راننده 10 امتیازی تپسی باشید!
در پایان هر سفر تپسی، مسافران و سفیران با شرکت در نظرسنجی میزان رضایت خود از یکدیگر را اعلام میکنند. امتیاز قابل قبول برای ادامه همکاری با تپسی، 8.5 است و اگر میانگین امتیاز سفیر از این عدد کمتر شود، حساب کاربری او مسدود خواهد شد. تکرار این مورد، قطع همکاری با شما و مسدود شدن دائمی حساب سفیر را به دنبال خواهد داشت.
به دلیل اهمیت این موضوع، این مطلب را به راههای افزایش امتیاز اختصاص دادهایم و در ادامه نکاتی را برای افزایش امتیاز بیان میکنیم.
چه نکاتی برای مسافران تپسی اهمیت دارند؟
داشتن امتیاز بالا نه تنها لازمه قبول و انجام سفر در تپسی است بلکه نشاندهنده حرفهای بودن شماست. با رعایت چند نکته کوچک میتوانید بالاترین امتیاز را از مسافران دریافت کنید:
- رفتار مناسب و برخورد محترمانه
- رانندگی ایمن
- سلامت فنی خودرو
- حفظ نظافت خودرو
- رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
- مسیریابی درست
- عدم دریافت هزینه اضافی و خارج از قوانین
- تهویه و سرمایش و گرمایش مناسب خودرو
- تطابق مشخصات سفیر و خودرو با مشخصات ثبت شده در تپسی
چگونه یکی از رانندگان 10 امتیاز تپسی باشید؟
اگر میخواهید امتیاز خود را در تپسی افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید.
قبل از آنکه آنلاین شوید و درخواست سفر قبول کنید:
- حتما توجه کنید که مشخصات شما و خودرویتان با مشخصات ثبتشده در تپسی مغایرت نداشته باشد. در صورت بروز هرگونه تغییر، حتما آن را به اطلاع کارشناسان تپسی برسانید و از ثبت آن مطمئن شوید.
- خودرو را تمیز کنید و بوهای نامطبوع را از بین ببرید.
- مطمئن شوید به اندازه کافی بنزین دارید و موبایل شما شارژ است.
- از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید.
- ظاهری آراسته داشته باشید.
- مطمئن شوید که تمرکز و هوشیاری لازم برای رانندگی را دارید.
به محض قبول سفر:
- با استفاده از مسیریاب سریعترین راه را برای رسیدن به مبدا بیابید.
- بدون اتلاف وقت به سوی مبدا حرکت کنید.
- به نقطه دقیقی که مسافر روی نقشه نشانهگذاری کرده است برسید.
- سعی کنید تا حد امکان از کنسل کردن سفر خودداری کنید.
پس از رسیدن به مبدا:
- حضور شما از طریق برنامه به مسافر اعلام میشود. با این وجود اگر مسافر در مبدا حاضر نبود، میتوانید تماس بگیرید و یا از طریق نرم افزار به مسافر پیام ارسال کنید و حضور خود را اعلام کنید.
- در صورت عدم دریافت پاسخ از مسافر، 5 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت 5 دقیقه از حضور در مبدا، میتوانید با گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» بدون پرداخت جریمه سفر را لغو کنید.
در صورت نیاز به لغو سفر در مبدا:
توجه داشته باشید که طبق قوانین تپسی شما در هر روز مجاز به ثبت چهار لغو سفر هستید. میتوانید دو بار از گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» استفاده کنید که با گذشت 5 دقیقه پس از حضور شما در مبدا مسافر فعال خواهد شد. لغو سفر بدون جریمه در مرتبه سوم و چهارم تنها به دلیل مواردی به جز عدم حضور مسافر در مبدا امکانپذیر خواهد بود.
در حین انجام سفر:
- رفتار مناسبی با مسافران داشته باشید و از غر زدن، پرحرفی و لحن نامناسب بپرهیزید.
- به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید و از سرعت غیرمجاز و حرکات خطرناک جدا خودداری کنید.
