ۱ می دهند که در این صورت کلی از امتیاز راننده کم میشود . هر روز ماشین تمیز برخورد خوب داریم . مبدا و مقصد را اشتباه میزنند میندازند گردن راننده و یا عمدا مقصد را نزدیکتر می زنند که کرایه کمتر بدهند کرایه را کامل نمی دهند جرات نیست بگیم چرا کم هست سریع امتیاز یک می دهند . سیستم نظر سنجی به ضرر راننده هست . ولی مسافر هیچ تاثیری ندارد . من خودم دیروز مسافر سه بار کنسل کرد دوباره برای بار چهارم درخواستش آمد
سلام، علت بی احترامی از سوی تپسی به رانندگان چیست؟
سلام، امتیاز منو کم میکنین بدون دلیل،
معنی این کار چیه؟
سلام، امروز شش سفر انجام دادم. برخورد مناسب، خودرو تمیز و مرتب، سفرهای مسیر بلد و استفاده از مسیریاب، و مسافرها بکبا رضایت خداحافظی کردند. الان دیدم کلی امتیاز کسر شده از من. علتش چیه؟
دوست عزیز، نحوه محاسبه امتیاز شما بر اساس میانگین امتیازدهی مسافران می باشد. از لحظه اتمام سفر، صفحه نظرسنجی بر روی نرم افزار مسافر نمایش داده می شود ولی ممکن است مسافر در آن لحظه امتیازی ثبت نکند و در ابتدای سفر بعدی اش امتیاز شما را ثبت کند. به همین دلیل ممکن است در روزهای که حتی سفری انجام نداده اید امتیاز شما کم و یا زیاد شود.
من مطمئنم این برا همون شش تا سفره، اگه خواستین چک کنیم ببینیم کی راست میگه.
و حالا بفرض سفرهای قبلی باشه، اونا هم ایرادی توشون نبوده.
اینا هم به کنار، من نباید بدونم علت این کم و زیاد شدن ها چیه تا اونارو اصلاح کنم؟
سلام نحوه تعامل با مسافر یعنی چی
من کیفیت خودرو زده مناسب کیفیت خدمات زده مناسب تنحوه تعامل با مسافر زده نامناسب اینو متوجه نمیشم روزانه حداقل ۲بار از طرف پشتیبانی با من تماس میگیرن میگن مسافر تماس داشته از شما تشکر و قدردانی کرده پس چطور تعامل با مسافرم پائینه تو اپلیکشنم
سلام
لطفا امتیاز های منفی و نقاط ضعف رو اعلام بفرمایید به سفیران که حداقل بتوانند انها ا برطرف کنند و اصلا منصفانه نیست امتیاز دهی مسافران .
من دوتا سوال میپرسم سر سوال سوم مسافر با لحن نامناسب یا ناراضی اعلام نظر میکنه یا میفرمایند همه چی عالی ولی در زمان اتمام سفر نمره منفی میدهند .
امتیاز من ۹/۹۲ بود ولی یکبارع به ۹/۸۲نزول پیدا کرد .
سفیر عزیز در نسخه جدید نرم افزار سفیران جزئیات امتیازات کسب شده برای شما قابل مشاهده است.
واقعا عالی بود توجیح شدم