در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه – کدام را بخریم؟ | tapsi

کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟

بیشتر ما فکر می‌کنیم که هر چیزی که پسوند طلایی دارد، بهترین شرایط را قرار است در هر زمینه‌ای فراهم کند اما این‌بار قرار است تا شما را به چالش بکشیم؛ مثلا این که برای ماشین بهتر است که کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟ این سوال برای هر راننده‌ای که قصد بیمه کردن ماشینش را دارد، برای حداقل یک بار هم که شده، پیش آمده است.

اکثریت فکر می‌کنند که با خرید بیمه طلایی دیگر نیازی به خرید بیمه دیگری ندارند اما اینطور نیست. در ادامه، قرار است تا در این مطلب از بلاگ تپسی، به بررسی تفاوت کارت بیمه طلایی با بیمه بدنه بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

آیا کارت طلایی همان بیمه بدنه است؟

خیر، کارت طلایی خودرو، خدماتی متفاوت از بیمه بدنه ارائه می‌کند. برای بهتر روشن شدن موضوع، بیایید تا کارت طلایی خودرو را کامل به شما معرفی کنیم. این کارت از سال 1380 تحت عنوان کارت طلایی و برای سرویس امدادی ایران خودرو معرفی شد. کارت طلایی تنها برای خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو است و خدمات خاص آن تنها به دارندگان این ماشین‌ها تعلق می‌گیرد.

این در حالیست که بیمه بدنه برای تمامی ماشین‌ها به جز زانتیا از طرف شرکت‌های بیمه‌گذار ارائه می‌شود. هرچند که برای بهره‌مندی از این نوع بیمه هم ماشین باید شرایطی مثل مدل و سال ساخت کمتر از 10 سال را داشته باشد. به عبارتی دیگر، خودرو نباید فرسوده و قدیمی محسوب شود. در ادامه درمورد تفاوت‌های کارت طلایی بیمه با بیمه بدنه و همچنین کارکردهایشان بیشتر خواهیم گفت.

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه

در بخش بالا، به بعضی از تفاوت‌های بیمه کارت طلایی با دیگر بیمه‌ها از جمله بدنه اشاره کردیم. در ادامه، به تمامی این تفاوت‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بیمه طلایی فقط برای خودروهای ساخت ایران خودرو ارائه می‌شود اما بیمه بدنه به تمامی خودورهای داخلی و خارجی به جز زانتیا که البته فرسوده نیستند نیز تعلق می‌گیرد.
  • کارت طلایی خدمات بازدیدهای دوره‌ای و خرابی قطعات را تحت پوشش قرار می‌دهد اما بیمه بدنه فقط حوادثی مثل تصادف، واژگونی، صاعقه و مواردی از این دست را جبران می‌کند.
  • بیمه بدنه بعد از هر خسارت، مبلغی را به عنوان فرانشایز کم می‌کند اما کارت طلایی هیچ مبلغی را کسر نمی‌کند.
  • رانندگانی که بیمه بدنه دارند، به خوبی می‌دانند بعد از هر تصادف باید مجددا کارت سلامت خودرو بگیرند اما کسانی که از خدمات کارت طلایی استفاده می‌کنند، اگر برآورد خسارات تا 500 هزار تومان باشد، نیازی به بازدید سلامت نخواهند داشت.

مزایای کارت طلایی

مزایایی که کارت طلایی دارد در خدمات آن تعریف شده است عبارتند از:

  • پرداخت خسارت ترکیدن لاستیک در حین رانندگی
  • مشاوره تلفنی و امداد جاده‌ای رایگان
  • تعویض رایگان قطعات معیوب
  • پوشش خسارت تصادف، سرقت کلی یا قطعات نظیر ECU کامپیوتر خودرو
  • خسارت ترکیدن لاستیک حین رانندگی
  • امداد سیار درون شهری و جاده‌ای
  • انتقال سرنشینان خودروی خراب شده در میانه راه به نزدیک‌ترین شهر
  • پوشش خسارت تصادف، سرقت کلی یا قطعات نظیر ECU کامپیوتر خودرو
  • خسارات ناشی از پاشیده شدن مواد اسیدی روی ماشین

قیمت انواع کارت طلایی ایران خودرو

قیمت انواع کارت طلایی ایران خودرو بسته به سطوح مختلف آن، با یکدیگر متفاوت است. کارت طلایی سال (آفرکارت و خودروکار)، کارت طلایی 1 ستاره (آفرکارت و خودروکار)، کارت طلایی 1 ستاره پلاس، کارت 2 ستاره، کارت طلایی 3 ستاره و کارت طلایی 4 ستاره از سطوح مختلف این کارت هستند.

