در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

صفر تا صد ثبت نام نوبت دهی تعویض پلاک

بسیاری از ما انتظار در صف‌های طولانی و خسته‌کننده تعویض پلاک را تجربه کرده‌ایم. خوشبختانه امروزه با آنلاین شدن نوبت دهی تعویض پلاک، مدت زمان انتظار در این صف‌ها به‌طرز چشم‌گیری کاهش یافته است. شما می‌توانید به‌راحتی با رایانه یا حتی تلفن همراه خود، این کار را انجام دهید. برای این کار باید وارد سایت نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی خودرو شوید.

اما اینترنتی شدن اخذ نوبت تعویض پلاک، ممکن است باعث سردرگم شدن برخی از مالکان وسایل نقلیه شود. به همین دلیل، در این مطلب، صفر تا صد ثبت‌ نام اینترنتی نوبت‌ دهی تعویض پلاک را توضیح می‌دهیم. مطالعه این مطلب به همه افرادی که قصد نقل‌و‌انتقال خودرو و تعویض پلاک را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

ثبت‌نام راننده خودرو

مراحل نوبت دهی تعویض پلاک تهران و شهرستان‌ها

بر‌خلاف گذشته، دیگر لازم نیست برای تعویض پلاک خودرو خود به‌صورت حضوری به مراکز فک پلاک مراجعه کنید؛ امروزه این کار در زمانی اندک به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای این کار باید ابتدا وارد پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی شوید. در صفحه اصلی این سامانه، پس از کلیک روی گزینه «ثبت‌نام کاربران» شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی گزینه «+عضویت» کلیک کنید.

برای استفاده از خدمات سامانه نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی خودرو در تهران و شهرستان ها باید حتما در این سایت عضو شوید. توجه داشته باشید که برای ساختن حساب کاربری، درج کد ملی مالکِ شماره موبایلی که وارد می‌کنید، ضروری است. پس از احراز هویت و وارد کردن کد تایید، صفحه جدیدی برای تکمیل اطلاعات شخصی باز می‌شود. شما باید اطلاعاتی مانند نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، جنسیت و تابعیت را وارد کنید تا حساب کاربریتان فعال شود.

1. انتخاب نزدیک‌ترین مرکز تعویض پلاک؛ گام اول نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین

پس از ثبت‌نام و احراز هویت، وارد صفحه نوبت‌دهی تعویض پلاک خودرو شوید. در این صفحه نام استان، شهر، نوع وسیله نقلیه و نوع خدمت درخواستی خود را در کادرهای مربوطه انتخاب و روی گزینه «جستجو» کلیک کنید. اکنون، همه مراکز تعویض پلاک نزدیک محل سکونت شما در صفحه نمایش داده می‌شوند و باید بهترین گزینه را متناسب با موقعیت جغرافیایی خود انتخاب کنید.

2. انتخاب تاریخ و ساعت مناسب؛ گام دوم برای تعویض پلاک آنلاین

پس از انتخاب مرکز تعویض پلاک، باید تاریخ و ساعت مورد‌نظرتان را برای مراجعه حضوری در صفحه بعدی وارد کنید. توجه داشته باشید که زمان‌های خالی با رنگ سبز مشخص شده‌اند و شما فقط مجاز هستید از میان این تاریخ‌ها یک روز را انتخاب کنید.

معمولا روزهای آخر هفته، ایام اوج کاری مراکز تعویض پلاک هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر فرصت دارید، روزهای وسط هفته را برای مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک انتخاب کنید.

3. ثبت مشخصات فردی و اطلاعات خودرو؛ مرحله آخر نوبت دهی تعویض پلاک

گام سوم برای ثبت‌ نام نوبت دهی تعویض پلاک خودرو، وارد کردن مشخصات فردی مانند نام، کد ملی و شماره موبایل است. در مرحله آخر باید مشخصات وسیله نقلیه خود مانند برند ماشین، مدل و شماره پلاک را وارد کنید. در پایان، تیک گزینه قبول شرایط و قوانین را بزنید تا کد پیگیری برایتان صادر شود. اکنون باید در تاریخ و ساعت مورد‌نظر، به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

به کلیه سفیران تپسی توصیه می‌کنیم که پس از خرید ماشین جدید و پایان مراحل تعویض پلاک، نسبت به تغییر پلاک در تپسی نیز اقدام کنند. رانندگان تپسی می‌توانند برای تغییر مشخصات خودروی خود، به‌راحتی  از طریق ثبت تیکت اقدام کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخشان را بگیرند.

تعویض پلاک

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خودرو 

اگر شما هم یکی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو هستید، باید قبل از مراجعه حضوری به مراکز مربوطه، ابتدا در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک به آدرس اینترنتی nobatdehi.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنید.