- در حین رانندگی از انجام تماس و کار شخصی با تلفن همراه بپرهیزید.
- متناسب با فصل گرما و سرما، از سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید.
- استفاده از موزیک مناسب یا صدای کم رادیو در حین سفر میتواند برای مسافران خوشایند باشد. بهتر است صدای ضبط را بیش از اندازه بلند نکنید.
- از پرسیدن سوالات شخصی از مسافر پرهیز کنید.
- از مسیریاب استفاده کنید تا بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد دهد.
- در دریافت هزینه سفر از مسافر دقت کنید و درخواست هزینه اضافه نکنید.
در صورت بروز مشکل و در موقعیتهای دشوار:
- در صورتی که با مسافر به هرگونه مشکلی برخوردید، آرامش خودتان را حفظ کرده و صبورانه رفتار کنید.
- حین انجام سفر امکان تماس با پشتیبانی وجود دارد و میتوانید از گزینه امنیت در صورت مواجهه با موارد اضطراری هم استفاده کنید.
- پس از پایان سفر میتوانید با ثبت تیکت مشکل به وجود آمده در سفر را به پشتیبانی گزارش دهید تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.
امتیاز بالا کسب کنید و سفیر طلایی شوید
در صورتی که در هر فصل تعداد ۶۰۰ سفر انجام دهید و امتیاز بالای ۹ داشته باشید به عنوان سفیر طلایی شناخته خواهید شد و با اولویت نسبت به دیگر سفیران میتوانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. همچنین برای حفظ سلامت و نظافت خودرو میتوانید از خدمات ویژه سفیران تپسی مانند تخفیف خرید رینگ و لاستیک، خرید روغن موتور با تخفیف، تخفیف کارواش و … بهرهمند شوید.
به سادگی و در کمتر از ۱۰ دقیقه میتوانید به عنوان راننده تپسی ثبتنام و شروع به کار کنید.
comment
با سلام و خسته نباشید. حساب کاربری من مدتیه مسدود شده. هرچقدر تلاش کردم بازش کنم موفق نشدم. اینم شماره ایه که باهاش حساب کاربری باز کردم…. کمک کنید لطفا
مسافر جلوی خودم تمام امتیازها رو به من داد و حتی مسافرها قبل از پیاده شدن از من تعریف و تشکر میکنند ولی نمیدونم چرا امتیازم پایین میاد تمام مواردی هم که ذکر شده رعایت کردم حتی مسافرها میگن اولین راننده ای هستید که می بینیم ماشبنش ضد عفونیه و ماشینشو ضد عفونی میکنه پس چرا امتیاز به جای این که بالا بره پایین میاد حتی یک مسافر نشست تو ماشین تا همراهش بیاد بعد پیاده بشه جلوی خودم نشون دا د که امتیازمو کامل زد ولی امتیازم پایین اومد دلیلشو نفهمیدم انگار با امتیاز با روح و روان آدما بازی میکنن
من دیگه نمیخام تو تپ سی کار کنم،اسنپ بهتره،خدا وکیلی تو یک روز ۳۰امتیاز از من کسر شد،خودمم موندم حیرون که چی شده،دلیلش هم هیچ کس نمیگه،متاسفم برای خودم که عین یک نوکر در خدمت تپ سی بودم،و مطمن هستم این کسر امتیاز از جانب مسافر نبوده،حالا برید جایزه میلیونی برای معرفی سفیر بذارید.خیلی متاسفم،چون با این روش به خودتون ظلم میکنید.موفق باشید
سلام وخسته نباشید الان چندوقتی هست که کاربری منو مسدود کردین.من سال ۷۳ی دعوای کوچولو داشتم که بار۱ایت همدیگه پرونده بسته شده وپرونده بعد۱۵سال از بایگانی راکددادسرا حذفشده سوع پیشینه هم ندارم.پس دلیل مسدودیت کاربری من چیه میشه لطفا رسیدگی کنید
