در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

راننده 10 امتیازی تپسی باشید!

در پایان هر سفر تپسی، مسافران و سفیران با شرکت در نظرسنجی میزان رضایت خود از یکدیگر را اعلام می‌کنند. امتیاز قابل قبول برای ادامه همکاری با تپسی، 8.5 است و اگر میانگین امتیاز سفیر از این عدد کمتر شود، حساب کاربری او مسدود خواهد شد. تکرار این مورد، قطع همکاری با شما و مسدود شدن دائمی حساب سفیر را به دنبال خواهد داشت.

به دلیل اهمیت این موضوع، این مطلب را به راه‌های افزایش امتیاز اختصاص داده‌ایم و در ادامه نکاتی را برای افزایش امتیاز بیان می‌کنیم.

چه نکاتی برای مسافران تپسی اهمیت دارند؟

داشتن امتیاز بالا نه تنها لازمه قبول و انجام سفر در تپسی است بلکه نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شماست. با رعایت چند نکته کوچک می‌توانید بالاترین امتیاز را از مسافران دریافت کنید:

  • رفتار مناسب و برخورد محترمانه
  • رانندگی ایمن
  • سلامت فنی خودرو
  • حفظ نظافت خودرو
  • رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی
  • مسیریابی درست
  • عدم دریافت هزینه اضافی و خارج از قوانین
  • تهویه و سرمایش و گرمایش مناسب خودرو
  • تطابق مشخصات سفیر و خودرو با مشخصات ثبت شده در تپسی

چگونه یکی از رانندگان 10 امتیاز تپسی باشید؟ 

اگر می‌خواهید امتیاز خود را در تپسی افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید.

قبل از آنکه آنلاین شوید و درخواست سفر قبول کنید: 

  • حتما توجه کنید که مشخصات شما و خودرویتان با مشخصات ثبت‌شده در تپسی مغایرت نداشته باشد. در صورت بروز هر‌گونه تغییر، حتما آن را به اطلاع کارشناسان تپسی برسانید و از ثبت آن مطمئن شوید.
  • خودرو را تمیز کنید و بوهای نامطبوع را از بین ببرید.
  • مطمئن شوید به اندازه کافی بنزین دارید و موبایل شما شارژ است.
  • از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید.
  • ظاهری آراسته داشته باشید.
  • مطمئن شوید که تمرکز و هوشیاری لازم برای رانندگی را دارید.

به محض قبول سفر:

  • با استفاده از مسیریاب سریع‌ترین راه را برای رسیدن به مبدا بیابید.
  • بدون اتلاف وقت به سوی مبدا حرکت کنید.
  • به نقطه دقیقی که مسافر روی نقشه نشانه‌گذاری کرده است برسید.
  • سعی کنید تا حد امکان از کنسل کردن سفر خودداری کنید.

پس از رسیدن به مبدا: 

  • حضور شما از طریق برنامه به مسافر اعلام می‌شود. با این وجود اگر مسافر در مبدا حاضر نبود، می‌توانید تماس بگیرید و یا از طریق نرم افزار به مسافر پیام ارسال کنید و حضور خود را اعلام کنید.
  • در صورت عدم دریافت پاسخ از مسافر، 5 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت 5 دقیقه از حضور در مبدا، می‌توانید با گزینه «مسافر در محل حاضر نشد» بدون پرداخت جریمه سفر را لغو کنید.

در صورت نیاز به لغو سفر در مبدا:

توجه داشته باشید که طبق قوانین تپسی شما در هر روز مجاز به ثبت چهار لغو سفر هستید. می‌توانید دو بار از گزینه‌ «مسافر در محل حاضر نشد» استفاده کنید که با گذشت 5 دقیقه پس از حضور شما در مبدا مسافر فعال خواهد شد. لغو سفر بدون جریمه در مرتبه سوم و چهارم تنها به دلیل مواردی به جز عدم حضور مسافر در مبدا امکان‌پذیر خواهد بود.

در حین انجام سفر:

  • رفتار مناسبی با مسافران داشته باشید و از غر زدن، پرحرفی و لحن نامناسب بپرهیزید.
  • به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید و از سرعت غیرمجاز و حرکات خطرناک جدا خودداری کنید.
  • در حین رانندگی از انجام تماس و کار شخصی با تلفن همراه بپرهیزید.
  • متناسب با فصل گرما و سرما، از سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید.
  • استفاده از موزیک مناسب یا صدای کم رادیو در حین سفر می‌تواند برای مسافران خوشایند باشد. بهتر است صدای ضبط را بیش از اندازه بلند نکنید.
  • از پرسیدن سوالات شخصی از مسافر پرهیز کنید.
  • از مسیریاب استفاده کنید تا بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به شما پیشنهاد دهد.
  • در دریافت هزینه سفر از مسافر دقت کنید و درخواست هزینه اضافه نکنید.

