در کمتر از ۱۰ دقیقه سفیر تپسی شوید!

سقف خسارت بدون کروکی بیمه بدنه در سال 1402

کروکی کشیدن یکی از اموری است که هر راننده‌ای باید با آن آشنا باشد. کروکی کشیدن از آن دسته مهارت‌هایی است که هر راننده‌ای باید در هنگام تصادف در مورد آن بداند تا هر آن‌چه در زمان وقوع حادثه رخ داده را مکتوب و مستند کند. ساده‌تر که بگوییم، کروکی کشیدن به معنای مشخص کردن علت و پیدا کردن مقصر است. به این صورت گرفتن خسارت آسان‌تر می‌شود و افسر راهنمایی و رانندگی ساده‌تر امور را در صحنه تصادف پیش می‌برد. اما همیشه هم شرایط برای کشیدن کروکی مهیا نیست و بدون ارائه این سند مهم باید خسارت گرفت. برای همین شرکت‌های ارائه دهنده بیمه ماشین طرح‌هایی را ارائه کرده‌اند که گاهی بدون ارائه کروکی هم می‌توان خسارت گرفت هر چند که محدودیت‌هایی هم دارد. برای همین اطلاع از سقف خسارت بدون کروکی بیمه بدنه در سال 1402 یکی از دغدغه‌های دارندگان خودروهای سواری است.

در ادامه این مطلب از بلاگ تپسی با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا شرایط دریافت خسارت بدون ارائه کروکی و سقف پرداخت آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه محاسبه سقف خسارت بدون کروکی

اول از هر چیز برای محاسبه سقف خسارت بدون کروکی باید به مقدار دیه تعیین شده درهر سال توجه کنید. معمولا شرکت‌های بیمه‌گذار سقف بیمه بدون کروکی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را تا 2.5 درصد محاسبه می‌کنند. البته این میزان را می‌توان با حساب یک چهلم مبلغ دیه در ماه‌های حرام سال نیز به عنوان سقف دریافت خسارت نیز در نظر گرفت. بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ با توجه به دیه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی تعیین شده در ماه‌های حرام، سقف پرداخت بیمه بدون کروکی تا 30 میلیون تومان و کمتر است.

از این رو برای استعلام وضعیت بیمه نامه شخص ثالث یا بدنه خود می‌توانید از طریق سامانه سنهاب یا بیمه مرکزی، با وارد کردن کد ملی یا شماره پلاک، استعلام‌های لازم را بگیرید و پیگیر پرداخت خسارت خود شوید.

شرایط خسارت بدون کروکی در سال 1402

شرایط خسارت بدون کروکی در سال 1402 تقریبا ساده است اما باید به نکات مهم آن به خوبی توجه کنید. برای این‌که بتوانید بدون ارائه برگه کروکی خسارت بگیرید، باید حداکثر پنج روز بعد از وقوع حادثه به شرکت بیمه مراجعه کنید و پس از دریافت و تکمیل فرم‌های درخواست دریافت خسارت، آنها را به بیمه ارائه دهید.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که اگر این کار را به موقع انجام ندهید، شرکت بیمه دیگر تعهدی در برابر شما برای پرداخت هزینه‌های خسارت برعهده نخواهد داشت.

یکی از نکات طلایی در این رابطه که رانندگان حرفه ای همچون افراد مشغول در ناوگان تپسی به خوبی از آن خبر دارند این است که اگر به‌ هر دلیلی، افسر اعزامی به محل وقوع تصادف تشخیص دهد که به کشیدن کروکی احتیاج نیست اما شرکت بیمه‌گذار درخواست برگه کروکی بدهد، باید به همان افسر مراجعه کنید و برگه کروکی و گزارش حادثه را از او بگیرید و ارائه دهید.

در ضمن برای تشکیل دادن پرونده دریافت خسارت بدون کروکی بیمه بدنه و شخص ثالث ایران و دیگر بیمه‌های ماشین، هر دو راننده، چه مقصر و چه زیان‌دیده، هر دو درگیر شده و به مراجع مورد نظر مراجعه کنند. به این ترتیب اگر هم هر کدام از طرفین تصادف به ‌هر دلیلی نتواند به شرکت بیمه‌گذار خود مراجعه کند، باید حتما برگه کروکی تهیه و ارائه شود.