اقای مدیر عامل و سایر مسئولان محترم شرکت تپسی
سلام وخخسته نباشید
خواستم خیلی ساده بعرضتان برسانم – رانندگی یک شغل خطیر است و اینکه باید مانند تمام رشته کارهای خطیر مورد توجه قراربگیرد ونباید یکجانبه و کاسب کارانه با ان برخورد کرد!برای اطلاع – خواهشمندم : روزی نیم ساعت بروید کنار یک راننده تاکسی زرد قدیمی و موسفید کرده بنشینید و با او گفتمان کنید!شما که شغلتان حمل ونقل مسافر هست چرا از اختصاص نیم ساعت در روز و کسب معلومات شغلی خودتان ابا دارید؟باید از تجربیات ادم های استخون خوردکرده این شغل استفاده نمایید!این کارو بیزینس شماست!اینکه می فرمایید کنسلی سفر جریمه دارد؟ خوب چرا فقط راننده باید جریمه دهد؟ ایا رفتار زشت مسافران محله هایی مثل:میر داماد و پیروزی در تهران – که مسافران مثل اب خوردن سفر کنسل میکنند و گاه شده ۳ سفر بعد از رسیدن من به مقصد کنسل شده!!!خبردارید؟ و اینکه این یعنی اجبار!شما تنها خدماتی که راننده می دهید – عبارت از جور کردن مسافر هست!یعنی بعنوان یک شرکت اوپن سورس دارید در بازاریابی مسافر خدمات ارایه میکنید! وخودتان براین امر واقفید!راننده از طرف ماموران و دوربین های بیشمار کنترلی – رانندگان پرشمار دوردور کن و انبوه موتورسواران متهور وبی دقت ومتخلف – مکانیک و لوازم یدکی فروش و… تحت فشارند!من از شمایان گرامی نمی خواهم که وکیل راننده باشید فقط تقاضای اگاهی از اوضاع رانندگان مسافرکش و تصمیم درست بعد از ان را دارم!شما خواهشا همه مسافر ها را خوب وموادب و …نبینید! داستان پاره کردن صندلی را همه ما ایرانی ها چه در اتوبوس وچه تاکسی تجربه وافی وکافی داریم!امروزه به این امراض دسته های کثیر معتادان هم اضافه شده اند!که الان باندهای خانوادگی هستند و من خودم چنین مسافرانی هم در اسنپ وهم در تپسی سوار کرده ام. البته من بمقصد میرسونم اما نباید انتظار داشته باشم در محله هایی مثل “هرندی”و مسگر اباد و…راننده های دیگر هم مثل بنده – کنسل نکنند!عزیز جان این کار تخصصی هست و بکاربلد احتیاج داره!خواهشنا و امام حسینی(ع) بدادراننده جماعت برسید!
تمامی مطاب را خواندم
سلام.راننده تپسی با یک سال ونیم تجربه در تپسی هستم.تابستان کولر دایم روشن .توی ماشین خنک.مودب .حتی بدون داشتن یک مشکل در سفرها.به تمامی مسیرها اشنا.منظم و دقیق.ماشین فوق العاده تمیز و مرتب.توی ماشین همیشه حق با مسافر.درخواستهایی را قبول میکنم که بهم نزدیک باشن.زود به مسافر میرسم .ولی اکثرمسافر ها قدر شناس نیستند.امتیاز پایین میدن.بد اخلاق و طلبکار .مبدا را اشتباه روی نقشه ثبت میکنن.بعضی وقتها حتی پول ندارن میگن واریز میکنیم به حسابت ولی واریز نمیکنن .باید قوانین مسافر اصلاح بشه .واقعا راننده اذیت میشه .کمیسیون سفرهای زیر پنج تومن را حذف کنید تا مقرون به صرفه باشه.مسافر نباید هر طور خواست با راننده برخورد کنه .تپسی نیاز داره قوانین مسافر را بازبینی بکنه .
وقتی بهترین شرایط برای مسافر فراهم میکنی یا به هیچ عنوان امتیاز نمیده یا امتیاز بدون هیچ دلیلی کم میده
سلام نحوه امتیاز دهی در تپسی به هیچ عنوان منصفانه نیست و فقط و فقط به ضرر راننده میباشد