در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

کارت سوخت موتور + مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

کارت سوخت ابزاری تخصیص داده‌شده توسط دولت برای دریافت سوخت مورد نیاز از جایگاه‌های بنزین کشور با حد و مقدار مشخص است؛ کارت سوخت موتور هم از همین قاعده پیروی می‌کند. با قرار دادن کارت سوخت موتور در دستگاه‌های پمپ بنزین، هر راکب موتوری می‌تواند از سهمیه سوخت خود استفاده کند. نرخ سهمیه کارت سوخت هر موتور سیکلت، 25 لیتر است. 

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، درباره کارت سوخت موتور و هر آنچه که درباره آن وجود دارد، برایتان بگوییم.

فهرست مطالب

درخواست کارت سوخت موتورسیکلت

برای درخواست کارت سوخت موتور باید مالک یا وکیل آن به همراه وکالت نامه به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کند؛ در حال‌حاضر تنها روش برای ثبت‌ درخواست کارت سوخت، مراجعه حضوری است.

اگر موتور صفر کیلومتر و نو باشد، کارت سوخت به صورت خودکار صادر خواهد شد. البته اگر پیگیر آن نباشید، ممکن است آن را دریافت نکنید. در چنین شرایطی، مالک موتورسیکلت باید مدارک لازم برای درخواست کار سوخت را تهیه و ارائه کند. 

ثبت نام اینترنتی کارت سوخت موتورسیکلت

برای ثبت نام کارت سوخت با موبایل و اینترنت، باید فقط و فقط به سایت خدمات دولت مراجعه کنید. اپلیکیشن دولت همراه یا وارد کردن کد دستوری *4# با موبایل نیز در همین دسته‌بندی جای می‌گیرند.

درخواست کارت سوخت المثنی

اگر کارت سوخت موتور خود را به هر دلیلی گم کرده‌اید، باید برای ابطال کارت قبلی و صدور کارت سوخت المثنی درخواست دهید. برای درخواست کارت المثنی و پیگیری آن می‌توانید از طریق سامانه خدمات دولت همراه اقدام کنید. 

اطلاعات لازم برای ثبت درخواست اینترنتی کارت سوخت المثنی موتور

برای درخواست آنلاین کارت سوخت المثنی باید اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • کد ملی و تاریخ تولد مالک موتور
  • اطلاعات شناسایی موتورسیکلت (کد VIN)
  • شماره تلفن همراه مالک

پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق سایت خدمات دولت همراه

با ورود به سامانه خدمات دولت همراه، باید گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را انتخاب کنید و بعد اطلاعات خواسته شده را برای دریافت کارت جدید ثبت کنید. کار کردن با این سامانه آسان است و باید در صورتی‌ که قبلا در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید، اطلاعات شناسایی خود را جهت ثبت‌ وارد کنید و بعد برای کارت سوخت المثنی خود را درخواست دهید.

مدارک لازم کارت سوخت موتور

پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق پلیس +10

برای پیگیری کارت سوخت المثنی از طریق پلیس +10 باید با در دست داشتن کد یا اسناد هویتی و مالکیت موتورسیکلت خود به یکی از دفاتر این مراکز مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت موتور

برای درخواست کارت سوخت موتور، لازم است که مدارک زیر را در زمان مراجعه به دفاتر پلیس +10 به همراه داشته باشید:

  • بیمه ‌نامه موتورسیکلت
  • اصل شناسنامه یا کارت ملی مالک موتور یا وکیل قانونی او (برای احراز هویت)
  • ارائه آدرس پستی دقیق و کدپستی
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام و صدور کارت سوخت
  • اصل و کپی سند، بنچاق یا کارت موتور

مراحل صدور کارت سوخت

بعد از ارائه مدارک به دفاتر پلیس +10، مدارک توسط ناجا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مورد راستی‌آزمایی و بررسی قرار می‌گیرد. بعد از آن، کارت سوخت صادر شده و در پاکت‌ مخصوص آن گذاشته می‌شود و سپس برای اداره ملی پست ارسال می‌شود‌؛ این فرایند حداقل 20 روز زمان خواهد برد.

بعد از گذشت این مدت هم، حدودا ۱ تا ۳ هفته زمان می‌برد تا کارت به دست فرد متقاضی برسد. 

پیگیری کارت سوخت موتور

اگر کارت سوخت موتور برایتان صادر نشد، می‌توانید از طریق پست، پیامک، پلیس +10 و تماس تلفنی پیگیری کنید. در ادامه درباره هر کدام از این روش‌ها برایتان خواهیم گفت.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

سایت شرکت ملی پست ایران سامانه‌ای دارد که می‌توان با استفاده از آن، مرسوله خود را پیگیری کنید. برای گرفتن کارت سوخت، می‌توانید به جای کارت ملی از پلاک موتور هم استفاده کنید.