این سامانه یکی از خدمت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کاهش مراجعات حضوری به مراکز مربوطه و جلوگیری از اتلاف وقت است. بنابراین برای نوبت دهی تعویض پلاک خودرو در تهران یا شهرستان های دیگر به راحتی می‌توانید از طریق این سامانه اقدام کنید.

راهنمای دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

برای دریافت نوبت در سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا استان محل سکونت، شهر، نوع وسیله‌نقلیه و خدمت مورد نظر خود را از منوی کشویی سایت انتخاب کنید.

2- در بخش خدمات، نقل و انتقال را انتخاب و بعد از مشخص کردن شهر و خدمت، روی دکمه جستجو کلیک کنید.

3- پس از چند ثانیه، تمامی مراکز فعال در استان مورد نظرتان برای شما نمایش داده خواهند شد. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و روی دکمه دریافت نوبت بزنید.

4- پس از باز شدن صفحه جدید، در قسمت نوع خدمات، نقل و انتقال را انتخاب کنید تا تقویم برای شما باز شود. در این تقویم می‌توانید روز مناسب و دلخواهتان را از میان گزینه‌های موجود برای حضور در مراکز تعویض پلاک انتخاب کنید. روزهایی که به رنگ قرمز درآمده‌اند یعنی ظرفیتشان پر شده و روزهایی که رنگ سبز دارند یعنی هنوز هم می‌توان در آن‌ها نوبت رزرو کرد و باید انتخابتان برای روز حضور، یکی از این روزها باشد.

5- بعد از انتخاب روز، جدولی تحت عنوان زمان نوبت‌ها در پایین صفحه نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید ساعت مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید.

توجه! در همین بخش از صفحه، موقعیت مکانی دقیق مرکز تعویض پلاک خودرو به همراه نقشه نمایش داده شده است.

6- پس از انتخاب ساعت، به مرحله پایانی ثبت نام نوبت‌دهی تعویض پلاک می‌رسید. در این بخش باید نوع وسیله نقلیه را به همراه شماره پلاک فعلی آن وارد کنید.

7- اگر خودرو برای شما نیست و وکالت فروش آن را دارید، تیک مربوط به آن را بزنید.

8- بعد از مطالعه شرایط و قوانین، تیک آن را بزنید و کد امنیتی نمایش داده شده روی صفحه را وارد کنید و بعد از آن گزینه ثبت نوبت را فشار دهید.

9- بعد از چند ثانیه پیامکی حاوی اطلاعاتی همچون ساعت، تاریخ و نوبت حضور برایتان ارسال می‌شود که باید آن را نگه دارید.

نحوه ثبت نام سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خودرو

برای ثبت‌ نام در سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک ابتدا باید وارد سایت epolice.ir شوید و مشخصات خود را در آن به عنوان یک کاربر ثبت کنید. ثبت‌ نام در این سایت بسیار ساده است:

1- روی گزینه ثبت‌ نام کاربران بزنید. کد ملی، شماره تلفن همراه مالک و عبارت امنیتی روی تصویر را وارد و روی گزینه عضویت کلیک کنید.

2- یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد سامانه کنید تا پنجره تکمیل اطلاعات برایتان باز شود.

3- اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن و تابعیت خود را به همراه یک رمز عبور وارد کنید تا با فشردن دکمه تکمیل عضویت، حساب کاربریتان فعال شود.

توجه! برای ساخت رمز عبور باید از بعضی کاراکترها (!؟.-+=)، اعداد و حروف انگلیسی استفاده کنید.

نحوه ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

برای ورود به سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک خودرو باید روی گزینه ورود بزنید و شماره همراهی که با آن ثبت‌ نام کرده‌اید را به همراه رمز و کد امنیتی موجود در صفحه وارد کنید. بعد از آن دکمه سبز رنگ را بزنید و بعد از چند ثانیه کوتاه وارد سامانه شوید.

زمانبندی نوبت دهی تعویض پلاک خودرو 

برای دریافت نوبت آنلاین تعویض پلاک خودرو باید به زمان بندی نوبت دهی توجه داشته باشید. پلیس راهور برای جلوگیری از خطاها و مشکلات احتمالی در هنگام ثبت نام اینترنتی تعویض پلاک، جدول زمانبندی برای نوبت‌ دهی تعویض پلاک مشخص کرده است.

 

البته این سامانه هر روز از ساعت 8 صبح باز می‌شود اما هر استان به تفکیک، ساعتی برای شروع تخصیص نوبت دارد که به شرح زیر است:

نام استان ساعت مراجعه به سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک
بوشهر، تهران، کرمان، گیلان و یزد 08:00
اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان 09:00
اربیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس 10:00
البرز، کردستان، گلستان و لرستان 11:00
ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران 12:00
چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان 14:00

انتخاب تاریخ و ساعت مناسب برای تعویض پلاک خودرو

بالاتر درباره نحوه انتخاب تاریخ و زمان برای تعویض پلاک گفتیم. در این بخش باید روی این نکته تاکید کنیم که حتما زمانی را انتخاب کنید که امکان حضور در مرکز را داشته باشید.