سقف پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی بیمه دانا

شرکت بیمه دانا یکی از مجموعه‌های قدیمی در زمینه ارائه خدمات بیمه در ایران است. این شرکت معمولا عملکرد خوبی در پرداخت خسارات دارد و قوانینش در راستای جبران هزینه‌های وارد شده در اثر حوادثی مثل واژگونی خودرو، برخورد جسم ثابت با ماشین، آتش‌سوزی، سرقت کلی و خسارات مربوط به حمل خودرو تنظیم شده است.

برای اطلاع از سقف پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی بیمه دانا باید طبق فرمولی که در ابتدا در مورد آن گفتیم، اول در نظر بگیرید که تنها تا 30 میلیون تومان می‌توانید خسارت دریافت کنید. در این بین کارشناس بیمه دانا با بررسی ارزش ماشین و میزان خسارت وارد شده، هزینه را مشخص می‌کند.

بهتر است برای اطلاعات بیشتر، حتما با کارشناسان بیمه دانا تماس بگیرید.

سقف خسارت کروکی

سقف پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی بیمه آسیا

بیمه آسیا در برابر حوادثی مثل سرقت، آتش‌سوزی، تصادف، انفجار و خسارات کمتر از 30 میلیون که بدون کروکی هستند، خسارات صاحبین خودروها را جبران می‌کند. در محاسبه خسارت بیمه بدنه بیمه آسیا، مدل خودرو، سال ساخت، قیمت فعلی بازار، تخفیف بیمه‌نامه، تعداد و سقف تعهدات پوشش‌های اصلی و اضافی را در نظر می‌گیرد.

اگر بیمه ماشین آسیا دارید، لازم است بدانید که هر چه ماشینتان در زمان ارزش‌گذاری گران‌تر باشد، میزان خسارتی که در نهایت به شما پرداخت می‌شود، بیشتر خواهد بود. برای اطلاع بیمه بدنه ماشین مدل پایین و شرایط آن هم کافی است مقاله مربوط به آن را در بلاگ تپسی بخوانید.

driver-join-banner

سقف پرداخت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی بیمه ایران

یکی از مشهورترین شرکت‌های بیمه گذار ماشین، بیمه ایران است که اتفاقا طرح‌های بسیاری هم برای جبران خسارات صاحبین خودروها ارائه داده است. اگر دارای شرایط دریافت خسارت بیمه بدنه بیمه ایران باشید، تنها لازم است تا برای دریافت خسارت به عنوان فرد بیمه‌گذار و مالک وسیله نقلیه، به بخش پذیرش و ارزیابی خسارت برای انجام تعمیرات خودرو مراجعه کنید و در نهایت بعد از تایید مبلغ نهایی خسارت (در صورتی که شامل شرایط دریافت خسارت بدون کروکی بود)، به بخش صدور چک مراجعه و خسارت خود را دریافت کنید.

به این نکته مهم توجه کنید که بیمه بدنه ماشین بیمه ایران تنها خسارت‌های مالی حوادث را پوشش می‌دهد و هزینه‌های مربوط به آسیب‌های جسمی شامل تعهدات این بیمه‌نامه نیست.

در هنگام تصادف آرامش خود را حفظ کنید و سریع تر با پلیس تماس بگیرید

وجود برنامه‌های حمایتی در شرایط سخت، گذر از موقعیت‌های سختی همچون وقوع حادثه و تصادف را آسان می‌کند؛ دریافت خسارت بدون ارائه کروکی در سال 1402 نیز از همان دلگرمی‌هاست.

البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که فقط یک ‌بار در زمان مدت اعتبار بیمه‌نامه بدنه‌ خود امکان استفاده از دریافت خسارت از بیمه بدون ارائه کروکی را دارید.

همچنین اگر می‌خواهید درآمدی اضافی کسب کنید و یکی از سفیران تپسی باشید، به صفحه ثبت نام راننده بروید و اطلاعات لازم را از این طریق کسب کنید و به ما بپیوندید.

در انتها اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید از ما بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.