در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

مقایسه دو لاستیک ایرانی و خارجی

کیفیت لاستیک از جمله موارد مهمی است که به‌طور‌مستقیم در رانندگی و سلامت خودرو تاثیر می‌گذارد. اگر لاستیک بی‌کیفیت و نا‌مناسبی روی خودرو باشد، افزایش مصرف سوخت، آسیب به بلبرینگ‌ها و اکسل خودرو از مشکلاتی است که به‌طور قطع برای ماشین شما رخ خواهد داد. ما در این مطلب به مقایسه کامل دو لاستیک ایرانی و خارجی پرداخته‌ایم. به‌همین دلیل، اگر می‌خواهید لاستیک مناسب خریداری کنید ولی پاسخ سوال لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم تا این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

رتبه کیفیت لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

با پیشرفت تکنولوژی ساخت لاستیک در ایران، کیفیت لاستیک‌ دولتی ایرانی در مقایسه با لاستیک‌های خارجی موجود در ایران باقی نمانده است. به‌طور‌کل، لاستیک‌های ساخته‌شده در سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی در ایران یافت می‌شود که مدل‌های مختلف آن در بازار موجود است. از برند کره‌ای می‌توان به هانکوک، ژاپنی یوکوهاما تویو تایر ژاپن، کومهو و نکسن اشاره کرد. لاستیک فانزیون نیز از برند چینی، در بازار موجود است.

از برند‌های ایرانی نیز می‌توان لاستیک بارز، کویر تایر، یزد تایر، تایر دنا و ایران تایر را معرفی کرد. پر‌فروش‌ترین لاستیک، یعنی بارز در تپسی گاراژ با تخفیف ویژه عرضه می‌شود؛ ولی این تخفیف فقط شامل افرادی است که مراحل ثبت نام به عنوان راننده در تپسی را گذرانده‌اند.

مقایسه عمر لاستیک‌های ایرانی و خارجی

اگر هدف شما از طرح سوال لاستیک ایرانی بهتره یا خارجی، مقایسه دو لاستیک ایرانی و چینی است، در خرید لاستیک برند ایرانی شک نکنید. اگر به‌دنبال یک لاستیک با عمر بالا می‌گردید، باز هم جواب سوال شما، لاستیک ایرانی خواهد بود؛ زیرا لاستیک‌های خودرو نیز شامل تاریخ انقضا می‌شوند. هر‌چقدر لاستیک کهنه‌تر باشد، احتمال سفت‌شدگی و از‌هم گسستگی آن بیشتر خواهد شد. واردات لاستیک‌های خارجی نیز به‌طور مرتب نیست و در هر مغازه‌ای نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد. به‌همین دلیل، عمر لاستیک‌های ایرانی بیشتر از خارجی‌های موجود در بازار خواهد بود.

تفاوت قیمت لاستیک ایرانی و خارجی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در خرید لاستیک برای خودرو، قیمت آن است. هر کالایی که از خارج از کشور به‌صورت قانونی وارد شود، شامل هزینه ارسال، گمرک و نوسان ارزی خواهد شد. به‌همین دلیل، اگر منظور شما از سوال لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی، مقایسه قیمت آن باشد، پاسخ شما به‌طور حتم لاستیک ایرانی خواهد بود. علاوه‌بر این، واردات بسیاری از برند‌های خارجی لاستیک در طول مدت انجام نمی‌شود و افرادی که خریداران این لاستیک بودند، دیگر دسترسی به آن نخواهند داشت.

در‌نتیجه علاوه‌بر قیمت لاستیک، فراوانی برند‌های ایرانی نیز از جمله مزایای خرید آن محسوب می‌شود. با این‌حال، خرید لاستیک خارجی نیز مزایایی دارد. برای مثال، وزن سنگین‌تر خودرو‌های خارجی نیاز به استفاده از لاستیک‌های مقاوم‌تری دارد. به‌همین دلیل، مالکان این خودرو‌ها بدون توجه به قیمت آن، لاستیک خارجی خریداری می‌کنند.

بسیاری از افراد نسبت به مزایا و معایب استفاده از مکمل بنزین نیز مانند لاستیک‌های ایرانی و خارجی آگاه نیستند. به‌همین دلیل، مجله تپسی اطلاعات مختلفی در مسائل مربوط به خودرو را در سایت خود به متقاضیان ارائه می‌دهد.

معرفی پرفروش ترین لاستیک ایرانی

پرفروش ترین لاستیک ایرانی، طبق آمار به‌دست آمده در بازار ایران، مربوط به برند بارز است. این لاستیک با 74 درصد فروش، بالا‌ترین سهم بازار را به‌خود اختصاص داده است. با بررسی نظرات در مورد لاستیک ایرانی و چینی می‌توان به این نتیجه دست یافت:

بسیاری از فروشندگان به‌طور‌کل خرید لاستیک‌های چینی را منع کرده‌اند. زیرا تجربه نشان داده، با وجود نرمی لاستیک‌های چینی، پس از مدتی سفت شده و کارایی خود را از دست خواهند داد.

نرم ترین لاستیک ایرانی کدام است؟

به‌طور‌کل سه فاکتور نرمی، كاركرد مناسب، چسبندگی بهتر و وزن سبک در انتخاب لاستیک خوب بسیار تاثیر‌گذار است. با مقایسه این فاکتور‌ها، کویر تایر، نرم ترین لاستیک ایرانی محسوب می‌شود. این شرکت لاستیک‌های مختلفی با کد سرعت V و W برای خودرو‌های اسپرت و خارجی تولید کرده است. علاوه‌بر این، تنوع سایزی لاستیک‌های کویر تایر نیز از 16 تا 18 اینچ در بازار وجود دارد.

خرید لاستیک از تپسی گاراژ

برند‌های معرفی‌شده، تنوع گسترده‌ای از مدل‌های لاستیک را برای خودرو‌های مختلف دارند. با‌این‌حال، برند‌های خارجی به‌طور تخصصی تمرکز خود را بر تولید لاستیک‌هایی با هلدینگ و چسبندگی بالا می‌گذارند. به‌همین دلیل، بسیاری از افراد برای خودرو‌های خارجی از لاستیک‌های خارجی نیز استفاده می‌کنند. ولی اگر بین دو لاستیک ایرانی و چینی شک دارید، پیشنهاد می‌شود لاستیک‌های ایرانی را انتخاب کنید.

در تپسی‌گاراژ می‌توانید انواع لاستیک‌های ایرانی از برند پر‌فروش بارز را مشاهده و با تخفیف ویژه خریداری کنید. برای خرید مطمئن باید ابتدا کد لاستیک موجود روی خودرو را با مشخصات درج‌شده در سایت تطبیق دهید.

اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان تپسی در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را راهنمایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.