به این نکته توجه کنید که اگر نمی‌توانید در زمانی که مشخص کرده‌اید به مرکز مراجعه کنید، حتماً نوبت گرفته شده را به صورت اینترنتی از صفحه کاربری خود لغو کنید.

در غیر این‌صورت اگر در زمان مقرر به مرکز تعویض پلاک نروید، نه‌تنها نوبتتان باطل می‌شود بلکه ممکن است برای گرفتن نوبت‌ های بعدی با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوید.

تعویض پلاک خودرو

قوانین دریافت نوبت تعویض پلاک خودرو

همه چیز را درباره نحوه دریافت نوبت تعویض پلاک برایتان گفتیم اما چند قانون مهم در این رابطه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

قبل از انتخاب مرکز، به قسمت “درباره” دقت کنید. گاهی امکان دارد که مرکز مورد نظرتان تعویض پلاک وسیله نقلیه شما را انجام ندهد.

قبل از رزرو نوبت تعویض پلاک، اطمینان پیدا کنید که تمامی مدارک برای تعویض پلاک مخصوصا مدارک مربوط به احراز محل سکونت را به همراه دارید.

این یک قانون است که باید چند دقیقه قبل از نوبت‌تان در مرکز حاضر شوید. همچنین تنها به صاحب کد ملی ثبت شده یا نماینده قانونی او اجازه ورود داده می‌شود و نمی‌توانید با خود همراه ببرید.

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو چیست؟

به کلیه متقاضیان تعویض پلاک خودرو پیشنهاد می‌کنیم که مدارک لازم برای این کار را از قبل آماده کنند تا با مشکلاتی نظیر تاخیر در فرآیند صدور مواجه نشوند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • بیمه شخص ثالث ماشین
  • اصل سند خودرو و کارت ماشین
  • اصل کارت ملی و شناسنامه خریدار و فروشنده
  • گواهی تسویه حساب خلافی اتومبیل
  • برگه معاینه فنی
  • مدارک احراز محل سکونت فرد خریدار

نکات مهم دریافت آنلاین نوبت تعویض پلاک خودرو

در هنگام ثبت‌ نام نوبت دهی تعویض پلاک خودرو توصیه می‌کنیم که حتما قسمت درباره ما در بالای صفحه هر مرکز تعویض پلاک ماشین را مطالعه کنید. چرا که شاید مرکز مورد‌نظرتان کار تعویض پلاک وسیله نقلیه شما را انجام ندهد. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر نمی‌توانید در زمان مقرر در مرکز تعویض پلاک حاضر شوید، حتما نوبت خود را در سامانه لغو کنید.

به کلیه متقاضیان تعویض پلاک ماشین، توصیه می‌کنیم که حدود نیم‌ساعت قبل از زمان نوبت خود به مرکز مراجعه کنند. شما می‌توانید با دریافت وکالت‌نامه تعویض پلاک از فروشنده، به‌تنهایی به مراکز فک پلاک بروید.

ضرورت تغییر مشخصات خودرو در تپسی بعد از تعویض پلاک

در این مقاله از صفر تا صد ثبت‌ نام نوبت دهی تعویض پلاک را بررسی کردیم. امروزه به راحتی و با دریافت نوبت آنلاین، می‌توانید در زمان تعیین شده به نزدیکترین مراکز تعویض پلاک خود مراجعه کنید. البته به مراحل ثبت نوبت تعویض پلاک در سامانه که بالاتر به آن پرداختیم نیز توجه داشته باشید.

به یاد داشته باشید که کلیه سفیران محترم تپسی باید پس از تعویض پلاک خودروی خود، شماره پلاک و مشخصات جدید وسیله نقلیه جدید را در سامانه وارد کنند. این کار به‌راحتی و در کمترین زمان از طریق تیکت و اعلام به پشتیبانی رانندگان امکان‌پذیر است. 

سوالات متداول

بدون نوبت امکان مراجعه و انجام تعویض پلاک وجود دارد؟

خیر؛ برای دریافت خدمات تعویض پلاک خودرو، دریافت نوبت از سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک، ضروری است.

آدرس سایت نوبت دهی تعویض پلاک چیست؟

برای دریافت نوبت تعویض پلاک باید به آدرس nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنید.

تعویض پلاک چقدر زمان می‌برد؟

فرآيند شماره‌گذاری و تخصيص پلاک به صورت سیستمی و پس از 48 ساعت از تاريخ صدور فاكتور انجام می‌شود. در صورت وجود مغايرت در اطلاعات متقاضی، این زمان افزایش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.