قیمت هرکدام از این طرح‌ها متفاوت است و باید هنگام خرید با توجه به نرخ مصوب ایران خودرو آنها را محاسبه و خریداری کرد.

driver-join-banner

نحوه محاسبه قیمت کارت طلایی ایران خودرو

نحوه محاسبه قیمت کارت طلایی ایران خودرو براساس سطوح مختلف آن با یکدیگر تفاوت دارد.

سه طرح اول (کارت طلایی سال، کارت طلایی 1 ستاره و کارت طلایی 1 ستاره پلاس) رایگان هستند اما کارت‌های بعدی، براساس میزان پیمایش شامل هزینه می‌شوند. ستاره طلایی 1 ستاره پلاس بدون محدودیت کیلومتر، 2 ستاره تا 25 هزار کیلومتر پیمایش، 3 ستاره تا 40 هزار کیلومتر و 4 ستاره تا 60 هزار کیلومتر پیمایش، شامل هزینه سرویس دوره‌ای می‌شوند.

هزینه کارت طلایی خودرو صفر

هزینه کارت طلایی خودرو صفر براساس سال و مدل خودرو محاسبه می‌شود. بهتر است برای بررسی هزینه کارت طلایی خودرو صفر در زمان خرید از طریق ایران خودرو یا نمایندگی‌های مجاز این شرکت اقدام کنید.

نحوه استفاده از کارت طلایی در تصادفات

نحوه استفاده از کارت طلایی در تصادفات ساده است؛ اگر دچار حادثه‌ای شدید که بیمه طلایی آن را تحت پوشش قرار می‌دهد، کارت طلایی را ارائه دهید و شاهد پیشرفت در انجام کارهایتان باشید. اما نکته مهمی که رانندگان حرفه‌ای مخصوصا در تپسی از آن مطلع هستند این است که قبل از تهیه کارت طلایی، باید بیمه شخص ثالث خریداری کنید تا جبران خسارت در تصادفات راحت‌تر باشد.

نحوه دریافت خسارت از کارت طلایی

نحوه دریافت خسارت از کارت طلایی به این صورت است که باید برای استفاده از آن به واحد بیمه طلایی ایران خودرو مراجعه کنید. بعد از آن با بررسی شماره کارت طلایی و اصالت آن، مشخص می‌شود که آیا امکان استفاده از مزایای کارت طلایی و دریافت خسارت را دارید یا خیر.

کارشناسان بیمه ایران خودرو بعد از بررسی نتیجه را به شما اطلاع خواهند داد.

استفاده از کارت طلایی بدون کروکی

یکی از ویژگی‌های مهم کارت طلایی برای رانندگان این است که هیچ محدودیتی برای پرداخت خسارت تصادف بدون کروکی در این بیمه وجود ندارد. این در حالیست که برای استفاده از دیگر بیمه‌ها مخصوصا بیمه بدنه، تنها مجاز هستید تا برای 1 بار بدون ارائه کروکی آن هم تا سقف 30 میلیون تومان خسارت تصادف را دریافت کنید.

نحوه محاسبه خسارت بدون کروکی به این صورت است که بیمه‌گذار تا 2.5درصد یا یک چهلم مبلغ دیه در ماه‌های حرام محاسبه می‌کند. بر این اساس میزان خسارت بدون کروکی در سال 1402 تا سقف 30 میلیون تومان است.

دیگر زمان انتخاب است؛ ببیمه طلایی یا بیمه بدنه، کدام را انتخاب می‌کنید؟

هر آن چیزی که لازم بود تا درباره تفاوت‌های بیمه بدنه و طلایی و البته مزایایشان بدانید را در این مطلب برایتان توضیح دادیم. اما هنوز نکته مهمی وجود دارد که باید توجه شما را به آن جلب کنیم.

در زمان انتخاب بین خرید بیمه طلایی یا بدنه فارغ از مدل ماشین و این که ساخت ایران خودرو هست یا نه، باید بدانید هزینه‌ای که بابت هر کدام از این دو بیمه می‌پردازید، براساس قوانین و ابلاغیه‌های بیمه‌گذار مشخص می‌شود. ضمن این‌که می‌توان با انتخاب پوشش‌های دیگر، مبلغ بیشتری بابت خسارت دریافت کرد. با این‌حال لازم است بدانید که تخفیف‌های عدم خسارت در ازای گذراندن هر سال بدون خسارت روی بیمه‌نامه بدنه جدید اعمال می‌شود و در شرایط مشابه، بیمه طلایی چنین ویژگی را ندارد.

در انتها لازم است یادآور شویم که برای پیوستن به ناوگان تپسی، تنها لازم است که وارد صفحه ثبت نام راننده تپسی شوید، شرایط و مزایا را بخوانید، با تجارب دیگران در این زمینه آشنا شوید و بعد در کمتر از 10 دقیقه آن هم فقط با یک تماس تلفنی، یکی از سفیران تپسی شوید.

اگر سوالی دارید، از ما بپرسید؛ حتما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.