در صورت بروز مشکل و در موقعیت‌های دشوار:

  •  در صورتی که با مسافر به هرگونه مشکلی برخوردید، آرامش خودتان را حفظ کرده و صبورانه رفتار کنید.
  • حین انجام سفر امکان تماس با پشتیبانی وجود دارد و می‌توانید از گزینه امنیت در صورت مواجهه با موارد اضطراری هم استفاده کنید.
  •  پس از پایان سفر می‌‌توانید با ثبت تیکت مشکل به وجود آمده در سفر را به پشتیبانی گزارش دهید تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

امتیاز بالا کسب کنید و سفیر طلایی شوید

در صورتی که در هر فصل تعداد ۶۰۰ سفر انجام دهید و امتیاز بالای ۹ داشته باشید به عنوان سفیر طلایی شناخته خواهید شد و با اولویت نسبت به دیگر سفیران می‌توانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. همچنین برای حفظ سلامت و نظافت خودرو می‌توانید از خدمات ویژه سفیران تپسی مانند تخفیف خرید رینگ و لاستیک، خرید روغن موتور با تخفیف، تخفیف کارواش و … بهره‌مند شوید.

به سادگی و در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید به عنوان راننده تپسی ثبت‌نام و شروع به کار کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 نظرات
  1. سعید می گوید

    نحوه امتیاز که خیلی بی خود بود ولی تازه فهمیدم که از رانندگان تپسی مالیات گرفته میشود که هنگام ثبت نام اعلان نکرده اند که اگر صحت داشته باشد تو درد سر افتاده اند

  2. حسن می گوید

    سلام امتیاز دهی واقعا منصفانه نیست اسنپ عملکردش بهتره برای راننده ها

  3. ناشناس می گوید

    بنظر من اگر تعدا امتیازها یک تا پنج باشه بهتره

  4. مهدی می گوید

    واقعا من دو روز تپ سی کار کردم متاسفانه امتیاز من پایین اومد من چیکار باید میکردم خوش برخورد بودم ماشین خوش بو کننده داشت لبای تمیز بود ه دیگه چیکار میکردم رازی باشن ….بیام اخر سفر پول دستی بدیم رازی میشن………واقعا که قانون تاکسی انلابن اصلا بر ضد راننده بیچارس..خدا نگهدار

  5. ناشناس می گوید

    سلام. شیوه رای گیری اصلا منصفانه نیست و در حق راننده کم لطفی میشه. اگر مشکلی باشه باید از طرف مسافر گفته بشه و اگه منطقی بود امتیاز کم بشه نه اینکه مسافر هرطور که دوست داره امتیاز بده یا نده و اینطوری راننده متضرر بشه

  6. صبوري می گوید

    سلام من ٢ روزه سفیر تپسی شدم ۶ تا مسیر با تمام دقت و عملکرد خوب رفتم اخطار داده امتیاز پایین است خب راننده بدبخت چیکار کنه بعضیا نه رای میدن نه انصاف و وجدان کافی رو واسه رای دادن دارن
    شیوه رای گیری رو تعغیر بدید

  7. بابک می گوید

    من متوجه شدم یا بعبارتی کشف کردم که کرایه مسیرهای غرب و شمال شهر (بطور کلی مناطق اعیان نشین) شیراز بیشتر از مسیرهای (با مسافت مشابه یا یکسان) پایین شهر است؟!؟
    حداقل حدود سی درصد (میانگین) مسیرهای پایین شهر ارزانتر محاسبه می شوند در مقایسه با بالاشهر؟!
    چرا ما اعیان نشین ها باید بیشتر پول بدیم؟ آیا این انصاف است که اینگونه برما فشار اقتصادی وارد شود؟ چرا عدالت فقط باید برای ساکنین جنوب شهر اجرا شود؟ تافته جدابافته هستند مگر؟
    مستضعفین بی درد.

  8. اکار می گوید

    سلام تپسی به هیچ عنوان به فکر راننده نیست با هزینه های سربه فلک زده خودرو و کرایه های عجیب و غریب و مفت تپسی فقط سعی در نگهداشتن مسافرهاش داره و براش اصلا مهم نیست از این سر شهر تا اون سر شهر که قریب به یک ساعت طول میکشه و با این ترافیکهای سنگین شما با ۹ یا ۱۰ تومن مسافر رو به مقصد برسونی فقط فکر اینه که خودش به پورسانتش برسه از هر راننده ای حداقل روزی ۱۰ تومنم پورسانت بگیره خدا میدونه درامدش سر به کجاها که نمیزنه ماها کی میخایم از خواب غفلت بیدار بشیم الله اعلم

  9. وحید می گوید

    سلام. من کلا نزدیک به ۲۰ تا سفر انجام دادم در مدت سه ماه و امتیازم اومد زیر ٨ و حساب کاربریم مسدود شد. البته طی یک مقاله در وب سایت ویرگول تمام این سفر هایی که رفتم رو بررسی میکنم تا دیگران هم بهتر بدونن که تپسی اصلا به فکر رانندها نیست و از هر طریقی که شده فقط گیخاد رضایت گَافر رو جلب کنه.

  10. سید مقصود اسماعیلی می گوید

    باسلام وصبح بخیر من یه گلگی از تبسی دارم من بهترین عمل کرد بامسافر رادارم اما نحوه امتیاز دادن دورست نیست

تخفیف %30 بازگشت به مبدا 

X