پیگیری کارت سوخت از طریق تلفن

برای پیگیری کارت سوخت موتور می‌توانید با شماره 193، شرکت ملی پست یا 021812405140 پلیس ناجا تماس بگیرید. 09627، شماره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در این رابطه هم پاسخگو است.

پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، برای استعلام کارت سوخت موتور کافی است کد دستوری M*VIN را برای سامانه 1101202040 ارسال کنید. برای این کار، باید حرف انگلیسی M و سپس * و بعد از آن کد VIN موتور خود را وارد کنید. بعد از آن در مدت زمان کوتاهی، پیامی شامل اطلاعات آخرین پیگیری‌های کارت سوخت برای شما ارسال می‌شود.

پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +10

پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +10 یکی از ساده‌ترین روش‎هاست، تنها لازم است با در دست داشتن کد وین یا شماره پلاک موتور، به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و وضعیت کارت سوخت خود را پیگیری کنید. اگر هم درگیر و دار تعویض پلاک موتور خود هستید، می توانید با خواندن مطلب مرتبط با آن در بلاگ تپسی سریع‌تر کارهای خود را انجام دهید و سپس برای کارت سوخت موتور خود اقدام کنید.

کارت سوخت موتور چند لیتر است؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، سهمیه هر سهمیه سوخت موتورسیکلت، 25 لیتر است. البته اگر راکب موتور دارای سهمیه بنزین موتور باشد مثلا، یکی از سفیران پیک موتوری تپسی باشد، به‌واسطه سازمان خود، شامل سهمیه بنزین جبرانی نیز خواهد شد. حداکثر ذخیره سهمیه بنزین برای 9 ماه است و هر موتور می‌تواند 225 لیتر بنزین ذخیره داشته باشد.

آنهایی هم که می‌خواهند به تازگی با خرید موتور وارد بخش‌های پیک موتوری سازمان‌های مختلف شوند؛ با خواندن مقاله راهنمای مقاله موتورسیکلت‌های شهری و مناسب برای پیک موتوری، اطلاعات کاملی در این باره به دست می‌آورند.

به نکات موجود درباره کارت سوخت موتور، خوب توجه کنید! 

در این مطلب همه چیز را درباره کارت سوخت موتور برایتان گفتیم و حتی شرایط دریافت نسخه المثنی آن را هم مورد بحث و بررسی قرار دادیم. تقریبا می‌توان گفت که دارندگان موتورسیکلت بدون کارت سوخت، در امورات خود به مشکل برخواهند خورد؛ بنابراین اگر موتور دارید و به دلایل مختلفی فاقد این کارت هستید، هر چه زودتر شرایط را برای دریافت آن مهیا کرده و آن را درخواست دهید.

همچنین اگر به دنبال شغلی هستید که درآمد مناسبی داشته باشد، با مردم در ارتباط مستقیم باشد و مسیر پر پیچ و خمش از خیابان‌های شهر بگذرد، می‌توانید به صفحه ثبت نام رانندگان تپسی سر بزنید و با مطالعه شرایط، به ما بپیوندید؛ این کار زمان زیادی نمی‌گیرد و خیلی سریع می‌توانید به نتیجه برسید. 

در انتها اگر سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید از کارشناسان تپسی بپرسید.

سوالات متداول کارت سوخت موتور

در ادامه برخی از پرتکرارترین سوالات در زمینه کارت سوخت موتور را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

آیا می توان با کارت ملی، کارت سوخت موتور را پیگیری کرد؟

خیر. در حال حاضر امکان پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی برای خودرو و موتورسیکلت وجود ندارد.

رمز پیش ‌فرض کارت سوخت موتور چیست؟

رمز پیش‌فرص کارت سوخت تمامی موتورسیکلت‌ها، ۴ رقم سمت راست کد ملی مالک است.

برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت چه کار باید کرد؟

برای تغییر یا حذف رمز کارت سوخت، باید مالک موتور به مراکز مشخص شده به صورت حضوری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراجعه کند.

برای پیگیری کارت سوخت جا مانده در جایگاه سوخت باید به کجا مراجعه کرد؟

دارندگان موتورسیکلت در صورت جاگذاشتن کارت سوخت خود در جایگاه‌ها می‌توانند به سایت www.scs.niopdc.ir مراجعه کرده و با وارد کردن شماره VIN موتور خود در این سایت، از محل کارت سوخت خود مطلع شده و برای دریافت آن اقدام کنند.

حداکثر عمر موتورسیکلت برای صدور کارت سوخت باید چقدر باشد؟

حداکثر عمر موتورسیکلت برای صدور کارت سوخت، ۱۰ سال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.